Nekocon 2011 -palauteketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

NiuNiu
Viesti:

Re: Nekocon 2011 -palauteketju

Viesti Kirjoittaja NiuNiu » Ti Heinä 12, 2011 02:16

kyokugaisha kirjoitti:hauu~

Onko piirustuskilpailun tuloksista tietoa missään päin internettiä?
Itse kun jouduin lähtemään ennen palkintojenjakoa... = 3 =
Olin tuomaristossa mukana, mutta jouduin itsekin lähtemään ennen palkintojen jakoa. Minulla ei siis ole tiedossa kilpailutöiden voittajien nimiä (lisätään ne tänne, kunhan saadaan tietoa jostain), mutta voittajatöiden kilpailunumerot sekä tuomariston kommentit voin tässä antaa. Tuomaristoonhan kuului omakustanne-sarjakuvataiteilija Hanna-Piritta Lehkonen (Team Pärvelö), Manga Cafen logokilpailun voittanut Anni Törmänen sekä jota kuinkin 25 vuotta piirtämistä harrastanut kuva-artesaani eli minä.

Laitan töiden yhteyteen kuvat voittajateoksista, jos vaikka olenkin epähuomiossa kirjoittanut väärän numeron tähän. Valokuvat teoksista ovat sitten todella tökerölaatuisia, koska ne on napattu nopeasti tuomaristolle apumateriaaliksi vertaillessamme muistiinpanojamme teoksista. Seinältähän niitä ei voinut riipiä mukaan :roll:
Kuvien tekijöillä on luonnollisesti oikeus sanoa, että "hei, pois tuo, en halua sitä tänne esille". :wink:

KUNNIAMAININNAT

Tuomaristo myönsi kaksi kunniamainintaa seuraaville teoksille, jotka palkittiin diplomeilla.

Työ numero 29 (Kuva)
Hauskaa 1980-luvun mangahenkeä koko teoksen mitalla. Sulavalinjainen, rujolla tavalla kaunis.

Työ numero 3 (Kuva)
Paljon katsottavaa yhdessä kuvassa, iloista energiaa ja menoa. Tuomaristo kehottaa taiteilijaa jatkamaan samaan malliin.

YLEISÖN SUOSIKKI
Yleisön suosikiksi nousi Työ numero 2. (Kuva)
Yleisön suosikki palkittiin Team Pärvelön lahjoittamalla sarjakuvalla ja huovutetulla pikkumaskotilla.

VOITTAJAT

3. sija
Työ numero 25
(Kuva)
"Nieidanine"
Työ sai tuomaristolta kiitosta suomalaisuudestaan. Asun tekemiseen ja yksityiskohtiin oli nähty vaivaa, joskin tuomaristo olisi kaivannut samaa antaumusta myös taustan tekemiseen (näin kritiikkivinkkinä). Pieni "tapahtuu seuraavaksi"-ruutu tasapainotti kuvaa ja teki siitä hauskan. Teoksessa saatiin huomata, että kissankorvat pukevat ketä tahansa.
Kolmanneksi tullut palkittiin (tietääkseni ainakin) Sinooperin lahjoittamalla lahjakortilla ja Kuopion Askartelukulman lahjoittamalla pienellä Copic-tussisetillä.

2. sija
Työ numero 2
(Kuva)
Tuomaristo kiitteli työtä yksityiskohtaiseksi. Teoksesta näki, että se oli tehty ajan kanssa ja hartaudella. Lyijykynä tekniikkana pääsi teoksessa oikeuksiinsa ja sitä oli hyödynnetty kattavasti aina vaaleista, melkein valkoisista alueista niin tummaan sävyyn, mitä kynästä irti saa. Teos oli graafinen, persoonallinen ja kaunis.
Toiseeksi tullut palkittiin (tietääkseni ainakin) Sinooperin lahjoittamalla lahjakortilla ja Kuopion Askartelukulman lahjoittamalla keskikokoisella Copic-tussisetillä.

1. sija
Työ numero 12
(Kuva)
Juni Sinkkonen (Leppävirta)
Tuomaristo kiinnitti erityistä huomiota teoksen tunneskaalaan. Teos kiteytti sisäänsä useita eri tunteita, jotka ravistelivat katsojaa, aina suuresta onnesta suureen suruun koko elämän kaaren mitalla. Tuomarit itse saivat kylmiä väreitä työstä. Teos oli ainutlaatuinen. Se oli selkeästi tehty ajan kanssa, rakkaudella ja ajatuksella. Eräs tuomareista kiitteli katsojan asettelua teokseen (katsoja katsoo teosta oman itsensä lisäksi myös teoksen kissahahmon silmin).
Voittaja palkittiin niin ikään (tietääkseni) Sinooperin lahjoittamalla lahjakortilla ja Kuopion Askartelukulman lahjoittamalla isolla Copic-tussisetillä.

