Pre-Ropecon miitti 22. heinäkuuta

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

Darth Mauno
Wannabe

Pre-Ropecon miitti 22. heinäkuuta

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ke Heinä 14, 2004 18:00

Cosplay Finland järjestää jäsenilleen Ropeconia edeltävänä torstaina miitin pääkaupunkiseudulla. Miitin ohjelmaan kuuluu piknik, animea, pelejä ja leikkejä sekä rentoa yhdessäoloa. Miitti alkaa n. klo 13 tapaamisella Helsingin rautatieasemalla, mistä siirrytään piknikille Suomenlinnaan. Piknik järjestetään nyyttikestiperiaatteella eli ottakaa mukaan jotain syötävää muiden kanssa jaettavaksi. Piknikin jälkeen siirrytään viettämään iltaa Otaniemeen animen katsomisen ja erilaisten pelien merkeissä. Yösijaa on tarjolla sitä tarvitseville illanviettopaikassa ja sen läheisyydessä, tosin vain to-pe yöksi. Itse Ropeconin ajaksi voi majoittua esimerkiksi 'conin tarjoamaan lattiamajoitukseen.

Tarkempaa informaatiota Ropeconista löytyy WWW-osoitteesta:

http://www.ropecon.fi/

Terveisin,
tiedotusvastaavanne
Viimeksi muokannut Darth Mauno, Ma Elo 02, 2004 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » Ke Heinä 14, 2004 18:18

Yay~ /me voi ilmoittautua avustamaan mikäli tarve tulee, sekä myös majoittamaan pari söpöä olioita mikäli tarvetta ilmenee

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » To Heinä 15, 2004 10:00

Voisi ehkä vähän katsoa, mitä itse kukin on tuomassa piknikille, niin saadaan varmimmin monipuolista tarjontaa. Itse ajattelin tuoda ainakin maustekakkua ja sen lisäksi varmaan myös jotain suolaisia leivonnaisia (pizzaa tai pasteijoita). Onko kenelläkään piknikille tulijoista mitään allergioita tai yliherkkyyksiä, jotka tarvitsisi noita tehdessä huomioida?

Tarvitsisiko piknikille muuten tuoda jonkinlaista tarpeistoa, minulla ainakin olisi kertakäyttöastioita melko reilusti.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Pe Heinä 16, 2004 11:38

Me voisimme tuoda piknikille seuraavaa:
* kaksi huopaa
* jotain riisipohjaista suolaista naposteltavaa
* fetasalaatti
* jätskiä (kaupungilta)

Noita tuskin tulee kovin suuria määriä koska meidän astiat ovat pieniä, joten muidenkin kannattaa tehdä.

Tarvitaan:
* termari teetä (meidän ovat kahvisia)

Illaksi olisi kiva saada erilaisia pelejä, vaikkapa Munchkin (pitäisi olla meillä), Chez Dork, ... joten ottakaapa mukaan jos teillä on. Jos joku haluaa jotain nimenomaista animea näytettävän niin kertokaa asiasta etukäteen.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Pe Heinä 16, 2004 12:00

musasabi kirjoitti:Illaksi olisi kiva saada erilaisia pelejä, vaikkapa Munchkin (pitäisi olla meillä), Chez Dork, ... joten ottakaapa mukaan jos teillä on. Jos joku haluaa jotain nimenomaista animea näytettävän niin kertokaa asiasta etukäteen.
Jos Munchkin löytyy valmiiksi, minä voisin tuoda Unon, Chez Dorkin, Guillotinen ja mahdollisesti jotain muutakin; täytyy katsoa mitä kaapin kätköistä löytyy. Ihmissusia ja kyläläisiäkin voisi pelata, vaikkapa piknikin ohessa.

Mitä animeen tulee, kiinnostaisiko ihmisiä ja olioita Cowboy Bebop -elokuva - voisin katsoa, jos saisin napattua sen mukaani.

Dagg
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dagg » Pe Heinä 16, 2004 14:52

Minäkin tulen mukaan. o/
(Älkää pelästykö uutta naamaa, en minä kovaa pure).

Illanviihteeksi kaikki Steve Jacksonin pelit mukaan vain (ok, Maunon mieliksi ei ehkä nyt *ihan* kaikkia). Itselläni ei valitettavasti ole niin mitään sopivia lautapelejä ja tuohon Kimbleen en kyllä koske. Meiltä ei myöskään valitettavasti löydy termareita, mutta jotain muuta pientä voisin koettaa raahata? Vaikka pockyistä pähkinä yms. snackeihin.

