Tältä alueelta löydät keskustelualueiden yleiset ohjeet sekä Animeunionin tekniset tiedotteet. Palaute keskustelualueiden ja muun Animeunionin tekniikan toiminnasta tulisi osoittaa tälle alueelle.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » La Syys 13, 2008 18:53

Tässä vaan mietin että miksi ihmeessä täällä on näin hirveät rajoitukset avatareita varten ? Max koko 8kb ? 100x100 pixeliä ? Tuohan on aivan naurettavaa... Pixelikoon vielä ymmärtää mutta että 8kb ? Onko sillä jotain väliä jos se on 8kb tai 30kb ? Useimmissa foorumeissa tuo tiedostokoko on jotain 30kb luokkaa.

Ärsyttää vaan kun ei saa lempiavatareitansa näkymään tuon typerän rajoituksen vuoksi. Eikä sitä kokoa oikeen pysty pienentämäänkään.

Vaikka ette asialle mitään mahdollisesti aio tehdäkään, olisi edes kiva tietää mistä moiset rajoitukset ?
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Re: Avatarien rajoitukset ?

Viesti Kirjoittaja Sivis » La Syys 13, 2008 19:24

Lähinnä siksi että avatareiksi ei tule animoituja hirvityksiä, tuohon 8 kb:een saa sopimaan tuon 100x100 pikselin stillikuvan. Lisäksi täällä on kuitenkin pääasia keskustelussa eikä avatareissa ;)
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » La Syys 13, 2008 23:55

Itseäni tuo 8koobee rajoitus kanssa hieman häiritsee. Tokihan siihen saa sopimaan 100x100 stilli kuvan, mutta usein se pitää pistää jpeg-muotoon, joka laskee kuvan laatua, ja jos avatarissa on esimerkiksi jokin teksti, saattaa se mennä pilalle kyseisen tiedostomuodon takia. Jos ei niitä "animoituja hirvityksiä" halua, pitää tehdä sääntö niitä kieltämään. Ole minä toki aina löytänyt kompromisseja tuon tiedostomuodon kanssa, mutta olisihan se mukavaa jos avatarin tiedostokoko olisi edes jotain 15-20kb, niin ei tarvitsisi alkaa ylimääräistä säätämään tämän foorumin vuoksi ;).
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Syys 14, 2008 00:11

Minullapa on yksi kuva joka on jo 100x100px muodossa, JPEG muodossa ja vie noin 26kb... Alkaa ärsyttämään koska käyttäisin sitä mieluummin, nykyisen sijasta. Toki minua ihmetyttää miksi se kuvan koko on noin iso O_O. Näytän vielä sen kuvan :

Kuva

Edit : Ja niin, tuota kokoa voisi kyllä nostaa.. vaikka siis keskusteluhan on pääasia foorumeilla, kuten yleensä. Kuten sanottu, säännönhän voi tehdä ettei animoituja hirvityksiä avatareiksi :D.

Ja signature muuten ihmetyttää minua myös, miksei kuvia saa laittaa :(.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Su Syys 14, 2008 01:07

シャナ kirjoitti:Ja signature muuten ihmetyttää minua myös, miksei kuvia saa laittaa :(.
Siihen löytyy vastaus tästä ketjusta: viewtopic.php?f=15&t=2322
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Syys 14, 2008 02:17

Selittää paljon, mutta en jaksa lukea kaikkia sivuja :D. Eli, miksette vain laittaneet rajoitusta myös sigun kokoon pixeleissä, ettei semmosia jättimäisiä olisi häiritsemässä. Eräässä toisessa foorumissa jota käytän sallitaan ihan minkälaiset sigut vain, ja kyllä ne häiritsevät jos ovat niin isoja että pitää scrollata sata vuotta ennen kuin ko. sivu edes liikkuu alaspäin yms. Mutta plussaa siitä että ko. sivulla on Avatar rajoitus 100x150 ja jos kuva on liian iso, se pienentää sen automaattisesti. ( Tällainen Anikiin olisi kätevä <3 ). Ja filukoko on 100kb.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Su Syys 14, 2008 02:24

シャナ kirjoitti:Toki minua ihmetyttää miksi se kuvan koko on noin iso O_O.
Jos tallentaa Photoshopilla niin se tunkee kaikkea turhaa dataa sekaa, käyttää sitä "save for web" optiota tallentamiseen niin kuvat pienenevät huomattavasti. Pikatestinä: JPEG, 81% quality, Progressive ja lopputulos oli 7,87 kb.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Syys 14, 2008 02:28