Voittajat voivat halutessaan ilmoittaa minulle nimensä ja/tai nimimerkkinsä sekä asuinpaikkansa, jotka lisään tähän viestiin. Yleisön suosikki voi myös ilmoittaa itsestään näin halutessaan. Olettaen tietenkin, että he lukevat tämän viestin :roll:

Nekoconin töiden taso oli hyvä ja valinta vaikea. Tuomaristo haluaa kiittää kaikkia osallistuneita ja kehottaa jokaista heistä jatkamaan piirtämisen ihanassa maailmassa! Toivottavasti piirustuskilpailu saadaan pystyyn ensi kerrallakin!

EDIT
HUOM! Kukaan voittajista ei ollut sunnuntaina palkintojen jaossa. Pistäkää viestiä menemään eteenpäin, jos huomaatte ystävänne tai itsenne voittaneen.

LavKitsunelta kuulemma löytyvät palkinnot ja diplomit talteen otettuina, joten voitte varmastikin olla suoraan yhteyksissä häneen :)
Viimeksi muokannut NiuNiu, Ke Heinä 20, 2011 10:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Embrace the total dork in yourself - life is too short to be cool!
NiuNiu Deviantart
NiuNiu Fanfiction.net

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ti Heinä 12, 2011 11:50

Parsa kirjoitti:Jos ilmastointi tosiaan toimi täydellä teholle, tahtoisin kysyä, että oletteko ihan vakavissanne sijoittamassa ensi kesän Animeconia samaan paikkaan?
Asiaa mietitään vielä, mutta tätä kannattaa katsoa ihan maalaisjärjellä. Nekocon 2:ssa oli ulkona noin +20, joten sisäilma pysyi ihan järkevänä, vaikka kävijöitä oli lähemmäs neljä tuhatta. Nyt ulkona oli +30 (kuulin keskusten mittareiden näyttäneen jopa +35), joten tietenkään sisätiloja ei saada viileämmäksi.
Tila-asiaa kuitenkin mietitään tarkemmin, koska säitä on mahdotonta ennustaa näin vuosi etukäteen ellei ole the sammakkomies.

Ohjelman puutteen moittimista minä taas en ihan ymmärrä, sillä huomattava osa kävijöistä on kuitenkin animen/mangan ohella kiinnostunut myös cosplaysta, piirtämisestä, japanilaisesta kulttuurista ja ihan animea/mangaa sivuavista viihdeohjelmista (FFFight, Cosplay-deitti, Cosplay-kisa, Skitti-kisa...). Suoraan sarjoihin liittyviä ohjelmia minusta kannattaa melkeinpä välttää, koska niistä välittävät vain true-fanit ja monista sarjoista on hankala löytää kovemmille faneille tuntematonta tietoa. Itsekin näin aina selvästi Hopeanuoli-paneelissani sen, että kun selitin jostain yleisemmin tunnetusta asiasta, niin yleisö alkoi herpaantua.

Edit: Haha, nyt ulkona sataa niitä tilaamiani rakeita.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Ti Heinä 12, 2011 12:50

Onko cosplaykilpailun tuloksia missään netissä? Itse en ollut paikalla sunnuntaina ja olisi kiva tietää ketkä voittivat ja millä perusteella kunniamaininnat esimerkiksi jaettiin? Onko mitään virallista videomateriaalia tulossa nettiin kisasta?

Sitten plussia ja miinuksia~
+ cosplaykisan järjestys onnistunutta, (ohjeistus, aikataulu ym. ym.)
+ con paikka
+ Cosplay pilaa elämäsi - ohjelma

