Kemicon/WinterCosplay

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

Mitsunari

Kemicon/WinterCosplay

Viesti Kirjoittaja Mitsunari » Ti Loka 14, 2003 20:49

Olisiko kiinnostuneita jäjestämään jonkin sorttista cosplay-tapahtumaa Kemissä, tuossa Perämeren helmessä? ^^

Entäpä mahdollisesti osallistujia? Jos ilmoittautuneet jäävät johonkin viiteen henkeen, ei tapahtumassa ole mitään järkeä. Paikalle saataisiin mahdollisesti: Kukunor, Fantasiapelit. Ehdotuksia otetaan vastaan. ^^

WuZ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WuZ » Ti Loka 14, 2003 20:52

Cosplay-tapahtuma? Yorokonde! ... eiku...

Annieways. Yksi ongelma. Kemi. *ilme.* Se on vähän turhan kaukana ja kun kuitenkin pääosa Cosplay Finlandiinkin ilmottautuneista cosplayaajista taitaa asua enemmän tai vähemmän Etelä-Suomessa. Miksi juuri Kemissä, miksei jossakin... täällempänä? *ilmeilyä.*
"An integral part of any relationship is knowing that you could be killed in your sleep at any time." - Trent Reznor

Mitsunari

Viesti Kirjoittaja Mitsunari » Ti Loka 14, 2003 21:07

Kemissä koska:
A) Täällä ei ole semmoista ollut koskaan
B) Minä ja muut asiasta tällä hetkellä innostuneet asumme Kemissä. ^^;

WuZ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WuZ » Ti Loka 14, 2003 21:33

Hummm, ja teitä on... er... Viisi? Kuule, on paaaaaljon paikkoja missä ei ole järjestetty cosplay-tapahtumia, kuten vaikka, hmm, Suomi? Ei vaan, AnimeConissa cosplay sai ihan kiitettävästi tilaa ja silleen, mutta siltih. ^^;;; Voisin uskaltaa melkeinpä sanoa että Kemiin on hankala saada itseään lähtemään. :3 Tai ainakin minua on, muista en tiedä. Kemi kun on niin kaaaaaaukana... enkä minä asu edes Helsingissä.
"An integral part of any relationship is knowing that you could be killed in your sleep at any time." - Trent Reznor

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Ti Loka 14, 2003 22:22

Kemiin tulisi ihan mielellään, mutta asiassa on yksi pienoinen ongelma: raha.

Matka kemiin vaan on kovin tyyris. Edestakainen opiskelijalippu maksaisi ~70e etelästä, mikä ei ole inhimillistä. Pitäisi olla siis autokuljetus - mutta ongelmaksi tulee se että tuo ajomatka on aika rasittava ja sen jälkeen ihmiset olisivat kovin puhki - puhumattakaan paluumatkasta.

Periaatteessa siis kiva, mutta käytännössä itse tuskin ainaskaan olen tuonne pääsemässä.

Meya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meya » Ke Loka 15, 2003 08:06

On tuo Kemi kyllä vähän liian kaukana.... :shock: Olen muutenkin niin laiska matkustamaan pitkiä matkoja, että sinne itsensä roudaaminen on todennäköisesti aika mahdoton yhtälö... :roll:

Mieluummin sitten joku tapahtuma joskus täällä hieman etelämmässä -su.
Puputossuinen zombie

Tintti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tintti » Ke Loka 15, 2003 10:24

:shock:

...missä on kemi?

XD

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ke Loka 15, 2003 10:43

Olen samoilla linjoilla musasabin kanssa tässä asiassa eli sinänsä kiva idea, mutta paikalle pääseminen on hieman turhan vaativaa. Jonkin sortin kimppakuljetus voisi ehkä toimia, mutta edellyttäisi matkan pituuden vuoksi yhden päivän varaamista paikalle pääsemiseen ja toisen paluumatkaan. Plus tietysti matkan päälle kunnon yöunet palautumista varten.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ke Loka 15, 2003 11:17

Kemi ei ole kaukana, mutta keskellä talvea ei oikein jaksa lähteä minnekään (ja meidän porukan asut valmistuu tätä vauhtia vasta kesäksi - tai sitä seuraavaksi - jos ovat ikinä valmistuakseen). Mitä jos suunnittelisitte oikein ajan kanssa, ja alkaisitte puuhaamaan cosplay-tapahtumaa vaikka seuraavien Kemin Sarjakuvapäivien yhteyteen?

