The Book Depository

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vivilan

Re: The Book Depository

Viesti Kirjoittaja Vivilan » La Kesä 25, 2011 19:54

Moniko on muuten ostanut tuolta BookDepon suosittelemasta AbeBooksista jotakin?
Itseä kutkuttaisi muutamakin kirja siellä, mutta olisi hyvä tietää mahdollisia lisäkokemuksia puolesta ja vastaan ennen kuin ostan yhtikäs mitään.

Pisti pikkasen myös miettimään noissa kirjojen kunnoissa se, että olisiko Itelalla mitään osaa tai arpaa noihin vahingoittuneisiin kirjoihin? Revenneet sivut eivät ehkä kuljetuksessa tapahdu, mutta juuri tuollaiset isommat mutkat ja muut voisivat ehkä selittyä myös tuolla?
Omissa ostoksissa ei kai ole koskaan ollut mitään pientä kulman retkotusta suurempaa. Useimmin markettimanga on ollut vahingoittuneempi kuin tuolta hankittu. Jopa äskettäin ostettu Chobitsien omnibus-versio saapui priimakunnossa, vaikka pelkäsin sen koon puolesta.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Helmi 09, 2012 16:48

BookDepo jakaa taas 10%-alekuponkeja. Eli jos joku tahtoo, niin laittakoon yv:llä s-postinsa.

edit:// Vielä 2 osoitetta ottaisin!

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Pe Helmi 10, 2012 17:27

Oho, lainasin itseäni vahingossa.

Mutta siis, 1 ottaisin vielä mukaan!
edit:// Lähetin kupongit!

unku

Viesti Kirjoittaja unku » Pe Maalis 16, 2012 11:20

Mietin tässä, että miten tuo bookdepon ennakkotilaus toimii. Eli jos ostaa ennakkoon vasta tulossa olevan tuotteen niin rahathan kuitenkin menee ilmeisesti heti tililtä. Entä tuleeko tuote sitten postissa ilman, että sen perään pitää erikseen kysellä. Entä jos sattuisikin niin ettei tuote koskaan ilmesty niin saako rahat takaisin. Jos kukaan on koskaan ostanut ennakkotilauksella niin onko toiminut hyvin?

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Pe Maalis 16, 2012 14:00

Vivilan kirjoitti:Moniko on muuten ostanut tuolta BookDepon suosittelemasta AbeBooksista jotakin?
.
Itse tuolta menin ostamaan Reborn vol.5 jota sai odotella aika kauankin. Laitoin sinne englanniksi viestiä, eikä vastausta kuulunut vasta kun olin kolmannen kerran sinne ottanut yhteyttä, ja kirja saapui 5 viikkoa siitä kun olin sen tilannut. Toinen kaveri kyl osti sieltä ja kirja saapui 2 viikossa, eli miten tostakin nyt saa selvää.
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

unku

Viesti Kirjoittaja unku » Ti Maalis 27, 2012 16:33

Kiitokset Toukkerolle vastauksesta. Uskaultauduin koittamaan tuota ennakkotilausta ja ensimmäinen tilauksen kirjoista saapui postissa tänään ongelmitta ja reilusti etuajassa vielä. Toivottavasti lopun tilauksenkin kanssa kaikki sujuu yhtä hyvin.

Eathlinn

Viesti Kirjoittaja Eathlinn » Ma Kesä 18, 2012 15:03

Ennakkotilauksissa The Book Depository itse suosittelee, että jos hinta laskee kirjan ilmestymistä odotellessa, peruuta tilaus, saat rahat takaisin ja sitten tilaa uudelleen halvemmalla hinnalla. Muistaakseni teinkin noin kerran ja hyvin toimi.
Itsellä on aina kaikki tilaukset sieltä toimineet ja kerran olen saanut viallisen kirjan (sidontavirhe, eli painotalossa tapahtunut). Valitin ja sain uuden tilalle.