- kuumuus~~, mutta sille nyt ei mahtanut mitään

En oikein keksi enempää...olin conissa vain yhtenä päivänä joten~

Kennedy

Viesti Kirjoittaja Kennedy » Ti Heinä 12, 2011 12:53

Ihan näin alkuun kysymys piirustuskilpailusta. Huomasin tuossa noita NiuNiun linkittämiä kuvia katsoessani, että kaverini työ on saanut kunniamaininnan (yay!). Ikävä kyllä kaverini ei ollut sunnuntaina paikalla (työläisen raaka arki iski vasten kasvoja). Olisiko hänelle mahdollista lähettää diplomia postitse, jos ilmoitan yksityisviestillä hänen osoitteensa? Hänellä kun ei ole täällä tunnusta.
Urumi kirjoitti:Suoraan sarjoihin liittyviä ohjelmia minusta kannattaa melkeinpä välttää, koska niistä välittävät vain true-fanit ja monista sarjoista on hankala löytää kovemmille faneille tuntematonta tietoa.
Aamen. Itse kun en kovin montaa sarjaa seuraa, enkä muutenkaan ole mikään suuri asiantuntija oikein missään, ei hirveästi innosta, jos Con on täynnä tiettyihin sarjoihin liittyviä luentoja. Jos ei itse sarjaa seuraa eikä ole millään tavalla kiinnostunut, ei oikein innosta mennä kuuntelemaan luentoakaan. Ja tosiaan, oikein kunnon fani saattaa jo tietää sarjasta melkein enemmän kuin luennon pitäjä, joten yritäpä siinä pitää mielenkiintoa yllä. :D
Sen sijaan yleisluontoisemmat luennot, joihin voi mennä mukaan niin "vasta-alkaja" kuin "konkarikin", ovat oikein mukavia. Itse pidin kovasti Janne Kempin luennoista! Ja kuten sanottu, olin todella ilahtunut ohjelmatarjonnasta ja aikataulutuksesta koko conin ajan. Jäi sopivasti vapaa-aikaa, ehti kaikkialle hyvin ja oli paljon mielenkiintoista tekemistä. ^_^

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Ti Heinä 12, 2011 13:11

Urumi kirjoitti:Suoraan sarjoihin liittyviä ohjelmia minusta kannattaa melkeinpä välttää, koska niistä välittävät vain true-fanit ja monista sarjoista on hankala löytää kovemmille faneille tuntematonta tietoa.
Noin niin kuin periaatteessa on vähän lyhytnäköistä kuvitella, että puheohjelman ainoa funktio voisi olla kertoa faktoja itse sarjasta. Sehän olisi tosiaan melko turhaa, kun ohjelma on joka tapauksessa suunnattu jo sarjaan tutustuneille.

Mutta ohjelmalla voi tehdä muutakin. Voi esittää mielipiteitä ja tulkintaa, kuten viime vuoden Desuconin Utena-luennolla. Tai sitten kertoa ilmiöistä sarjan ympärillä; spekulaa ja fanikulttuuria, joihin tämän vuoden Madoka-paneeli keskittyi. Molemmat sisälsivät varmasti uusia asioita sarjat katsoneillekin, ja yleisö ei ainakaan nukkunut.

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ti Heinä 12, 2011 14:06

^Tietenkin, mutta kuten tuossa aiemmin sanoin, todella harvassa (suositussakaan) sarjassa ei ole älyttömästi historiaa tai fanitusta välttämättä takana. Death Notesta saa varmasti paljon fiksua keskustelua aikaan, mutta miten kävisi Hetalian tai Kuroshitsujin kanssa? Touhoun fanihistoriasta saa varmasti paljon juttua irti, mutta Bleachin vastaavasta ei niinkään. Monista suoraan sarjaan keskittyvistä luennoista tulee myös nopeasti yleisluontoisia. Jos tekee paneelia Naruton bijuu-monstereista, on luennon varsinainen aihe hyvin nopeasti Japanin/Kiinan taruolennot ja jos sellaiseen paneeliin tulee vain Naruto-faneja, voi seurauksena olla pettynyt yleisö: ne, jotka eivät saaneet tietää lisää Narutosta ja ne, jotka eivät menneet katsomaan taruolentoesitelmää, kun olettivat sen sisältävän vain Narutoa.

Sarjan ympärillä pitää olla jo aika paljon lähdemateriaalia, jotta jutusta saa mielenkiintoisen. Mitä olen monista tällaisista sarjaan keskittyvistä paneeleista kuullut, niin harmillisen monet ovat keskittyneet vain tekemään lyhyttä kertausta sarjan juonesta tai päivämääristä eikä niissä ole ollut kovin paljoa inside-tietoa tai ulkopuolista materiaalia, jota niihin tarvitaan, jotta juttu kiinnostaa sarjan läpi (tai puhki) katsoneita.

