Tampere Kuplii 2011 - jälkilöylyt

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Tampere Kuplii 2011 - jälkilöylyt

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Huhti 10, 2011 17:57

Kuplat tulivat, kuplat menivät, miltä nyt tuntuu? Tapahtuman jälkeinen keskustelu, kommentointi, kysymykset, kuvalinkit yms. tähän putkeen (johon ei tokikaan saa pysähtyä).

Kopioitakoon tähän alle myös hyödykäs viesti edellisestä viestiketjusta.
Japsu kirjoitti:Puuh, kiitoksia kaikille hauskasta ja tuottavasta lauantaipäivästä Kupliissa!

Yllätin itseni ja löysin conipäivän jälkeisestä koomasta huolimatta jostain tarmoa käsitellä läjän kuvia. Lauantain kuvauspalvelun kuvat ovat siis katseltavissa osoitteessa

http://kuvat.aniki.fi/a/367

Tällä kertaa kuvausstudioon otettiin hieman kokeellisempi ote: taustakankaan sijasta hyödynsimme luonnostaan Finlaysonilta löytyviä hienoja punatiiliseiniä, salamavalojen asettelu poikkesi hieman perinteisestä ja kuvankäsittelyssä olen pyrkinyt kontrastikkaaseen, dramaattiseen ja ympäristöä esille tuovaan vaikutelmaan. Mitä piditte?

Kuulisin mielelläni palautetta esim. näiden foorumien kautta tai sähköpostilla! Saa nykiä myös hihasta huomenna sunnuntaina Kupliissa!

Terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Valokuvaaja, Cosplay Finland Tour
japsu ät cosplay.fi

muoks: linkki linkkinä

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: Tampere Kuplii 2011 - jälkilöylyt

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Huhti 10, 2011 19:18

Ensimmäiset photoshoot-kuvat on nyt ladattu.

Kuvien kehittäjän ominaisuudessa valikoin mielestäni onnistuneimmat otokset, mutta koko sarja kuvia on toki tallella. Mikäli joku sinulle tärkeä kuva puuttuu, ilmoittele minkälaista kuvaa olen etsimässä niin kaivan sen sinulle henkilökohtaisesti. Kuvassa voi olla pieniä valotus- tai rajausvirheitä, mutta sellaisenaankin ja mahdollisesti pienellä käsittelyllä saat siitä käyttökelpoisen.

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Su Huhti 10, 2011 19:58

Tampere Kuplii on säilynyt minulle sekavahkona randomtapahtumana, johon olen nyt sattumalta päätynyt kolmena vuonna peräkkäin kun olen yllätyksekseni huomannut olevani Tampereella ostoksilla.

Tapanani on ollut käydä kyttäilemässä myyntipöytien tarjonta, ja pakko kyllä sanoa että petyin kun myyntipöydät olivat edelleen samassa paikassa kuin kahtena edellisenä vuonna, koska alue on ihan säälittävän pieni. Myyntiin tarkoitettu huone menisi hyvin siinä tapauksessa jos olisi joku tietty kiertosuunta, mutta nykyisellään siellä on liian vaikea liikkua, saati sitten katsella pöytien tarjontaa. Näinhän se on useissa coneissakin, mutta Tampere Kupliissa tila on jotenkin vielä ahtaampi. Olisi kiva jos myynnille olisi siedettävämmän kokoinen tila.

Ohjelmaan en ole osallistunut, joskin tänä vuonna olisin halunnut kuulla J-P Ahosen höpisemässä uusimmasta kirjastaan (jonka kyllä ehdin ostaa muualta lauantaina). Olin kuitenkin paikalla vääränä päivänä, joten se jäi kokematta.

Jotenkin Tampere Kuplii menee omalta osaltani joka vuosi hosumiseksi, pitäisi varmaan joku kerta syventyä ohjelmaan ennen kuin olen paikan päällä.

saino

Viesti Kirjoittaja saino » Su Huhti 10, 2011 20:05

Photoshoottaamassa ollut kiittää tosi nopeasti nettiin tulleista kuvista!

Kuten Chiharu sanoikin, vähän sekavahan Kuplii on. Kauppakeskus on kumma paikka conhengata, tapahtumat eri taloissa ja sellaista, mutta ei se mitään. Varsinaista valittamista en taida keksiä. Maskeerauspaneeli ja cossikisa olivat ainoat ohjelmat joihin osallistuin: kisa oli mahtava ja sen pitäminen leffateatterissa kans ihanaa, maskeerauspaneeli olis kaivannut lisäaikaa mutta oli mukava sekin. Coni kului lähinnä nurkissa nysvätessä, mutta niinhän se usein tuppaa menemään...

Kiitos 'kakkukestien' järkkääjille! Ilmaisen kakun tarjoaminen on_mahtavinta_ikinä :)
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

EpikFeil

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » Su Huhti 10, 2011 21:26

Mä esitän eriävän mielipiteeni, mutta mielestäni Kuplii ei ole ollenkaan sekava tapahtumapaikaltaan. Johtuen ehkä siitä että viiden tapahtuman jälkeen siihen on jo ehtinyt tottua, mutta.