Cowboy Bebop-elokuva on loistava, mukaan vain. Jos kelpaa muutkin kuin anime-elokuvat, niin itse voisin tuoda vaikka Battle Royale ja Resurrection of the Little Matchgirl (korealainen, viime vuonna R&A:ssa esitetty toimintataideleffa) DVD:llä. Pieni väkivalta aina piristää iltaa, eikös?

Xuenay
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Xuenay » Pe Heinä 16, 2004 16:40

Tulossa olen nyt aika varmasti. /me voisi tuoda mukanaan jotain suolaista (kuten perunalastuja)... ne tulevat kuitenkin lähes varmasti syötyä (vaikka miun suihini jos kukaan muu ei niitä halua ;)).
Darth Mauno kirjoitti:Mitä animeen tulee, kiinnostaisiko ihmisiä ja olioita Cowboy Bebop -elokuva - voisin katsoa, jos saisin napattua sen mukaani.
Miun asenteeni miittianimeen kaikki tietänevätkin, mut sanotaan nyt vielä: miitit ja animenkatsonta eivät IMO sovi yhteen mitenkään. Miittien päätarkoitus on olla sosiaalinen ja tutustua ihmisiin paremmin. Anime ei edistä kumpaakaan tavoitetta, ja sitä voi katsoa kotonakin.

Dagg
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dagg » Pe Heinä 16, 2004 17:05

Pystyyhän silti jokin anime/leffa pyörimään taustallakin jos jotakin kiinnostaa samalla kun odottelee pelivuoroaan? Ei sitä aina tarvi hiljaa pimeässä nyhjöttää. Minulle käy kuinka vain, kunhan ei tule mistään ongelmaa.

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Pe Heinä 16, 2004 17:14

Meillä oli Maunon kanssa suunnitelmana että toisessa huoneessa voisi katsoa animea ja toisessa pelata ja piirtää. Lisäksi jää yli vielä keittiö sekä parveke. Jos joku haluaa tupakoida sen voi tehdä ulkona - ei parvekkeella.

Otamme Suomenlinnaan mukaan kynttilöitä jos vain muistamme - taskulamput ovat heikoille. Myös tukevat kengät voivat olla viisas valinta.

WuZ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WuZ » La Heinä 17, 2004 16:39

Xuenay kirjoitti:Miun asenteeni miittianimeen kaikki tietänevätkin, mut sanotaan nyt vielä: miitit ja animenkatsonta eivät IMO sovi yhteen mitenkään. Miittien päätarkoitus on olla sosiaalinen ja tutustua ihmisiin paremmin. Anime ei edistä kumpaakaan tavoitetta, ja sitä voi katsoa kotonakin.
Tottahan tuokin, mutta kyseessä kuitenkin on animepohjalle (aka cosplaylle) perustuva yhteisö, joten mielestäni olisi ok katsoa myös jotain animea, mikäli ihmiset niin tahtovat. Mutta teette miten pidätte, miten kukin parhaaksi näkee, mielipiteitähän nämä kaikki ovat. ^^

Minua ei kaiketi edes päästettäisi enää mukaan vaikka rahaa olisikin matkustaa, joten so be it. x3 RConissa tapaamme luultavasti.

Petri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri » Su Heinä 18, 2004 22:18

Tulen luultavasti suoraan suokkiin n. klo 14 lautalla, koska en viitsi aikaisemmin töistä livistää.

Tuon:
* jotain leipää
* tuorejuustoa tai sulatejuustoa
* senbei-"riisikeksejä" yms. japanin herkkuja
"You can't have egg, bacon, spam and sausage without the spam."

Dagg
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dagg » Ma Heinä 19, 2004 22:26

Maksaako lautta muuten jotakin ekstraa (lue: paljonko) vai kelpaneeko ihan matkakortin näyttäminen jos sellainen löytyy? Voipa olla hassu kysymys, mutta siitä nyt on aikaa kun tuolla olen viimeksi käynyt.

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Ma Heinä 19, 2004 22:34

Matkakortin vilauttaminen riittää, kausi, siirto tai helsingin sisäinen kertamaksu siis.

Toki tuonne menee porvarivesibussejakin, jotka veloittaa ties mitä,
mutta moiset ajattelimme jättää oman onnensa nojaan.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Heinä 20, 2004 10:40

Allekirjoittaneen suolaiset "leivonnaiset" ovat nyt varmistuneet hapankorppurulliksi, enää on auki niiden täyte. Vaihtoehdot olisivat paprika-pekoni tai paprika-sipuli, kumpi näistä olisi teille mieluisampi?

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » Ti Heinä 20, 2004 11:25

Peconiaaah~

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Cosplay Finland”