eBay.com

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Takusama

Re: eBay.com

Viesti Kirjoittaja Takusama » To Heinä 31, 2008 23:34

Ja pitääkö siinä olla jotkin korttinsa tiekone salasanat. iste tiedän vain kortin numeron ja tunnusluvun en muuta

Emoteflon

Viesti Kirjoittaja Emoteflon » To Elo 14, 2008 18:15

Nhiin, osaako joku auttaa kun ajateltiin tilata eräs peruukki mutta jumitus iski vasta kun ei tiedetä mihin muotoon puhelinnumero täytyy laittaa siinä tilatessa. Se siis kysyy kotipuhelinnumeroa ja ollaan kokeiltu niin montaa muotoa mutta ei olla osuttu oikeaan.
"Kyllä minä olen kohta perillä."

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Pe Elo 15, 2008 14:46

Kansainvälisiin puhelinnumeroihin tulee aina Suomen suuntatunnus, 358. Aikaisemmin sen edessä on ollut myös +, mutta nykyään sitä harvemmin käytetään. Suomen suuntanumeroa käytettäessä ensimmäinen 0 tiputetaan numerosta pois.

Eli:

Kotinumero
777 3102 (tavallinen)-->
09 777 3102 (nyt siinä on pääkaupunkiseudun suuntanumero mukana)->
358 9 777 3102 ( nyt se on kansainvälinen)

Kännykkä

041 554 4026 ->
358 41 554 4026

Numerot ovat täysin fiktionaalisia, älkää soittako niihin.

Emoteflon

Viesti Kirjoittaja Emoteflon » Pe Elo 15, 2008 16:49

Juu tiedetään tuo kansainvälisyys systeemi tietenkin mutta se vaatii jonkin ihme muodon siitä DX

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Pe Elo 15, 2008 20:10

Missä vaiheessa tämä puhelinnumero-ongelma tulee esille?

Rekisteröitymislomakkeessa on tosiaan puhelinnumerolle valmiiksi jaksotettu kenttä, jos maaksi on valittu United States. Kun tähän kohtaan vaihtaa maaksi Finland, niin puhelinnumerolle tulee yksi pitempi kenttä. Ainakin näyttäisi siltä, että siihen voi nyt kirjoittaa numeronsa ihan normaalisti peräkkäin?

Valitettavasti en voi testata itse pitemmälle, kun olen rekisteröitynyt jo aiemmin, ja sen verran kauan aikaa sitten etten muista kysyivätkö edes puhelinnumeroa silloin, ainakaan en löytänyt sitä omista tiedoistani.

Joillain muilla nettisivuilla puhelinnumero-ongelmiin on auttanut se, että maakoodin edestä on jättänyt plussan pois.

Emoteflon

Viesti Kirjoittaja Emoteflon » La Elo 16, 2008 13:40

Puhelinnumeroa se kysyy siinä rekisteröitymisessä ja se nyt ei tuottanut ongelmia mutta tilattaessa se kysyy sitä ja siihen ei olla saatu siihen oikeaa muotoa jonka se hyväksyisi. Yritetty varmaan lähelle 10 eri muotoa mutta ei osuttu siihen oikeaan.

Myron

Viesti Kirjoittaja Myron » Ti Maalis 10, 2009 22:29

Ebayn kautta on tullut ostettua niin peruukkeja, pikkusälää ja DVD:itä. Hinta on aina ollut varsin houkutteleva, mutta minkä hinnassa voittaa, sen laadussa häviää, sillä ainakin DVD:t olivat kaikki piraatteja. Noh, ei ebaysta ostetuilta DVD:ltä voi muuta odottaakaan. ;D

JadeMesmerizedByOnyx

Viesti Kirjoittaja JadeMesmerizedByOnyx » To Loka 08, 2009 21:49

Hei kaikki Ebayn-käyttäjät,

Mietin sellaista että meneekö yleensä Ebaystä ostetut tavarat tulliin vai riippuuko se ihan mitä on tilannnut eli siitä paketin sisällöstä ym.? Ja myös tulli-maksuista, riippuuko ne tavaran hinnasta vai painosta vai mistä se on tullut vai? (Kuten varmaan huomaatte, en ole paljon tilaillut ulkomailta.)

Ja siis itse olisin äitini kanssa ensimmäistä kertaa Ebaystä ostamassa cosplay-asun (tälläisen: http://cgi.ebay.com/Yuna-Summoner-Cospl ... 5b9ba#shId )
Ja äitiäni huolestuttaa ne tulli-maksut.

Ja vielä omasta mielestäni tuo myyjä näyttää ihan luotettavalta, mitä te ajattelette?
Dattebayo!

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Loka 08, 2009 22:54

Tullimaksut tulevat tavaran hinnan mukaan, melkoista arpapeliä millaiset paketit jäävät tulliin, isokokoiset tai muuten kalliin näköiset todennäköisimmin. Tuollainen cossiasu menee varmaan aika pieneen tilaan, ja kiinalaisilla kauppiailla on yleensä tapana merkitä pakettiin että tuote olisi lahja jonka rahallinen arvo on hyvin pieni, jolloin paketti ei ainakaan jää tulliin. Hyvin epätodennäköistä siis.

