eBay.com

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

-Ryu-Akane-
Viesti:

eBay.com

Viesti Kirjoittaja -Ryu-Akane- » Ti Maalis 02, 2004 21:45

Tarvitsisin apua.Onko kukaan ostanut eBay.comista DVD:itä/Videoita?Jos on, niin mitkä olivat maksuvaihtoehdot?Tarvitsisin tietoja kiperästi...

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: eBay.com

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Maalis 02, 2004 22:32

-Ryu-Akane- kirjoitti:Tarvitsisin apua.Onko kukaan ostanut eBay.comista DVD:itä/Videoita?Jos on, niin mitkä olivat maksuvaihtoehdot?Tarvitsisin tietoja kiperästi...
www.paypal.com vastannee kysymykseesi maksutavoista, niitä kun on laidasta laitaan.

Perustasolla - ebay on vain nettihuutokauppa niinkuin todella huonoimainen oma www.huuto.net:immekin. Sillä erolla että ebayssa on paljon helpompaa tehdä kauppa luotettavasti ja siellä on tarpeellista opastusta tarjolla.

Olen ostellut useilta ebayn kauppiailta, en viimeisen vuoden aikana tosin, mutta useasti silti. Kalliiksihan tuo hupi tulee, mutta jos myyjän tilanne on kunnossa, ihan toimivaa.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

EliZa

ebay

Viesti Kirjoittaja EliZa » Ma Huhti 03, 2006 16:29

"täytyy nyt kehua hyvää kaupanteko paikkaa. Suosittelen paljon lämpimemmin, kuin huutonettiä. sain ostettua koko Candy candy sarjan ja kaupanpäälle vielä sarjan soundtrackin kivalta kauppiaalta, joka lupasi, että laittaa vielä hankintatiedotkin mukaan, että voin varmistaa, että ovat aitoja. Kieli tosin on espanjaa, mutta kyllä sitä lempi animea katselee vaikka siansaksaksi"

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Ma Huhti 03, 2006 17:10

Hyvähän sieltä on ostaa mutta siellä en kyllä tavaraa myisi.. sen verran ne vetää välistä.

painajaisesi

Viesti Kirjoittaja painajaisesi » Su Touko 28, 2006 01:09

Olen harkitsemassa ostaa eBaylta joitain doujinshineita.. Mutta minua epäilyttää yrittää jos vaikka pakettini häviäisi tai jotain.. onko teille jotka olette ostaneet jotain eBaylta tullut vastaan mitään vastoin käymisiä kaupan teon suhteen, ja entäpä tulli? Maksaako se hirveän paljon? :?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Touko 28, 2006 02:36

painajaisesi kirjoitti:Olen harkitsemassa ostaa eBaylta joitain doujinshineita.. Mutta minua epäilyttää yrittää jos vaikka pakettini häviäisi tai jotain.. onko teille jotka olette ostaneet jotain eBaylta tullut vastaan mitään vastoin käymisiä kaupan teon suhteen, ja entäpä tulli? Maksaako se hirveän paljon? :?
Pääosaan asioita löydät tiedot osto-oppaan eri puolilta. Ks. http://osto-opas.animeunioni.org/

Tiivistän oleellisen: on tullut ongelmia, harvemmin, tulli on yleensä ~5% ja lisäksi toki ihan tuttu arvonlisävero päälle, joka riippuu siis tuotteista. Ja tiedonpuutteeseen sen osalta auttaa ihmiskunnan ilonlähde numero yksi - verottaja.

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » To Syys 06, 2007 13:57

Hei!

Olisin ostamassa eBay:sta erään esineen, mutta en kykene sitä itse minkään PayPalin yms. kautta maksamaan. Tarvitsisin siis ostajan, joka on ennenkin tavaraa eBayn kautta ostanut. Voin maksaa pienimuotoisen välityspalkkionkin.

Yksityisviestejä, kiitos! :)
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Yugata Kyoshi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yugata Kyoshi » La Loka 20, 2007 17:07

Leonhart kirjoitti:Hei!

Olisin ostamassa eBay:sta erään esineen, mutta en kykene sitä itse minkään PayPalin yms. kautta maksamaan. Tarvitsisin siis ostajan, joka on ennenkin tavaraa eBayn kautta ostanut. Voin maksaa pienimuotoisen välityspalkkionkin.

Yksityisviestejä, kiitos! :)
Toinen ostajan tarpeessa oleva henkilö ilmoittautuu. o/
Maksan ostajalle muutaman euron vaivanpalkkaakin.
~Yugata Kyoshi~

Takusama

Viesti Kirjoittaja Takusama » La Touko 17, 2008 23:38

Käyttäisin Ebaytä mutta en osaa käyttää paypalia... :twisted:

escape_rope

Re:

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Touko 29, 2008 20:31

Takusama kirjoitti:Käyttäisin Ebaytä mutta en osaa käyttää paypalia... :twisted:
Paypalin käyttöön on olemassa ihan suomenkielisetkin ohjeet täällä näin, ainakin jonkinlaiset. Noilla minä itse pääsin alkuun. Kunhan vain omat osoite-, korttitietonsa sun muut osaa syöttää oikein ja vahvistaa paypal-tilinsä, niin itse maksujen suorittaminen on yllättävän helppoa.

