Chibiconin jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mujava

Chibiconin jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Mujava » La Loka 02, 2010 20:36

Ensimmäinen Chibicon takana Kuopiossa ja kaikki ovat yhtä kokemusta rikkaampia. Kirjoittakaa toki omia kokemuksia, riisuja ja ruusuja, tapahtumasta.
ウメハラがぁ 捕まえてぇぇ ウメハラがぁ 画面端ぃぃっ バースト読んでえぇっ"
" まだ入るぅぅ ウメハラがぁっ ・・・つっ近づいてぇっ ウメハラがぁ決めたぁぁーっ

Sesshou

Re: Chibiconin jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Sesshou » Su Loka 03, 2010 08:53

Mulla ainakin oli todella kivaa tuolla. Olisin kuitenkin voinut vielä ainakin tunnin olla lisää, piti lähteä vähän aikaisemmin kun oli kaikenlaista ja täältähän menee kuitenkin ajaessa parisen tuntia. Piti ehtiä ennen pimeää takasin...

Mutta itse conista. Oli oikein viihtyisä tunnelma, kaikilla oli upeita asuja. Vitsit, kun en itse ehtinyt mitään väsäämään.
Todella kaunis päiväkin tuli, aurinko paistoi ainakin jossain vaiheessa.
Mukava kun näin paljon ihmisiä oli viitsinyt tulla! Tuli sitten vähän kuuma ainakin siellä myyntipaikalla ja vähän tungosta oli, mutta mitäpä tuosta.. :D Kyllä sieltä silti tuli ostettua mangaa ja herkkuja. Nams.

Kiitos oikein mukavasta conista. Hyvä, kun joskus täällä vähän lähempänäkin järjestetään tälläisia. :)

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Su Loka 03, 2010 10:49

Näin suoraan sanottuna älyttömän upea con. Väkeä oli juuri sopivasti, paikasta toiseen oli suht helppo suunnistaa, ohjelmissa tuli käytyä ja kavereitakin tapasin. Jos Chibicon tullaan järjestämään joskus muulloinkin, tulen paikalle aivan varmasti.

+ Cosplay-kisan taso. Oikein yllätyin siitä, että näin pienen conin kilpailun taso oli noinkin kova. (Harmittaa kyllä ettei se mustamekkoinen CC saanut palkintoa, oli nimittäin yksi koko kisan upeimmista puvuista. D:)
+ Yaoi-paneeli. Päätin ensimmäistä kertaa mennä katsomaan yaoi-paneelia, enkä tullut pettymään. Tämän aikana tuli naurettua ja facepalmailtua useampaankin otteeseen. Pitäjien asenne oli just kohdallaan.
+ Yläkerran kahvila
- FFFightin tekniset ongelmat. Mikit kökkösivät, eikä aiemmin sovittuja taistelumusiikkeja voinut käyttää nettiyhteyden puuttumisen vuoksi. Harmillista, mutta onneksi tästäkin selvittiin.
- Ohjelmalehden paikkansapitämättömyydet, näiden vuoksi jäi kustantajapaneeli näkemättä.

FFFightin Kaito kiittää ja kuittaa!
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

CalmTirius

Viesti Kirjoittaja CalmTirius » Su Loka 03, 2010 14:36

Mulla oli pieni paha aavistus tästä tapahtumasta, ja ajattelin aluksi olla tulematta mutta kun olin luvannut eräille ihmisille tulevani paikalle niin pidin lupaukseni. Mitäpä voisin sanoa.

Olin tullut jo viime keskiviikkona Jyväskylään, jotta mulla olisi edes mahdollisuuksia päästä Jyväskylä-Pieksämäki-Kuopion juniin. Tapahtumapaikalle pääsin vasta noin kello 13, eli kolme ja puoli tuntia tapahtuman alkamisen jälkeen (mikäli muisti pitää paikkansa et sisään pääsi kello 9.30 eteenpäin?). Cossasin Kaitoa ja tapasin oman pienen Vocaloid-ryhmämme, saaden sitten tietää et Rin/Len oli hukannut minun ennakkolipun jotka Miku oli meille etukäteen tilannut. No, korvaukseksi Rin/Len päätti ostaa mulle lipun ilman että mun piti maksaa sille (iso kiitos siitä :3).
Suurinpiirtein koko coni tuli sitte pyörittyä kyseisten ihmisten seurassa, kun ei oikeen ollu kiinnostavaa ohjelmaa.

