The Book Depository

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

DragonBall

The Book Depository

Viesti Kirjoittaja DragonBall » Pe Marras 30, 2007 19:40

Eli TÄLLÄINEN (Brittiläinen) paikka.

Kokemuksia, kommentteja kyseisestä putiikista olisi kiva kuulla, kun tässä DD:n lähetystä odotellessa ajattelin tuonnekin pistää tilauksen. Laskeskelin, että jos ostaa vähemmän kuin 30e, niin tulisi tuolta halvemmaksi ja varsinkin nuo VIZ:in ei-SJ:t.

+ Free worldwide shipping.
SAVE_US.222
8.2.11/SAVIOR_SELF
2ND_COMING
SAVE_US.229
UPON_US
BREAK_THE_CODE
THE_ANSWER
NEXT_MONDAY
Y2J_IS_BACK

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Pe Marras 30, 2007 22:32

muutaman kerran olen tilannut tuon kautta, en suoraan ja aika vähän mangaa, mutta kauppaavat tavaraa myös brittiamazonin kautta. Valikoimaa löytyy ihan kivasti vaikkei hinnat ole mitenkään merkittävän edullisia voi juuri noiden olemattoimien postikulujen ansiosta saada pieniä tilauksia ihan kelpo hintaan. Lähetykset tulevat samaa kyytiä kuin muukin brittiläinen ilmaposti eli 3-7 päivään ja ovat olleet pakattu jämäkkään pahvikuoreen, joten ei mitään valittamista.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Joulu 02, 2007 22:26

En tiedä enää miten tulinkaan toimeen ilman Bookdepositoryä, sen verran merkittävästi tuo kauppa on kuluneen vuoden aikana parantanut elämänlaatua. :D

Ilmaisten postikulujen vuoksi on kätevää tilata vaikka kirja kerrallaan, ja yksittäin pakattuina ne tulevat aina mukavasti postiluukusta eteisen lattialle. Jos tilaan loppuviikosta, voin myös olla melko varma siitä, että kirja ehtii viimeistään seuraavalle viikolle viikonloppulukemiseksi.

Eli helmikuusta lähtien olen tilaillut suuren osan engl. mangoistani tuolta, jos ei ole ollut mitään suurempaa tilausta tekeillä muualle. 7-9 euron hinnat ovat mielestäni vähintäänkin kohdallaan, jos vastaavat kirjat kotimaan kaupoissa maksavat 10-15 euroa. Kerran olen tilannut Play.comin Playtraden kautta, kun kaipaamani kirja oli sitä kautta halvempi, muuten ihan suoraan Bookdepositorystä kaikki. Koskaan ei mitään ongelmia. Suosittelen!

Seleno

Viesti Kirjoittaja Seleno » Su Joulu 02, 2007 23:48

Itsekin käytän suurimmaksi osaksi tuota nettikauppaa nykyään, itselläni kun on se tapa etten hirveästi tilaile kerralla vaan sellaiset 1-3 kipaletta rahatilanteesta riippuen, ja kun on Suomen kauppojen hintatasoa halvempi (ja toimittavatkin vielä nopeammin) eikä postikulujakaan tule niin on, kuten jo mainittukin, mukavampaa tilata vähän vähemmän kerrala. Joka ainut kipale on tullut perille asti alle viikossa eikä kertaakaan ole omalla kohdallani mitään vielä hävinnyt (kaverin kohdalla kyllä, ja silloinkin book depository lähetti pikkimmiten uuden kipaleen, kaupan arvo nousi ainakin omissa silmissäni reilusti).

Eli lyhyesti sanottuna ei voi kuin suositella.

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Ti Joulu 04, 2007 21:38

Vaikuttaa mielenkiintoiselta kaupalta ja näyttää hyväksyvän Visa Electroninkin. Millä itse olette maksaneet? Onko Electron toiminut ongelmitta?
Lisäksi olisin kiinnostunut tietämään valuuttamuunnoksesta aiheutuvista kuluista ja mahdollisista muista lisäkuluista (postitus oli ymmärtääkseni ilmainen). Esimerkiksi jos ostan vain Battle Angel Alita Last Order vol 9, jonka hinta on 4.44GBP (~6,08EUR, Forex), niin paljonko ovat todelliset kulut?

