Tracon V - palauteketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

KRO

Re: Tracon V - palauteketju

Viesti Kirjoittaja KRO » Ti Heinä 06, 2010 01:08

kyuu kirjoitti:Hyvä vinkki joka tapauksessa, pitää korjata - koska niin synkältä kuin kuulostaakin, yksikään läppäri ei sinänsä teknisesti failannut lainkaan, tiedonkulussa vain oli katkosta. Yleisin ongelma taisi olla, että kaikki eivät osanneet aktivoida Fn+F7:lla kuvaa tykille.
Näin "muutaman" conin järjestäneenä (ekasta tapahtumasta taitaa olla nyt 12 vuotta..) voisin vinkkaista sellaisen, että jokaiseen saliin läppärin viereen laminoitu ohje, jossa on selitetty yksinkertaisesti se, miten läppärin saa käyntiin, oman läppärin kiinni koneeseen ja miten videotykkiä käytetään. Alle vielä tekniikkavastaavan puhelinnumero niin päästään pitkälle. Tätä on käytetty ja on hyväksi todettu useissa tapahtumissa. Ei sillä, että tämä mitään uutta tietoa kenellekään olisi, mutta erittäin hyödyllinen pikkujuttu. :)

Itselläni Tracon oli tänä vuonna hämmentävä ja lyhyt. Ekaa kertaa en ollut missään tekemisissä järjestelyjen kanssa enkä myöskään työvuorossa, ainoastaan yhdessä ohjelmassa (AMV Idols, sorry vaan kaikille, joiden lauantai-illan pilasin ;)). Se vähä, mitä tapahtumaa ehdin katsella, vaikutti ihan hyvältä ja pelottavankin väljältä. Tietysti itse vertaa siihen 2008 FCAC:in, jolloin väkeäkin oli enemmän ja tilat järjestetty eri tavalla, mutta silloin myös suurta osaa conista katsoi info-tiskin takaa toisin kuin nyt.

Jännää sinänsä, että se, mikä on yleisön mielestä hyvä, ei ole myyjien mielestä välttämättä sama asia. Kuulin myyntipöytien takaa vähän sellaista, että ihan kaikilla myynti ei käynyt niin tiuhaan kuin olisi toivonut. Väljyys valitettavasti vähentää myyntiä, niin hullulta kuin se kuulostaakin, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Itse taas mielummin kierrän myyntipöytiä juttelemassa tutuille myyjille (coneista ei oikein näin vanhan tule enää ostettua mitään..), jos tungosta on vähemmän.

Plussaa muuten siitä, että JV:t olivat taas kerran kullannuppuja ja tullessani väärälle ovelle (jonne oli tosin käsketty, mutta olin liian myöhässä tai jotain) hakemaan esiintyjä-badgeani, asia selvitettiin tosi nopeasti ja tehokkaasti. :)

Itse odottelen tässä vähän, että Traconin sivuille päivittyisi kävijämäärää, linkkejä uutisointiin jne. Olisi mielenkiintoista lukea, kun olin itse suuren osan viikonlopusta poissa Tampereelta, valitettavasti :)

Teiyori
Anime-Highway
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teiyori » Ti Heinä 06, 2010 01:18

suca kirjoitti: -Myyntipöydät. En kerrankaan löytänyt krääsää mitä olisin halunnut :o
Ikävää, mutta tämä palaute kannattaa ehkä antaa suoraan yrityksille
Eikä vain ehkä, vaan kannattaa ja sitä myös toivotaan :)

Ja sitten hieman omia plussia ja miinuksia

+ Paikka, tamperetalon seutu on kuin tehty coneille.

+ Asiakkaat, olitte todella mukavia, asiallisia ja kivoja. Kiitokset teille!

+ Vesipisteet, ilman niitä olisi varmaan henki mennyt siinä kuumuudessa.

+ Coniväki yleisesti

+ Sorsat! Vekkuleita vaakkuja.

- Myyntisalissa meinasi happi loppua.

Ilman tuota yhtä miinusta, kaikin puolin varsin onnistunut Coni. Ensi vuonna uudestaan!

Utane
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Utane » Ti Heinä 06, 2010 01:41

omaltaosaltani on tämäkin con mennyt penkinalle :C
voisin vineä tässä vaikka kuinka siitä että kisaajana minulle tuli nälkä ja väsytti yms yms. mutta haluan kiittä teitä ihania mammoja jotka jaksoivat ihan oikeasti kuunnella meidän vineämistä siitä kun oli kuuma ja sitten jano ja oli nälkä, ja erityisesti se että jaksoitte hoivata minua kun laattasin ennen ryhmäkilpailua :P olitte mammat muutenkin mahtavaa ja hauskaa väkeä että plussat teille! KIITOS! ja tulkaa uudestaan improlaulamaan meille XD se oli oikein mukavaa :3 (muotitietoinen~ minä olen muotitietoinen~ ;DD)

haluan antaa plussaa sitä että narikka on ILMAINEN! thank god. koska jos otetaan esimerkiksi tsukicon niin se oli jo törkeää traconiin verrattuna, koska se maksoi ihan liikaa. joten pitäkää narikka ilmaisena jos teillä on jo maksu tapahtumaan kiitos :3 eli siitä traconille plussat ^^