Abebooksista ole tilannut muutaman kerran ja molemmilla kerroilla tavara tuli perille. Ostin mm. kokoelmastani puuttuneen Earthian osan. Välillä voi tehdä hyviäkin löytyjä, mutta kannattaa huomioida postikulut, ne on usein yllättävän kovat.

cvbghd

Viesti Kirjoittaja cvbghd » Pe Heinä 27, 2012 12:27

Lisäksi olisin kiinnostunut tietämään valuuttamuunnoksesta aiheutuvista kuluista ja mahdollisista muista lisäkuluista (postitus oli ymmärtääkseni ilmainen). Esimerkiksi jos ostan vain Battle Angel Alita Last Order vol 9, jonka hinta on 4.44GBP (~6,08EUR, Forex), niin paljonko ovat todelliset kulut?

Lunettes De Soleil Femmes

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Pe Heinä 27, 2012 16:19

Jaa-a, olisiko vaikka sen 6.08EUR. Mistä ihmeen lisäkuluista sä höpiset? Valuuttakurssit joita pankkisi käyttää voit kysyä pankista jos pelataan senteillä ja sillä on jotain väliä meneekö tililtä 6,08 vai 6,10.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Huhti 18, 2013 02:23

Tuli taas pari viikkoa sitten saatua pokkari kannet ihan rutussa mutta kuvan kanssa kun otin yhteyttä asiakaspalveluun, niin kysyivät heti haluanko uuden tilalle vai rahat takaisin. Totta kai uutta pokkaria otin ja sitä tässä odotellessa. Tämä lienee kolmas kerta kun pokkarille on käynyt huonosti matkan aikana, tosin olen ollut asiakkaana jos sen 5-6 vuotta, joten ei paha.

Muuten, jos joku saa bookdepolta alekuponkeja niin ottakaa ihmeessä yhteyttä, jos ette meinaa sitä käyttää. Kyllä kelpaisi nääs. Tässä kaverin kanssa nimittäin huomasimme, että jos et kirjaudu sisään tunnuksillasi useampaan kuukauteen, lähettää bookdepo sinulle joka 5% tai 10% -alekupongin, kun taas jälleen kerran kirjaudut sisään.

Lunare

Viesti Kirjoittaja Lunare » To Huhti 18, 2013 22:00

edit
Viimeksi muokannut Lunare, Ma Marras 25, 2013 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » La Huhti 20, 2013 13:01

escape_rope kirjoitti:Tuli taas pari viikkoa sitten saatua pokkari kannet ihan rutussa mutta kuvan kanssa kun otin yhteyttä asiakaspalveluun, niin kysyivät heti haluanko uuden tilalle vai rahat takaisin. Totta kai uutta pokkaria otin ja sitä tässä odotellessa. Tämä lienee kolmas kerta kun pokkarille on käynyt huonosti matkan aikana, tosin olen ollut asiakkaana jos sen 5-6 vuotta, joten ei paha.
Itse sain vasta pokkarin joka näytti lähinnä auton alle jääneeltä - tai jonkin muun painon, jonka alta se olisi revitty väkivalloin pois. Selkämys oli alareunasta melkeinpä sijoiltaan vääntynyt, ja loputkin kirjasta melkoisella taitoksella.

Kyseinen tilaus oli kyllä jo muutenkin kirottu. Kun kahta tammikuun puolivälissä postitettua kirjaa ei kuukaudenkaan päästä alkanut kuulumaan, valitin helmikuussa asiakaspalveluun ja pyysin uusia tilalle. Sieltä vastattiin että eivät valitettavasti voi lähettää, mutta palauttivat sen sijaan rahat. En ehtinyt tilaamaan kirjoja uudestaan, ja nyt huhtikuun puolella tilatut kirjat viimein löysivät kuin löysivätkin yhtä aikaa perille, toinen hyvässä kunnossa ja toinen ei.

No, olen edelleen 95% tyytyväinen Bookdepositoryn asiakas...