Tintti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tintti » Ke Loka 15, 2003 13:05

Hey. Pidetään tuollainen tapahtuma jyväskylässä ^_____^

Siperiassa nimittäin voisi tietääkseni katsella animea ja siellä olisi tilakin jossa voisi hillua :3

...okei.. en puhu enenpää.

Meya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meya » Ke Loka 15, 2003 13:49

Jyväskylään pääsy kuulostaa kyllä realistisemmalta -su. (^-^)
Puputossuinen zombie

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Ke Loka 15, 2003 14:00

Jyväskylään olisi muutenkin kiva päästä käymään.

Kiinnostaisi tutustua sikäläisiin aktiiveihin ja plottailla asioita (coni)... Miten sen yhdistyksen laita nyt on?

Tosin talvella cosplayaaminen vaatii pientä säätöä (vaatteiden pitää olla sen verran väljät että saa alle laitettua lämmittävän vaatekerroksen...

WuZ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WuZ » Ke Loka 15, 2003 15:13

... Jyväskylä kuullostaa hyvältä. :3 Minulle se ainakin sopisi, pidän ko. paikasta muutenkin ja ja ja... Nih. Että miä lähtisin Jyväskylään kyllä ennemmin kuin Kemiin, no offence guys. ^^;;

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Loka 15, 2003 16:18

Darth Mauno kirjoitti:Olen samoilla linjoilla musasabin kanssa tässä asiassa eli sinänsä kiva idea, mutta paikalle pääseminen on hieman turhan vaativaa. Jonkin sortin kimppakuljetus voisi ehkä toimia, mutta edellyttäisi matkan pituuden vuoksi yhden päivän varaamista paikalle pääsemiseen ja toisen paluumatkaan. Plus tietysti matkan päälle kunnon yöunet palautumista varten.
Mahdottomia mitkään näistä pointeista ei ole jos asia on tarpeeksi iso.

Eli siis näkökulma minun puolesta on että melkein mitä vain tekee jos aihe on tarpeeksi iso. Toki, ihan pienen jutun takia ei välttämättä halua parin kuukauden näkkileipäkuurille.

Mitä tuohon Jyväskylään tulee niin... no joo. Eiköhän odoteta Animeconiin.

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » Ke Loka 15, 2003 16:32

Eiköhän se ole aika sama asia mihin sen tilaisuuden sijoittaa sillä aina on ihmisiä jotka asuvat tasan toisella puolella valtakuntaa ja jotka ottavat nokkiinsa joutuessaan maksamaan itsensä kipeiksi vain päästäkseen sinne. Pakko kyllä myöntää että jonkinlainen pohjoisempi tapahtuma olisi mielenkiintoinen, sillä itse kun olen näitä etelän vellihousuja niin olisihan siinä jo jotain erilaista kun siirrytään Suomen toiseen päähän. MUTTA, se maksaa. Kimppakyydit olisivat kyllä melkein must.
Kemin sarjakuvafestivaalien yhteyteen tai ainakin läheisyyteen se häppeningi olisi kaiketi sitten fiksuinta ympätä. Tosin järkikin sanoo että tarvitaan varsin suuri porkkana jotta me eteläisemmän Suomen köyhät opiskelijat sinne ylös vääntäytyisimme. Mutta voittehan scoutata tilannetta siellä paikan päällä, josko jo aivan lähimailta löytyisi tarpeeksi kunnioitettava määrä kiinnostuneita planeeraamaan Kemin cosplay-tulevaisuutta.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Cosplay Finland”