ööö.... plussaa suurimmalle osalle kävijöistä, mutta aina sinne päättyy niitä "pikku-ernuja" kaulassakyltit jossa lukee "nussi mua" yms yms. ja sitten niitä fancervice cossaajia.... olen tältä vuodelta tullut täyteen esimerkiksi niitä jotka "raiskaa" toisen ja fanitytöt kiljuvat vieressä ja ottavat kuvia, se antaa todella huonon kuvan esimerkiksi niiden lasten vanhemmille jotka ovat ensimmäistä kertaa katsomassa minkälaista on con-tapahtumissa.

mutta joo....saattaa vain johtua tämä purkaus siitä että olen väsynyt ja olen kipeä ja minulla on kuuma, mutta oikeasti käytöstään voi aina miettiä.

joo taidan puolittaa conikäyntini puoleen ensivuodelta ja vähennän cossien tekoa, koska olen nyt niin stressaantunut kun on yhdeksäs luokkakin menossa.....

mutta kokonaisuudessaan en anna plussaa sen enempää kuin miinusta omalta osaltani, koska en löytänyt sitä "con tunnelmaa" mutta järjestäjät ja mammat ja muu henkilökunta olitte ihania kiitos teille. tehkää näin hyviä coneja jatkossakin :3

minä menen parantumaan tuonne ja saatan editoida tämän sitten parempaan ja järkevämpään uskoon kunhan saan nukuttua ja syötyä.

että joo kiitos.
(◡‿◡✿)

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » Ti Heinä 06, 2010 01:49

Tracon oli ja meni. Vuosia coneja kiertäneenä ja "pari" conia nähneenä kriittisyys on kyllä kasvanut ja odotan tapahtumalta nykyään enemmän. Etenkin juuri Desuconin jälkeen Tracon oli hienoinen pettymys.
Peruscon monien muiden perusconien joukossa, jäi vähän "meh" -tunnelmat.

Ensiksi iso plussa rytmipeliosastosta! En ollut pitkään aikaan päässyt pelaamaan BeatManiaa.
Seuraavalla kerralla kannattaisi tosin pistää se rumpupeli hieman syrjemmälle. Vaikea keskittyä rytmipeliin josta ei kuule mitään.

Ohjelmisto ei oikein säväyttänyt, löysin tasan kolme luentoa jotka olisivat kiinnostaneet, joista yhden olin nähnyt jo Desuconissa. Lopulta en ehtinyt edes niihin.

Henkilökunnan yleinen tietämättömyys oli myös pettymys. Yritin perjantaina kysyä infosta lipunmyynnistä taidekujalaisille. Kukaan ei oikein tiennyt mitään ja hetken vatvomisen jälkeen minut vain unohdettiin täysin ilman vastausta. Jouduin kysymään toiselta infopisteläiseltä samaa kysymystä, kolmisen ihmistä sitä siinä sitten mietti saako minulle myydä vielä lippua.
Plussaa ystävällisestä henkilökunnasta infopisteessä tosin! Kiireessäkin palvelivat auliisti. Harmitti vain jo työntekijöidenkin puolesta, ettei oikein ketään oltu informoitu kunnolla mistään ja turhaan säätöön kului sitten heiltä arvokasta työaikaa.

Ja taidekuja!
Iso Plussa siitä, että tilaa oli PALJON! Muiden pöytiä oli ilo katsella, mahtavaa, että mahtui monenlaista taitajaa paikalle! Pöytien välissä mahtui liikkumaan hyvin eikä tukoksia kauheasti ollut.
Kiitokset myös mukavalle ja toimeliaalle taidekujavastaavalle! Oli mukavaa nähdä taidekujavastaavan kiertävän pöydät tasaisin väliajoin läpi. Tuli semmoinen olo, että kyllä meistä tuhertelijoistakin pidetään huolta.
Sitten ne miinukset:
Taidekujalaisille oli kerrottu, että pöydät saisi itse "vallata" sitä mukaa kun saapuu paikalle. Kävin siis tarkastamassa tilat jo perjantaina ja tulin aikaisin aamulla varaamaan parhaita paikkoja, kun sain tietää, että pöydät oli sittenkin korvamerkitty etukäteen! Oli hieman tympeää istua perimmäisessä nurkassa kun kauppa ei käynyt.
Ja jos olisi etukäteen tiennyt, että paikat oli valmiiksi merkitty, olisi kenties voinut mainostaa kavereille ja tutuille mistä päin pöytäni löytyisi. (Mallia Desuconin taidekujasta) Mutta kun ei.
Myöskin taidekujan sijainti oli huonosti informoitu. Missään en nähnyt opasteita taidekujan suuntaan, joka varmasti karsi asiakkaita. Itsekin piti tuijottaa pitkä tovi pohjapiirrosta, että osasi paikalle. Muistaakseni Tampere-talon puolesta oli kielto lätkiä lappuja seinille? Jotain "liikennemerkkejä" olisi silti voinut kehitellä.
Taidekujalle piti joidenkin asiakkaiden mukaan kirjaimellisesti eksyä -> söi ostokykyistä massaa aikalailla. Jotkut pakkasivat kamansa kesken päivän ja lähtivät kun ostavia asiakkaita ei vain ollut.
Ja ziiz kukaan ei ostanu mun töherryxii!1! 8'<

Con oli con. Oli lopulta ihan kivaa. 8>

Hant
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hant » Ti Heinä 06, 2010 09:54

Nyt on hieman hankala antaa palautetta näin yleisesti, koska vietin suurimman osan ajasta kolmannen kerroksen aulassa, toisin sanoen taidekujalla.
Se mitä conissa muutoin sitten pyörin, niin tykkäsin siitä kyllä, yleisnäkymältään oikein hyvät fiilikset jäi.

