Vinkkejä Takuton pukuun?

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

Sazu-Kun

Vinkkejä Takuton pukuun?

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » Ti Touko 16, 2006 20:18

Eli siis, olen cossaamassa ensi Animeconissa Takutoa sellaisesta sarjasta kuin Full moon O sagashite.
Olisiko kenelläkään minkäännäköisiä vinkkejä tms. joita voisi soveltaa kyseiseen pukuun?

Sopivanlaisia siipiä en ainakaan mistään ole löytänyt, joten olisiko kenelläkään vinkkejä niiden tekemiseen?

Tässä hieman kuvia:
- Takaapäin
- Sivulta
- Edestä
- Päältä
- Edestä ja päältä
- Hanska
- Tässä puku näkyy hyvin
- Tässä näkyy kengät

Joo nuo kuvien selitykset on vähän rööristä, muttah. :D
Tästä puuttuu vielä kuva Takutosta ilman tuota takkia, mutta lisään senkin varmaan jossain vaiheessa.

Takuton puvun lisäksi olisi tarkoitus tehdä pieni Meroko-pehmo, jota voisi kanniskella mukana. Hahmosta siis tässä kuva:

- Meroko

Harmi ettei tuossa näy siivet, mutta en nyt jaksa parempaakaan kuvaa etsiä.

Kiitoksia neuvoista jo etukäteen. n_n

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » To Touko 18, 2006 17:14

Varsinkin nuo kengät on vähän. O.o" Riittäisiköhän, jos laittaisin vain ruskeat kenkäni ja niihin söhellän jotain?

(Piilonostan tätä topicia ylöspäin. T.T")

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » Ma Touko 29, 2006 08:29

Nostann tätä topiccia.
Jos jotain vaikka kiinnostaisi neuvoa tätä pinetä avutonta otusta >:

belij

Viesti Kirjoittaja belij » Ma Touko 29, 2006 12:42

En osaa sanoa jos vikkini ovat mistään kotoisin, mutta tässä on joitain neuvoja mitä varmaankin itse yrittäisin soveltaa:

Tuohon Takuton takkiin voisi ehkäpä hyödyntää Harry Potter -larppaaja/cossaaja/häröjen ohjeita Tylypahkan koulukaapua varten ja muokata siitä lyhythihaisen. Näyttävät nimittäin (ainakin minun silmissäni) aika samanlaisilta. Niitä ohjeita nimittäin käsittääkseni voi bongata jostain netistä, ainakin joskus nakki ja peruna olen sellaisiin törmännyt. Tokihan tuon voi vääntää ihan tavallisen takin kaavoista, koska nettikaavat eivät aina välttämättä ole maailman paras idea, mutta ajattelin lähinnä tuota etumusta, kun se menisi niissä Tylypahkakaavuissa aika samanlailla. HP takit ovat tosin pidempiä, mutta pituus tuskin tuottaa ongelmaa kun kaavoista on aika helppo muokata lyhempiä.
Tuo takki on kyllä vähän hämäävä, joissain kuvissa se näyttää levenevän jo kainaloiden kohdalta ja joissain se taas on enemmän ihonmyötäinen.

Nuo hihojen ja tuon rinnan koristeet ovat sitten enää tyyliseikka. Tuo rinkula kannattaisi kyllä ehkä vääntää huopakankaasta, vaikka tosin silloin en tiedä voiko sitä konepestä, mutta en tiedä voisiko tuota muutenkään, ehkä se nyt ei ole niin tärkeää.

Enemmän tai vähemmän tuollaisia siipiä saa kyllä ainakin Helsingistä useammastakin pikkuputiikista, mutta minä henkilökohtaisesti ehkä metsästäisin jostakin sulkia ja tekisin ne itse - vaikka paljon hintavampaahan siitä tulisi.
Ongelmaksi kenties tulisi mistä niitä sulkia saisi, jos niillä haluaisi alkaa läträämään. Aika huonosti minä ainakaan olen törmännyt valkoisiin sulkiin, mutta en toisaalta ole erityisesti niitä etsinytkään. Viimeistään netistä.

Nuo housut ja kengät voisi ihan hyvin bongata jostain kirppikseltä, sen verran antiikkimuodin näköisiä. Mutta toisaalta jos omistat jo jonkinlaiset kengät niin kaipa niistäkin voisi vääntää, en sitten tiedä miten paljon ne noita muistuttaa.

