Yesasia.com

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

zsb

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja zsb » La Syys 06, 2008 23:50

Vaikka aiemmassa viestissäni ylistänkin tätä kauppaa, joskus voi käydä hassustikin. Kävi vähän ikävästi tuossa kesällä erään tilauksen kanssa. Toki sain lopulta tilaamani tavaran, mutta paljon myöhemmin kuin aluksi kuvittelin, eli kahden viikon odotus venyi kahdeksi kuukaudeksi.

1. Lähetys lähti tulemaan 27.6. Suomea kohti. Odottelen tässä vaiheessa vielä innolla.
2. 23.7. ilmoitan heille etten ole vielä saanut lähetystä. He pyytävät odottamaan 26.7. asti, jos vaikka lähetys vielä saapuisikin.
3. 28.7. ilmoitan heille etten ole vielä saanut lähetystä. He ilmoittavat että näyttäisi paketti tosiaan olevan hukassa. He kertovat "reshipment" prosessi käynnistetään ja saan ilmoituksen kun uusi lähetys lähtee.
4. 8.8. saan viestin että "reshipment" paketti olisi valmiina lähtöön. Mutta jos nyt vielä kuitenkin heille vakuuttelisin ettei alkuperäinen lähetys ole saapunut. Jos en vastaa 12.8. mennessä niin "reshipment" peruutetaan. Olen pitkäpinnainen henkilö mutta tässä vaiheessa alkoi jo minunkin verenpaineeni nousemaan.
5. 14.8. saan viimein viestin että "reshipment" paketti on lähetetty minulle. Tämä paketti sitten saapui perille normaalisti, eli n. 10 päivän kuluttua.

Ymmärrän kyllä että he toimivat aluksi vain ohjeidensa mukaisesti (30 päivää tilauksen lähettämisestä on odoteltava, melko vakio, toisaalla on joutunut odottelemaan jopa 45 päivää). Sen sijaan se, että ensin ilmoitellaan että kohta saat pakettisi ja sitten kuitenkin 11 päivän päästä kysellään että olisiko se alkuperäinen kuitenkin saapunut, menee yli minunkin käsityskykyni.

Lilith-chan

Viesti Kirjoittaja Lilith-chan » To Joulu 18, 2008 21:21

Jaa-a. Pistin ensimmäisen kerran elämässäni tilauksen tulemaan EU:n ulkopuolelta sellainen pari viikkoa sitten. Luottokorttia en omista, joten päädyin maksamaan shekillä. Pankista tuli tieto toissapäivänä ilmoituslappu, jonka mukaan shekki on lähetetty 11.12.08. Tänään (18.12.08) tuli Yesasialta tieto, että he peruvat tilaukseni maksamattoman laskun takia. Missä vika?

elemoh

Viesti Kirjoittaja elemoh » Pe Joulu 19, 2008 01:16

Hrr, nyt muutamaa kokemusta rikkaampana voin todeta että erittäin luotettava ja yleensä nopea kauppa.
Kaikki tuotteet mitä olen tilannut tulleet asiallisesti pakattuina ja hyvässä kunnossa, yleensä pari viikkoa
siintä kun ovat tuotteen maailmalle lähettäneet. Kerran on joutunut pettymään ilmoitukseen, jossa tuote
on ilmoitettu loppuneeksi vaikka tilatessa olisi näyttänyt olevan. Suurimmaksi osaksi dvd:itä, mutta myös
figuja,mangaa ja muuta roinaa tilattu. Harmillisesti YA ei tarjoa mitään bonuksia keskitettyihin ostoksiin paitsi
500 ja 2000 dollarin erissä ostettaessa.

Anemita
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anemita » Su Joulu 28, 2008 15:33

Hyvin on toiminut mun kannalta. Suosittelen, on ollut ainakin tähän asti luotettava ja melko nopeaa kaupantekoa, eikä piraatteja ole näkynyt. Hintataso ei mun mielestä ole paha, mutta olen vain ostanut CD-levyjä, joten en tiedä muista tuotteista. Iso plussa on kuitenkin se, että toimitus on ilmainen.
Olen aina maksanut isän luottokortilla (VISA) ja on sujunut loistavasti. Pappa betalar. 8)
Olen tehnyt 3 tilausta YesAsiasta tähän menneessä. Ensimmäinen tuli todella nopeasti, toinen kesti ja tämä kolmas näyttää kestävän myös, mutta tämä johtuu siitä, että olen tilannut tuotteita, jotka eivät ole olleet varastossa. Siksi varmaan kestää tämä kolmaskin tilaus.
Viimeksi muokannut Anemita, Ti Touko 26, 2009 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ma Huhti 06, 2009 22:09

Olipa taas oikein kohdistettua markkinointia Yesasialta. Muistivat tuossa maaliskuussa "Save an extra US$5 off discounted Korean Dramas" kupongilla, ja vielä huhtikuun alussa lähettivät muistutussähköpostin, että osta nyt ennen kuin kuponki vanhenee.

