Yesasia.com

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Maraku
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 18:12

Re: Tarvisi pikaista apua

Viesti Kirjoittaja Maraku » Ma Joulu 06, 2010 20:00

kiitos, minulla ei ollut käytössä Verified by Visa juttua ja siksei se hyväksynyt siitä maksua

Avatar
Pyon
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 15, 2010 18:12

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja Pyon » Ma Joulu 27, 2010 23:05

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä tarkoittaa jos tuotteen kohdalla lukee ''This item is eligible for Free International Shipping''? :''|

Avatar
-Dist
Viestit: 715
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 16:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ma Joulu 27, 2010 23:27

Tarkoittaa just sitä mitä siinä sanotaan, eli tuote on oikeutettu ilmaiseen postitukseen. Kissankokoisilla kirjaimilla sivun ylälaidassa oikealla puolella lukee '' Free International shipping '' ja jos siitä klikkaa, niin saa tietää että tilauksiin jotka ylittää $39 saa ilmaisen postituksen jos tuotteissa on tuo teksti.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Avatar
escape_rope
Viestit: 692
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 22:02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Elo 19, 2012 16:32

Miten toimia kun tilanne on tällainen:

Odotin tässä kuukauden päivät kirjalähetystä saapuvaksi. Yleensä saan tavaran yeasiasta viikon kahden sisällä, joten kun 3 viikkoa tuli mittariin, aloin epäillä jonkin olevan vialla. Otinkin jo tuossa pari viikkoa sitten kauppaan yhteyttä, että mitä tapahtuu jos paketti katoaa. Sain vastauksen, että lähetys postitettaisiin uudestaan, jos kirjat eivät saapuisi perille tiettyyn päivämäärään mennessä.
No, tuo päivämäärä koittaisi ensi viikolla mutta sain juuri yesasialta postia tällaisellä otsikolla "Notice of Undeliverable Order", joka jatkuu näin:
In reference to your order xxxxx, the package was indicated as Undeliverable by the local courier and has now been returned to our Hong Kong office.

We would be happy to reship the order at your request. If you elect for reshipment, USD10.96 reshipping fee will be applied.

To confirm the reshipment, please reply to this email with the following information:

A valid shipping address
Your order number
Your contact phone number
Your consent for the reshipping fee

Once we receive your reply, we will resume processing of your order immediately.

If you have any further questions, please do not hesitate to contact our Customer Service Department by email or at the phone numbers listed below.

We look forward to fulfilling your order as soon as possible.
Osaako kukaan sanoa, mitä postia he tarkoittavat "local courierilla", meidän postia vai heidän omaan tms.? Koska en ole saanut paikalliselta postilta minkäälaista noutolappusta koko tämän kuukauden aikana.
Tahtoisin myös toki tavarani, mutta miksi minun pitäisi maksaa uudelleenlähetyksestä, kun vika ei ole minun?
Olisiko järkevää kysyä yeasasialta oliko osoitteeni oikeinkirjoitettu paketiin tai että kävikö paketti ylipäätään Suomessa?

Kyllä ärsyttää niin hitosti kun tällaista tapahtuu.

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja madu » Su Elo 19, 2012 18:55

Paikallinen posti ei ole saanut toimitettua sulle eikä myöskään jättänyt lappua käynnistään, paketti seisonut konttorilla ja sitten palautunut lähettäjälle. Mullekin on kerran käynyt tolleen. Pyysin myyjää lähettämään tavarat uudelleen, maksoin postikulut uudelleen ja reklamoin Itellalle tuplapostikuluista ja sain ylimääräiset sieltä takaisin reklamaation perusteella ilman sen ihmeempiä.

Avatar
escape_rope
Viestit: 692
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 22:02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Elo 19, 2012 19:06

Ahaa kiitokset!
Miten olisi paras toimia, jotta saisin hiluseni takaisin? Miten ilmoittelit asiasta Itellalle ja kuinka todistit, että paketti tosiaan lähetettiin uudestaan? Laitoitko Itellalle sähköpostia kaupan kanssa vaihtamiesi mailejen kanssa vai kuinka? Vai hoiditko asian paikallisessa postissa? Ja voinko jo siis laittaa yesasialle viestiä, että laittavat paketin tulemaan, vaikken ole asiasta Itellalle pahemmin ilmoitellut?
Anteeksi kysymystulva, mutta minulla ei ole minkäälaista kokemusta tällaisesta.

