Yesasia.com

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Marras 30, 2007 00:17

Kaupasta on juteltu aiemminkin, mutta ehkäpä oma ketju auttaisi asioiden saamiseksi paremmin esille.

Omat kokemukset ovat olleet melko pieniä, joista ei ehkä laajempaa kantaa saa irti. Kaksi tilausta, kaksi kertaa tullut mitä pitikin. Ei ihan helposti tosin - toisella kertaa piti faksilla todistaa että olen kuka väitän olevani, mutta sen jälkeen homma taas toimi. Ehkäpä oston suuruus (n. 400 USD) vaikutti asiaan.

Se mitä sivulauseita olen täällä foorumilla ja iki-ihanassa irkissä onkinut, näkisin että seuraaviin asioihin ainakin olisi kiva kuulla kommentteja:
- hintataso yleisesti (vertailukohteiden rinnalla) - mielestäni vähän korkeahko
- onko piraatteja näkynyt? epäilyksistä on mainittu täälläkin, mutta onko enempää selvinnyt?
- yleinen luotettavuus ja sen tapaiset asiat
- sekä toki klassinen joku muu, mikä

Nande Ebisu

Viesti Kirjoittaja Nande Ebisu » Pe Marras 30, 2007 01:23

Hintataso:
Riippuu mihin vertaa, mutta itse pidän halpana, yksi syy halpuuteen varmaan vielä on postimaksuttomuus sekä hassut minilelut joita saa mukaan. Nyt on tällä hetkellä yhteensä 2 tilausta tulossa. Meinasin ottaa yhdessä paketissa, mutta varmemmin välttyy tullilta kun ottaa 2 pientä. Molemmat siis tulevat ilman postikuluja ja sisältävät yhteensä kaksi lelua. Mikäs sen mukavampaa kuin saada leluja. Yli 50$ paketeista saa 5$ kupongin sekä yesasiaan että yesstyleen, jee. Ei taida ikävä kyllä saada 100$ paketista 10$ kuponkia, en kyllä varmaksi sano tätä luuloa.

Luotettavuus/tullit
Tulliin ei kyllä yessin paketit tahdo juuttua, pakettiin kun on merkitty hinnaksi parikymmentä dollaria ja gift-kohta ruksattu. Yksi paketti on jäänyt tulliin, mutta se oli aika iso laatikko. Tilannut olen nyt yhteensä 5 pakettia, joista tosiaan 2 vielä matkalla. 1. paketin hinta n. 200e, toisen 140e, kolmas 70e ja nyt pari ~40e pakettia, eli alle tullirajan.
Luotettavana pidän kyllä yesasiaa, ei ole ongelmiakaan ollut minkäänlaisia. Nopea postitus, vaikka välillä tavaroiden etsiminen varastosta kestääkin viikon ajan. Shippauksessa toinen viikko. Sitten paketti tulee kotiovelle ja postimies pimputtelee jos se ei mahdu sisään luukusta. Maksutapana käytän aina paypalia.

Piraatit:
Ei ole näkynyt. Kyllähän siellä jotain kiinaroinaakin myydään, mutta ostelee niitä joissa lukee jotain japanista, esim. Japanese version. Jotain Hong Kong versioitakin näyttää liikkuvan, mutta niistä nyt kannattaa pysytellä kaukana.

Muu:
Hyvä paikka, tällä hetkellä ykköspaikkani tuollaisen normaalin roinan ostamiseen, mikä ei vaadi ihmeempiä. Perus-CD:t yms. Eipä siellä paljon mitään limitedejä löydy, ainakaan X Japanilta, joita minä tykkään ostella.
Super mario -lelut menivät nopeasti, en ehtinyt saada omaani. Se on miinusta.

Ja tosiaan, animea en ole ostanut. Ainoastaan J-rockia.
Hikaruuu~~~

zsb

Viesti Kirjoittaja zsb » Pe Marras 30, 2007 10:26

Muutaman paketillisen olen NDS pelejä ja oheisroinaa tilannut. Tilaus on ollut helppoa, ei mitään fakseja vaan luottokortin tiedot sisään ja menoksi. Juurikin kannattaa tilata pienemmissä erissä koska Suomeen on ilmainen kuljetus. Toimitus oli nopea ja vaivaton ja tavara oli mitä tilasin.
Yami no chikara o himeshi kagi yo
Shin no sugata o ware no mae ni shimese
Keiyaku no moto Sakura ga meijiru
RELEASE!

Janzki

Viesti Kirjoittaja Janzki » Pe Marras 30, 2007 10:58

Ei ole ollut ko. puljun kanssa ongelmia. Toimitusajat ovat olleet aina 1-1½ viikkoa. Pari vuotta sitten paketointi saattoi olla heikonlaista, mutta nykyään ovat selkeästi panostaneet siihenkin. Hinnat ainakin DVD-osastolla ovat keskimääräistä korkeammat, mutta toisaalta ilmainen postitus ja tulliystävällisyys kompensoivat. Piraatteja ei ole ottanut silmään, toistaiseksi ainakin luotto 100%. Hyvin piilotetun web-lomakkeen kysymyksiin saa myös nopeasti vastauksen.
Piroriparopirirora

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Pe Marras 30, 2007 11:25

Itse pariin otteeseen DVD:tä sieltä tilannut, ja vaikka tuntuvat olevan yleisesti inan tyyriimpiä (ainakin noissa omissa tilauksissa) kuin CDJapanissa, niin nuo ilmaiset postikulut tiputtavat yleensä kokonaistilauksen arvon halvemmaksi.

Pikaiseen olen myös jotain figuja vilkuillut kun hintavertailua tehnyt, mutta joko olen säkättänyt tai nämä tuntuvat olevan reilusti kalliimpia tuolla kuin esim. CDJapan tai HLJ.

Mutta ei kyllä vielä ainakaan puljun toiminnasta mitään valittamista.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Pe Marras 30, 2007 15:32

Ei ole oikeastaan kuin hyvää sanottavaa ko. kaupasta. Olen parin vuoden aikana tehnyt noin parikymmentä tilausta jotka ovat sisältäneet levyjä, pelejä ja kalentereita.

YesAsia pakkaa tavarat todella hyvin. Välillä kuplamuovikuoriin, välillä pieniin paksuihin pahvilaatikoihin. Kuorien ja laatikoiden sisällä on vielä runsaasti lisää kuplamuovia. Kaksi Gacktin vuosikalenteria olen tilannut myös. Ne tulivat molemmat tukevassa pahviputkilossa jossa ylimääräinen väljyys oli tukittu kuplamuovilla -> kalenterirulla ei liikkunut mihinkään suuntaan. Ainoastaan kerran on yksi levyn pahvikotelo vähän ruttaantunut postituksessa. (Olisi pitänyt tilata alkuperäinen tukevampaa pahvia oleva, eikä halvempi korea-versio Gacktin Love Letteristä)

Suurimmat tilaukseni ovat olleet noin 50 euroa eikä kertaakaan ole jäänyt tulliin. Paketeissa yleensä lukee hintana joku random USD-arvo kuitenkin alle tullirajan.

Pari kertaa tilaamaani tuotetta ei ole ollut varastossa, vaikka sivut ovat näin väittäneet. Tämä itse asiassa koski viime syksynä paria peräkkäin tilaamaani peliä, jolloin meinasi mennä vähän herne nenään, koska halusin hyödyntää aiemmasta tilauksestani saamani 5$ alennuskupongin. Avauduin asiakaspalveluun ja ystävällisesti sitten lisäsivät kuponkini voimassaoloaikaa kuukaudella.

Tosissaan kaikki puuttuneet tuotteet ovat olleet PSP-pelejä paitsi viime keväänä yksi cd. Keväällä olin vähän paineessa koska haluamaani levyä ei ollutkaan, jolloin mini toy -kampanjan ilmaislelu olisikin ilmeisesti itse pitänyt maksaa koska tilaus ei olisi sisältänyt enää kahta japanilaista tuotetta. Leluja kun ei voi perua enää tilauksen jälkeen. En tiedä olisiko pitänyt maksaa, sillä lopulta tilanne selvisi niin että ilmoitin minkä levyn haluan tilata loppuneen tilalle.

Asiakaspalvelu vastaa kysymyksiin nopeasti ja pääsääntöisesti hyvin. Ainoastaan tuo kevään puuttuvan levyn skenaario oli vähän hässäkkää eivätkä vastanneet kysymykseeni lelun maksamisesta jos he eivät pysty toimittamaan minulle tilaamaani tuotetta joka oikeuttaa leluun. Käskivät vain tilata jonkun muun levyn.

Ostokset olen tehnyt Sampon ja Nordean Visa Electroneilla. Näiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Tänä syksynä kauppa pyysi hetken aikaa vahvistamaan tilauksen verified by visa -palvelua käyttäen, mutta viime tilaukseni meni jälleen perille ilman vahvistusta.

Pikkuveljeni on tilannut myös Osuuspankin Visa Electronilla. Useampi tilaus meni hyvin verified by visan kanssa, mutta yhdessä vaiheessa YesAsia vain alkoi ilmoittaa että pankki ei hyväksy maksutapahtumaa, vaikka tilillä oli katetta. En tiedä missä vika, mutta veljeltä jäi tilaukset tekemättä.

Toimitusajat ovat nopeita, useimmiten paketti on perillä 6 arkipäivässä siitä päivästä, kun se on maailmalle lähtenyt.

Hintataso on minun tilaamissani tuotteissa (=levyissä) ollut halvempi kuin CDJapanissa, joka on toinen nettikauppa josta hankin musiikkia. 9/10 levystäni on YesAsiasta tilattu ja 1/10 CDJapanista - nämäkin yleensä siksi, että YesAsiasta vanhemmat levyt ovat loppu. Postikulujen kanssa laskettuna CDJapan yleensä on muutaman euron kalliimpi kuin YesAsia. (Postitusmetodina CDJapanissa toiseksi halvin.) Nintendo DS-pelejä saa kohtuullisen edullisesti kun huomioidaan ilmaiset postikulut, tosin suurin osa tilaamistani peleistä onkin ollutkin japanikulkaisuja, joita ei lähempää saa.

Levyistä olen tilannut sekä alkuperäisiä, että alkuperäisen julkaisijan luvalla julkaistuja overseas/korea/hong kong -versioita, jotka ovat japanilaisia halvempia, mutta identtisiä niiden kanssa.

Olen ollut sangen tyytyväinen YesAsiaan ja tulen varmasti käyttämään jatkossakin.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » To Joulu 06, 2007 16:12

Olen tilaillut muutamia kertoja, ja näihin ollut ihan tyytyväinen. Piraatteja ei ole tietääkseni näkynyt, mutta joidenkin HK-/Malesia- jne. DVD:iden tekstitysten yms. laatu on muuten hieman kyseenalaista. Mutta sitä saa mitä tilaa, ostan kuitenkin mieluummin sen kympin HK-version kuin kolmen Japani/Korea-version.

Oikeasti negatiivista sanottavaa olisi lähinnä sivuston satunnaisesta käyttöepämukavuudesta, joka mielestäni johtuu etupäässä siitä että pohjoisamerikkalaisille on oma sivunsa (us.yesasia.com) ja kaikille muille omansa (global.yesasia.com).

Esimerkiksi äskettäin seurasin linkkiä us-sivuille, vaihdoin sijaintiani "You are looking at our North America website. If you are shipping orders outside North America, select your country/region." kehoituksen johdosta, ja vähän ajan päästä hoksasin siitä huolimatta olevani yhä us-sivustolla. Ylimääräisen klikkailun lisäksi riepoo ihan pikkuisen se, että us-sivun K-drama tarjous ei olekaan voimassa global-sivulla, ja haluamaani boksia olisi tarjolla jenkeille 20 euroa halvemmalla kuin minulle. :x

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » Ke Huhti 09, 2008 11:16

Laitoin tilausta YesAsiaan aprillipäivän tienoilla, mutta koska kyseisessä tilauksessa on kirjoja, kestää toimituksessa melkein kuukausi maksimissaan. Pystynkö heittämään kehiin uutta tilausta (muutaman cd:n ennakkotilaus toukokuun loppupuolelle) niin, että kirjapakettini saapuu alkuperäisen aikataulun mukaisesti ja cd:t erikseen?

EDIT/ Niin siis normaalistihan tuon luulisi onnistuvan, mutta kaverini väitti, että YesAsiassa pystyy laittamaan tilaukseen vain yhden satsin kerrallaan tai muuten tilaukset yhdistetään. Omalla kohdallani kyseessä on ensimmäinen YesAsia-tilaus niin en oikein tiedä kokemuksesta. :P
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Pe Huhti 11, 2008 14:19

Olen parhaimmillani tehnyt tilauksen YesAsiaan parin päivän välein eikä tilauksia ole yhdistetty. Tämä tosin on tapahtunut syksyllä 2005 mutta en kyllä usko että tilauksia yhdisteltäisiin.

escape_rope

Re: Yesasia.com

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Touko 22, 2008 17:11

Päätinpä itsekin kokeilla tätä verkkokauppaa, kun tuo OP electronini toimii tuolla bookdepositoryssäkin.
Laitoin nyt 3 mangaa tilaukseen ja näyttää silti, että maksu meni perille. Ainakaan vielä kauppa ei mitään valitellut, toivottavasti ei jatkossakaan, vaan pokkarit tulisivat kiltisti perille.
Jfer kirjoitti:.. Tänä syksynä kauppa pyysi hetken aikaa vahvistamaan tilauksen verified by visa -palvelua käyttäen, mutta viime tilaukseni meni jälleen perille ilman vahvistusta.
.. Pikkuveljeni on tilannut myös Osuuspankin Visa Electronilla. Useampi tilaus meni hyvin verified by visan kanssa, mutta yhdessä vaiheessa YesAsia vain alkoi ilmoittaa että pankki ei hyväksy maksutapahtumaa, vaikka tilillä oli katetta. En tiedä missä vika, mutta veljeltä jäi tilaukset tekemättä.
Jos ei mitään kummallista tapahtunut maksua tehdessä, niin tarkoittaako se, että maksu onnistui ja samalla kaupatkin? Vai voiko minulle vielä muutaman päivän päästä tulla ilmoitus, ettei maksua olla hyväksytty ja kaupat on näin peruutettu? Iig, pelko mikä pelko.

Ja mitäs vielä. Vähän omituisen moneen kertaan piti tuolla yesasian sivuilla ns. varmistaa maksu. Osoitteet vielä erikseen, kortin tiedot ynnä muut, vaikka olinkin jo rekisteröinyt itseni käyttäjäksi ja lisännyt ososoite- ja muut korttitiedot. Kun taas esim. bookdepositorystä tilatessani riitti vain muutaman "hyväksy" -painikkeen napsautus.
Plussaa tietenkin se, ettei erillisiä postikuluja tullut. Tilaukseni oli nääs vain 29.25 USD. En uskaltanut tilata enempää näin ensimmäiseksi tilaukseksi, tosin ei tuota rahaa niin hirveästi tuhlattavaksi ollutkaan.

EDIT:// Piti laittaa eilen vielä toinen tilaus sisään, kun löytyi lisää tavaraa.
Tänään sitten kirjauduin pankkitunnukselleni ja kylläh! Siellä oli katevarauksessa rahaa vähän alle neljänkympin edestä. Nyt vain odotellaan ja odotellaan.

EDIT2:// Ja eka tilaus tuli hyvin perille.
EDIT3:// Useampi tilaus jo takana, ja kaikki tulleet hyvin perille!
Viimeksi muokannut escape_rope, Ma Syys 01, 2008 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Elo 17, 2008 16:09

Argh, ongelma: En pysty tekemään tilausta!
Ostoskorista löytyy haluamani tavara, ja kun painan "Proceed to Checkout"ia, niin sivusto heittää minut etusivulleen. Eilen pääsin miltein tilauksen loppuun saakka, mutta sitten kun yritin vaihtaa postitusosoitteeni toiseen, niin jouduin etusivulle. Tämän jälkeen en ole päässyt "Proceed to Cheakout"ia pidemmälle.
Mikä vikana? Mitä täytyisi tehdä? Olen tehnyt tässä välissä jo monta onnistunutta tilausta, enkä ymmärrä, missä nyt mättää. Ajattelin eilen, että sivusto vain tökkii hetkellisesti omiaan, mutta tänään kokeillessani uudestaan mikään ei ole muuttunut.

