Japanilainen koulupuku

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

Lmmz
Otaking
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lmmz » Pe Elo 05, 2005 02:22

Jeps, ei muuta kuin kirppareille tai vaatekauppoihin etsimään. Mitään tuhannen euron Armanin pukua ei ehkä kannata harkita, mutta joku parinkympin tarjousbleiseri voi parhaassa tapauksessa taipua ihan suoraankin tuollaiseksi takiksi kun kaulukset nostaa ylös. Huonommassa tapauksessa takkia joutunee modaamaan sen verran, että tekee yhden tai kaksi napinreikää lisää ja niitä vastaavat napit toiselle puolen. Muidenkin nappien vaihto voi olla tarpeen, mikäli haluaa kiiltävät metallinapit usein vakiona olevien tummien sijaan.

Koulupuvuissahan on usein myös rinnuksiin tai hihaan kirjailtuna koulun logo, tällaisia voi sitten koettaa hienovaraisesti askarrella niihin.

Kesämallistohan on sitten pelkästään lyhythihainen, valkoinen t-paita, joko solmiolla tai ilman. Ja Pahisoppilaathan tunnistaa heti siitä, että heillä ei paita ole housuissa ;)
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

ruusunen

Viesti Kirjoittaja ruusunen » Ma Syys 05, 2005 00:43

Vekkihameesta vielä. Kyllästyin silittelyyn ja huijasin. Ompelin leveät vekit millin päästä reunasta koko matkalta muuten rypistymättömään kankaaseen. Oli isompi vaiva kuin pelkän yläreunan ompelussa, mutta eivät varmasti vaihda paikkaa... Suoraan kuivurista päälle ja baanalle. :) Jos jaksaa silitellä joka kerta, niin ompelee tosiaan vekit kiinni vain vähän matkaa yläreunasta.
ei ole helppoa, kun on vaikeata

Miaka

Viesti Kirjoittaja Miaka » Ti Helmi 28, 2006 15:46

Kirpparilta ite löysin mustan vekkihameen ja valkoisen kauluspaidan. Siihen vielä kun tekis irrotettavan merimieskauluksen, niin voi´la!

Meya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meya » Ke Heinä 19, 2006 09:42

Täältä ja täältäsaa hyvät kaavat koulupuvun seilorikaulukseen. Minulla ainakin suurimmat ongelmat olivat juuri tuon kauluksen hahmottamisessa.
Puputossuinen zombie

Elisabet

Viesti Kirjoittaja Elisabet » Ke Heinä 19, 2006 10:56

Suurkiitokset. Minulla on ollut iso ongelma koulupuvun kauluksen kanssa, nyt siihenkin tuli apua. Käsityölehdistä ei ole ollenkaan niin helppo löytää ohjeita kauluksen ompeluun!

Yugata Kyoshi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yugata Kyoshi » Pe Heinä 21, 2006 17:54

leonichan kirjoitti:Vekkien tekeminen kiinnostaisi miutakin. Jos jollain vain on tietoa niiden tekemisestä niin kertokoon. Tiedän vain jonkin epämääräisen kuumaa vettä ja prässäys-konstin huopakankaalle, jonka löysin joltain kotiseutusivulta vuonna nakki ja kirves.
Nomutta. Vekitys onnistuu, kun varaa tarpeeksi paljon kangasta. Itse ainakin laitan kolme kertaa enemmän kangasta, kuin oma ympärysmittani on... Tätä on kyllä vaikea selittää netissä, mutta sitä kangasta pitäisi vain tasaisin määrin taitella ja ommella se sitten.

Töks. Joku samalla aaltopituudella kanssani oleva henkilö ymmärtää tuon.
~Yugata Kyoshi~

Mihichan

Viesti Kirjoittaja Mihichan » La Heinä 22, 2006 22:01

Heippa! Minkäslaiset kengät tyttöjen koulupukuun kannattaisi hankkia, olen miettinyt jotain mary jane-tyylisiä muttei niitä minun jaloille sopivia taida oikein saada, kun pitäisi olla kokoa ainakin ~42 (olen siis poika). Muut osat asusta onkin jo valmiina, lähes täydellinen seiloripaita tarkoitukseen löytyi Lontoosta torilta jossa myytiin vanhaa armeijatavaraa ^^

Entä millä huivi kannattaisi laittaa kiinni, niissä japanilaisissa seiloriunivormuissa kun on valmiina huiville pidike niin kannattaisiko koittaa ommella sellainen pukuun, vai saako jostain kaupasta jotain erityisiä huivinkiinnitysjutskia?

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » To Loka 19, 2006 22:46

Mihichan kirjoitti:Heippa! Minkäslaiset kengät tyttöjen koulupukuun kannattaisi hankkia,
penny loaferit on klassinen vaihtoehto tai vastaavanlaiset ja niitähän löytyy helposti molemmille sukupuolille ja ne näyttävät tältä: http://www.rockpoolkids.com/acatalog/3- ... rs-sml.jpg
http://www.tuc-hs.ed.jp/hs/seifuku/seifuku.jpg
myös tietoa on : http://en.wikipedia.org/wiki/Penny_loafer

erityylisiä löytyy soljilla ja ilman, itselläni on yksinkertaiset mustat :3
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

Usudas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Usudas » To Heinä 12, 2007 17:20

Minulla on pieni ongelma. Siis kun koulupuvussahan on se merimieskaulus, niin kuinka se solmitaan? Tavallisella solmullako?
Nimittäin äsken onnistuin rakentamaan itselleni sellaisen...

_enzku_

Viesti Kirjoittaja _enzku_ » Pe Heinä 13, 2007 15:29

Se pitäisi minun tietäkseni solmii merimiessolmula mutta en ole varma.. Luulisin niin..
I love somethink. i don´t no what i hate. I only see
my only way go to my homeland

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Pe Heinä 13, 2007 23:11

Taitaa riippua koulupuvusta. Merimiessolmu kuulostaisi hyvin loogiselta kun huivejakin ajatellaan. Itselläni kaulusta ei solmita vaan sen päissä on vaan nauhat stopperilal kiinni (ja kaulushan on tietysti itse paidassa kiinni niin pysyy matkasa mukana).
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Cosplay Finland”