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » To Joulu 06, 2007 14:50

Olen itse maksanut luottokortilla, mutta käsittääkseni pari kaveria on tilaillut menestyksekkäästi myös Visa Electronilla.

Valuuttakursseista on vaikea sanoa etukäteen, jos tilaat vaikka kolme punnissa saman hintaista kirjaa kolmena peräkkäisenä päivänä, niin todennäköisesti hinnat euroissa heittelevät muutamalla sentillä suuntaan tai toiseen. Mutta esimerkiksi viimeisimmän ostokseni hinta oli 4.98 puntaa -> 7.16 euroa.

DragonBall

Viesti Kirjoittaja DragonBall » To Joulu 06, 2007 15:21

Itse olen maksanut Electronilla ja hyvin on ainakin näyttänyt toimivan.

Ja onneksi valuuttakurssit vahvistaa euroa ja nyt esim. tuo 4.98 puntaa on ~6.89e, sekä normihintaiset VIZ-SJ:tkin on mennyt alle 5e.
SAVE_US.222
8.2.11/SAVIOR_SELF
2ND_COMING
SAVE_US.229
UPON_US
BREAK_THE_CODE
THE_ANSWER
NEXT_MONDAY
Y2J_IS_BACK

Minya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minya » To Joulu 06, 2007 22:42

Kiinnostaisi hurjasti tilata täältä, mutta ainakin tähän mennessä tilaukset ovat kaatuneet siihen, ettei saatavilla ole juuri niitä tuotteita jotka tahtoisin. Tosin tämän välittämänä tulin sitten tilanneeksi poikaystävälle joululahjan yhteistyökirjakaupasta, joten saapa nähdä miten sen tilauksen kanssa käy. Hintaan olin ainakin tyytyväinen, kunhan paketti saapuu niin sitten tiedän taas enemmän. Huonosti kyllä infoa noista kirjoista, kun ei välillä 100% edes tiedä minkä kielistä opusta on tilaamassa...
Boobies! Pöömehiläisiä!

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » To Joulu 06, 2007 22:58

Minya kirjoitti:Huonosti kyllä infoa noista kirjoista, kun ei välillä 100% edes tiedä minkä kielistä opusta on tilaamassa...
Jos tietää ISBN:n, tietää kaiken oleellisen. Ja ISBN:t sieltä löytyvät.

Minya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minya » To Joulu 06, 2007 23:35

Laurel kirjoitti:
Minya kirjoitti:Huonosti kyllä infoa noista kirjoista, kun ei välillä 100% edes tiedä minkä kielistä opusta on tilaamassa...
Jos tietää ISBN:n, tietää kaiken oleellisen. Ja ISBN:t sieltä löytyvät.
Jep jep, arvostaisin yritystä silti enemmän jos saisin kaiken oleellisen tiedon myydyistä tuotteista myyjältä ilman, että joudun tarkistamaan kaiken jostain muualta.
Boobies! Pöömehiläisiä!

atti

Viesti Kirjoittaja atti » Pe Joulu 07, 2007 12:09

olen itse aikonut tilata tuolta jotain. minkä verran tulisi maksamaan postikulut ja minkä verran 1 euro olisi niitten rahassa.??
`Miraa ga utsushidasu maboroshi o ki ni shinagara
Itsu no ma ni ka sokudo uegeteru no sa `

DragonBall

Viesti Kirjoittaja DragonBall » Pe Joulu 07, 2007 13:00

atti kirjoitti:olen itse aikonut tilata tuolta jotain. minkä verran tulisi maksamaan postikulut ja minkä verran 1 euro olisi niitten rahassa.??

Lukemalla ketjun ensimmäinen viesti, voidaan huomata, ettei täällä ole postimaksuja. Täällä myös toimii Visa Electron, sekä TÄSSÄ on Valuuttamuunnin.

Ja kysyisin, että kauan nuo kamat ovat yleensä tuossa "In process - picking and packing" -tilassa? Tilasin viime Sunnuntaina, ja vieläkin näyttää tota samaa.
SAVE_US.222
8.2.11/SAVIOR_SELF
2ND_COMING
SAVE_US.229
UPON_US
BREAK_THE_CODE
THE_ANSWER
NEXT_MONDAY
Y2J_IS_BACK

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Pe Joulu 07, 2007 13:04

atti kirjoitti:olen itse aikonut tilata tuolta jotain. minkä verran tulisi maksamaan postikulut ja minkä verran 1 euro olisi niitten rahassa.??
1 euro on kurssista riippuen n. 0,70 puntaa. Postikulut selviävät vaikka lukemalla tämän ketjun ensimmäisen viestin, mikäli ei ole TBD:n omien sivujen isoja mainoksia huomannut.

edit: Äh, DB ehti ensin

Gurun sivut lataantuvat kyllä laajakaistallekin niin pärkeleen hitaasti, että suosin tätä selaajaystävällisempää RatesFX:ää. Siellä on näkyvissä vieläpä useampi valuutta.