Omasta mielestä oli tietysti vaikka millä mitalla sitä mielenkiintoista ohjelmaa, mutta oma valintahan se oli jäädä pois sieltä, niin että turhahan tässä enää on ruikuttaa. :-D
En nyt ala listaamaan miinukseksi mitään "kuumuutta" vaikka kaverin kanssa hikoiltiinkin kuin elukat. Toisena päivänä käväisin ostamassa meille viuhkat myyntipöydiltä ja asia oli sillä hoidettu, viereinen pöytä naureskeli että ensi conin taidekujalle tehdäänkin hienoja viuhkoja, niin kyllä kassa kilisee. :-)

Listailen tähän tälläisiä henk. koht. miinus ja plus asioita:
+ Tampere talo. Hyvä valinta, rakennuksessa kävin nyt toista kertaa ja etenkin sorsapuisto on yliveto. Muutenkin se tuntui niin selkeältä kun ei tarvinnut jokaista nurkkaa kiertää, että missä ovat portaat, missä vessa, mistä pääsee ulos/sisään. Sen verran kokoa oli että vilkaisulta näinkin lyhyehkö ihminen löysi kyllä etsimänsä.
+ Vesipisteet. Ne olivat hengenpelastajia, itse en juuri oikeasti välitä, oliko jäitä vai ei, elimistön kannalta vesi on aina vettä. Lisäksi niiden huoltokin pelasi varsin ahkerasti, siitä kiitokset!
+ Myyntipöydät. En piipahtanut kuin kolme kertaa, mutta olin todella iloisesti yllättynyt, että tarjonta oli niin hyvä! Manga puoli jäi vähän harmittamaan, mutta toisaalta olen ennenkin löytänyt vain ns. sattuma numeroita sarjoista joita olen haeskellut. (Ja Sangatsun pöydältäkin kaikki mitä halusin oli jo hyllyssä...) Yritin kovasti hillitä itseäni tuhlaamasta liikaa, varsinkin kun siellä oli Hunter x Hunter ja Soulcalibur III figuja.
+ Taidekuja. Verrattuna talvipuutarhaan(?), missä jossain conissa taidekuja oli, omasta mielestäni paljon parempi valinta, enemmän tilaa.

- Taidekuja, koska järjestely oli hieman epäselvä, esimerkiksi tuo mainittu pöydän "varaaminen etukäteen" kujalaisille. Toisaalta, eipä tullut tappelua. Meikäläinen ja kaverini vähän palloiltiin conin alussa, tai siis puoli kymmeneltä, että mites tämä nyt toimii? Sivuovesta sisään, jonon päähän, sanottiin. Sitten meidät olikin ohjattu väärään jonoon ja menimme sitten omin päin taidekujalle, onneksi paikka oli tosiaan niin helppo tajuta.
- Se jatkuva jumputus joka kuului taidekujalle alemmasta kerroksesta, istuimme kaiteen vieressä, joten pelaajien jatkuva rämppäys, pauke ja muu meteli kuului taukoamatta. Loppupäivästä olin kurkkuani myöten täynnä niiden pelien ääniä ja korvissa humisi. Ehkä se oli asenne kysymys, mutta ensi kerralla pelit voisi sijoittaa johonkin paikkaan, missä ei ole ihan niin hyvä akustiikka niille pimpelipom-äänille.

Omalta osalta ei tässä nyt muuta, ihmiset olivat mukavia ja näin monta todella hienoa cosplayta. Varsinkin se tracon seikkailu vaikutti hauskalta ja nähtiin kun vihreää peikkoa jahdattiin ympäri Sorsapuistoa. Sää oli upea, vaikka tosiaankin liian kuuma, ilman viuhkoja olisi käynyt huonosti.
Kiitos myös kaikille jotka selasitte meidän kansioita, juttelitte, ostitte ja leikitte kaverini pokewalkerilla, oli mahtava Tracon! ;-)
"Murtumaan ei kristityn miekkakaan meitä saa, Käymme taistoa ainiaan, Nyt laulumme jumalille raikaa saa, Siis tuoppinne nostakaa!"

tt
Manga Café
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tt » Ti Heinä 06, 2010 09:59

KRO kirjoitti: Jännää sinänsä, että se, mikä on yleisön mielestä hyvä, ei ole myyjien mielestä välttämättä sama asia. Kuulin myyntipöytien takaa vähän sellaista, että ihan kaikilla myynti ei käynyt niin tiuhaan kuin olisi toivonut. Väljyys valitettavasti vähentää myyntiä, niin hullulta kuin se kuulostaakin, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Itse taas mielummin kierrän myyntipöytiä juttelemassa tutuille myyjille (coneista ei oikein näin vanhan tule enää ostettua mitään..), jos tungosta on vähemmän.
Myyjänä voisin tuohon kommentoida, aluksi vähän ihmetytti tuo väljyys. Mutta asiakasvirta oli tasainen muuten, joten ei näkynnyt (ainakaan meidän) myynnissä. Aluksi tuli ihmeteltyä kun coni avattiin että ei tullut sitä tavallista suurta ryntäystä myyntialuelle.

odber

Viesti Kirjoittaja odber » Ti Heinä 06, 2010 10:25

Aluksi en ollut edes aikeissa käydä Traconissa mutta sattuneesta syystä sainkin ängettyä itseni mukaan matkalle Tamperetta kohti ja kokemus oli kaikinpuolin posiitivinen. Ohjelmista en käynyt kuin pari kuuntelemassa ja muuten tuli ravattua ympäri tapahtumapaikkaa ja oleskeltua rytmipelipisteillä.