Kiitos siis Mikulle, Lenille, Rinille sekä Akaitolle seurasta :3
Ja iso kiitos myös Redille sekä Garylle (Greenille) ku annoitte mun roikkua teidänkin seurassa.

Conin plussat ja miinukset
+ Muut conittajat, tulitte ottamaan kuvia ja pyysitte että 'saako halata' oikeanlaista conikäytöstä!
+ Edellämainitut ihmiset, tarvitseeko sanoa enempää <3
+ Ei typeröintiä, ehkä tämä johtuu siitä että coni oli pieni tai sitten minä en vaan nähnyt mitään merkillepantavaa. Ihmiset osaavat kättäytyä!
- Ei kiinnostavaa ohjelmaa, veikkaan että monet ihmiset ovat kyllä tyytyväisiä mut ikävä kyllä conissa ei ollut mitään kiinnostavaa ohjelmaa mun makuun. Ehkä FFFight on lähellä, mut ilman Visual Gaytä se ei oikeen tuntunu FFFightilta
- Huonot junayhteydet, tämän kohdan tämä pystyisi korjaamaan jos olisin tullut päivää aiemmin mutta kun opiskelijan budjetti on aika tiukka.

Conin ehkä ainoa(?) Kaitoa cossannut mies kiittää ja kumartaa!

n3y0

Viesti Kirjoittaja n3y0 » Su Loka 03, 2010 18:21

Chibicon Chibicon... 8D Tämän *piti* olla minulle ensimmäinen con vuosiin, jossa olisin vain kävijänä enkä tekisi mitään töitä. Mutta toisin kävi ja pääsin taas pukemaan keltaisen JV-liivin ylleni. Mikä ei välttämättä ollut paras mahdollinen keksintö 2h unien jälkeen mutta kuitenkin (toki tiesin jo aiemmin töistä.. mutta en siitä, kuinka paljon töitä riittäisi).

Paikalle saavuin ennen kahdeksaa ja siinä töitä paiskittiin jo ennen ovien avautumista. Olen se kovaääninen JV joka hämärien muistikuvieni mukaan sai kehuja äänenkäytöstä kävijöiltä ja kanssatyöläisiltä. Valittajat eivät uskaltautuneet kommentoimaan. Aloittelin myyntipöydillä tuplavuorossa JV:nä ja KAMY-pöytäläisenä infottamassa Kuopion Anime- ja Mangayhdistyksestä (köh liittykää köh).

Kaksi isointa + muutama pienempi miinus tapahtumasta:
1) Liian vähän JV:itä, ei ollut oikein aikaa taukoihin vaan itsekin siellä olin 12h lähes tauotta.
2) KAMY-pöytään ilmoittautuneet eivät näyttäneet naamansa. D: Suurosan ajasta pöytä oli siis tyhjänä, kun itsekin vaihdoin suurosaksi päivää vahtimaan salia ja kahviota.
3) Niin missä olivat Mahjong-pöytäläiset pelilautoineen & tiilineen? Eivät koko conissa. Eipä tosin allekirjoittaneella olisi ollut aikaakaan sinne..
4) KAMY-pöytä pitää ensi kerralla suunnitella paremmin, esitteitä ja käyntikortteja ym. ainakin.
5) Pitävä lista kaikista työläisistä joille minun piti badget luovuttaa olisi ollut kiva. Toivottavasti kukaan asiaton ei saanut sellaista käsiinsä.

Plussia:
1) Lopussa pidettiin työporukalla palautekeskustelu, siitä pidin paljon
2) Kävijät käyttäytyivät hienosti, vänkärit hoitivat hommansa ja ihmiset olivat joustavia
3) Pakko mainita erikseen JV-tiimi, ihana jousto ja työporukka! Toiv nähdään tulevissakin coneissa (ja liittykää kaikki Kamyyn)~
4) Yaoi-paneeli. LAV ja Helena, tämän osasitte. ;D Vaikken voinutkaan aivan koko huomiota tähän kiinnittää (piti vahtia kahvilaakin samalla) niin viihdyttävä show oli - ehkä Helena voisit enemmän ottaa puheenvuoroja sinäkin, päästit Lassin olemaan paaaljon äänessä (mikä tosin ei sekään paha asia ole)
5) Kuulin että liput loppuunmyytiin. O_O Eikä silti ollut pahoja ruuhkia / järjestyshäiriöitä. *happy JV is happy*
6) FFFight. Minä pidin. Paljon! Alussa ihmisten järjestely paikoilleen istumaan meni sekin hienosti, ja taisivat kaikki haluavat päästä katsomaan. Harmi, että oli teknisiä vikoja, mutta eivät ne mielestäni pilanneet mitään.
7) Töitä riitti eikä vapaata ollut mutta silti olin lähes koko 12h hyvällä tuulella - ennen kuulumatonta! :D Eiköhän se tarkoita että reilusti jäi tapahtuma plussan puolelle nyt.
Mika(n) n3y0
dynastes tener

Nekocon '11 ohjelma | Acon '12 ohjelma | Acon '13 info | Acon '14 info

Ping-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ping-chan » Su Loka 03, 2010 18:36

Itsellä päivä alkoi aika hyvin vastoinkäymisillä. Olin yöllä nukkunut huonosti ja heräsin aamulla klo 3:35 ehtiäkseni ajoissa ennen conin alkamista paikalle.

Kaverini, jonka autolla olimme menossa, ei ollut nukkunut koko yönä silmänräpäystäkään ja saapui puoli tuntia myöhässä ottamaan minut kyytiin. Luonnollisesti istuin kuskin paikalle siinä vaiheessa, koska olin paremmassa ajokunnossa. Matka meni ihan hyvin Mikkeliin asti, jonka paikkeilla alkoi oikeasti väsyttämään. (Pimeässä ja erittäin sakeassa sumussa ajaminen on yllättävän raskasta).

Siellä sitten säpsähdin noin kilometri ennen Visulahtea (jossa oli tarkoitus pysähtyä pieneksi hetkeksi) huomatessani, että auto on menossa vasemmalle puolelle ojaan. Onneksi tästä selvittiin ilman haavereita, eikä autollekaan käynyt mitään. Tämän jälkeen oli pakko pitää taukoja jo paljon tiheämmin, että päästään turvallisesti perille.

Pääsimme lopulta conipaikalle vähän alle tunnin myöhemmin kuin olimme alunperin suunnitelleet, onneksi kuitenkin oli vielä tunti aikaa saada vietyä tanssipeli ja mukana ollut rytmipeli oikeaan tilaan ja laittaa pelipisteet kuntoon. Saimme vielä tämän tehtyä ennen klo 10, jolloin ohjelman mukaan pelit ovat pelattavissa.

Loput päivästä lukuunottamatta väsymystä meni hyvin. Harmitti kyllä tuo yllätysohjelma klo 14, jota ei ohjelmassa lukenut. Ehdimme useille pelaajille jo sanoa, että klo 14 jälkeen ei tule taukoja ja sen jälkeen pelipisteet ovat auki conin loppuun asti.

Mutta lopulta oli ihan mukava con. Itse olin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka paljon ihmisiä kävi pelaamassa. Toivottavasti jatkossa saadaan oma tila rytmipelejä varten.
"You do not, I repeat, you do not! Hurt! My! Friends!"

Crystal Fair 2014 | brony.fi - suomalainen poniyhteisö

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Su Loka 03, 2010 18:41

Päätin sitten tulla tsekkaamaan ihan mielenkiinnosta Kuopion pikkuconia. Oli jäänyt kesän animeconeilut nollaan, joten ajattelin kompensoida tilanteen vähän pienemmässä tapahtumassa: ja hienolta taas näytti!

Elitisti on tyytyväinen! 8)
Pieneksi tapahtumaksi Chibicon oli todella hyvin organisoitu. Kaikki tuntui toimivan, aina tilan sopivasta koosta tarjoiluun ja perussimppeliin ohjelmaan. Omaksi onnekseni myös hirmuinen ruuhka ja jernut olivat minimissä, samoin kuin huonokäytöksiset conittajat tai rasittavat työntekijät (niitä ei ollut käytännössä lainkaan).

Lyhyesti siis plussat ja miinukset:
+ ohjelma: cosplaykisan taso, FFFightin sujuvuus, yaoi-paneeli, ei liian täyteentungettu
+ henkilökunta, juontajat ym. conin luojat
+ tilat: sopivan kokoiset, ei ruuhkia tm. ongelmia
+ hyvät kulkuyhteydet
+ hyvä meininki

- keskellä asfalttiviidakkoa (puistoalue olisi ollut mukava)
- puutteet kulissien takana cosplaykisassa
- äänentoisto
- sisäänpääsymaksu cosplay-kisaan ja FFFightiin

Näitä toivotaan kyllä varmaan joka paikkakunnalla lisääkin! Pahoin kyllä pelkään, että mikäli tämä coni onnistui näinkin hyvin, seuraava Chibicon on todennäköisesti niin täyteentungettu, että jätän sen omalta kohdaltani väliin. Pelkkä ajatus tuhannesta ihmisestä Työnkulmalla on melko ahdistava. Kuitenkin:
Ashe kiittää. Näemme kesän viimeisessä Animeconissa.
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Michi-chan

Viesti Kirjoittaja Michi-chan » Su Loka 03, 2010 19:40

Chibiconissa oli oikein mukava käväistä. Coninälkäni on nyt sammutettu hetkeksi.

Kuopio oli ihan vieras paikka minulle ja kaverilleni, joten kiitos paljon aulassa jaossa olleille kartoille löydettiin asfalttiviidakosta ruokaakin päivän mittaan. Urumin liikekin löytyi ja sielläkös kulutettiin aikaa kuolaillen figuja ja hiplaten halityynyjä eiku.

Vähän oli ahtaantuntuista Työnkulmalla ajoittain, oliko conkansaa odotettua enemmän?

Missasin Cosplay-luennon, koska vilkaistiin pikaisesti aamulla ohjelmakarttaa seuraavan sivun ohjelmaesittelyjen sijasta. Kustantajapaneeli ja cosplay-ohjelma olivat vaivihkaa vaihtaneet kartassa paikkaa(?).

Nopealle ja toimivalle Narikalle kiitos!
FFFight oli hauska, voihan elämys kun tuli hajoiltua. [vähän tuli metsästä se punaisten lippujen merkitys </3 anyhoo saatiin lopulta istumapaikat, kiitti!]

Oli ihanata nähdä tuttuja ja jännää että sai tavisvaatteissa huomiota randomeilta. 8'D

Söpö pieni con! Kiitosta järjestäjille ja conittajille! :3
Se Jenn'in Näköinen Ihminen kuittaa.
We can all have individual holes!
Much like we have individual rooms in the castle,
we would have our individual holes in the ground.

KochaSaiju

Viesti Kirjoittaja KochaSaiju » Su Loka 03, 2010 19:46

Nyt jälkipyykkiä hieman vänkärin suusta:

okei okei...suurin osa miinukista mitä nyt olisi (ja niitähän on vähän) käsiteltiin lopun, "mikä toimi/mikä ei osiossa" (jossa tulikin esille todella hyviä mielipiteitä joita hyödyntämällä seuraavista mahdollisista tapahtumista tulee entistä parempia.), joten ehkä en ota niitä tässä sen kummemin.