Vilkaisin nyt tarjontaa, kun edellinen boksi on tullut katsottua ja luottokorttilasku nollattua, ja ai kun kiva. Draamathan on tarjouksessa vain pohjois-amerikan Yesasiassa, eikä suinkaan meidän muiden global-puolella, jonka asiakas minäkin luonnollisesti olen. Jos jonkun samoista ale-dramoista onnistui kaivamaan esiin global-sivustoltakin, niin hinta on kyllä muuten sama, mutta kuponkia ei kyllä käytetä koska kassa herjaa että "This coupon cannot be used at this site.".

Joo, ei sitten osteta taaskaan, onneksi valikoimassa ei ollut mitään mitä ilman en pärjäisi, mutta valitsemiseen hukattua aikaa en taida saada enää takaisin. -__-;

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Ma Marras 09, 2009 23:39

Pistin tilausta sivustolle perjantaina, jolloin tilaamaani tuotetta vielä löytyi, mutta tänään sattui lukemaan sen tuotteen kohdalla "temporarily not for sale". Kyllä alkaa harmittamaan, jos sähköpostiin tulee tilauksen peruutusviestiä.

Edit: Todella suureksi onneksi peruutusviestiä ei tullut, ja tänään (14.11) oli Ready to be shipped -muodossa. Huh. ^_^
Edit 2: Tänään (16.11) oli sähköpostiin tullut "succesfully shipped" -viesti, ja nyt voi olla aika helpottunut. Toivotaan vielä, että suomeen asti saapuisi tuo lähetys.
Edit 3: Tuotetta ei vielä tänäpäivänäkään ole näkynyt tai kuulunut tullista, johtuneekohan siitä lakosta joka oli Helsinki-Vantaan lentokentällä. Ehdin itsenäisyyspäivänä lähettää yesasialle viestiä myöhästymisestä, ja pyysivät odottamaan 15.päivään asti.
Edit 4: Tänään (14.12) tuli lappu, että tuote on saapunut postiin, joten sepä tuli sieltä noudettua.
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » To Huhti 08, 2010 10:17

Onko yesasia poistanut mahdollisuuden maksaa "pankkitili-paypalilla"? Yritin hetki sitten tehdä tilausta ja yesasia ohjasi minut normaalisti kirjautumaan paypaliin mutta sen jälkeen se herjasi että "luottokorttia ei ole asennettu, aseta kortti että voit maksaa". Olen kerran aikaisemmin tilannut yesasialta ja silloin sain ihan onnistuneesti maksettua paypalin tilisiirrolla.

Edit: Jostain syystä tuo yllämainittu ongelma koski vain cd-levyjä. Kokeilin tilausta yhdellä DVD:llä ja sain maksettua sen tuolla tavallisella tilisiirrolla ilman luottokortteja.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Pe Huhti 09, 2010 01:13

^Itse olen huomannut ainakin että vaikka kauppa ei tarjoaisi tuota tapaa jossa paypal käsittelee pankkikorttisi ja siirtää summan, niin sitä voi silti käyttää. Valitsee Paypalin normaalisti, ja kun pyytää kirjautumaan niin vasemmalla lukee jotain '' If you don't have Paypal and would like to ... jotain '' siitä kun klikkaa niin pitäisi pystyä käyttämään tuota mainittua maksutapaa.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

LeatherBee

Viesti Kirjoittaja LeatherBee » Ke Loka 13, 2010 16:18

Noista postikuluista. Sivuilla lukee, että kun tilaa kamaa $39 arvosta niin saa ilmaisen postituksen, mutta sitten perässä on tämmöinen tekstinpätkä: "our Free Shipping offer applies only to single orders. Combining multiple orders to reach the Free Shipping minimum purchase amount is not allowed, and requests to combine orders for this purpose will not be entertained." Tarkoittaako tämä siis sitä, että jos olet tilannut aikaisemmin jotain ja tilaat myöhemmin uudestaan niin tilauksia ei voi yhdistää, vai sitä, että et voi yhdellä kertaa tilata esim. monta CD-levyä, joiden yhteissummaksi tulisi minim. tuo $39? Jos siis tilaan yhdellä kertaa tavaraa vaikkapa 50:n dollarin arvosta, niin ovatko postikulut silloin ilmaiset?

Kiitos jos joku osaa vastata ^^

bpl

Viesti Kirjoittaja bpl » Ke Loka 13, 2010 17:34

LeatherBee kirjoitti:Tarkoittaako tämä siis sitä, että jos olet tilannut aikaisemmin jotain ja tilaat myöhemmin uudestaan niin tilauksia ei voi yhdistää, vai sitä, että et voi yhdellä kertaa tilata esim. monta CD-levyä, joiden yhteissummaksi tulisi minim. tuo $39?
Tuo tarkoittaa jälkimmäistä. Olen itse onnistuneesti tehnyt postimaksutta tilauksia, joiden mikään tuote ei olisi yksinään yltänyt tuohon $39 rajaan.

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » Pe Marras 05, 2010 14:43

No niin. Sinne meni sitten ensimmäinen tilaus YesAsialle about kahteen vuoteen. Pari vuotta sitten tuli tilailtua useampaan otteeseen ja silloin homma pelitti mainiosti. Itsestäni on kuitenkin kiva lukea uusia tietoja tilauksista ja niiden sujumisista, joten ajattelin kirjoitella nyt sitten että miten meni.

