Ropecon 2010 (23.- 25.7.2010) Espoo, Dipoli

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Cidi
Viesti:

Ropecon 2010 (23.- 25.7.2010) Espoo, Dipoli

Viesti Kirjoittaja Cidi » Su Touko 16, 2010 20:37

Elikkäs ropecon on suomen suurin roolipelialan tapahtuma(mistä nimikin tulee). Vaikka tapahtuman pääpaino on larppaus, kortti-/lautapelit jne. on sekaan viime vuosina mahtunut animepiireistäkin tuttuja ohjelmanumeroita esim. kaikkien tuntema FFFight, animepelejä jne.

Itse en ole henkilökohtaisesti käynyt ropeconissa, mutta ajattelin senkin neitsyyden menettävän tänä kesänä :mrgreen: . Aiheesta kiinnostuneet immeiset, tänne vaan viestiä...
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

Riyoko
Viesti:

Re: Ropecon 2010 (23.- 25.7.2010) Espoo, Dipoli

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Su Touko 16, 2010 21:41

Itsekin ajattelin mennä tuonne ensimmäistä kertaa. ^^ Ainakin yhdeksi päiväksi siskojeni kanssa.
Siellä ei varmaan roolipelurit tykkää kun tulee (animesta) cossaaja sinne. ^^''

Seraphi

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Ti Touko 18, 2010 22:17

Riyoko kirjoitti:Itsekin ajattelin mennä tuonne ensimmäistä kertaa. ^^ Ainakin yhdeksi päiväksi siskojeni kanssa.
Sitä paremmalla syyllä kannattaa mennä "rikkomaan rajoja" ;P

Ite en pääse Ropeconiin, mutta Traconiin tulen ja en tiedä onko siellä animecossaajia vai rope-cossaajia enemmän, mutta ite meen fanaattisena warhammer-pelaajana warhammer cossissa

Rai-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rai-chan » Ke Touko 19, 2010 15:34

Riyoko kirjoitti:Itsekin ajattelin mennä tuonne ensimmäistä kertaa. ^^ Ainakin yhdeksi päiväksi siskojeni kanssa.
Juu ei taida fanaattisimmat roolipelaajat ihan kauhean hyvällä otakuja katsoa, pahinta on se jos sinne eksyy pikkuernuja ihan vain koska tapahtuman nimessä lukee con. Mutta jos on kiinnostunut sekä roolipeleistä että Japanista niin mikäpä siinä, ei kukaan voi kieltää menemästä animecossissa.

Itselleni on luvassa kolmas Ropeconini, viime vuonna pyörin haltiana soittamassa okariinaa ja mahdollisesti voisin vetää saman tänä vuonna, oli sen verran hauskaa. Ropecon on aina vuoden kohokohtia, ja ainakin viime vuonna con-mysteerin ratkominen varmisti, ettei paljoa tullut nukuttua...
Desu~ :3

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Ke Touko 19, 2010 18:22

Rai-chan kirjoitti:
Juu ei taida fanaattisimmat roolipelaajat ihan kauhean hyvällä otakuja katsoa, pahinta on se jos sinne eksyy pikkuernuja ihan vain koska tapahtuman nimessä lukee con. Mutta jos on kiinnostunut sekä roolipeleistä että Japanista niin mikäpä siinä, ei kukaan voi kieltää menemästä animecossissa.
Jos nyt tuonne menen niin tietty cossaan vaikka sanoisivat mitä. xD Ja kyllähän minä olen roolipelaamisestakin kiinnostunut. Of course :wink:

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Ke Touko 19, 2010 18:38

Olin joskus muutama vuosi takaperin tuonne Dipoliin eksynyt kaverini kanssa.
Ihan mukavaa oli, vaikka sinänsä tuntui vain siltä, että vain istui koko ajan aloillaan ja katseli niitä muutamaa cosplayaajaa, jotka paikalle olivat uskaltautuneet tulla.

Tosiaan kyseessähän ei ole mikään tyypillinen coni, vaan pääasiassa näille larppaajille suunnattu tapahtuma. Itsellänikin oli siellä pihalla kykkiessä melkoisen tylsää, kun ulkona ei mitään kiinnostavaa oikeastaan tapahtunut ja sisälle uskalsi mennä vain vessaan, sillä mitäs sieltä olisi anime-ernulle löytynyt.

Ropettamaan kannattaa tulla jos on animen lisäksi kiinnostunut myös roolipelaamisesta. Jos taas lähinnä vain cosplay tai FFFighti kiinnostaa, kannattaa jättää suosiolla väliin. Tai ainakin olla maksamatta sisäänpääsyä.