Juh, mutta täällä on varmasti keskusteluita paneeleiden ja muiden ideointia varten, joten tämän keskustelun voisi varmaan siirtää sellaiselle ja jatkaa ihan Nekocon-linjalla.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

LAV [Kitsune]

Viesti Kirjoittaja LAV [Kitsune] » Ti Heinä 12, 2011 14:13

Conien ohjelma on pitkälti mielipidekysymyksiä siitä mitä itse conilta haluaa ja millaista pääsuuntaa haluaa conille antaa. Suomessa toimii monenlaisia tapahtumia, mitkä keskittyvät niin musiikkiin, cosplayhin, asiaohjelmiin, hengailuun ja yleisesti japanilaiseen kulttuuriin. Kuten nekoconin infossakin mainitaan, on Nekocon pääasiassa japanilaiseen populaarikulttuuriin keskittyvä tapahtuma.

Tällöin japaniaiheiset luennot, cosplay, fanitaiteet, musiikki ja kaikki muutkin lieveilmiöitä käsittelevät ohjelmat ja pelit kuuluvat täysin Nekoconin ohjelmaan. Positiivista palautetta on saatu paljon muuallakin kuin täällä, joten tällaisille coneille on varmasti yhä kysyntää. Kertoohan se jo jotain jos vuoden parhaaksi con kokemukseksi on sanottu tällaista sosiaalisissa medioissa. Puuttumatta siis yhtään minkään muun conin ohjelmatarjontaan on mielestäni vain hyvä jos Suomessa on paljon eri painopisteiden coneja ja ihan yleisiä hengailutapahtumia. Laaja tarjonta takaa laajan ja ison harrastajakunnan joka kehittää alakulttuuria entisestään ja takaa sen säilymisen. Näin ollen nostan itsekin hattua myös kaikille pienemmille tapahtumille, kuten Kawa- ja Shiroconit jotka kannustavat ihmisiä jatkamaan harrastustaan myös siellä missä muuten ei tapahtumia hirveästi ole.

Niuniulle aiemmin mainitsemasta ohjelmien päällekkäisyydestä olen vilpittömästi pahoillani, että emme voineet tarjota luennolle parempaa paikkaa. Itsekin kuvataidetta jo 8 vuotta opettaneena osaan samaistua tunteeseen kun pitkään valmistetulle luennolle saapuukin vain muutamia oppilaita. Otamme opiksemme virheistä ja jatkamme yhä hienomman conin tekemistä vuosi vuodelta. Siksi kiitänkin myös kaikkia tänne palautetta antaneille, sillä se on meille arvokasta tietoa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Heinä 12, 2011 14:30

Riyoko kirjoitti:Onko cosplaykilpailun tuloksia missään netissä? Itse en ollut paikalla sunnuntaina ja olisi kiva tietää ketkä voittivat ja millä perusteella kunniamaininnat esimerkiksi jaettiin? Onko mitään virallista videomateriaalia tulossa nettiin kisasta?
Ainakin täällä - http://www.cft.fi/nekocon2011.html

Lisäksi mainittakoon että Anikin kuva-arkistoon on tuupattu taas lisää kuvia, löytyisi Nekozombieta sekä hullu ajatukseni nimeltä skittikisan backstage. Jälkimmäinen oli siis ajatukseni kuvata cosplay-kisaohjelmaa hieman eri kantilta, tässä kohtaa siis lavan takareunalta eikä tyypillisesti yleisöstä käsin. Yleisössä oli kyllä toinen kuvaaja joten niitäkin piisaa. Kommentoikaapa, onko tällaisille vaihtoehtoisille kuvakulmille käyttöä?

SaijuTEA

Viesti Kirjoittaja SaijuTEA » Ti Heinä 12, 2011 15:28

No niin, nyt olen minäkin sen verran toipunut viikonlopusta, että saan tänne kirjoitettua ihan palaute palautetta :D

Ja se tapahtuu lähinnä näin vänkärin kannalta: Mielestäni con onnistui pääpiirteittäin oikein hyvin. Töitä sai painaa kyllä melko vauhdilla, mutta itse koin sen vaan mukavaksi (Niin mukavaa siitä teki mm. oikein mallikkaasti käyttäytynyt conikansa) Lisäksi kerkesin jopa katsomaan (ainakin osan) parista ohjelmastakin.
Koska olen Kuopiolainen, ei Nuorisotalon ja musiikkikeskuksen välimatka tuntunut mitenkään voittamattomalta, vaan reissut työvoimaruokailuun ja takaisin sujuivat mukavasti. Näistä taukotiloista vielä semmoinen asia, että vänkäreillä ja muulla työvoimalla oli mahdollisuus mennä Musiikkikeskuksella sijaitsevaan Jazz-Klubiin lepäilemään jos tarve sitä vaati. Jostain syystä tämä tieto ei kumminkaan ollut yltänyt edes vänkärivastaavan korviin. Ilmeisesti Jazz-klubia ei oltu alunperin kaavailtu käytettäväksi ja siksi siitä ei ollu niinkään tietoa?
Myös s-postinen kulussa oli ollut jotain häikkää ja siksi kaikki työajat eivät valitettavasti kerenneet kaikille ajoissa :/ Tälle asialle on tosin melko vaikea tehdä mitään.

