Cosplay-viikko 10.-16. syyskuuta

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » Ma Elo 20, 2007 23:16

Jotenkin vain repesin nähdessäni Freya cossin Sesshoumarun päällä. Hmm ehkä pitäisi sittenkin vielä pinnistää ja yrittää luoda jokin helppo cosplay näinkin lyhyeessä ajassa. :wink:

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Elo 21, 2007 16:55

firesong kirjoitti:Jos kiinsotaa, suunnittelemani juliste:
http://www.mamy.animeunioni.org/juliste.jpg
Onpa hieno juliste! Mutta eikö siihen olisi hyvä laittaa myös cosplay-viikon www-sivun osoite (http://cosplay.animeunioni.org/cosplayviikko.shtml), kun tuolla MAMYn sivuilla ei juurikaan näyttäisi olevan asiaa cosplaysta? Pistäkääpä muuten tietoa noista julisteessa mainostetuista tapaamisistanne sähköpostiosoitteeseen aktiivit [ät] cosplay [piste] fi, niin osaamme sitten tiedottaa niistä cosplay-viikon muun tiedotuksen yhteydessä. Ja jos muillakin on jotain tapaamisia, miittejä taikka muita häppeninkejä cosplay-viikolle suunnitteilla, laittakaa ihmeessä tietoa tulemaan.

Tuonne cosplay-viikon sivulle on muuten myös tarkoitus tulla lähempänä tapahtumaa kaikkien halukkaiden tulostettavaksi flyreita, joiden avulla voi sitten uteliaille vastaantulijoille selventää, mistä tässä pukuilutouhussa on kysymys.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

firesong
Viesti:

Viesti Kirjoittaja firesong » Ti Elo 21, 2007 19:32

Hienoa että joku muukin mainostaa!
Se juliste nyt meni jo levikkiin, mutta laitan selkeän linkin MAMYn etusivulta sinne cosplaysivuille.
Ja yritän muistaa ne happeningit sitten lähettää. Vaikkakin ovat vaan miittejä kaupungilla :)

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ti Elo 21, 2007 20:24

Voi harmi, olin aika innoissani tästä ja harkitsinkin cosplayaavani itsekin ainakin yhden päivän ajan. Mutta pari päivää sitten muistin että juuri tuohon aikaan meillä on koulussa sosiaalialan harjoittelu (tarkoittaa siis esimerkiksi sairaaloita ja päiväkoteja), enkä välttämättä uskalla säikytellä pikkulapsia "hassuilla asuilla". Paitsi että esimerkiksi kissankorvat voisivat lasten mielestä ollakin ehkä vain hauskat.. No, ehkä sitten työajan ulkopuolella.. Nyt pitää vain miettiä, millaisen asun teen. Onhan tuohon kuitenkin vielä aikaa.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ti Elo 21, 2007 21:27

Idea sai minut innostumaan, mutta sitten... Keneksi cossata? :oops:
Harrastus kun on vielä varsin "alussa" on vielä enemmät hahmot hakusessa :?
Osaisikos joku neuvoa aloittelialle sopivaa, mieluusti "helpohkosti" valmistettavaa asua?
Mieluusti sellainen jolle sopii pitkät ruskean punertavat hiukset :roll:

TomodachiiChan

Viesti Kirjoittaja TomodachiiChan » Ke Elo 22, 2007 16:12

what about... mikkeli-miitti cosplay-viikolla? no jaa hyvähän minun on puhua, kun se pukukin pitäisi vielä jossain vaiheessa tehdä... :oops: onneksi koulutytön asu ei ole vaikee tehdä... (asiasta kukkaruukkuun, olisiko jollain lainata kaavoja? olen vähän niinkuin huono kaavojen piirtämisessä) että siis aion cossata yhtenä päivänä ainakin, ehkä koko viikko koulutyttönä. tai ehkä päivä pari viime conin shippouna... :roll:
lounatuuli tuo pienen laulun, kenelle tuuli kertoo sen?

esuka

Viesti Kirjoittaja esuka » Su Elo 26, 2007 14:56

Har har saapahan nähdä miten koulussa suhtaudutaan kun ouluun menen opiskelemaan ja puhe on myös cossata joka päivä tosin käytän jotain asua useammin mutta 3 hahmoa olisi tiedossa. mutta oululaiset varautukaa. :P
et saa...