Mikäli niin käy että paketti pitäisi käydä hakemassa tullin kautta, sinne todennäköisesti pitäisi maksaa jotain kympin luokkaa, mutta jos ei itse pääse paikan päälle hakemaan, Posti veloittaa tuosta operaatiosta ylimääräiset kaksikymppiä. Uskoisin kyllä että tuo tulee suoraan kotiin/lähimpään postiin.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Pe Loka 09, 2009 12:12

madu kirjoitti:Tullimaksut tulevat tavaran hinnan mukaan, melkoista arpapeliä millaiset paketit jäävät tulliin, isokokoiset tai muuten kalliin näköiset todennäköisimmin. Tuollainen cossiasu menee varmaan aika pieneen tilaan, ja kiinalaisilla kauppiailla on yleensä tapana merkitä pakettiin että tuote olisi lahja jonka rahallinen arvo on hyvin pieni, jolloin paketti ei ainakaan jää tulliin. Hyvin epätodennäköistä siis.
Joskin sillä, että paketissa lukee Gift ei kyllä enää ole mitään merkitystä kun kaikki käyttävät tätä. Itsellä jäänyt ainakin kaksi pakettia tulliin vaikka paketissa luki Gift. Mutta tosiaan kun kyseessä on cossiasu niin luultavammin tulee suoraan postilaatikkoon.

Jade .. Ebaysta voi määritellä myyjän luotettavuuden jo sillä että katsoo montako kauppaa ko. henkilö on tehnyt. Kyseisellä myyjällä on yli 1000 palautetta joista 99.4% on positiivisia, joten on hyvin varmaa että saat paketin jos sen ostat.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

JadeMesmerizedByOnyx

Viesti Kirjoittaja JadeMesmerizedByOnyx » La Loka 10, 2009 02:00

Paljon kiitoksia teille. ^^
Dattebayo!

ScarletSister

Viesti Kirjoittaja ScarletSister » Pe Loka 29, 2010 19:22

Noh täällä nyt on aihetta joten...; Miten siis eBay:stä voi tilata ja mitä siihen vaaditaan? jos vaikka cossi asu olis 50 e,paljonko tänne suomeen postikulut maksais esim; amerikasta?

En njääs ole koskaan tilannut ulkomailta mitään ja olen vähän hukassa.Vanhemmat eivät jaksa alkaa mitään isoja juttuja selvittelemään,enkä minäkään niistä selviäisi...Ja onko kellään sellasta kokemusta että puku on ollut ihan vääränlainen kuin kuvassa? -.-

(muuten kylkiäisenä,mistä sais Soul eaterin cronan cosplay asun? eBay:stä??)
Paint Me Red

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » La Loka 30, 2010 05:25

No ebaysta tilattaessa kannattaa muistaa se että sieltä voi tulla jotain tosi halpiskamaa eli ei todellakaan rahan arvoista. Eihän noista silti koskaan tiedä, vähän kannattaa kattoa samanlailla ku huutonetissä eli palautteiden määrää. En menisi ostamaan jos vaan muutama palaute, kunnon puljuilla on siellä jopa muutama tuhat palautetta yleensä.

Postikuluissa sua ei kukaan voi auttaa. Ebay ei ole mikään kauppa, joten siellä postikulut vaihtelee ihan myyjän mukaan. Etsit puvun ja katsot ensin lähettääkö ylipäätänsä suomeen, jos lähettää niin siinähän ne postikulut lukee. Kannattaa muistaa et jos paketin arvo ylittää 45e, kuten varmasti ylittää kun postarit lasketaan mukaan niin paketti todennäköisestä jää tulliin ja joudut siitä maksamaan vielä ylimääräistä.

Kannattais kuule vähän lukea näitä ketjuja myös itse, oma-aloitteisuutta näes. Esim. Anikin osto-oppaassa saattaapi olla myös Ebaysta tietoa, ja itse tilauksesta toki. Kirjoitan kuitenkin nyt tähän : Edelleenkin, sama idea kun Huutonetissä kun huutokauppaa käydään. Rekisteröidyt sivulle, huudat kohdetta tai ostat kohteen heti Buy Now toiminnolla, ja maksat Paypalilla. Paypaliin löytyy myös ohjeet, mutta se ei vaadi mitään muuta kuin Visa Electronin jossa on rahaa tilillä.

Yksinkertaistettuna :

1.Rekisteröidy Paypaliin.
2. Paypalissa lisää kortin numero ja muut tiedot, veloittavat sun tililtä 1,50€ ja veloituksen yhteydessä näkyy joku koodi muutaman päivän kuluttua.
3. Lisäät koodin Paypaliin, saat 1,50€ takaisin ja nyt olet valmis ostamaan, jos kortillasi on rahaa.
4. Ostat Paypalista tavaran, sivu ohjaa sut Paypaliin maksua varten, kirjaudut sisään ja hyväksyt maksun.
5. Jäät odottamaan viestiä myyjältä jossa kerrotaan että paketti on lähetetty.
6. Odotat postia.

Turhaan kysyt täällä onko ebayssa Crona cosplayta. Itse sen parhaiten näet, kun käytät hakua. Google ei ainakaan tuottanut paljon tulosta, ainoa mitä myytiin oli Cronan kengät.. jonkinlaisen kostuumin löysin, hintaa tosin oli $100 ( ja ne kengät pelkästään 50... miekka 200 :D )
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

klingel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja klingel » Ti Helmi 08, 2011 11:31

Tarvitsisin apua!

ScarletSister

Viesti Kirjoittaja ScarletSister » Ti Helmi 08, 2011 14:45

Ai niin, tässä vielä; Ostin peruukin Ebaystä, ja se ei ole tullut :/ Samalla tilattiin toinenkin, mutta myöhemmin. Ja se tuli aijemmin perille :// Se tilattiin "vain" 10.01. Ja sen olisi jo pitänyt tulla.... On kyllä se "tracking" juttu, jolla näkee missä se liikkuu. Mutta siinä on "vain" ollut sama teksti jo 4 päivää... Kuulemma käsittelyssä ja valmis lähtemään Hong Kongista.
Onko mitään mahdollisuuksia, että peruukki olisi jäänyt tulliin? Se meni kyllä tullirajan ali.
Paint Me Red

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”