Mielestäni con ohjelma oli oikein mielenkiintoista (vaikka en henkiläkohtaisesti sitä kovin paljon kerennyt katsastamaan) ja antaisinkin siitä pelkästää plussaa ihan kaikille. Tarjolla oli useita uusia paneeleja jotka varmasti kiinnostivat monia.

Nekossa monet asiat toimivat mahtavasti, joissakin asioissa sen sijaan on vielä parantamisen varaa, mutta kaikki miinukset huomioiden, voidaan ensi vuodeksi järjestää vielä parempi ja monipuolisempi con, joka varmasti miellyttää kaikki :D

Edit// Kiitos mahtavalle valomies porukalle! Saitte esityksiin upeat valot ja annoitte mahdollisuuden päästä käyttämään spottivaloa (jopa kahdesti), se oli oikein mukavaa ja vaihtelua muuhun työhön :D

NiuNiu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiuNiu » Ti Heinä 12, 2011 16:37

Kennedy kirjoitti:Ihan näin alkuun kysymys piirustuskilpailusta. Huomasin tuossa noita NiuNiun linkittämiä kuvia katsoessani, että kaverini työ on saanut kunniamaininnan (yay!). Ikävä kyllä kaverini ei ollut sunnuntaina paikalla (työläisen raaka arki iski vasten kasvoja). Olisiko hänelle mahdollista lähettää diplomia postitse, jos ilmoitan yksityisviestillä hänen osoitteensa? Hänellä kun ei ole täällä tunnusta.
Eiköhän asia onnistu! Pistä minulle tulemaan osoitetta, niin infoan asiasta sunnuntaina palkintoja jakamassa ollutta tuomaria. Luulen, että diplomin pitäisi olla jossain tallessa.
Embrace the total dork in yourself - life is too short to be cool!
NiuNiu Deviantart
NiuNiu Fanfiction.net

Edeae

Viesti Kirjoittaja Edeae » Ti Heinä 12, 2011 19:24

Kissankorvatyöpajan vastaava / kisatuomari / Cosplay pilaa elämäsi -ohjelmapitäjä kiittää ja kuittaa.

Varsinaista Nekopäivitystä löytyy taas blogin puolelta. Mieluusti otan palautetta vastaan sekä työpajan toimivuudesta, että omasta ohjelmastani joko tähän ketjuun/yksityisviestillä tai blogin puolelle.

Cosplay/skittikisaajat voitte pyytää palautetta tuomaristolta sekä puvuistanne että esityksistä.
Elina Rimpiläisen tavoittaa yksityisviestillä nimimerkillä Rimppu.
Henna Mäkelään saa parhaiten yhteyden sähköpostillä kizzy at hypnolepsia.net.
Hanna Hyttinen vaikuttaa täällä nimimerkillä yaci,
ja minulta voi kysellä kommentteja joko täällä tai s-postilla mp.edeae at gmail.com.

Mieluusti annamme sekä kehuja että kritiikkiä, kysykää vaan rohkeasti :)

Ilona

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ke Heinä 13, 2011 17:22

Ei kummempia lisäyksiä jo annettuun palautteeseen, mutta haluan tässäkin huomauttaa asiasta, josta vänisin jo blogissani.

Kertokaa joku minulle hyvin selkeästi ja uskottavasti perustellen, miksi cosplay-tuomareiden piti maksaa itsensä sisään coniin?

Kuulemani mukaan perustelu oli se, että "tuomarointi on kunniatehtävä", mikä on ehkä koomisinta, mitä olen pitkään aikaan kuullut. Samalla logiikallahan tapahtumien kunniavieraidenkin tulisi maksaa pääsymaksu ja omat matkansa.

Itsehän puhuin lopulta itselleni ilmaisen rannekkeen, mutta tämä on nyt lähinnä periaatekysymys.