edit:// Pakko vielä mainita, että on se aika kumma juttu ettei yhtään lappusta tullut. Muistan kerran, kun en hakenut pakettia lapulla viikkoon, niin posti laittoi vielä toisen lapun muistutukseksi perään.
Toisaalta, joskus postimies jättää ainoastaan yhden noutolapun vaikka paketteja olisi ollut useampikin. Postissa ihmettelevät tätä touhua, sillä jokaiselle paketille pitäisi periaatteessa jättää omansa. Luulen siis, että postinkantaja on yrittänyt tuoda minulle taas useampaa pakettia kerralla, en ole kuitenkaan ollut kotona, joten se on jättänyt minulle yhden lapun noutoa varten. Kun kuitenkin olen noutanut pakettini lapulla en ole saanutkaan niitä kaikkia, koska vain yhteen pakettiin tuo koodi on lätkäisty. Ja sitten se kooditon paketti on varmaan jäänyt sinne jonnekin lojumaan yli kahdeksi viikoksi eikä kukaan ole pahemmin tiennyt siitä mitään. Ikävää eikö..
Viimeksi muokannut escape_rope, Su Elo 19, 2012 19:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja madu » Su Elo 19, 2012 19:11

Pyydä joo vaan myyjää lähettämään paketti uudelleen ja laskuttamaan nuo ylimääräiset postikulut. Sitten täyttele tämä ja liitä siihen kuitti/viesti missä näkyy tuo postikulujen määrä ja tuohon sana vapaa -kenttään kirjoita että paketti palautunut lähettäjälle ilman että sinulle olisi missään vaiheessa tullut ilmoitusta sen saapumisesta.

http://www.posti.fi/palaute/vahingonkorvaushakemus.html

Avatar
escape_rope
Viestit: 692
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 22:02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Elo 19, 2012 19:18

Suuret kiitokset!

Toivon mukaan yesasia lähettää aivan saman paketin, sillä yksi tilaamistani kirjoista on first print, jota ei enää saa mistään fiksuun hintaan. Kaupalla toki on tätä kirjaa tarjolla, mutta se on jo toista printtiä eikä se ole täysin samanlainen ekaan painokseen verrattuna.

Avatar
finnleo
Viestit: 695
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 19:27
Paikkakunta: Vilppilä
Viesti:

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ma Elo 20, 2012 05:53

Yksi vaihtoehto on myös, jos paketti on mennyt matkahuollon lähipakettipalveluun, jossa ilmoittaminen on aika arvelluttavalla tasolla (pelkkä tekstari jos numero on MH'n tiedossa).

Matkahuolto myös kaiketi säilyttää paketteja lyhyemmän ajan kuin posti, jos viidessä viikossa paketti on lähenyt, ja palautettu aasiaan, haiskahtaisi tuolta.

En nyt muista tarkkaan oliko yhteistyökumppanina DHL'n worldmail jossa ne sinne päätyy. (Olin hieman ihmeissäni kun yksi amazonin nyytti sieltä löytyi)

Mutta kyllä se kustikin mokia tekee, en osaa sanoa tuleeko maksikirjeestä toista ilmoitusta ollenkaan, eikä paikallinen asiamies osannut myöskään sanoa kun kyttäsin yhtä nyssäkkää.

Avatar
escape_rope
Viestit: 692
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 22:02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Elo 20, 2012 09:58

Hmmn. no ainakin tähän asti yesasian paketit ovat olleet maksikirjeitä, joita postinkantajat ovat yrittäneet kotiovelle tuoda. Ellei sitten muutosta ole tapahtunut viimeisen puolen vuoden sisään, jonka aikana en ole tilaillut puljusta mitään.
Enkä kyllä saanut tekstiviestiäkään tai mitään, vaikka yesasialla on numeroni tiedossa (eli kaipa ne ovat senkin pakettiin lätkänneet).

Laittelin uudelleenlähetyspyynnön ja nyt sitten odotellaan ilmoitusta postituksesta. Toivon mukaan nyt saapuisi ongelmitta. Jos paketti on täysin sama, mikä ekalla postituksellakin, niin pitää katsoa näkyykö siinä merkintöjä siitä, että se olisi lojunut lähipostissa.
Ajattelin juuri ennakkotilata yesasiasta ensi vuodelle seinäkalenterin mutta en kyllä uskalle tilata ennen kuin tämä hässäkkä on saatu selvitettyä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa