Teemojen taistelu

Tältä alueelta löydät keskustelualueiden yleiset ohjeet sekä Animeunionin tekniset tiedotteet. Palaute keskustelualueiden ja muun Animeunionin tekniikan toiminnasta tulisi osoittaa tälle alueelle.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Prosilver vai Subsilver2?

Prosilver
8
12%
Subsilver
57
88%

Ääniä yhteensä: 65

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Re: Teemojen taistelu

Viesti Kirjoittaja Sivis » To Touko 22, 2008 20:57

bakteeri kirjoitti:
ShyHi kirjoitti:En tiedä mihin ketjuun huomauttaisin tästä, joten: Mitä tapahtui ominaisuudelle, että linkistä avautuva sivu avaa oman välilehden automaattisesti? Juu voihan sen itsekin tehdä, mutta automaatioon ehti jo tottua ja hiirisormi on halvaantunut monivuotisen lellimisen seurauksena. Pidin siitä, sillä sivun latautuessa pystyi jatkamaan foorumin lukemista, eikä tullut ajatuksissaan vahingossa räpättyä itseä foorumilta ulos, kun sulki välilehden. Saisikos sen siis takas?
Samaa mieltä, tuo toiminto takaisin.
Pitäisi toimia tästä hetkestä eteenpäin kirjoitetuissa viesteissä, en rupea vanhoja konvertoimaan ;)

EDIT: Toki pitäisi toimia vanhoissakin viesteissä missä postaaja ei ole ollut ylilaiska ja jättänyt url-tageja välistä :|
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Touko 26, 2008 18:26

Eeeek, uusi teema: Lavender_Dreams
Voi pyhä lehmä Ö__Ö oikein imelää, nanaaaah!

..
ja asiaan --->
Tässä olen tuohon prosilveriin totutellut jonkin aikaa, ja homma alkaa jo sujua melko mallikaasti. Enää ei häiritse profiilit oikealla puolella yms.
MUTTA!
Minua häiritsee kamalasti, ettei foorumi merkkaa "ns. luetuksi" kaikkia aiheita, kun loggaa ulos. Toisin sanoen, kun kirjaudun uudelleen sisään kaikki lukemattomat aiheet, joihin on tullut uusi viesti tai joita en ole aiemminkaan katsonut ovat yhä tyrkyllä "lukemattomina". Toisin on tämän vanhan tutun subsilverin kanssa, joka ilmoittaa vain niistä uusimmista postauksista, kun loggaa sisään, eli vähän niin kuin aloittaa joka kerta uudelta pöydältä.
Onko asia siis oikeasti näin, vai onko asetuksissa jotain millä saisi tuon prosilverin toimimaan samalla lailla kuin tuon subsilverin? On turhauttavaa, kun prosilverissä aiheet, joita en ole edes kiinnostunut lukemaan, ovat koko ajan tyrkyllä.

Äsh. Vaikeaa tekstiä, mutten saa juuri tällä hetkellä asiaa yhtään tämän selvemmin kirjoitettua.

EDIT:// Argh. Nyt subsilverikin käyttäytyy samalla lailla, voihan.
Mielestäni subsilver toimi kyllä entiseen tapaan tuolloin jokunen päivä sitten , tai sitten minä itse vain mokailen.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Ma Touko 26, 2008 20:48

Hibine kirjoitti:MUTTA!
Minua häiritsee kamalasti, ettei foorumi merkkaa "ns. luetuksi" kaikkia aiheita, kun loggaa ulos. Toisin sanoen, kun kirjaudun uudelleen sisään kaikki lukemattomat aiheet, joihin on tullut uusi viesti tai joita en ole aiemminkaan katsonut ovat yhä tyrkyllä "lukemattomina". Toisin on tämän vanhan tutun subsilverin kanssa, joka ilmoittaa vain niistä uusimmista postauksista, kun loggaa sisään, eli vähän niin kuin aloittaa joka kerta uudelta pöydältä.
Onko asia siis oikeasti näin, vai onko asetuksissa jotain millä saisi tuon prosilverin toimimaan samalla lailla kuin tuon subsilverin? On turhauttavaa, kun prosilverissä aiheet, joita en ole edes kiinnostunut lukemaan, ovat koko ajan tyrkyllä.
Tuo on tosiaan nyt muuttunut, eli nyt forumisofta trackkaa oikeasti mitä viestejä on luettu, eikä luota sisäänloggauksen aikaan kuin edellinen versio. Mutta etusivulta löytyy forumialueiden yläpuolelta oikealta reunalta "Merkitse kaikki alueet luetuksi" linkki joka merkkaa kaikki lukemattomat viestit luetuksi.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ti Touko 27, 2008 13:45

Sivis kirjoitti: Tuo on tosiaan nyt muuttunut, eli nyt forumisofta trackkaa oikeasti mitä viestejä on luettu, eikä luota sisäänloggauksen aikaan kuin edellinen versio. Mutta etusivulta löytyy forumialueiden yläpuolelta oikealta reunalta "Merkitse kaikki alueet luetuksi" linkki joka merkkaa kaikki lukemattomat viestit luetuksi.
Ah, kiitos. Tällaisia linkkitsydeemejä ei sitten millään voi itse huomata.
Ehkäpä elämä näyttää taas valoisammalta yhden klikkauksen jälkeen :wink:

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Pe Touko 30, 2008 17:13

Äänestän tyhjää ja valitsen Lavender Dreamsin. (Haloo, animefoorumi!)

Tämä on paitsi silmiä vähiten rasittava malli (color-wise), niin onhan se soma! Profiilit ovat "oikealla" eli vasemmalla puolella ja pääsääntöisesti kaikki toimii loogisesti. Ainoa, mistä haluan valittaa, on liian vähäinen ero ketjun kuvaakkeessa, kun se ilmoittaa uusista viesteistä. Värieroa saisi olla rutkasti enemmän, koska ainakin meikäläisen näyttöasetuksilla eroa ei näe, jos ei osaa sitä etsiä.

Ja jos joku jaksaa väsäillä, niin olisihan noita teemoja kiva nähdä lisääkin.
Viimeksi muokannut Laurel, La Elo 09, 2008 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J

Viesti Kirjoittaja J » La Elo 09, 2008 12:25

Itse myös kokeilemassa Lavender Dreamsiä tällä hetkellä ja huomasin että jotain funktioita / "näppäimiä" puuttuu.

Itse en ainakaan huomannut että missä olisi ollut "tönäise viestiä" / "kerro kaverille" ja muut nappulat mitkä löytyy tuosta subsilveriltä. Muuta en olekaan vielä löytänyt. Katsoo nyt miten tämän kanssa menee.
Pitkäaikainen stalkkeri

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » La Elo 09, 2008 16:20

J kirjoitti:Itse en ainakaan huomannut että missä olisi ollut "tönäise viestiä" / "kerro kaverille" ja muut nappulat mitkä löytyy tuosta subsilveriltä. Muuta en olekaan vielä löytänyt. Katsoo nyt miten tämän kanssa menee.
Tönäise viestiä ainakin löytyy tuolta alareunan palkista.

J

Viesti Kirjoittaja J » La Elo 09, 2008 18:50

Sivis kirjoitti:
J kirjoitti:Itse en ainakaan huomannut että missä olisi ollut "tönäise viestiä" / "kerro kaverille" ja muut nappulat mitkä löytyy tuosta subsilveriltä. Muuta en olekaan vielä löytänyt. Katsoo nyt miten tämän kanssa menee.
Tönäise viestiä ainakin löytyy tuolta alareunan palkista.
Ei kai tuo nyt ole tuo olemattoman pieni nuoli mikä sojottaa ylöspäin?
Nimittäin tuo on aika pieni ja ehkä hiukan epäselvä.

Mutta joo, lähinnäkin tuota näppäintä kaipailin aikaisemmin tänään, mutta eipä tässä oikein muuta probleema ole ollut.
Pitkäaikainen stalkkeri

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » La Elo 09, 2008 23:46

J kirjoitti:Ei kai tuo nyt ole tuo olemattoman pieni nuoli mikä sojottaa ylöspäin?
Nimittäin tuo on aika pieni ja ehkä hiukan epäselvä.
Täältä siis tämä: http://www.sivis.org/~sivis/random/bump.jpg

J

Viesti Kirjoittaja J » Su Elo 10, 2008 00:47

Itselläni ei näy mitään.
Kävin läpi useamman viestiketjun. Kyseisen löysin vain tosin yhdestä ketjusta, sekin oli ketju jonka olin itse aloittanut, tosin tuota samaa en löytänyt toisesta ketjusta jonka olin myös itse aloittanut. Siis tuon "tönäise viestiä" löytyi vain yhdestä ketjusta.
Eli onkos tässä sitten joku mainitsematon sääntö tyyliin ei voi nostaa jos on etusivulla, ei voi tönäistä viestejä kaikilla alueilla tai jotain?
Pitkäaikainen stalkkeri

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Su Elo 10, 2008 01:06

J kirjoitti:Eli onkos tässä sitten joku mainitsematon sääntö tyyliin ei voi nostaa jos on etusivulla, ei voi tönäistä viestejä kaikilla alueilla tai jotain?
Ei pitäisi olla muuta rajoja kuin ne että: 1) olet aloittanut ketjun, tai olet postittanut siihen viimeisenä, 2) edellisestä postista / tönäisystä on vähintään 5 päivää.

Toki, tuo viimeinen kohta on vähän patchin kautta toteutettu (ennen se ei antanut tönäistä ketjua jos edellisen tönäisyn jälkeen ketjuun ei ollut kukaan postittanut), eli jos tässä tuntuu olevan ongelmia, niin vinkkaa ja tutkin sitten tarkemmin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Neuvonta ja tekniikka”