Tosiaan, olen todella iloinen että con toimi näinkin hyvin ja kiitokset siitä kuuluvat JV-ihmisille, pääjärjestäjille sekä muille vänkäreille, mutta todella suuri kiitos menee myös itse conilaisille. Ihan harvinaisen fiksua porukkaa! Ja lisäksi suurin osa taisi olla koko päivän ihan hyvällä fiiliksellä ja jaksoi kuunnella ohjeistusta^^
Aivan mahtavaa että kaikki liput menivät kaupaksi ja kuten sanottu, itse tapahtuma paikka ei missään vaiheessa ollut liian täynnä.
Ohjelmia en kerennyt käydä oikeastaan katsomassa (paitsi Yaoi paneelia joka oli..todella....tyhjentävä, kuten sanottu (eli siis toimi hyvin (y) hienosti hoidettu) Kellarin tilannetta en oikeastaan kerennyt käydä katsomassa, mutta ilmeisesti sielläkin tanssimattoilu yms. toimi moitteettomasti.

Siinäpä näin alkuun nopea tiivistelmä omista henkilökohtaisista kokemuksistani, että joo (y)

P.s Muistakaa kaikki K.A.M.Y, liittyykää!^^

Vilukissa

Viesti Kirjoittaja Vilukissa » Su Loka 03, 2010 19:49

No niin henkisesti selvitty siihen tilaan, että voi jo kommentoida ;D Joo ajomatka oli yhtä tuskaa kyllä, mutta niinhän se on aina joka coniin, mutta asiaan.

Näin yleisesti sanottuna hieno ja hyvin onnistunut coni, josta jäi hyvä fiilis, mutta ei tietenkään mikään ole täydellinen, siispä plussia ja miinuksia luvassa.

- Tilat. Ihan kamalan pienet, ja epäkäytännölliset. Parampaa tilaa ensi kerralle.
-/+ Cosplay kisan juonto hieman takkkuili, mutta jouhtui selvästi siittä, että harjoitus vain puuttui. Silti olen ihan tyytyväinen juontoon.
- myyntipöytiä liian vähän
- isoon saliin olisi saannut laittaa ennemmän tuoleja
- Cosplay kisan ja FFFight liput maksoivat erikseen. Aika tyhmää mielestäni.

+ käytös, ihania ihmisiä ja en nähnyt muuta kuin yhden "vittuuuu" tyypin. Ja senkin kun lähdimme, ja coni oli jo ohi.
+ Cosplayn järjestäjät.(siis tämä vihermekkoinen ja kaksi sinisessä minihameessa olevaa) Todella hyvää työtä tieltä. Olitte kaikille tasapuolisesti avuliaita, ja reippaita. Hienoa!
+ Copslay kisan kysymyksen kysyttiin etukäteen! Iso plussa. Helpotti myös kovasti juontajan hommaa. Tämmöinen systeemi muihinkin coneihin!!!
+FFFight aivan upea ja hienosti toteutettu. Vaikken tämmöistä lava FFF ole ollut katsomassa ennen, mutta tämä oli meielstäni upea! Kivaa kun yleisölle annettiin myös mahdollisuuksia päästä kokeilemaan, mutta toki sellaistan joka haleaa olisi harkittava iskujaan aluksi tarkasti, että keksii jotain muuuta kuin nyrkillä muks turpaan.
+FFFight juontajat <3 Hyvä hyvä ; ) teitä jaksaisi kuunnella vaikka kuinka kauan.
+ Hetalia faittaajat! Todellakin suunniteltu juttu. Upeaa katsottavaa.
+maskeeraus luento ja luonnoitsija. En ihan alusta asti tätä nähnyt, mutta esittäjä todella tiesi mistä puhui, ja esitys oli täysin nappiin mennyt. Luonnolla käytiin hyvin läpi monia asioita.
+ ei kauheaa kirosanan viljelyä (kuten esim. traconin se animevisa)
+ cosplay kisassa hienot palkinnot. (vaikken itse päässyt niihin kiinni. nyyh)
+ Yleensäkkin ihanat cosplay kisaajat, jota puhuivat minulle. Siis minulle tultiin puhumaan. Paras asia koko päivästä : ) Tuli hyvä mieli. Sori kun en cossejanne tunnista, niin en voi mainita teitä. : (
+ järkkärit. Hyvää työtä eikä ainakaan teistä tuntunut huokuvan sellaista fiilistä "ei vittu mitä paskaa, loppuis jo niin pääsis kotia"
+ Järkkäri setä, jolla oli vaaleat lyhyät hiukset ja rillit. Kyttäsit siinnä ovella, ettei me ihmiset päästä ilman lippua ohitsesi katsomaan fffightia. Vai yksi pääsi livahtamaan ohitsesi kun katsoin. hienosti jaksoit käydä kyselemässä jonossa onko lippua, aina kun uusia tuli jonoon. Hyvä hyvä!

