Impromanga 2

Keskustelua Yaman toiminnasta.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Yama / hallitus

jiipee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee » Ke Joulu 20, 2006 19:32

Se missä Päähenkilömme pupu poika on Ghe'dahlgin jälkeen on vähintäänkin epäselvää. mutta oletin että siellä missä se ökiäinenkin oli.

Se että Yaoikikkin löytää paikalle johtuu siitä että päähenkilö jahtaavat tyttöset löytövät hänet AINA

Jos "oma touch" on samanlaista kuin ykkös improssa missä muutetaan koulu draama supersankari vakivallaksi kun ei haluta piirtää draamaa, niin mun puolesta.

Tämä impro on kuiteskin määriteltiin tylillesiste vähemmän väkivaltaseksi shounen sarjaksi.

tekstaus onkin ainoa asia mitä olen ihan virallisesti kolussa ollessani opetellut. Valitan keithin ulkönäköä, mutten vaan osaa piirtää bishoneneja

jiipee

Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg » Ke Joulu 20, 2006 20:29

jiipee kirjoitti:Se missä Päähenkilömme pupu poika on Ghe'dahlgin jälkeen on vähintäänkin epäselvää. mutta oletin että siellä missä se ökiäinenkin oli.
*huoh* Pitänee ensi kerralla värittää kirkkaan vaaleanpunaisiksi nuo "hei olen täällä"-viivat.

Se että Yaoikikkin löytää paikalle johtuu siitä että päähenkilö jahtaavat tyttöset löytövät hänet AINA
Tuollahan se luudalla jo muutenkin lenteli. Älä nyt sano, että sekin jäi epäselväksi? :?

Taidan ensi kerralla piirtää vain sivun kokoisia kuvia suurilla ja selkeillä selitysteksteillä.

Mijaskal: Olisiko minun mahdollista piirtää ensi kierroksella jiipeen jälkeen?

Rectus Abdominus

Viesti Kirjoittaja Rectus Abdominus » To Joulu 21, 2006 00:54

Hepskukkuu kaikille! Aluksi hieman off-topicina kiitokset lauantain osalta pelastavalle enkelille yllättävältä taholta, nimittäin J-P:lle. Kerron sitten vaikka livenä mitä tarkoitan, tämä kun oli off-topic.

Jeps, jotkut tekstaa paremmin kuin toiset (J-P), jotkut piirtää paremmin kuin toiset. Tästä voikin alkaa taas kiistellä, pointsit piirrostaiteesta menevät omasta puolestani Väinölle. Ei sitä nyt niin tuimasti kannata suuttua jos ei popula saa selvää kuvasta, vaikka olenkin jäävi sanomaan moista itsekin samaan syyllistyttyäni.

Ykkösimprosta voisi mainita sen verran että olin alusta asti päättämässä hahmoista, joista yksi oli tämä muscle body boy Mijaskalin päättäessä siitä tytöstä. Muscle body boylle ainoa suunta oikeastaan oli kehittyä vieläkin eeppisemmäksi ja mikä olisikaan eeppisempää kuin olla supersankari. Ja supersankarit tarvitsevat aina superpahiksen. Lopputaistelustakin oli keskustelua puhiksen kanssa eli ainakin itse käsittäisin toimineeni kohtuullisen soveliaalla tavalla ykkösimpron kanssa.

Kakkosimpron aloittaja ts. Nekotsume ts. pelisääntöjen määrääjä viime kädessä on jo maininnut sekä referenssinsä olevan Marvelin supersankarisarjakuvat että väkivalta ei liiemmin haittaa häntä impro-2:ssa. Se väkivalta mitä esitin ja esitän ei ole tarkoitus olla itsetarkoituksellista, sen ampumiskohtauksenkin oli tarkoitus viedä juonta eteenpäin. Yksi selvä juttu on tosin mitä pyrin noudattamaan: Tobu ei turvaudu moiseen tai verisempään. Se ei vain olisi mielestäni oikein.

Tiedän että on vähän turhan aikaista kysyä, mutta kuka haluaisi neljännen kierroksen lopussa piirtää lopetuksen? Listan mukaan se olisi J-P, mutta jos tilanne muuttuu niin kuka muu sitten? Itse tein sen viime improssa ja näkisin mielelläni jonkun muun vetävän langat yhteen, lopetukset kun ovat niitä vaikeimpia asioita tehdä oli kyse sitten mistä tahansa viihdetuotoksesta.