**Plussia**
+rytmipelipiste. Verrattuna ainakin Desuconiin, mitä nyt muistan muita multipisteitä coneista, tilaa oli paaljon enemmän ja vierekkäiset pisteet haittasivat huomattavasti vähemmän.
+taidekuja. Ja ne KISSAPEHMOT <3, harmi vaan etten ostanut kerralla enemmän kuin yhden torson ja kaksi päätä ja poistuit paikalta loppulauantaista etkä sunnuntaina näkynyt lainkaan. Toivottavasti tulet muihinkin tapahtumiin tai myisit mirrejä muuta kautta.
+tamperetalo ja sorsapuisto. Tilat oli tällä kertaa järjestetty ainakin myyntisalin puolesta paremmin kuin animeconissa jolloin se oli jonnekin 2. kerroksen käytävälle ahdettu.

Toiveita ja muita huomioita:
-Voisiko joku kertoa AMV-idolsissa käytettyjen videoiden nimet?
-Suurin pätijä -tietovisa oli kiva mutta minä tykkäisin jos jossain tulevassa conissa olisi ohjelmassa yleinen tietovisa johon vastattaisiin lapulla.

lopuksi vielä linkki joihinkin ottamiini kuviin jotka löytyvät tästä: *1g.fi - Tracon V-*

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ti Heinä 06, 2010 10:56

Nonniin. Nyt on Traconista jo kunnolla kotiuduttu ja yhdet kunnon yöunetkin nukuttu. Aika siis vähän kasata mietteitä yhteen.

Tampere talo oli tämän kokoiselle tapahtumalle juuri sopiva. Silmämääräisesti porukkaa oli vähemmän kuin kaksi vuotta sitten Anime-/Finnconissa, joten tilaa riitti niin luennoilla, FFFightissa kuin myyntipöydilläkin. Sanomattakin selvää, että loistava sää veti porukan aika hyvin pihalle ja sorsapuisto oli mitä mainion paikka seurusteluun ja cosplaybongaukseen.

Hirveästi mitään ihmeellistä en osaa kritisoida, omaan conionnistumiseeni kun vaikuttavat 95% oma mielialani. Sen verran voisi kuitenkin mainita, että vesipisteistä olisi vielä enempi hyötyä, jos ne olisivat täynnä. Yhdessä välissä kun juoksin nimittäin pulloja täyttämään, oli kaksi pistettä täysin tyhjänä ja yhdessäkin vettä enään pari litraa. Ja juomapuolesta tulikin mieleen, tälle ette tietenkään mitään mahda, mutta herran isä kun oli Tampere talon kahvilassa kovat hinnat - 3,5 euroa limusta on jo riistoa O.O

Itse en ohjelmista käynyt katsomassa kui peruukkiluennon, josta vinkkejä sain kyllä muutaman. Lirlykselle ja kumppanille sen verran palautetta, että lisää kuvamateriaalia ensi kerralla mukaan. Itselleni ei tuo kahden peruukin yhdistäminen ompelemalla vieläkään oikein tajuntaan uppoa. Tai siis uppoaa, mutta se kuulostaa mielessä niin absurdilta, ettei sitä uskalla lähteä kokeilemaan...

Cosplaykisat oli mahtavasti juonnettu, ISOT kiitokset siitä (pistäkää joku linkki jos Shakespearen viikset sen naamakirjasivun saa!). FFFight oli täydellisen eeppinen, sanoin sen jo pojille paikan päällä, mutta sanon vielä kerran TÄTÄ LISÄÄ! Näin tänä vuonna jokaisen FFFightin ja en valehtele lainkaan, kun sanon, että kaikkiin coneihin oli vain yksinkertaisesti pakko päästä, jotta ei juonesta putoaisi. Mitäs luulisitte, mahtaisiko sellaiset headphone mikit toimia faittereilla? Tai aineskin Visual gayn jäsenillä? Paljonkohan sellaisten hankkiminen maksaisi... ei varmaan niin paljon, ettei semmoisiin rahoja joillain keräystempauksella saataisi kasaan. Harmitti nimittäin vietävästi, ettei ihan kaikkia höpinöitä aina kuullut :/ Kiitos kuitenkin vielä Visual Gaylle ja kaikille taistelijoille tämän vuoden Conien ehdottomasti viihdyttävimmästä, mielenkiintoisimmasta, näyttävimmästä ja hauskimmasta ohjelmanumerosta.

Tässä vielä CosplayBongauksen saldo eli Traconin KUVAT
[Jos joku tietää nimeämättömien kuvien hahmojen lähteen, tai huomaa, että joku kuva on väärin tunnistettu, ilmoitelkaa vaikka yksärillä. Omia kuviaan saa käyttää vapaasti ilman mitään sen kummempia kuvaaja-merkintöjä. Mikäli haluat kuvasi pois sivulta, ilmoitathan siitä meikäläiselle niin hoidan homman]

p.s. Kiitos sunnuntain puistojärkkäreille! Coniyleisön siivoamaan pistäminen huumoriasenteella oli mahtava idea!

[muoks] Niin joo, lautapelit lattiamajoituksessa olivat mahtava idea! Ei sillä, että olisin paikalle eksynyt, mutta tulevaa varten, varsinkin jos isommat koulut käytössä niin luulisi tilaa löytyvän huone tai pari rentoon iltaohjelmaan. Mikäli mahdollista myös pelikone tai kaksi tappelupelillä ja kahdella ohjaimella varustettuna viihdyttää helposti paria tusinaa yökyöpeliä. Itse asiassa lattiamajoitukseen voisi muutenkin panostaa enempi conijatkeena. Esim. vedenkeitin ja läjä nuudeleita ja tonnikalaa illalla ja aamulla inhimilliseen hintaan olisivat varmaan sellaisia asioita jotka conittajia lämmittäisivät :)

Ja jos joku muuten sen Finn-ikivihreät ryhmän pistää kasaan niin minä varaan Joel Hallikaisen!
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Minorea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minorea » Ti Heinä 06, 2010 11:58

Te viiden hengen seurue Hanabissa lauantaina (yksi teistä oli pukeutunut Naruto-sarjan Ten Teniksi, joten olitte varmasti con-väkeä) jotka huusitte, melusitte, kolasitte, heittelitte menuja ja muutenkin käyttäydyitte kuin vesikauhuinen paviaanilauma? Jääkää ensi kerralla mieluummin kotiin, ihan vain meidän kaikkien muiden mieliksi. Nolaatte paitsi itsenne, annatte myös huonon kuvan kaikista muistakin conkävijöistä, vaikka me kaikki emme olekaan käytöstavattomia idiootteja.
Ehdottomasti samaa mieltä. Olimme myös samassa paikassa ja minulat meinasi palaa hermot ja meinasin mennä heittämään teidät ulos. Oma ruokailuni meni teidän takianne pilalle. Todella epäsopivaa, pentumaista käytöstä joka ei todellakaan sovi ravintolaan. Pilaatte myös samalla muiden harrastajien mainetta.

Mutta koska tällä linjalla aloitettiin, niin ensiksi miinukset:
- Päällekkäisiä, kiinnostavia ohjelmia. Mm, lolitanäytös jäi itseltä käymättä kisojen takia, kanssa FFFight koska kilpailijoille oli silloin ilmoittutumisia, kuvaamisia yms.

- Kisaajien info. Oli itse kanssa ekaa kertaa kisaamassa kuset housussa kun en tiennyt, minne mennä ja miksi. Monet myös kyselivät minulta kun yritin selvittää itselleni lavakäveluä, luulivat kai että koska mutisin ääneen niin tiesin. Anteeksi, näin ei todellakaan ollut.

- Tuomarointi. Bakassa oli vielä mukava tuomarointi, täällä se kesti minuutin kaksi jos et itse kertonut puvusta mitään. Ja kun mitään ei kysytty, on vaikea alkaa yllättäen keksiä, mitä tuomarit haluavat tietää. Kanssa kehtaisin väittää että tuon on jonkin sortin asiakaspalvelutyötä ja siinä ei tarvitse olla naama norsunvitulla. Oma kokemus oli ainakin todella negatiivinen. Kiitos.

- Informaatio infotiskillä. Mistään ei mitään tiedetty eikä vaivauduttu ottamaan selvää. Ei conilaisille eikä työläisille.

- Työvoiman lauantai-info, kukaan ei tiennyt milloin oikeasti alkaa ja oltiin hieman pihalla. Kanssa infossa oikein mitään oleellista.

- Pe-la majoitus, pakko sanoa että en olisi koskaan nukkunut sellaisessa läävässä jos olisin tiennyt tämän etukäteen.

- Huonot opasteet Tamperetalon sisällä, mm. taidekujaa en löytänyt yrityksistä huolimatta (enkä Greenroomia)

- Juonto yleisesti. Ainakin cosplay-ryhmäkisassa, itseeni todellakaan nämä ns. ''vitsit'' uponneet, vaikka pakko sanoa että tämän viiksihemmon heittämän typerät vitsit "kaksi miestä käveli sillalla, keskimmäisellä oli PIPO" oli niin typeriä, että se pisti jo hymyilyttämään. Vieressäni olevia, vähän vanhempia (20-30 välillä) olevat conittajat olivat mutinasta päätellen samaa mieltä, juonto ei enää iskenyt ainakaan tuon nurkan vanhempaan coniväestöön johon näköjään itsekin kuulun kun täysi-ikäisyys on ylittynyt.

- Cosplaykisassa suurin osa esityksistä todella sekavia, minusta huono taso. Tottakai, tämä oli eka ryhmäkisa jonka näen ja vertailukohtani ovat Japani, jenkit ja britit, mutta pettymys silti että olemnme vielä näinkin paljon jäljessä heistä. Osilla esitykset olivat vielä hyviä (mm. toiveeni nousivat korkealle ensimmäisen esityksen jälkeen koska hahmoille oltiin hyvin uskollisia) mutta putosivat hiljalleen, nousivat, putosivat, nousivat...

Sitten lopetetaan plussilla niin tulee hyvä mieli:

+ Tamperetalo oli minusta paikkana hieno, kävin ensimmäistä kertaa ja varmasti tulen toistekkin.

+ La-su majoitus hoidettu hyvin, paikka oli jees ja pelihuone hyvä idea. Vaikka alkuillasta olimme parini kanssa vähän pihalla jv tehtävistä, niin hyvin se meni. Valoshowt oli hauskaa seurattavaa koska emme olleet syypäitä :D

+ Sorsapuisto ei ehkä conialueeseen virallisesti kuulunut, mutta hyvä että oli vieressä. Oli hyvää tilaa ja rauhaa tehdä photoshootteja.

+ Vesipisteitä paljon ja ilmaisia. Mutta ihmiset hyvät, KÄYTETTYJÄ MUKEJA EI JÄTETÄ NIILLE PÖYDILLE, KILTIT!

+ Ilmainen narikka vaikka en käyttänyt sitä kuin hetken.

+ 2pvä muovirannekkeet, on edelleen ranteessa, positiivinen ylläri. Väri kanssa helppo havaita.

+ Sunnuntain siivous puistossa tehty isoksi vitsiksi, jolloin se oli positiivinen kokemus. Roskis oli uusi ja hämmästyttävä asia, mutta mukava tuttavuus.

+ Kiitoksia minua halanneille ihmisille, sekä heille, jotka ottivat kanssani yhteiskuvia / tulivat juttelemaan / kehuivat asuani / ottivat kuvia / tunnistivat hahmoni.

Sitten privaattikiitoksia:
- Kiitos veli munkki kun perjantaina lainasit saksia, helpotti paljon!
- Kiitos myös mammamari joka yritti pienistä tiedoista huolimatta pe ja la-aamuna saattaa minua oikeisiin paikkoihin
- Sinä Soul Eaterin kuolema jonka kanssa jäin juttelemaan, oli mukava jutella ja naamasi hymyilee edelleen mielessäni vaikka se olikin peitossa.
- Mamma D, et aluksi oikein näyttänyt jelppaavan mutta siinä vaiheessa kun lavalle piti mennä niin tulit juttelemaan ja se helpotti itse asiassa hyvinkin paljon.
- Sinä, tuota, Final Fantasyn Cloud tai vastaava, joka varastit Draco Malfoyn kaverillesi, vaikka tapahtumassa olis voinut sattua niin minusta tuo oli hauska, olin ilmeisesti taskukoossa oleva Draco kun niin helposti vain nappasit minut matkaasi. Ja odotit kiltisti kaappausta, et vain vienyt minua kesken kuvien (:
- Cosplaydeitissä ollut Bleach neiti, hän ilmoitti tulevansa nätin blondin pojan viereen koska piti ulkonäöstäni. Sanoinhan, että Draco Malfoy saa kyllä naista jos haluaa!
- Cosplaydeitissä kanssa, tämä punainen neiti joka voissi Haruhin itselleen, kiitos ystävällisistä sanoistasi siinä että olin kuulemma loistava lavalla. Vaikutin ehkä tönköltä kohteliaisuudeti jälkeen, mutta olin niin hämmentynyt että jäädyin tyysti. Silti jaksoin hymyillä koko päivän koska ainakin yhden mielestä olin uskottava (:
- Kiitos myös neiti Elizabethille, joks myöhemmin ilmoitti että olisi valinnut minut jos olisimme lavalla samaan aikaan olleet (;

Kuvia tapahtuneesta osoitteessa http://picasaweb.google.com/mminttu90/TraconV#
Missä on muuten muiden ottamia kuvia? Tuntuu aina, että 70% kuvaajista vaan katoaa mystisesti, vaikka kameroita näkyy satoja paikan päällä. Silti vain muutaman kuvia päätyy nettiin.
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » Ti Heinä 06, 2010 13:18

Hei bongasiko kukaan FAIRY TAIL -sarjasta muita kuin Erzan ? : o vai olinko tuon kanssa ainut cossi tuosta sarjasta?

Kivaa paikanpäällä olin, kummatkin päivät. Juontajat taas vetivät huonoa läppää, jolle sai nauraa xD. Hienoja cosseja tupsahteli silmiin paljonkin~

Aina

Viesti Kirjoittaja Aina » Ti Heinä 06, 2010 14:17

asdfgh pitänee minunkin loikata tänne vihdoin ja viimein kun on tullut stalkkaitua foorumia jo jonkin aikaa.
Tracon V oli varsin mukava kokemus pitkän con-tauon jälkeen kun viimeksi pääsin kunnolla käymään conissa viime vuoden Cosplay Gaalassa ja vain piipahtamassa tämän vuoden Bakaconissa. Toisaalta vuosien aikana monia coneja käyneenä ehkäpä tietynlainen kriittisyys on noussut ja Traconissa ei kaikki asiat menneet niin nappiin kuin olin toivonut. Oliko osittain syynä kenties Tampere-talokin tähän? Aikaisemmissa Traconeissa on tapahtumapaikkana toiminut Hervanta, joten onko mahdollista että nyt uusiin tiloihin saavuttua tekniikka ei ole toiminutkaan samalla tavalla kuin TTY:ssä, missä ilmenneet teknilliset ongelmat ovat tulleet tutuiksi aikaisemmissa Traconeissa? Toivottavasti ensi kerralla asiat sujuisivat paremmin. Tampere-talo muuten oli hieno paikka, jossa oli yllättävän paljon tilaa - vai johtuiko tilavuus nyt siitä, että suurin osa kävijöistä tuntui enemmän viihtyvän viereisessä Sorsapuistossa? Pyääh, hankalaa ja turhaa on minun tuollaisia asioita sinänsä pohtia, koska olen vain pelkkä conikävijä.

... Öääöö, kenties annan risuja ja ruusuja nyt seuraavaksi.

---

- Opasteita ei näkynyt ja oli hankalaa navigoida ympäriinsä conipaikan kartan avulla, kunnes oppi muistamaan missä mikin paikka oli.

- Tampere-talon tilojen, varsinkin ison salin, vuokraaminen taisi tehdä paljon harmaita hiuksia conin henkilökunnalle. Tämän vuoksi oli hyvin harmillista että ihmiset eivät päässeet näkemään FFFightia kokonaisuudessaan kun aikataulussa ei annettu lainkaan joustoa ja näin ollen ohjelmasta oli jätettävä osia pois.

- Samoin kuin myös esimerkiksi Taistelulajit animessa -paneeli, jossa piti kaikki kerrottava asia tiivistää vähintään puoleen. Tässä vaiheessa ihmiset odottelivat puolet paneelin ajasta tekniikka-apua, jota ei tullut paikalle (iso kiitos eräälle conkävijälle, joka lainasi omaa läppäriään paneelinpitäjille, ettei koko paneeli mennyt hukkaan :D ).

- Huoneenlämpöinen vesi vesipisteissä ei ollut niin virkistävää sellaisina kuumina päivinä kuin viikonlopulle sattui.

- Iltabileet. Jotenkin vain... öh.. ei iskenyt. Odotukseni olivat kovat kun Traconin infolehtisessä kerrottiin näissä bileissä olevan tarjolla unohtumattomatonta retromusaspektaakkelia, mutta eeeeeeeiiii- D: Musiikissa jäin kaipaamaan enemmän melodiaa, joka nyt tässä tapauksessa jäi Atarimusiikkiinkaan verrattuna mitäänsanomattomaksi piipitykseksi ja hukkui kaiken lisäksi puuduttavan bassojyskeen alle. DJ:t tuntuivat nauttivan musiikistaan enemmän kuin itse yleisö.

+ Kiitos infotiskille, kun kerroitte mistä taidekuja löytyy. :wink:

+ Tampere-talon tilat olivat hyvät, niin yleisesti kuin myös varsinkin myyntipöytien ja taidekujan kohdalla oli mukavasti tilavuutta.

+ Ilmainen narikka

+ Vesipisteet saavat miinuksen lisäksi myös silti plussaa, koska ilman niitä olisi moni kävijä pökertynyt kuumalla ilmalla.

+ FFFight, vaikka ilman mikkejä äänet eivät tuntuneet kuuluvan kunnolla varsinkaan ohjelman alussa. Visual Gayn joukkio jaksoi kaikista teknillisistä ja muista vastoinkäymisistä huolimatta kuitenkin vetää kunnialla pitkän tarinansa eeppisesti loppuun ja sitä arvostan kovasti.

----

Itse en paljon paneeleissa tai ohjelmissa ylipäätään tällä kertaa liikkunut, joten näkökulmani asioista jää nyt sitten tähän ja siihen mitä monet muut ovat kertoneet tapahtumasta täällä. :)
Nezumi-chan kirjoitti:Mitäs luulisitte, mahtaisiko sellaiset headphone mikit toimia faittereilla? Tai aineskin Visual gayn jäsenillä? Paljonkohan sellaisten hankkiminen maksaisi... ei varmaan niin paljon, ettei semmoisiin rahoja joillain keräystempauksella saataisi kasaan. Harmitti nimittäin vietävästi, ettei ihan kaikkia höpinöitä aina kuullut :/
Sellaiset voisivat ollakin hyvin käytännölliset - ei tarvitsisi olla koko ajan hakemassa mikkiä jostain lavan toisesta päästä, että äänet kuuluisivat takanakin olevalle yleisölle. Porukka tuli käyttäneeksi headphone mikkejä Nekoconin FFFightissa 2008 ja tosi hyvältähän tuo kuulosti ja vaikutti, vaikka ei ole ihan varmaa, miten paljon ne kestäisivät kaikissa liikkeissä mukana.

jtn

Viesti Kirjoittaja jtn » Ti Heinä 06, 2010 14:22

Minorea kirjoitti: - Huonot opasteet Tamperetalon sisällä, mm. taidekujaa en löytänyt yrityksistä huolimatta (enkä Greenroomia)
Conin ohjelmalehdessä oli muutekseen kartta, jossa oli molemmat merkittynä. Kuten noin suunnilleen jokaisessa conissa on tapana.
- Jussi Nikander

Tisku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tisku » Ti Heinä 06, 2010 15:12

Minulla ei oikeastaan ole kovin mitään uutta sanottavaa, joten linkitän tähän nyt vähäiset kuvat mitä otin ja totean, että ei ollut mikään huono päätös tälle conivuodelle. Kiitos paljon kaikille jotka kuvasivat, oli ihanaa kuinka ihmiset tunnistivat näinkin tuntemattoman hahmon.
Tosiaan, jos joku tahtoo kuvansa pois tuolta tai isompaa versiota itselleen niin viestitelkää vain rohkeasti.

Fenfir
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fenfir » Ti Heinä 06, 2010 15:41

saino kirjoitti: - Taidekujan säätö:
Oli sanottu, että pöydät jaetaan paikalletulo järjestyksessä, tulin siis ajoissa. Paitsi että taidekujavastaava olikin jakanut ne jo etukäteen. GREAT, sain [taas] nurkkapaikan. Olis ollut kiva tietää tämä etukäteen, ei olis tarvinnut herätä seitsemältä ja kettuuntua heti conin alussa.
Hei!

Pitää tässä ihan jo yleisesti mainita;
Päätimme vasta pe iltapäivästä rakennustalkoissa, että taidekuja paikat numeroidaan. Syy miksi ne päätettiin määrätä, oli yksinkertaisesti se, että niitä tuoleja tuli loppujen lopuksi n. 80 kpl ja pöytiä oli 42 kpl. Ajattelin, että se säätö lauantai aamuna kun tuoleja olisi roudailtu ja venkslattu sinne tänne, ei vaikuttanut minusta hyvältä ajatukselta. Taidekuja myyjien olisi vielä pitänyt saada pöydätkin kuntoon noin puolessa tunnissa ja osa sitäkin lyhyemmässä ajassa.
Itse kukin saa tietysti olla mitä mieltä haluaa, mutta tämä oli minun näkökantani ja koitin toimia parhaani mukaan, että kaikki olisi sujuvaa. En katsonut aiheelliseksi infota tästä muutoksesta enää pe iltayönä, koska sähköposti ei todennäköisesti olisi saavuttanut läheskään kaikkia.
Ja mitä kunkin paikkaan tulee, en katsellut pahemmin nimi listaani (siltä osin vain kenelle kuului kaksi pöytää tai jos oli vierus kaveri toivomus) kun numeroin ja järjestin paikat yhdessä rakennustalkoo ihmisten kanssa.

Ikävää, että tällainen pieni muutos tuotti mielipahaa. Niin ei ollut tarkoitus kuitenkaan.

Kuitenkin, kaikille kujeilijoille aivan mahtavat kiitokset siitä että kaikki sujui suunnilleen sujuvasti ja mukavasti! Ainakin itse pidin kovasti kun pääsin tapaamaan teitä ja oli hienoa nähdä, että joillakin kävi kauppa vilkkaankin puoleisesti. Uusia taiteilijoita nousi pinnalle ja heidän on varmasti hyvä jatkaa tästä eteenpäin.
+ Jätitte taidekujan siistiksi --> minulle jäi vähän pöytä siivoamista
+ Asiallista tavaraa löytyä pöydältä ja ne K15 tai K18 matskut oli fiksusti laitettu lappujen tai kansioiden väliin.
+ Ihmiset tuli suunnilleen ajoissa paikalle ettei tarvinut niin hirveästi arvailla kuka kuuluu perus conikävijäksi ja kuka kujeilijaksi kun koitin etsiskellä josko vielä joitakin tulisi.
- Jos huomautan jostain taidekujalla, olisi kiva jos se huomautus oikeasti kuunneltaisiin ja sitä noudatettaisiin.
+ Tampere talon ukot oli mukavia, sain sunnuntai aamuna aamulehden yhdeltä heistä.
+ Erityiskiitos henkilöille, joiden kanssa tuli paremmin tutustuttua.

Eksoottinen trooppinen ilmasto vaikutti vallanneen kolmannen kerroksen. Toisaalla oli viileä ja toisaalla suorastaan suli paikalleen .D

Taidekujan löytämisestä. Conissa on info piste jossa ainakin kun itse kävin, oli mukavia ihmisiä ja conilla oli ohjelmalehtinen, jossa on kartta - jossa oli muuten selkeästi merkitty missä kerroksessa on. Lehtisiä oli käsittääkseni vähän jokapuolella taloa.

Mutta, aina kaiken palautteen jälkeen osataan sitten mennä parempaan suuntaan ^^

- Mavra
Tracon V taidekujavastaava
Tracon III, taidekujailija
Tracon IV, taidekujavastaaja

Iridal

Viesti Kirjoittaja Iridal » Ti Heinä 06, 2010 18:57

Tracon oli todella mahtava con, kiitos siitä. Tamperetalo on yksinkertaisesti yksi parhaista conipaikoista ja sama tuli todettua viimeksi kun Tampereella viimeksi oli animecon Tamperetalolla. Ulkotilaa riittää, sisällä ei ole ahdasta ja Desuconissakin hienoksi keksinnöksi paljastuneet juomapisteet olivat ihania keitaita tungeksivan conikansan keskellä. VARSINKIN kun nyt sattui olemaan nämä mukavat +30 hipovat helteet juuri coniviikonlopulle. Ainakaan palelemisesta ei kukaan päässyt valittamaan.

Pari mielenkiintoista luentoa jäi välistä oman sössimisen vuoksi niin en pahemmin pysty kommentoimaan luentojen tasoa mutta tänä vuonna viimein tuli itse katsottua ryhmäkisaa. Kisan taso oli positiivinen yllätys, sillä se oli todella korkea ! Upeaa. Omiksi suosikeiksi jäi varmaankin Kuroshitsuji alkupäästä ( = olivat uskollisia sarjalle, jopa liikehdinnästä näki hahmon luonteen !) ja esitys missä oli neljä henkilöä ja niistä kaksi tyllihametyttöjä. Ihastuin niihin käsiliikkeisiin ja esitystä oli selvästi harjoteltu hartaasti koska tanssi näytti ihanan yhtenäiseltä. Pointsit teille ja kiitokset hyvästä showsta!

Ahh vielä tuli mieleen, että myyntipöydät oli verrattaessa animeconiin Tretalolla järjestelty ihanan järkevästi ja löyhästi. Myyntipöytien välissä pystyi seilaamaan vapaasti ja rauhassa ilman kamalaa tungosta. Viimeksi (animeconissa) pöydät oli tungettu sumppuun ja riviin yhteen käytävään ja pirun ahtaasti myös että piti käyttää jotain ninjaskillssejä tai kyynärpäätekniikkaa että pääsi toteamaan millaista krääsää tänä vuonna on myynnissä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”