Moon Yan

Viesti Kirjoittaja Moon Yan » Ke Elo 29, 2007 20:34

Aaagh, pitäisköhän rohkaistua ja cossata koulussa jotain... En tiedä mitä ne siellä lukiossa tykkää, mutta sen tiedän että äiti ei tahdo minua cossiasussa kotoa päästää. Jokaiseen coniinkin lähdettäessä se kysyy että "oletko nyt ihan varma että kehtaat mennä tuon näköisenä". Bleachin shinigami-asu taitaa olla kesyin mihinkä pystyn...

kuutamo

Viesti Kirjoittaja kuutamo » Ke Elo 29, 2007 21:01

Hello, olen se henkilö, joka tämän asian kaverin ideasta laittoi eteenpäin. Toivottavasti mahdollisimman monet innostuvat tästä ideasta ja uskaltautuvat cossaamaan. Itselläni on helppoa, olen kuvataidelukiossa, jossa noin ainoastaan 1/3 on normi-ihmisiä ja hekin kaikki kuvataiteista kiinnostuneita, joten nokan koputtamista tuskin ilmenee. Valitettavasti en muilta kiireiltä ole kovinkaan paljoa saanut asuja väkerrettyä, itse asiassa en vielä yhtään. Ehkä teen tässä yhden asun vielä vanhojen lisäksi.

Ja niille, jotka epäilevät osallistuako vaiko eikö, kokeilkaa vaikka ensimmäisenä päivänä jotain kevyempää eikä niin huomiota herättävää asua ja miettikää sitten, uskallatteko siirtyä niihin monimutaisempiin pukuihin! Ja jos koulussa cossaaminen ei heti innosta, voi vaikka liikuskella kaveriporukassa kaupungilla. Ryhmässä on aina helpompaa näyttää erilaiselta.

Toivon todellakin, että mahdollisimman monet lähtevät mukaan tähän tempaukseen!

Olen muuten todennäköisesti menossa yhteiskuntaopin-kurssin vuoksi eduskuntaan käymään kyseisellä viikolla :D Toivottavasti päästävät sisään rakennukseen....
Viimeksi muokannut kuutamo, To Elo 30, 2007 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

firesong
Viesti:

Viesti Kirjoittaja firesong » To Elo 30, 2007 16:47

Itse olen suunnitellut ottavani jokaiselle päivälle eri puvun. Niitä on minulla juuri sopiva määrä (kun Kenshiniä en enää voi käyttää kun värjäsin hakamani). Huolimatta siitä että minun on pidettävä vaikuttava puheenvuoro luokalle keskiviikkona ja olen silloin toushirona :D

Kuitenkin, niille jotka ovat mikkelin alueella: http://www.mamy.animeunioni.org/tapahtumat.php
Siellä on miitit, jotka tosin vain ovat kaupungilla yhtä lukuunottamatta, sillä Mikkelissä on kehnohkosti tiloja.
Keskustelua miiteistä ym. on MAMYn palstalla.

Rika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rika » Pe Elo 31, 2007 07:46

Aijon kierrellä ympäri suomea ja cossata... XD No, en kovin paljon kiertele, mutta ainakin raahessa ja pudasjärvellä ja oulussa hypin cossiasuissa. Ja hyökkään kyllä ihmisten kimppuun, jotka kans cossaavat. Kukaan mun kaveripiirissä ei aijo nimittäin cossata. T^T siis koulussa... mälsää sakkia!! Ja minä aijon heittää Kyo Sohma ja Edward Elric cossit ainaki. Ja Ryoma Echizen, jos ei oo kovin kylmä... Tai Inui Sadaharu. XD
"Sade on kaunis vuodenaika... eiku.."

esuka

Viesti Kirjoittaja esuka » Pe Elo 31, 2007 10:44

rika O.O mitä mitä! enkös minä ole kaveripiirissäsi minä aijon cossata koulussa ja no pidän siis cossi asua päällä kokopäiväisesti
et saa...

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » Pe Elo 31, 2007 15:48

Oi miten kiva idea :D
Taidankin mennä kouluun Mana-samana kun omistan Manamaisia vaatteita. Death noten L:kin olisi kivaa cossia.

Aikas pian tuo nyt on, joten onneksi on ideat jo valmiina ^_~

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » La Syys 01, 2007 21:00

Hei kaikki te, jotka pelkäätte kielenne menevän solmuun, jos cosplay-viikon aikana teiltä tullaan kysymään, miksi olette pukeutuneet hassuihin vaatteisiin! Cosplay-viikon koordinaattorimme Laura (a.k.a. kuutamo) on nyt laatinut flyerin, jossa kerrotaan selkein ja yksinkertaisin sanakääntein, mistä cosplayssa ja cosplay-viikossa on kyse. Flyeria saa tulostaa ja kopioida vapaasti cosplay-viikon aikana jaettavaksi.

Flyerin voi ladata itselleen täältä.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Liutti

Viesti Kirjoittaja Liutti » Su Syys 02, 2007 10:49

Hitsi, kunpa vain olisin cossaillut ennenkin jotain, niin voisi joksikin pukeutua. Noh, en sitten mitään erikoisempaa laita päälle, sanon vain puvusta jos sattuu vastaan joku. 8) Haa.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Cosplay Finland”