Hyvää joulun odotusta muuten kaikille!

jiipee
Viesti:

lopetus

Viesti Kirjoittaja jiipee » Pe Joulu 22, 2006 17:17

Gaa, en minä halua tommosta vastuuta.
juonen keksiminen on muuteskin hankalaa.

jiipee

Nekotsume

Viesti Kirjoittaja Nekotsume » Ma Joulu 25, 2006 16:53

Joulua kaikille ja anteeksi myöhästymiseni, mutta laskin ettei se haittaa koko impron aikataulua koska seuraava piirtäjä eli HP(Kaeru) oli nähnyt sivut jo ennen deadlineä. Laitoin kuitenkin tänään kolme sivuani ja pienen jouluerikoisen Söör Puheenjohtajalle. Taisin sortua nyt ikävästi puhuviin päihin, mutta kun selitystä riitti... Koitin siis tarjota nyt hiukan kattavampaa taustaa hommalle. Toivottavasti sekin tavallaan tuo selkeyttä?

Juu ja minä ainakin voisin ihan mielelläni ottaa impron lopetusvuoron, luultavasti yhdessä HPn kanssa. (Mystinen telepaattinen yhteytemme toimii niin hyvin että voimme vaikka piirtää samaa sivua jos niikseen on.....ja sivu on fyysisesti samassa paikassa kuin me kaksi, eheh....) ja lisäksi puhuimme tuossa hiukan aiemmin että jos ketään ei haittaa, voisimme melko mielellämme venyttääkin sitä loppua....eli tavallaan jatkaa kahteen pekkaankin jos impro kovin pian lopahtaa.... (Olen vähän liiankin kiintynyt hahmoihin. XD; )

Juupa juu. Odotelkaamme sivujeni ilmaantumista nettiin.....

Gama-Kaeru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gama-Kaeru » Ma Joulu 25, 2006 23:15

Joo, Joulut kaikille vain, ja tulinpa tänne myös ilmaisemaan sen että len melkolailla samaa mieltä Nekotsumen kanssa... Voisin mielelläni olla lopettelemassa improa... ^^ Ja minusta olisi aikalailla oikein että Neko saisi lopettaa tuon impron kun hän on kerran se ns. main-tekijä siinä...

Pitäkäähän hauskaa...
"Ei kannata rukoilla kävellessään, sillä Jumalan voi olla vaikea ottaa yhteys liikkuvaan kohteeseen."
-pikkuveljeni-

jiipee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee » La Joulu 30, 2006 21:56

In your face man!
Olipa tuhtia kamaa. Nyt vaan pitää keksiä jotain yhtä menevää.

Siinä onkin sitten tekemistä, en nimittäin halua käyttää "Dashiel Hammet"-vaihtoehtoa (jos et tiedä mitä kirjoittaa laita tulemaan mies ase kädessä.

Nekotsumella näyttää olevan juoni hanskassa, asia joka rasssaa itseäni.
Kuvia saa aina aikaan mutta juonellisen kuvasarjan kanssa onkin jo eri asia.

Jii_Pee

Mijaskal

Viesti Kirjoittaja Mijaskal » Ti Tammi 02, 2007 16:20

Ghe'dahlg kirjoitti:
Mijaskal: Olisiko minun mahdollista piirtää ensi kierroksella jiipeen jälkeen?
Onnistuu, vaihdoin paikkanne ekaan viestiin.

Ja vielä samaan viestiin:
*luin juuri sivun 28*

Vau! Hienoa improa. Nyt on selkeä lähtötilanne juonikiekuroille ja tiukkaa sisäpiirihuumoria. Tästä on hyvä jatkaa.

Gama-Kaeru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gama-Kaeru » Ke Tammi 03, 2007 16:33

En voi kyllä muuta sanoa kuin että tykkäsin todella TODELLA paljon noista uusista sivuista... Oli mukavaa kun joku viitsi selittää sen Tobun puvun muuttumisen sielä yhdessä välissä. Ja TODELLA kivaa että tulee mukaan uusi hahmo, ja vielä tuollainen elikko-hemmo. Nauroin moneen kertaan ääneen lukiessani noita sivuja.

JA!! Pisteet kotiin siitä vikalla sivulla olevasta jussipaitamiehestä! Tuli ihan kotoinen olo...
"Ei kannata rukoilla kävellessään, sillä Jumalan voi olla vaikea ottaa yhteys liikkuvaan kohteeseen."
-pikkuveljeni-

Rectus Abdominus

Viesti Kirjoittaja Rectus Abdominus » To Tammi 04, 2007 00:53

Wou :shock: Oli kyllä parasta positiivista palautetta mitä olen improsta saanut, muhkeat kiitokset :D

Juu, se Tobun puvun jatkuvuusongelman korjaaminen on muuten juuri niitä juttuja joihin kannatan retconnausta. Retcon eli siis retroactive continuity on aika ahkerassa käytössä supersankarisarjakuvissa, yleensä tapauksissa joissa aiemmin kuollut ja kuopattu hahmo palaakin henkiin. Käyttöön on toki oltava kunnon syy, itse kannatan eniten jatkuvuusongelmien fixailua.