Rentoa ja hauskaa meininkiähän Ropessakin oli/on, sitä en kiellä.
Saattaa olla että tulen ainakin vilkaisemaan Ropeconia, arvoitukseksi jää pistänkö Queen Amidala (yay, Star Wars = nörtit => larppaajat?) -cosplayn päälle.
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

rico

Viesti Kirjoittaja rico » To Touko 20, 2010 12:04

Ilman muuta sinne voi tulla cossaamaan. Hiippaileehan siellä paljon mitä oudompiin rooliasuihin pukeutuneita ropeltajiakin.
Ihan kiva olisi saada Ropeconiin lisää väriä ja elämää naavaa kasvavien ropeukkojen ja pelipöytien ääreen junttautuneiden warhammeristien lisäksi. 8)

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » To Touko 20, 2010 12:51

Olin itse roolipelaaja ennen kuin löysin animen/mangan/cosplayn, joten olen aina käydessäni löytänyt Ropeconista paljon mielenkiintoista ohjelmaa ja tekemistä. Tanssiaiset ja Munchkinin pelaaminen ties kenen satunnaisessa seurassa ovat ehdottomasti vuoteni kohokohtia. Tämä olisi järjestyksessä viides Ropeconini, viime vuonna olin ensimmäistä kertaa vänkäröimässä (narikassa) ja kokemus oli sen verran positiivinen, että ilmoittauduin jo uudestaan töihin. Ehdottomasti hienoimmat staffipaidat ikinä. ;3
| writing | to | reach | you |

Söttis

Viesti Kirjoittaja Söttis » Ma Kesä 14, 2010 21:58

Ropecon <3 Tulossa olen. Olen käynyt siellä umm.. joka vuosi edelliset viisi vuotta muistaakseni? Ja pakkohan se on tänäkin vuonna mennä. Olen myös larppaaja & pöytäropettaja , joten mieluista ohjelmaakin löytynee.

Jamfoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jamfoot » Ti Kesä 15, 2010 22:46

Riyoko kirjoitti:Siellä ei varmaan roolipelurit tykkää kun tulee (animesta) cossaaja sinne. ^^''
Oi, älä tuosta huolehdi. Ropeconissa löytyy kyllä yllättävän monta animecossaajaa. Lisäksi moni Ropeconin larppaajista cossaavat muissa coneissa, eli ei ne hermostu animefaneista. Keski-ikä on kyllä muutama vuosi vanhempi kun animeconeissa mutta ei ne käyttäydy kuin vihaisia vaareja.

Ze Shoopuf

Viesti Kirjoittaja Ze Shoopuf » Ke Kesä 16, 2010 13:58

Ilmestyn paikalle, olen töissä narikassa, roikun paikalla koko conin ajan ja en cossaa. Pitäähän sitä Ropecon-perinnettä pitää yllä.
Me be Mighty Tyger! Me eat all!

Tiiau

Viesti Kirjoittaja Tiiau » La Kesä 26, 2010 17:32

Tulen tänne vielä jedinä, ja tällä kertaa on oppipoikakin (ompelen kaverille puvun ja pakotan käyttämään sitä. Mind tricks!) Taidampa muuten käyttää tota pukua sitten viimeistä kertaa... :(

Kakure

Viesti Kirjoittaja Kakure » La Kesä 26, 2010 21:13

Vaikka pääkohderyhmä eroaa tavallisesta anikilaisesta, niin ei sen suurempia paineita puvun suhteen. Itsekin pelasin eräässä HC pöytäropessa Animecon 2009 paita päällä. Asenne ratkaisee. Ei sen pitäisi muilta olla poissa. Keski-ikähän ropeconissa on kuitenkin korkeampi verrattuna animeskeneen. :)

JV:nä lähden itse taas loistamaan huomioliiveissä paikalle, radiopuhelin ainoana turvana. Näytetään häijyiltä, mutta ollaan mukavia. :wink: Pukua voisi katsoa STALKER henkiseksi, kun falloutit ja post-apocalypse on enemmän larppaukseen omaksuttavampaa. Cosplaytä säästelen anime- ja mangaskenen coneihin.

Rennolla asenteella vaan lähtee. Ropeltajatkin ovat kuitenkin about yhtä rentoa sakkia kuin ernutkin :)
"Come over here stalker, let's have a little chat"

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » Su Kesä 27, 2010 20:01

Tulossa ollaan. Olen työvoimana, lipunmyynnissä kuten viime vuonnakin. Asukin on tarkoitus vääntää, tosin ei mitään Japani-henkistä, vaan eräästä rope-henkisestä nettisarjiksesta hahmo on kotoisin.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Taikasieni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taikasieni » Ma Kesä 28, 2010 20:07

Kyll ois tänäki vuonna ideana mennä ja jos aika vaa riittää puvun tekoon, niin ajatuksena ois pukeutua basement catiks. 8DD Ja conipaikalle tietenkin mennään mäkkärin kautta, so tat I can haz sum cheezburgerz.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”