Yoruichi-cossaukseen vinkkejä ja neuvoja

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

Ome-Chan
Viesti:

Yoruichi-cossaukseen vinkkejä ja neuvoja

Viesti Kirjoittaja Ome-Chan » Ma Marras 06, 2006 00:03

Kas tällain. Elikkäs olen cosplay-saralla aloittelija, ja tarkoituksena olisi tehdä Animecon V:hen Yoruichi-cosplayasu [eikä tämä mielestäni ole liian monimutkainen aloittelijalle, ja onhan minulla äippä apuna :D], mutta tarvitsisin nimenomaan vinkkejä kyseiseen asuun liittyen. Niin, tällainen pukuvalinta olisi kyseessä.

Ja hiuksista vielä kysyisin, omia hiuksia olisi kiva käyttää, mutta ne ovat kiharat, niin onko olemassa mahdollisia suoristuksia jotka pysyisivät sen viikonlopun (olen täysi noob hiusasioissa). Ja toisaalta, voisin myös peruukkia käyttää, joten osaisiko joku neuvoa jonkun hyvän mallin esim. Punanaamiosta josta voisi helposti tuunailla Yoruichi-hiukset.

Kiitoksia etukäteen, kysyn myöhemmin lisää jos/kun on tarvetta. :3

Murgatroyd

Re: Yoruichi-cossaukseen vinkkejä ja neuvoja

Viesti Kirjoittaja Murgatroyd » Ke Marras 08, 2006 22:13

Ome-Chan kirjoitti: Ja hiuksista vielä kysyisin, omia hiuksia olisi kiva käyttää, mutta ne ovat kiharat, niin onko olemassa mahdollisia suoristuksia jotka pysyisivät sen viikonlopun (olen täysi noob hiusasioissa).
Riippuu vähän, kuinka kiharat hiuksesi ovat luonnostaan. Suoristusraudoista on kyllä apua, mutta kannattaa harjoitella, jos ei ole ennen käyttänyt. Ja varsinkin, jos ei ole ketään muuta suoristamassa. On vähän hankalaa neuvoa, kun en oikein tiedä kuinka paljon tarvitset apua ja onko sulla miten kokemusta jne. Joten sori tästä sekoilusta 8') .

Eli siis suoristusraudoista.
Noh, järkevintä on kuitenkin aloittaa "alimmista" hiuksista. Muut hiukset kannattaa laittaa klipsuilla ja muilla härpäkkeillä pois tieltä. En muista sitä "oikeaa määrää", kuinka paljon hiuksia pitäisi kerralla tunkea sen raudan väliin, mutta aika vähän kuitenkin.Varsinkin jos hiukset on tosi paksut ja/tai kiharat. Suunta on tietenkin tyvestä latvoihin. Ja kannattaa tosiaankin tehdä kerros kerrokselta. On tuo silti aika yksinkertaista. Joillekin tulee hiukset sähköisiksi suoristamisesta, jolloin kannattaa taputella hiuksin (käsissä hyvin lämmitetyllä ja sopivalla määrällä) hiusvahaa.

Ja tuo pysyvyys on vähän... riippuvaa. Kastuessa tapahtuu *puff* ( =suoristus on entinen), mutta muuten kyllä. Itselläni on säilynyt nukkumisen jälkeenkin ihan hyvin, joskin pientä pöyhintää on tarvittu (tietty olen pitäny hiukset kuivina ;9). En sitten tiedä yhtään yöpymisestäsi ja hiustenlaitto mahdollisuuksista seuraavana päivänä, joten on vähän hankala sanoa. Tosin peseytyminen con-päivien välissä on melko suotavaa, joten voi olla, että joudut vetämään työn seuraavana aamuna uudestaan.

Sori tästä sekoilusta. Joku varmaan osaisi selitää kaiken paljon paremmin, mutta ajattelin vastata kun ei tänne kukaan ollut sitä vielä tehnyt :D . Toivottavasti en nyt unohtanut mitään ekstra tärkeää. Ja voin kyllä selventää ja tarkentaa, kunhan pyydetään.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Cosplay Finland”