Kiva muuten että edellinen piirtäjä sulatti noinkin hyvin jatkon, etenkin sen alun joka -let's face it- oli melkoinen täyskäännös. Tiedä sitten oliko huumorinyritelmällä osuutta asiaan :wink:

Sen elikkohemmon oli muuten tarkoitus olla yksi niistä mystisistä tummemmista hahmoista joita Nekotsume esitteli kakkoskierroksen alussa. Itse asiassa mulla pukkasi jo ideaa päivemmällä yhden toisen hahmon esittelyyn jotain myöhempää piirtokertaa varten, mutta saapa nähdä toteutuuko paristakaan syystä, a. sopisiko se jatkumoon enää ja b. se olisi teknisesti hyyyvin monimutkainen meikun skill levelille.

Jussi- tai Antti-paitainen urho syntyi siitä kun halusin jotain kotimaista tunnistettavuutta ja tuon paidan (ja hatun ja puukon) lisäksi ainoa toinen mitä tuli mieleen olisi ollut lappalaisasu. Valinnalla ei loppujen lopuksi ollut mitään tekemistä sen kanssa että Norjalla ja Ruotsillakin on Lappinsa, vaan se että tuo paita oli helpompi (ja nopeampi, aamulla halusi jo kiireesti nukkumaan) piirtää.

Mijaskal

Väinö

Viesti Kirjoittaja Mijaskal » To Tammi 11, 2007 01:45

Väinö goes thursday evening.

Koettakaa kestää.

jiipee
Viesti:

juonen lentoa

Viesti Kirjoittaja jiipee » Pe Tammi 12, 2007 15:26

Ööh kuuluttamaani juonen lentoa, tuli sitten oiken roimasti.

Tunnustan tässä että mokasin pupu-pikamme vaatetuksen.
Katsasitin Yaoikon puvun Nekotsumen piirtämästä kuvasta. Siitä syystä tuli piirrettyä hänelle polvihousut.

Onneksi luovat neidit korjasivat tämän pahan jatkuvuus virheen.
Nyt vaan pitäisi saasa aikaisieksi samanlaista juonen iloittelua....

Jiipee

Väinö

Viesti Kirjoittaja Väinö » Pe Tammi 12, 2007 16:35

Plääh, vaikka kuinka yritin näitä välttää, lipsahti tuohon minulta jatkuvuusvirhe. Pinku Bimubo kertoi Marietan olevan organisaation palveluksessa, mutta mun sivuissa näin ei selkeästi ole. Kaipa tämä jotenkin selitettävissä on, eihän Marietta itse mitään sanonut organisaatiosta.

Nekotsume

Viesti Kirjoittaja Nekotsume » Pe Tammi 12, 2007 16:41

YOSHAA! Ja tunnelma tiivistyy.... X) Minä en laskenut sitä ollenkaan jatkuvuusvirheeksi että Marietta ei olekaan Organisaatiolla töissä....tämähän on loistava käänne, tosiaankin! Joku on nyt valehdellut...mutta kuka tai kuinka moni? Tästä sais nyt (hetken päästä) sellaista draamaa irti että oksat pois. Nyt vain sormet syyhyten odottelemaan taas omaa vuoroa...

EDIT: Ja juu, tässä taas näitä refrenssinräpellyksiä. Hiukan myöhässä kyllä, mutta.... Ainakin puvun selkä näkyy. Ella Kingston

Rectus Abdominus

Viesti Kirjoittaja Rectus Abdominus » La Tammi 13, 2007 13:30

"Luovat neidit"? Neidit sulla on housuissas, minä sen puvun korjasin...vähäksi aikaa tosin josta hieman kohta.

Joo, Väinö, se mitä panit Mariettan kertomaan sopii meininkiin aivan mainiosti, koska moni meistä tuntuu näkevän hänet ns. yksinäisenä sutena jolla on paljon salattavaa ja dilemmoja pinnan alla. Kyllähän tuosta saa jo vaikka mitä kivaa.

Mutta palatakseni tuohon ensimmäiseen, niin kyllä, aiheutit jatkuvuusvirheen, erään toisenlaisen nimittäin, jota tosin Nekotsumekin edesaiheutti. Sen nahkatakin yläosa oli alustapitäen erilainen kuin Nekotsumen X-Men-vaikutteinen versio. Niin, se voi olla aika vaikea nähdä kun mustaa on joka puolella, mutta ääriviivat ovat eri tussilla kuin sisemmät alueet. Vähän joutuu omalla 2048X1536-resollani siristelemään että erot näkyvät, mutta kyllä ne siellä ovat. Tarkistin kirjastossa littunäytöllä ja siinä ääriviivat olivat jo huomattavan selkeät. Tuo nahka-asun itsensä sekoilu voidaan tosin kuitata sillä että protyyppipuvun holokuidut sekoilevat yhä, mutta sekoilu on siedettävämpää tällä kertaa joten siksi Ella ei varmaan viitsi edes huomioida sitä.

Muihin puuhiin, jep jep.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yliopiston Anime ja Manga, Helsinki”