Niin.. Kenellä on photoshop.. Kenellä ei. Sitä paitsi auttaisiko se jos avaisin sen Photoshopissa ja tallentaisin uudelleen '' Save for web '' muodossa ? Kun ei mulla ole tuon kuvan alkuperäistä lähdettä. Kaappasin sen Animesuki foorumilta, Shakugan no Shana Signature topicista. :D

Jos ei muuten niin jos sinulla on Photoshop niin viitsisitkö avata/tallentaa tiedoston tuossa muodossa ja laittaa tänne/jonnekin ? Jos sen vaan sais jotenkin siihen 8kb. Tai voisitte vaan nostaa sen Avatar kb:n 30kb:hen :D

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Su Syys 14, 2008 02:36

シャナ kirjoitti:Niin.. Kenellä on photoshop.. Kenellä ei.
Avatarin tekijällä nähtävästi on ;)

Koodi: Valitse kaikki

Orientation of image:  1
File change date and time:  2008:02:14 09:18:54
Software used:  Adobe Photoshop CS Windows
シャナ kirjoitti:Sitä paitsi auttaisiko se jos avaisin sen Photoshopissa ja tallentaisin uudelleen '' Save for web '' muodossa ? Kun ei mulla ole tuon kuvan alkuperäistä lähdettä. Kaappasin sen Animesuki foorumilta, Shakugan no Shana Signature topicista. :D
Mutta enivei, tuon koon saanee pienennettyä about missä tahansa ohjelmassa joka osaa kuvia JPEG-muodossa tallennettua. Tuo photari tosiaan tuolla vakiojutulla haluaa tunkea tuota metadataa sekaan, ja kun sen tallentaa toisessa ohjelmassa niin se toivottavasti osaa ne hukata.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Syys 14, 2008 03:12

Näin tein, ja vaikka koko tippui silti jostain ihme syystä sen koko on vähän yli 16kb. Mikä ihme mättää x.x

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Syys 14, 2008 11:11

シャナ kirjoitti:Jos ei muuten niin jos sinulla on Photoshop niin viitsisitkö avata/tallentaa tiedoston tuossa muodossa ja laittaa tänne/jonnekin ?
Kuva

Siinä, ja pitäisi olla nyt oikean kokoinen, että foorumi sen hyväksyy. (Näin siltä varalta, ellet itse saa muokattua avaa pienempään muotoon.) Itse sain photarilla "save for web" -kohdasta kuvan ihan näppärästi pienempään kokoon. En tiedä sitten, mikä sinulla hommassa mätti :/

EDIT://
シャナ kirjoitti:Niinniin mutta ei minulla ole sitä Photoshoppia :D. Ainoa minkä omistan on Paint -.-
Ahaa, no sitten.
Viimeksi muokannut escape_rope, Su Syys 14, 2008 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Syys 14, 2008 14:06

Niinniin mutta ei minulla ole sitä Photoshoppia :D. Ainoa minkä omistan on Paint -.-

Ja kiitos, nyt kuva toimii :P. Mutta olen edelleen sitä mieltä että rajoitusta voisi nostaa hieman :x

Zelman

Viesti Kirjoittaja Zelman » Su Syys 14, 2008 14:19

Hyvä topic. Sain vihdoinkin selville, miten saan tänne avatarin. Mielestäni kokorajoitukset ovat ihan hyvät, mutta tuo 8kb hieman häiritsee, tosin tajuan ettei niitä animoituja avoja sitten tule jos on noin pieni tuo luku.
"It's so easy, when you're evil~"

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ke Loka 01, 2008 06:24

[ohjelmoijan-ramble]
Jos tuon 8kb kokorajoituksen ainoa syy on animoidut avatarit niin saahan sen säädettyä helposti että softa "tuhoaa" animaation jos sellainen löytyy ottamalla siitä vaan ekan framen, tai hylkää koko kuvan. (onnistuu helposti ainakin GD-libraryllä, ImageMagicista ei kokemusta mut luulisi onnistuvan kanssa)
[/ohjelmoijan-ramble]

Itseänikin joskus ärsyttää kun pitää aina säätää tuota kokoa photoshopin save for webillä pilkuntarkkaan kun tänne uutta avaa tekee.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Neuvonta ja tekniikka”