Kuitenkin, oli kivaa. Hyvä meininki, ihanan paljon ihania Touhou-cossaajia, cosplaykisan taso ehkä Kupliin historian korkein (jee!) ja plöm. Oli hauskaa. Joskin sunnuntaina piti lähteä ajoissa koska tuli nälkä ja viimeiset rahat meni mankaan. Mutta kiitokset kaikille kivan tapahtuman järjestämisestä, ensi vuonna uudestaan. :3

Hikaru90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hikaru90 » Su Huhti 10, 2011 23:13

Olin sunnuntaina pyörimässä ensimmäistä kertaa elämässäni Tampere Kuplii tapahtumassa. Ja sinnekkin pääsin tuurilla pikkusiskon kaverin kyydillä 10 minuutin varoitus ajalla. Tottakai lähdin messiin, kun en ole aiemmin päässyt mihinkään tapahtumaan kyyläämään hienoja cassaus asuja. Vaikka tapahtumiin olen halunnut joka vuosi mennä, mutta aina on ollut joko kyyti, raha tai muut menot esteenä...

Missään paneelissa ei tullut käytyä, mutta senkin edestä ihailin cossaajia. Pitää vaan ihastella niitä jotka näkee vaivaa ja osaa tehdä asusteita. Itse kun olen amatööri. Olin paikalla tyylikkäästi arki hepeneissä ja taskussa niukasti rahaa. Tälläistä pihtaria kauppakeskuksen hinnat kauhistuttivat. Mutta kyllä sieltä mukaan tuli pari pockya muodonvuoksi, vaikka en niistä kovin pidäkkään. Ja olihan se pakko maistaa ramune juomaakin, kun siitä on kuullut vuosien mittaan.

Kokemuksena päivä oli ihan jees, kun en tosiaan aiemmin ole päässyt tapahtumiin osallistumaan. Kerrankin sai tuntea olonsa, että "hei mähän kuulun porukkaan". Vaikka huomasinki että olen aika "hiljaisempi" animanga hullu kuin moni muu paikalla olija ;) Siihen voi vaikuttaa oma animanga aktiivisuuden vähäisyys viime vuosina koulu kiireiden takia.

Mutta mukavaa oli. Ehkä joskus pääsen mukaan johonkin coniin, missä olen rikkaamalla kukkarolla liikenteessä ja pukeutuneena joksikin hahmoksi :D
MAL, MDL // Skype: Hikaru90 // MSN: hikarushidou90(at)hotmail.com

Japsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japsu » Ma Huhti 11, 2011 22:37

Japsu kirjoitti:Puuh, kiitoksia kaikille hauskasta ja tuottavasta lauantaipäivästä Kupliissa!

Yllätin itseni ja löysin conipäivän jälkeisestä koomasta huolimatta jostain tarmoa käsitellä läjän kuvia. Lauantain kuvauspalvelun kuvat ovat siis katseltavissa osoitteessa

http://kuvat.aniki.fi/a/367
Lisää kuvia pukkaa! Tällä kertaa vuorossa ovat Esukan ja allekirjoittaneen kuvat sunnuntain photoshootilta!

http://kuvat.aniki.fi/a/369
http://kuvat.aniki.fi/a/370

Terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Valokuvaaja, Cosplay Finland Tour
japsu ät cosplay.fi

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Huhti 13, 2011 22:45

Välähdyksen yleisöäänestys on nyt avattu. Äänestäneiden kesken arvotaan Rento-tuotepalkintoja.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Huhti 14, 2011 02:11

Cosplay-tulokset löydät Aamulehden sivuilta. Tarkemmat tulokset julkaistaan CFT:n sivuilla hieman myöhemmin.

Räbsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Räbsä » To Huhti 14, 2011 20:04

Pakko parin vuoden hiljaisuuden jälkeen aktivoitua.

Kaverit tuossa viikonloppuna kävivät Kupliissa ja sieltä sattui löytämään minulle kauan kaipaamani artistin levyjä eräältä myyjältä. Hintakin oli jopa varsin kohtuullinen moisista julkaisuista. Kuitenkin levyt kouraan saatuani pääsi parahdus. Miya Recordsin leimat levyissä, eli eivät ihan "virallista" tavaraa ole. Taiwanlaisen firman bootlegejä/piraatteja, joita eBaynkin ihmeellisessä maailmassa liikkuu suunnattomia määriä ostajakunnan löytyessä pääosin länsimaista.
Aidoistahan nuo eivät juurikaan eroa kuin julkaisijan nimen ja painopaikan perusteella, mutta harmittaahan moinen hiukan. Onneksi sentään rahat eivät aivan kankkulaan kaivoon menneet varsin hyvän laadun vuoksi. Kauaksi jäävät itäisen naapurin kotiprintterillä väkerretyt hirvitykset. Kuitenkin suosittelen pitämään hiukan silmiä auki, mikäli vastaisuudessakin Miyan Recordsin tai vastaavien firmojen levyjä näkyy myynnissä niin netissä, coneissa kuin kotimaisissakin huutokaupoissa.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

mieleton

Viesti Kirjoittaja mieleton » Pe Huhti 15, 2011 11:36

Cosplay-kilpailun ennakkokuvat löytyvät nyt osoitteesta

http://kuvat.aniki.fi/a/372

Näiden lisäksi löytyy myös kuvia Sarjakuva-Finlandian jakamisesta (http://kuvat.aniki.fi/a/373) ja muutama yleiskuva (http://kuvat.aniki.fi/a/374).

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Touko 05, 2011 21:37

Välähdyksen tulos on selvinnyt ja voittajaa on ehditty haastatella. Voittoon ampaisi akrobaattinen Lara Croft -taidonnäyte, jonka takana oli Laran pitkäaikainen fani, Sari Ruoskanen. Sarille matkaa suorituksesta uniikki Genrewearin erikoispaita, jollaista ei rahalla saa. Tulokset ja voittajan mietteet löydät Välähdyksen tulossivulta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”