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Pe Joulu 07, 2007 20:38

DragonBall kirjoitti: Ja kysyisin, että kauan nuo kamat ovat yleensä tuossa "In process - picking and packing" -tilassa? Tilasin viime Sunnuntaina, ja vieläkin näyttää tota samaa.
Juu minunkin tilaukseni on vielä tuossa tilassa, tosin tein sen torstaina. Koska lähetys tuotteissani luvattiin 2-3 päivän sisään ("Usually dispatched within 2-3 days".), niin luulisi, että viimeistään tiistaina postitetaan, vai oliko sinullakin sama lähetysaika?. Ainakaan vielä he eivät ole tiliäniä veloittaneet, sillä summa on yhä katevarauksessa.

Mitä kurssimuunnokseen tulee, niin tilaukseni hinta oli 8,28GBP (kaksi mangaa), joka oli Forexin mukaan 11,19EUR. Katevaraus oli kuitenkin 11,56EUR. Forex ei välttämättä ollut paras paikka vertailla valuuttaa, mutta eipä tuo paljon heitä. Saattaa myös olla, että luottokunta ottaa osansa valuuttamuunnoksesta, en tiedä. Joka tapauksessa halvemmaksi tulee kuin Archoniasta tilatessa. Kunhan vain mangat koti-Suomeen saapuvat, täytyy tilata toistenkin.

DragonBall

Viesti Kirjoittaja DragonBall » Pe Joulu 07, 2007 21:16

nakano kirjoitti:
DragonBall kirjoitti: Ja kysyisin, että kauan nuo kamat ovat yleensä tuossa "In process - picking and packing" -tilassa? Tilasin viime Sunnuntaina, ja vieläkin näyttää tota samaa.
Juu minunkin tilaukseni on vielä tuossa tilassa, tosin tein sen torstaina. Koska lähetys tuotteissani luvattiin 2-3 päivän sisään ("Usually dispatched within 2-3 days".), niin luulisi, että viimeistään tiistaina postitetaan, vai oliko sinullakin sama lähetysaika?. Ainakaan vielä he eivät ole tiliäniä veloittaneet, sillä summa on yhä katevarauksessa.

Mitä kurssimuunnokseen tulee, niin tilaukseni hinta oli 8,28GBP (kaksi mangaa), joka oli Forexin mukaan 11,19EUR. Katevaraus oli kuitenkin 11,56EUR. Forex ei välttämättä ollut paras paikka vertailla valuuttaa, mutta eipä tuo paljon heitä. Saattaa myös olla, että luottokunta ottaa osansa valuuttamuunnoksesta, en tiedä. Joka tapauksessa halvemmaksi tulee kuin Archoniasta tilatessa. Kunhan vain mangat koti-Suomeen saapuvat, täytyy tilata toistenkin.

Eurooppaan toimitus on 3-7 working days, mutta lähettämisestä en löytänyt mitään. Mulla täytyisi olla nuo perillä viimeistään ensi Tiistaina, mutta ei tuolla lue että olisi lähetetty. Tiliäkin ne oli veloittanut muistaakseeni Keskiviikkona.

Nyt näkyy valuuttakurssi olevan 8,28GBP = 11,50e, eikai nyt nuo niin paljoa heitä. Tuo Forex näkyy näyttävän jotain omiaan. :P

EDIT: No vihdoin näkyy jotain. 1. tilauksen 5:stä mangasta on näköjään lähetetty 2. Hyvä, että edes jotain on lähetetty, varsinkin kuin toinen niistä kahdesta on se mitä eniten himoitsen. :P
SAVE_US.222
8.2.11/SAVIOR_SELF
2ND_COMING
SAVE_US.229
UPON_US
BREAK_THE_CODE
THE_ANSWER
NEXT_MONDAY
Y2J_IS_BACK

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”