Tuosta eBaysta sen verran, että olen kerran ostanut sieltä yhden taidekirjan. Kyseinen kirja lähetettiin minulle Hongkongista saakka, ja oli siinä kunnossa missä luvattiinkin. Tosin muistakaamme katsoa aina myyjän saamia palautteita (mitä ne sanovat, ja kuinka paljon niitä on) ennen ostoa, jotta ikäviltä yllätyksiltä vältyttäisiin.
Itse suoritin maksun tällöin paypalin kautta äitini OP Visa -kortilla, sillä oma electronini ei kelvannut toisin kuin nykyään.

vanamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanamo » Ke Heinä 30, 2008 19:23

Itse suosittelen paljon ebayta, omasta mielestäni se on luotettavampi kuin esim. amazon.
Olen ostanut sieltä kaikki ulkomailta tilaamani peruukit, maksunut paypalilla ja tulleet postilaatikkoonkin asti. : >
Ebayssa on hyvää tuotevalikoiman laajuus! Esimerkiksi juuri peruukeista ja vaatteista löytyy varmasti hinnaltaan, laadultaan ja näöltään sopivaa ostettavaa. Itse pidän eniten siitä, että saan 1. luokan laatu peruukin skintopilla (eli ihopinnalla) samalla hinnalla kuin muovisia-polttari-suomi-peruukkeja Punanaamiosta.
Paypal on kyllä hankalan oloinen aluksi, mutta kyllä siitäkin selviää, kun jaksaa googlettaa suomenkielisen tutorialin ja välttää hermostumista. Ennenkuin omistin edes omaa Visaani, pakotin äitini ostamaan peruukkeja kortillansa kanssani, miettikää! Kaksi tyhmää blondia koneella tiuskimassa toisillee, "turpa kiinni, kyllä mä tajuan" Ja miksi edes alkaa cossaamaan kun pitää peruukkejakin tilata ulkomailta, haha. Mitä turhaa. :D
Ensikertalaisen katsii katella niitä myyjän feedbackejä ja lukea erikseen negatiiviset. (Eli mikä on myyjän suurin ongelma) Yleensä miinuspalaute on kylläkin vääränlaisesta tuotteesta(väristä, koosta etc.) tai vaikka postituksen myöhästymisestä jne. ettei sen vakavampaa. Mitään parin feedbackin saaneelta myyjältä en ostaisi mitään.

Takusama

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Takusama » Ke Heinä 30, 2008 22:37

Hibine kirjoitti:
Takusama kirjoitti:Käyttäisin Ebaytä mutta en osaa käyttää paypalia... :twisted:
Paypalin käyttöön on olemassa ihan suomenkielisetkin ohjeet täällä näin, ainakin jonkinlaiset. Noilla minä itse pääsin alkuun. Kunhan vain omat osoite-, korttitietonsa sun muut osaa syöttää oikein ja vahvistaa paypal-tilinsä, niin itse maksujen suorittaminen on yllättävän helppoa.

Tuosta eBaysta sen verran, että olen kerran ostanut sieltä yhden taidekirjan. Kyseinen kirja lähetettiin minulle Hongkongista saakka, ja oli siinä kunnossa missä luvattiinkin. Tosin muistakaamme katsoa aina myyjän saamia palautteita (mitä ne sanovat, ja kuinka paljon niitä on) ennen ostoa, jotta ikäviltä yllätyksiltä vältyttäisiin.
Itse suoritin maksun tällöin paypalin kautta äitini OP Visa -kortilla, sillä oma electronini ei kelvannut toisin kuin nykyään.

No toimiiko siinä osuuspankin visa electron?????

Macau

Viesti Kirjoittaja Macau » Ke Heinä 30, 2008 23:20

Takusama kirjoitti:No toimiiko siinä osuuspankin visa electron?????
Kyllä pitäisi, 8.5.2008 lähtien.

eBayn ja Paypalin kanssa pähkäileville kannatan todellakin tätä sivua. Siellä selitetään niin eBaystä tilaaminen kuin Paypalin hankkiminen ehkä niin yksinkertaisesti, kuin suomeksi vain on mahdollista :D. Paypalilla maksaminen on tehty eBayssä kyllä erittäin yksinkertaiseksi, vaikka itse sitä aluksi niin hirmuisesti pelkäsin. Pelkäsin lähettäväni vielä kaikki rahani jonnekin Amerikkaan :D.

eBay on minulle jonkin asteinen jumala, nykyään ostan lähes ruokatavaratkin sieltä. eBayn valikoima on niin laaja ja hinnat ovat usein suhteellisen halpoja, joten kukkaro ei edes niiiin kauheasti loppujen lopuksi kärsi, vaikka eBay-himoshoppaaja olenkin. Eniten on tuolta rapakon takaa tullut tavaroita omaan kotiosoitteeseen tilattua, vaatteita, pelejä, musiikkia... Tähän mennessä olen saanut tavarani aina myyjiltä todella nopeasti, eräät vastuuntuntoisimmat myyjät pyrkivät iskemään paketin postiin lähes samalla sekunnilla, kuin maksu on suoritettu.
Viimeksi tuli itse asiassa eilen eBayn myyjältä tilattu tavara suoraan postilaatikkoon, tulli ei ollut onneksi pikkupaketista kiinnostunut.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Heinä 31, 2008 16:53

Takusama kirjoitti: No toimiiko siinä osuuspankin visa electron?????
Olen jo useaan otteeseen käyttänyt OP visa electronia, kun olen maksanut Paypalin kautta, eli vastaus on KYLLÄ.

Takusama

Viesti Kirjoittaja Takusama » To Heinä 31, 2008 23:32

KAMAN OSTOA EI VOI ESTÄÄ!!! Mutta pitääkö siinä olla täys ikäinen ja miten se lasku maksetaan?????? :oops:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”