Muuten jeejee tapahtuma (staffiruokailusta en henkilökohtaisen kokemuksen pohjalta voi valittaa, koska söin lauantaina kahvion leivän ja sunnuntaina pizzaa, mutta kavereiden puolesta nyrpistelen vähän nenääni), kävijät varmasti tykkäsivät. Jos samalla porukalla järkkäillään ensi kesän AConia, kannattaa tosiaan koettaa korjailla näitä muutamia aloittelijamokia.

Ja cosplay- ja skittikisaajat saavat tosiaan lähestyä privaviestein, jos haluavat palautetta puvuistaan ja esityksistään. Erityisesti esityksistä annan riemumielin kommentteja, koska jostain kumman syystä lavatouhut ovat kovin lähellä sydäntäni.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Heinä 13, 2011 17:39

Loputkin minun ottamat kuvat on nyt julkaistu. Olisi yleiskuvia joissa mukana avajaiset ja pari kuvauspalvelun otosta lauantailta.

Muilta kuvaajilta on vielä tulossa materiaalia.

Roman

Viesti Kirjoittaja Roman » Ke Heinä 13, 2011 18:04

Tama oli minun ensimmainen Nekocon ja se oli tosi upea! Kiitos kaikkille! Mutta minulla on pikku kysymys: lauantaina conissa oli ns. palkkionmetsastys kisa mutta sunnuntaina ei kukaan sanoi sen tulokset. Missa ma voisin lukea kuka voitti?

claire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja claire » Ke Heinä 13, 2011 19:05

Jaa juu, Nekocon ohi. Parin vastaavan tekijän ja muutaman tutun vänkärin kanssa on tullut tässä kasvokkain jauhettua tapahtuma ja sen ongelmat läpikotaisin, sellaisetkin asiat, mihin ei oikein itse pystytty vaikuttamaan conin aikana. Ovia oli auki vain yksi, tiedonkulku oli mitä oli, työvoiman ruokailu oli... mielenkiintoinen. (päätin, että jos ensi kesän tapahtumassa haluan jotain tehdä, niin se on keittää armaille työntekijöille kahvia. Koska valmiit kahvit on kivat. Ja vaikka vahdata siinä muutenkin että asiat pyörii. Mutta joo.) Työvoimaa oli, öhh, rajoitetusti, joten tuli itsekin tehtyä ns. nakkihommia ja pyörittyä lipunmyynnissäkin ainakin se kolme tuntia. Omana sangen jalona tehtävänäni oli lähinnä katsoa, että mm. yleiset roskikset eivät tulvineet yli liian pitkiä aikoja.

Lauantaina meni ohjelma ihan ohi, lukuunottamatta FF-konsertista ohimennen kuultua paria kappaletta, vaikkakin henkilökohtaisesti ihan mielenkiintoiselta olisi pari ohjelmaa ohjelmalehtisen kuvauksen mukaan kuulostanut. Alunperin oli tarkoitus osallistua pukukisaan Larsana yhdessä Penelon kanssa, mutta Nekoa edeltävänä viikkona kärsimme molemmat potentiaalisesta hermoromahduksesta, ja cosplayhyn liittymätön elämä tuli muutenkin vastaan, joten se meni sitten harmiteltavasti siinä.
Sunnuntaina aikaa liikeni käydä seuraamassa cosplaydeitin kaksi ensimmäistä kierrosta, jotka katsoin ihan vain sen takia, että muutama kaveri oli mukana. Pari hyvää heittoa tuli, propsit siitä, Kaijille ja Shizuolle kumarran nyt ja ikuisesti. Muuten tunnen itseni jo henkisesti wanhaksi ja kyyniseksi tädiksi, kun ei muuten olisi jaksanut innostaa. Onnistuin myös jälleen kerran missaamaan Edo-aika luennon, mistä läpsin itseäni henkisesti.

Viikonloppu oli töiden puolesta hyvin, hyvin uuvuttava, mutta olihan noita kirkkaitakin hetkiä molempina päivinä. Kanssatyöntekijät olivat suurimmilta osin varsin ihastuttavia, ja on myös ihanaa kuulla, että monet varsinaisista kävijöistä olivat viihtyneet organisoinnin ongelmallisuudesta huolimatta. Lauantain Marisa Kirisame ja sunnuntain Rika Furude kiittää. Kuvia otan mielelläni vastaan.

Ensi kesän Animeconiin muuten sitten vain tuplasti enemmän porukkaa järjestämään, ja hommat pitäisi aloittaa mahdollisimman ajoissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”