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Marras 22, 2013 14:45

Ajattelin jo, että nyt sitä parin vuoden ostosten jälkeen tulee ensimmäinen huono kokemus, kun 30.10. lähetettyä Ristorante Paradisoa ei näkynyt missään, mutta tulihan se lopulta tänään. Siinä välissä ehti tulla useita muita tilauksia, joista osa oli lähetetty 11.11., joten alkoi jo käydä mielessä, että tätä kirjaa en koskaan näe.

Tähän kauppaan tutustuttuani mangan ostaminen on lähtenyt hurjaan nousuun. Ennen tilasin Amazonista, missä yritin postikulujen takia tehdä mahdollisimman vähän tilauksia ja ostaa enemmän kerralla. Nyt tulee tehtyä jatkuvia heräteostoksia, kun milloin tahansa voi pistää tilaukseen yhden tai pari pokkaria välittämättä siitä, onko järkevää maksaa postikuluja pienen tilauksen takia.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Casshern 31/35]
Anime- ja mangablogini

Sasuko

Viesti Kirjoittaja Sasuko » To Marras 28, 2013 20:08

Aiemmin on ostanut paljoa mangaa omaksi, kun koin että se ostaminen on aika kallista. Boodesta on tullut sitten tilattua useampikin kirja, kun kappalehinta/manga ei ole kallis ja kiitos kun ei ole postituskuluja. Tilasin tämän vuoden joululahjakirjatkin sieltä. 24.11 laitoin tilauksen menemään ja jo 27. olivat toimittaneet eteenpäin. Nyt vain saa nähdä miten kauan postilla menee tullessa... jos tulee lentsikalla niin nyt alkavat tuuliset talvisäät saattavat tietysti viivästyttää tilauksen tulemista. Ja Itella. Patologinen viha Itellaa kohtaa, senkin Suomen postin sotkenut pers...ikkasumutin. Olisi kiva jos toisten tilaamia paketteja käsiteltäisi kuin niissä olisi jotain särkyvää sisällä, niin postissa ei hajoasi tavaraa..

Tosin aiemmin tilatessani mangat tulivat ehjinä. Tilasin neljä volumea Bloody Mondayta, jotka tulivat sitten jokainen erillisessä paketissa, mutta yllättävää kyllä kaikki tulivat postilaatikkooni samana päivänä. Ihan 80% tyytyväinen olen kuitenkin kirjojen laatuun, tosin parissa on sellaisia naarmupainaumia, jotka näkyvät kun kirjan pintaa tarkastelee valoa vasten ja yhdessä on alareunassa etukannessa sellainen pieni painauma.. Ja yhdessä oli sormenjälkiä, jotka nekin näkyivät valoa vasten. Muuten kirjat olivat hyvässä kunnossa ja painolaatu oli mielestäni ihan hyvä (tosin sehän on enemmän Kodanshan kuin Booden saavutus).

Odottelen nyt innolla milloin nuo joululahjakirjat tulevat perille. Viimeksi kirjoille meni se 10 päivää tullessa, mikä mielestäni on ihan siedettävä odotteluaika. Tällä hetkellä olen 92,5% tyytyväinen Book Depositoryn (Boode) asiakas.
Löydyn myös Deviantartista. Sivulleni eksyminen jokaisen seikkailijan omalla vastuulla.

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » To Marras 28, 2013 23:47

Sasuko kirjoitti:Odottelen nyt innolla milloin nuo joululahjakirjat tulevat perille. Viimeksi kirjoille meni se 10 päivää tullessa, mikä mielestäni on ihan siedettävä odotteluaika. Tällä hetkellä olen 92,5% tyytyväinen Book Depositoryn (Boode) asiakas.
Jouluaikoina voi kestää hieman enemmän tulla, itse tilasin debosta viime jouluna ja tulemisessa kesti kuukauden. Tosin syy voi olla myös Suomen postissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”