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Ke Elo 20, 2008 14:14

Itse tein juuri eilen tilauksen YesAsiaan eikä mitään ongelmia ilmennyt. Ainakaan loppujen lopuksi. Kuvittelin painaneeni kertaalleen nimittäin "Proceed to checkout" -nappia mutta päädyinkin etusivulle. Ajattelin että painoin vain jotain väärää nappia ja menin uudelleen ostoskoriin klikkaamaan ko. nappia niin sitten pääsin etenemään tilauksen teossa ihan normaalisti. Mutta jos sinut on heittänyt etusivulle niin voi olla että minunkin etusivulle päätymiseni ei ollut harhaa...

YesAsiahan uusi vastikään nettikauppansa, olisikohan siinä yhteydessä jokin muuttunut niin että joku uudelleenohjaus ei toimi ja päädytään etusivulle. Pystyisitkö kokeilemaan tilausta jollain toisella koneella, jos se vaikka onkin omasta koneestasi (javascript, keksit tjv.) kiinni?

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Pe Elo 22, 2008 09:22

Jfer kirjoitti:Pystyisitkö kokeilemaan tilausta jollain toisella koneella, jos se vaikka onkin omasta koneestasi (javascript, keksit tjv.) kiinni?
Kokeilin siskon ja kaverin koneelta, enkä pystynyt tekemään tilausta kummallakaan omalta tunnukseltani. Heitti siis jälleen etusivulle. Kaveri kyllä pystyi omalla tunnuksellaan tekemään tilauksen moitteettomasti (ei tosin kokeillut tuota tilauksen tekoa minun koneeltani, vaan omaltaan).

Pitänee heittää sivusto maililla? Voisivatkohan he tehdä asialle jotain? Vai onko vika vain omassa koneessani?

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Ma Elo 25, 2008 14:16

Hibine kirjoitti:
Jfer kirjoitti:Pystyisitkö kokeilemaan tilausta jollain toisella koneella, jos se vaikka onkin omasta koneestasi (javascript, keksit tjv.) kiinni?
Kokeilin siskon ja kaverin koneelta, enkä pystynyt tekemään tilausta kummallakaan omalta tunnukseltani. Heitti siis jälleen etusivulle. Kaveri kyllä pystyi omalla tunnuksellaan tekemään tilauksen moitteettomasti (ei tosin kokeillut tuota tilauksen tekoa minun koneeltani, vaan omaltaan).

Pitänee heittää sivusto maililla? Voisivatkohan he tehdä asialle jotain? Vai onko vika vain omassa koneessani?
Ehkä kannattaisi kysyä tosiaan ylläpidolta missä voisi olla vika. En ainakaan itse keksi muuta...

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Syys 01, 2008 23:27

Jfer kirjoitti:Ehkä kannattaisi kysyä tosiaan ylläpidolta missä voisi olla vika. En ainakaan itse keksi muuta...
Ilmoittelin sivustolle n. viikko sitten ongelmastani ja sain parin päivän päästä viestiä, että IT-alan ihmiset ottavat asiasta selvää. Mitään ei kuitenkaan ole kuulunut, eikä tilauksien teko toimi vieläkään. Tein hätäpäissäni jopa uuden tunnuksen, ja kaikki näytti menevän nappiin - ainakin aluksi. No, pääsin eteenpäin "proceed to checkout"ista ja vahvistin postitusosoitteeni. Kuitenkin kun siirryin seuraavalle sivulle oli ostoskoristani hävinnyt kaikki muut tuotteet yhtä lukuunottamatta. Asia pisti silmään, kun Yesasia tyrkytti postikuluja, vaikka olin selvästi kerännyt ostoskoriini tuotteita sen verran, ettei ylimääräisiä postikuluja enää heruisi. Ajattelin aluksi, että ostoskori olisi tyhjennellyt itseään vahingossa, mutta toistin tilaukseni useaan kertaan, eikä mikään muuttunut: yksi ja sama tuote jäi ostoskoriin, muut katosivat mystisesti. Loppujen lopuksi sivusto alkoi vielä heittämään erroria, kun yritin kerta toisensa jälkeen lisätä tuotteita ostoskoriin. Meni hermo, ja loggasin itseni ulos.. Alkaa pikku hiljaa ottamaan päähän, kun ei tilauksen teko näytä onnistuvan millään keinolla.

EDIT:// Kokeilin tilata uudestaan tänä aamuna, ja tällä kertaa onnistui. Tosin uudella tunnuksellani, jonka loin eilen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”