Onnea noiden hanskojen tekemiseen, toivottavasti en itse ikinä joudu tuollaisia vääntämään nykyisillä aloittelijan taidoillani. Ainakaan yhdestä kappaleesta, tietenkin voisit ostaa kynsikkäät valmiiksi ja liittää siihen tuon kangaslätkän, mutta tiedä häntä miten hyvin saisit hankittua samaan sävyyn kangasta.

Hoh. Tarinaa kerrakseen mutta liekö mitään hyötyä.

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » Ti Touko 30, 2006 09:14

Hoo ! Hyviä ideoita sinulla. Kiitos. ^^

Inuyasha

Viesti Kirjoittaja Inuyasha » Ti Touko 30, 2006 14:15

Tuosta Takuton takista vielä sen verran, että aamutakin kaava sopii okein hyvin - kummitätini teki minulle joskus kauan sitten Harry Potter -kaavun aamutakin kaavoista. Melko "aidon" näköinen tuo on :D

Vilkaisin pikaisesti ja löysin sivun, jossa on muutama Takuto cosplay -kuva:
http://www.rosebride.com/lyn/az05.html

Noista voi toivottavasti ottaa vähän ideaa :)

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » To Kesä 01, 2006 08:25

Hmmh. Kiitos sinullekin. ^^
Entäs se alla oleva musta paita? Ideoita?

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » La Kesä 24, 2006 20:28

nostan.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » La Kesä 24, 2006 22:03

Sazu-Kun kirjoitti:Hmmh. Kiitos sinullekin. ^^
Entäs se alla oleva musta paita? Ideoita?
osta musta poolopaita, helma poikki ja maalaa vaalea raita. Tai vaihtoehtoisesti joku vaalea nauha tai vetoketju

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » La Heinä 01, 2006 10:33

Kiitos. ^^
Pian pääsenkin jo aloittelemaan x3

SylviPoika

Viesti Kirjoittaja SylviPoika » Ma Heinä 03, 2006 10:42

Siivet voisi väsätä paksusta rautalangasta ja valkoisesta huopakankaasta, johon voisi liimailla halutessaan hyöheniäkin. Toivottavasti auttaa edes jotenkin. Pehmon toteuttaisit tavallisella pupupehmolla, jolle laittaisin rusetin ja muuten vähän fiksailisin.
Hanskasta: valkoiset tavalliset sormikaat, (leikellyt) ja niihin jatkaisin tuon lopun ompelemalla kiinni tarpeeksi leviävän kankaan, mihin olisin silittänyt muutaman kerroksen tukikangasta. Ja sitten loppufiksailut esin kangastusseilla.
hatun tekisin huovasta, tavallinen pipo, mihin kiinnittäisin vain semmoiset litteät korvat (helppo jos on aloitelija) ja sitten sinisestä huovasta tuo "vyö" ja sen lenkit.
"Ersu, missä se Etelä-Meri oikee on?

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » La Heinä 08, 2006 14:56

Kiitos ^^

Marionettinukke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marionettinukke » La Heinä 15, 2006 23:31

oletko etsinyt sopivia siipiä http://www.punanaamio.fi ? sieltä ehkä saattaisi löytyä, on siellä kuitenkin niitä jonkin verran..

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » Su Heinä 16, 2006 14:06

Tuolta olen jo katsonut, eikä mieleistä oikein löytynyt. O.o

Ongelmana on enään, että onko Takutolla huppu, vai ei. Tästä ollaan jo muutaman kanssa kiistelty, niin mitä mieltä te olette? Niin ja jos se ei ole huppu, mikä tuossa puvussa on, niin mikä se sitten olisi, tai mitä luulisitte?

Niin ja mikäli jollain on jotain vinkkejä sopuiviin kankaisiin, niin ilmoittelettehan tänne. Mielellään jotain joustavaa, muttei liian.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Su Heinä 16, 2006 20:02

kyllä se minun mielestä hyvin pitkälti huppu on o_o
Kankaiden suhteen kannattaa mennä kangaskauppaan kuvien kanssa ja kysellä myyjiltä että mitä on tarjolla.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Cosplay Finland”