Saksan-erikoisuuksia?

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

RS
Viesti:

Saksan-erikoisuuksia?

Viesti Kirjoittaja RS » Ke Kesä 24, 2009 12:26

Olen lähdössä lähes puoleksi vuodeksi vaihtoon Saksaan, ja sikäläinen anime- ja mangatarjonta kiinnostaisi. Budjettini ei ole suuren suuri, mutta minua kiinnostaisivat etenkin sarjat, joita ei ole vielä muille kielille käännetty tai joiden saksalaisjulkaisut ovat jollain tavalla muiden maiden versioita parempia.

Ainakin Grimms Mangan ensimmäisen ja toisen osan kovakantiset versiot ajattelin hommata jos niitä on vielä saatavilla, mutta muuten ehdotuksia sopii heittää rohkeasti. Olen käynyt Saksassa vain kerran aiemmin, ja muistikuvani mukaan ainakin Berliinin Grober Unfug oli täynnä kaikenlaista alaan liittyvää.

Ze Shoopuf

Re: Saksan-erikoisuuksia?

Viesti Kirjoittaja Ze Shoopuf » Ke Kesä 24, 2009 21:04

No, minähän en mikään ekspertti asiassa ole, mutta tilaan kyllä lähes kaiken mangani Saksasta ja yksi hyvä sarja, jota en ole Suomessa nähnyt, on Wild Adapter - Saiyukin tekijältä, mutta aika erilainen kyllä. Mainio sarja minun mielestäni. Nana on siellä myös julkaistu paljon pidemmälle, kuin Suomessa, ja se on yksi lempisarjoistani. Saksassa on myös julkaistu aika paljon Kaori Yukin (Angel Sanctuaryn tekijä) kamaa (Carlsen Comics muistaakseni), siltä ainakin Blood Hound (one-shot) Ludwig Revolutions (Grimmin satuja höysteellä), Neji - Screw (one-shot), Caine (one-shot) ja Fairy Cube ovat lukemisen arvoisia.

Tietysti kustantamoiden nettisivuilta löytää, mitä kaikkea kivaa niillä on. Tiedän Saksasta Carlsen Comicsin, Egmontin ja Tokyopopin. Minkätyyliset sarjat sinua yleensä kiinnostavat? Voin kaivella noita preview-mainospokkareita, mitä minulla lojuu kotona.
Me be Mighty Tyger! Me eat all!

RS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS » To Kesä 25, 2009 13:34

Kiitos hyvistä vinkeistä, täytyy pistää korvan taakse! Etenkin Ludwig Revolution lähti samantien ostoslistalle, Grimmin sadut kun ovat kiehtoneet jo hyvän aikaa.

Olen melko kaikkiruokainen, joten kaikki shoonenista shoonen-aihin käy. Eniten ehkä kiehtovat eläinaiheiset sarjat (tyyliin Inubaka), mutta tällaisia sarjoja ei ole taidettu kääntää paljoakaan länsimaisille kielille. Mutta kuten sanottu, kaikenlaiset sarjat maistuvat kyllä kunhan ne eivät ole hillittömän pitkiä - matkalaukkuun ei kuitenkaan mahdu ylettömästi tavaraa ja jollain rahalla pitäisi vielä syödäkin. :)

Kun viimeksi Saksassa kävin muutama vuosi sitten, kauppojen hyllyillä oli monia Daisukin ja Manga Powerin tyylisiä kokoelmalehtiä ja -pokkareita, joissa siis oli aina muutama luku kutakin sarjaa maistiaisiksi. Monet tällaisista julkaisuista on taidettu lakkauttaa Saksassakin?

pikkupeikko

Vinkkejä Berliiniin

Viesti Kirjoittaja pikkupeikko » Ma Joulu 06, 2010 11:19

Olen tammikuussa lähdössä Berliiniin ja samalla voisin yrittää tuoda sieltä mangaa/animea, jos vaan löytyy. Tavarataloista tiedän jotain löytyvän, mutta mitä muita paikkoja kannattaa käydä koluamassa? Mangan pitäis vielä olla englanniksi...
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ma Joulu 06, 2010 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty Saksa-aiheeseen.

VampireNaomi

Re: Vinkkejä Berliiniin

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ma Joulu 20, 2010 21:01

pikkupeikko kirjoitti:Olen tammikuussa lähdössä Berliiniin ja samalla voisin yrittää tuoda sieltä mangaa/animea, jos vaan löytyy. Tavarataloista tiedän jotain löytyvän, mutta mitä muita paikkoja kannattaa käydä koluamassa? Mangan pitäis vielä olla englanniksi...
Olen tällä hetkellä vaihdossa Bielefeldissä. En ole vielä missään törmännyt englanninkieliseen mangaan, mutta saksankielinen valikoima on monipuolinen ja sisältää myös sarjoja, joita ei englanniksi ole julkaistu. DVD:issä on tekstit yleensä vain saksaksi. Nyt ei tule mieleen yhtään anime-DVD:tä, jossa olisi enkkutekstit. Nuoremmille suunnatuissa julkaisuissa (esim. Nils Holgersson, Little Princess Sara tai A Dog of Flanders) on vain saksadubbi.

Jos tosiaan haluat ostaa vain englanninkielisiä julkaisuja, Saksa ei ole paras paikka. Erikoisliikkeistä varmasti saa jotain, mutta niiden valikoima on sama kuin Suomessakin. Jotain figuureja, taidekirjoja yms. voi ehkä saada paremmin, mutta en tiedä niistä mitään.

Muoks: Ja noista DVD:istä vielä sen verran, että vaikka Saksassa on julkaistu animea kiitettävästi bokseina, niiden löytäminen kaupasta vaihtelee. Keräilen 70- ja 80-lukujen lastensarjoja, mutta joudun tilaamaan ne Saksassa Amazonin kautta, koska juuri missään tavaratalossa ei yksinkertaisesti ole mitään muuta lastenanimea kuin Maija Mehiläistä.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » To Marras 17, 2016 19:52

Vanha ketju, mutta kaivan tämän esiin, koska saksankielisten julkaisujen ostaminen muuttui eilen kertaheitolla helpommaksi. Olin jo poistamassa sähköpostistani Amazonin heittämää viestiä, kun ajattelin sen olevan vain joku turha mainos. Onneksi sittenkin päätin lukea sen. Ja kappas vain, nyt Saksan Amazon tarjoaa ilmaisen toimituksen Suomeen kaikille yli 39€ tilauksille. Hyvä juttu, jos haluaa ostaa saksalaisia animejulkaisuja, koska en tiedä mitään toista kauppaa, mistä niitä saisi yhtä kätevästi. Mutta vielä parempi, jos lukee saksankielistä mangaa, sillä Amazonissa hinta on juuri se, mitä pokkarin kannessa lukee. Adlibriksessa ja Book Depositoryssa joutuu usein maksamaan reippaastikin enemmän. Esim. joulukuussa ilmestyvä Nanoka no Kare 3 maksaa seuraavasti:

Amazon.de - 6,95
Book Depository - 7,50
Adlibris - 7,90

Arvioitu toimitusaika tosin on kaksi viikkoa, mutta odotan mielelläni vähän kauemmin, sillä säästän tässä n. 20€ kuukausi.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”