Tilasin 6 pokkaria mangaa japaniksi. Hintaa tuli n. 51 dollaria ~ 35e. Yli $39 tilattaessa saa ilmaiset postikulut ja yli $50 luvattiin $5 alennuskuponkia. Tilauksen tekeminen sujui vaivattomasti ja maksussa ei ainakaan toistaiseksi ollut mitään ongelmia. Maksu suoritettu Nordean Visa Electronilla.

Alustavien lupailujen mukaan paketin pitäisi lähteä matkaan 18.11. ja saapua perille 1.12. Sitä odotellessa. Kirjojen saatavuus oli jokaisella siis "Usually ships within 7 - 14 days".

---------

pe 5.11. - tilaus
to 11.11. - kaikki kirjat: "Ready to be shipped."
pe 12.11. - "shipped" eli viikossa lähti tilaus matkaa sisältäen kaiken tilaamani.
ke 24.11. - postiluukusta oli tipahtanut lappunen "teille on isokokoinen kirje" eli tilaus oli saapunut postiin. Kaikki tilaamani kirjat löytyivät eikä paketoinnissakaan ollut valittamista: käytännössä kyseessä oli paketti, jossa kirjat vielä tuplasti kuplamuovissa.

Tililtä olivat veloittaneet 38,74e.
Viimeksi muokannut Aoi, To Marras 25, 2010 11:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

chibi-kagu

Viesti Kirjoittaja chibi-kagu » Ke Marras 10, 2010 15:28

Eipä ole kaupassa valittamista, tämän yhden tilauksen perusteella ainakaan. Kaksi tilausta tähän mennessä olen sinne tehnyt ja toinen niistä on vielä matkalla. Ensimmäisen tilauksen tein 28.10. ja paketti lähti maailmalle 29.10. Tänään 10.11. löytyi pakettini postilaatikosta. Oli hyvässä pahvilaatikossa ja sisällä kerros kuplamuovia, joten pakkaukseenkin olin tyytyväinen. Täytyy kyllä kohta laittaa uusi tilaus, että saan sen $5 kupongin käytettyä. :)
She's not insane, she just sounds it. Gilmore girls.
MyAnimeList

Neiti takkutukka, lumpeenkukka, kompuroiva raitasukka.

Maraku

Tarvisi pikaista apua

Viesti Kirjoittaja Maraku » Ma Joulu 06, 2010 18:54

Heiih.. Tarvin apua Yesasian suhteen.. Tilasin sieltä vasta Nordean kautta, mutta nyt minulle tuli tälläinen viesti

Thank you for shopping at YesAsia.com.

We were unable to obtain authorization for your order from the credit card.

In order to process your order without further delay, kindly:

1. Provide us with the following information for an alternative credit card:

Name of the Issuing Bank
Type of the Credit Card such as Visa, Mastercard, American Express or JCB
Credit Card Number
Expiry Date

Pitäisikö minun laittaa sinne toisen luottokortin tiedot vai miten?.. En ole kovin hyvä englannissa ja siksen nyt oikein tiedä, että mitä minun pitäisi tehä!!??

Oisin HYVIN kiitollinen jos osaisitte auttaa >.<

Crimson
Viesti:

Re: Tarvisi pikaista apua

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ma Joulu 06, 2010 19:06

YesAsiasta ei tietääkseni pysy tilaamaan Visa Electroneilla että onhan kyseessä nyt luottokortti jolla olet tilannut tuotteesi? Koska tuo vähän ainakin minulle näyttäisi siltä että korttina ei ole luottokortti ja nyt pyytävät sitä luottokorttia maksuvälineeksi...
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

-Dist

Re: Tarvisi pikaista apua

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ma Joulu 06, 2010 19:28

YesAsialle on omakin topikkinsa joten sinne olisit yhtä hyvin voinut laittaa viestisi.

Olen muuten tietääkseni tilannut aikoinani YesAsiasta tavaraa Sampo Pankin visa electronilla joten mitään luottokorttia ei tarvitse, kunhan käytössä on Verified by Visa palvelu. ( Nordean verkkopankista tämä pitää aktivoida erikseen, eli verkko-ostot sieltä jostain .. tosin pitää olla täysi-ikäinen ). Tai sitten kortilla ei vaan oo katetta ?

Jos ei silti toimi niin pyydä äitiä tai isää tilaamaan tavarat.

Niin joo ja siihen mitä sun pitää nyt tehdä on vastata tuohon toki englanniksi tiedot mitä pyytävät, eli pankin nimi ( Nordea ), kortin tyyppi ( Visa ), Kortin numero ja pvämäärä johon voimassa esim 01/12.

Sivullahan voi myös maksaa Paypalilla joten voit vaihtoehtoisesti avata sinne tilin ja siirtää sinne rahaa ulkomaan tilisiirrolla jos ei ole ikää tuohon Nordean Verified by Visa palveluun ( jotta Paypal voisi veloittaa korttia suoraan ), tilata tavarat uudelleen ja valita maksutavaksi Paypalin.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”