No olihan tässä jotain, mutta kumminkin unohdin jotain tärkeää.

MuiNiu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MuiNiu » Su Loka 03, 2010 20:09

Piti kirjautua Anikille, jotta voisin antaa palautetta Chibiconista. En ole kamala conien kävijä (alkaa ikääkin olla jo lähemmäs 30v. niin ehkä se vaikuttaa asiaan, ahahah)

Ensikikin täytyy ottaa esille nuo painovirhepaholaiset, joita oli päässyt lipsumaan ohjelmataulukkoon vähän turhankin paljon... Erityisesti pahoittelen tanssimattoilijoiden puolesta sitä, että Japanin matkailun luentoni alkoi klo 14 vaikka se ohjelmalehtisen tapahtumaluettelossa oli merkitty aikaisemmaksi ja nettisivuilla tästä ei ollut mitään infoa. Kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään yllätysluento, vaan ajat sitten ohjelmaan suunniteltu tapahtuma. Luentojen kuvauksissa kellonajat olivat taas oikein. Onneksi teillä oli sitten loppuilta aikaa pelata, mutta kolmen tunnin odotus (kuten kuulin) oli aika ikävää tanssijoiden puolesta (lisäksi henk.koht. mielipide, että sinänsä hankalaa kilpailla kuulijoista yaoi-paneelin kanssa LOL :lol: ) Kiitos kaikille paikalle vaivaantuneille ja edelleen, pahoittelen tanssijoiden puolesta. :oops:

Penkkejä olisi saanut olla lisää, tai tyynyjä tai patjoja, joiden päällä istua - ilmeisesti sama ongelma oli myös isossa salissa. Äänentoistoon olisi ollut ihanaa migrofoni, sillä esimerkiksi kustantajaluento ei meinannut kuulua eturiviä kauemmas ja samaan aikaan muu puheensorina häiritsi tätä sangen hiljaisen kuuloista luentoa.

Pikkusalissa oli mukavaa pieni sohvanurkkaus, jossa sai istuksia rauhassa melulta ja turhalta kiireeltä. Narikkapalvelu pelasi ja sijainniltaanhan Työnkulma oli hyvä ratkaisu. Kauppoja lähellä, bussi- ja juna-asema lähellä, keskustaan ihan muutama sata metriä. Ainoastaan oli hieman hämmentävää se, ettei mihinkään oltu merkitty tarkemmin, että Työnkulma (jossa itsekin oli vasta ensimmäistä kertaa) oli jakaantunut periaatteessa kahteen eri rakennukseen.

Mahtavaa, että koko con oli sitten loppuunmyyty! Se on erittäin upea tulos ensimmäistä kertaa järjestettävälle conille.
Viimeksi muokannut MuiNiu, Su Loka 03, 2010 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Su Loka 03, 2010 20:43

Donnih eli. tästäpä lähtee.

-Aluksi isona miinuksena se että ohjelmakartta sekoili ja esim. luentoni oli pistetty alkavaksi klo 13:00, vaikka aika siis todellakin oli 12:00. Siispä kaikki halukkaat eivät sitä päässeet katsomaan, mutta onneksi siellä oli sentään sitä porukkaa ihan kivasti. Kaikki te jotka olivat Cosplay-luennolla, palautetta otetaan vastaan !
-Toinen tietysti on tekniikan toimimattomuus mutta silleppä ei aina voi mitään. Ei onneksi mitään suurempaan.

+Cosplay kisa! Tosi hyvä taso ja oli siellä itekkin kiva kisailla ^^ meh likey.
+yaoipaneeli/FFFight. Mahtavaa! Tasokasta touhua molemmissa.
+Ei ylisuuria ruuhkia missään kohti.
+Porukka tuntui jotenkin olevan hyvällä tuulella ja muutenkin tosi tasokasta meininkiä siellä. Hyvä me!

olikohan ne siinä. Hyvän conin tunnistaa tulevista conifiiliksistä ja täytynee sanoa että Chibicon tässä onnistui! Toivottavasti ensvuonna uusiks (:

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Su Loka 03, 2010 20:45

Tosi kiva tapahtuma oli, Ja cossikilpailu oli hauska, kiitokset siitä.

Vaikka niinkuin aina tuppaa tapahtumaan, En saanut tästäkään conista yhtään kaveria =/ Eikä ole ensimmäinen eikä toinenkaan kerta =(

+ Paljon porukkaa verrattuna conin kokoon
+ Cossikisan taso oli kova ja cossikisa oli todella hieno ja hyvin juonnettu ( kiitokset juontajalle, emme pahastuneet vaikket ollutkaan nukkunut)
+ Meininki oli kohallaan
+ Kaikki osasivat käyttäytyä, mitä nyt muutamaa autotiekohtausta lukuunottamatta

-Myyntipöytiä oli vähän, ja niissä ei ollut paljoa ostettavaa ( Ainut hyvä oli englanninkielisten mangojen myyntipöytä, ottakaa mallia )
- Myyntipöytä tila oli ahdas ja tunkkainen ja minulla henk. koht oli vähän vaikeuksia hengittääkkin välillä. Lisäksi myyntipöytä tila oli muutenkin niin pieni että paikoitellen sai odottaa kauankin että näkee muutaman tuotteen joltain pöydältä
- Tapahtumat myöhästyivät
n3y0 kirjoitti:6) FFFight. Minä pidin. Paljon! Alussa ihmisten järjestely paikoilleen istumaan meni sekin hienosti, ja taisivat kaikki haluavat päästä katsomaan. Harmi, että oli teknisiä vikoja, mutta eivät ne mielestäni pilanneet mitään.
Ja kaikki halukkaat EI päässeet sisään. Ovella häädettiin sitten pois. MM. Minä ja huomasin muutaman muun
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Su Loka 03, 2010 21:08

joku onnistui jo syömään vaivalla kirjotetun viestin... joten koitetaanpa uudelleen

ensikertalaiseksi ihan onnistunut tapahtuma ja taisi pääosin jäädä hyvä mieli kaikille. toki informoinnin kanssa on aina parannettavaa, joista seurauksena Mahjong-mafia ei ollut edustettuna. kenelläkään ei ollut edes tiedossa missä mahtaa tiilet olla, joilla oli tarkoitus pelata. Mahjong-mafian puuttuminen johti myös Kamy infon poissaoloon.
tiedä sitten osasiko joku työväen lisäksi kaipailla Mahjong-mafian perään.
huonon informoinnin piikkiin meni myös aikataulusekoilut, äänentoistolaitteiden puuttuminen pienen salin esityksistä jne.
ensi kerralla menee sitten hommat paremmin.

JV puolen näkökulmasta voi todeta tapahtuman olleen onnistunut. väsymys toki näkyi viimeisen parin tunnin aikana jokaisen kasvoilta, mutta haavereilta vältyttiin. kaikenlaisia kauhuskenarioita tuli etukäteen mietittyä, mutta onneksi niistä mikään ei lopulta toteutunut. mitä nyt pääovien edessä joutui oikeasti olemaan tarkkana ettei kukaan jää auton alle.

Työnkulman sijainti (kuten on jo todettukin) on todella hyvä, mutta rakennus itse on aika kehnossa kunnossa. tilojen puutteet sekä yleinen siivottomuus veti joissain paikoissa hieman vakavaksi. onneksi kaikki pahimmat paikat pysyi piilossa isolta yleisöltä.
What a horrible night to have a BO!

Miss_Excel

Viesti Kirjoittaja Miss_Excel » Su Loka 03, 2010 22:10

Ensimmäistä kertaa Kuopiossa, ja taisi olla ensimmäinen yhden päivän conini myöskin. Ihan mukava pikku coni, ja ohjelmaakin oli juuri sopivasti ettei tullut tylsää mutta että ehti käydä välillä syömässä ja myyntipöydilläkin. En tähän coniin ehtinyt uutta cossia vääntää, ja aiemmissa tämän vuoden coneissa pitämäni Rena cossikin jouti jo eläkkeelle joten jouduin tyytymään pseudo-koulutyttö asuun. Pidemmittä puheitta, plussia ja miinuksia:

+ mukava yleinen ilmapiiri, ihmisten ystävällisyys ja varsinkin mukavat vänkärit ym työvoima
+ tapahtumapaikalle löysi ilman suurempia ongelmia ja sopivan lähellä oli kauppoja ja automaattikin. Paikka itsessään oli aika selkeä ja kaikki salit ym pöydät löytyi helposti. Välillä tuli myös pakostakin happihypeltyä kulkiessa myyntisalin ja päätilojen väliä.
+ yllämainittu ohjelman sopiva määrä ja laatukin oli kohdallaan
+ FFFight oli pidetty keveänä ja hauskana niinkuin kuulukin, vaikka random olikin ^^
+ Cosplaypuvut oli tosi upeita ja niitä oli mukavasti verrattuna conin pienuuteen, ja ihmisiä oli muutenkin kiitettävästi paikalla.
+ kahvila, josta sai jopa pitsaa syödäkseen, sekä ilmainen narikka <3 I approve.

- myyntipöytien vähyys, esimerkiksi Fantasiapelien ja Egmontin pöytiä ei ollut lainkaan, vaikka ne luultavasti olisivat myyneet eniten. Urumikin oli kuitenkin paikalla vaikka heillä on liikekin vain vähän matkan päässä conipaikasta (jossa tuli myös vierailtua)..
- ongelmat ohjelmassa, kuten se että Japanin matkasta kertova luento jäi välistä koska ohjelmakartassa sen oli ilmoitettu alkavan kello 12, mutta kun silloin menin paikalle siellä alkoikin cosplay-luento, jonka olisi pitänyt olla vasta tunnin päästä...? Noh, cosplaykin kiinnostaa joten jäin silti kuuntelemaan. Ja palautetta luennosta: hyvin meni, kiinnostava ja toimiva paketti, opin monta uutta ja tarpeellista niksiä asun teosta :3
- tekniset ongelmat äänten kanssa isossa salissa, tosin kuului kuitenkin ihan ok.
- joittenkin ihmisten käyttäytyminen myyntisalissa, sitä voisi parantaa. Ihan muutamassa isossa conissa käyneenä olen oppinut pari asiaa miten myyntipöydille kannattaa jonottaa nätisti ja sovussa, eikä tunkea massan takaa eturiviin töykeästi >:I Kyllä te ehditte vaikka pari minuuttia odotattekin että edelliset saavat edes maksettua ostoksensa ja sitten vapauttaa seuraavalle paikan. Siitäkin vielä, että kun olette saaneet manganne ynnä muut maksettua ja kassitettua, älkää hyvät ihmiset jääkö lukemaan niitä pokkareitanne tai juoruamaan kaverinne kanssa pöydän eteen vaan siirtykää johonkin sivummalle! Myyntipöydillä on aina varauduttava jonotukseen mutta tällaiset tapaukset vain aiheuttavat ylimääräistä sekasortoa/jonoa.

Siinäpä ne tärkeimmät mitä mieleen tuli, kaiken kaikkiaan mukava ja onnistunut coni ensiavuksi syksyn pimeyteen :D Tällaisia toivoisi lisää paikkakunnille jossa coneja ei paljon ole järjestetty. Kiitos ja kuitti!
Ikinä ei voi tulla aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. ~Nuuskamuikkunen

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”