Play-Asia

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Arbitor
Viesti:

Re: Play-Asia

Viesti Kirjoittaja Arbitor » Ma Tammi 21, 2013 20:38

Onkos täällä kellaan enemmän kokemusta Play-Asiasta, mietin lähinnä tuon Air Mailin kestoa suomeen, kun tuli tuossa joulun alla (27.12) yks levy tulemaan tännepäin (tilaus oli siis tehty aikasemmin, 27 päivä tuli viesti että paketti oli lähetetty). Ei oo vielä mitään kuulunut, tuli vaan sähköpostiini muistutus että haluatko kertoa mielipidettäsi lähettämästämme tuotteestamme.

Muut tuossa joulun alla SAL:lla tilatut paketit muista kaupoista tullu alle kahtee viikkoon niin ruvennut hieman mietityttään. Oli ensikerta kun tilasin Play-asiasta ja kyllä vähän mietityttää kun kuukausi kohta vierähtänyt tuon paketin kanssa.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Tammi 21, 2013 21:01

Tilasin viimeksi (ja myös ensimmäistä kertaa) tuossa syksyllä ja mielestäni levy tuli perille viikon päästä lähetyksestä. Eli joko sinun pakettisi on jäänyt tulliin jumittamaan tai on matkannut vähän pidemmän kaavan mukaan, ja siksi menee hieman pidempään. Toivotaan nyt ainakin ettei levy kadonnut ole.

krp

Viesti Kirjoittaja krp » Ti Tammi 22, 2013 00:03

Arbitor kirjoitti:Onkos täällä kellaan enemmän kokemusta Play-Asiasta, mietin lähinnä tuon Air Mailin kestoa suomeen, kun tuli tuossa joulun alla (27.12) yks levy tulemaan tännepäin (tilaus oli siis tehty aikasemmin, 27 päivä tuli viesti että paketti oli lähetetty). Ei oo vielä mitään kuulunut, tuli vaan sähköpostiini muistutus että haluatko kertoa mielipidettäsi lähettämästämme tuotteestamme.

Muut tuossa joulun alla SAL:lla tilatut paketit muista kaupoista tullu alle kahtee viikkoon niin ruvennut hieman mietityttään. Oli ensikerta kun tilasin Play-asiasta ja kyllä vähän mietityttää kun kuukausi kohta vierähtänyt tuon paketin kanssa.
Itse tilasin joskus jonkun pelin kyseisestä puljusta ja toimituksessa meni noin 5 viikkoa. Ei ollut jäänyt tulliin, jostain syystä tuli kai vaan mistälie Siperian kautta. Ei siis kannata ihan vielä huolestua :)

Meza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meza » Ti Tammi 22, 2013 23:01

Arbitor kirjoitti:Onkos täällä kellaan enemmän kokemusta Play-Asiasta, mietin lähinnä tuon Air Mailin kestoa suomeen, kun tuli tuossa joulun alla (27.12) yks levy tulemaan tännepäin (tilaus oli siis tehty aikasemmin, 27 päivä tuli viesti että paketti oli lähetetty). Ei oo vielä mitään kuulunut, tuli vaan sähköpostiini muistutus että haluatko kertoa mielipidettäsi lähettämästämme tuotteestamme.
Tilaan aktiivisesti Play-asiasta pelejä ja välillä CD:eitä ja minullekin airmaililla lähetetyt tuotteet ovat tulleet perille keskimäärin 1-2 viikossa lähettämisestä. Mutta joskus välillä sekaan eksyy muutama yksilö joilla menee pidempään. Viivästely on tod.näk. Hong Kongin postin puolella näissä tapauksissa. Joskus otan paketteihin seurannan päälle ja näistä voi ilmetä että tilaus on kyllä postitettu kaupan mainitsemana päivänä, mutta paketti itsessään seisoo viikon tai kaksi kyseisellä postitoimipisteellä ennen matkaan lähtöä. Kausiruuhkilla voi myös olla osansa asiaan.

Minulla ei ole kadonnut matkan varrelle mitään, mutta eräs kaveri on ollut epäonnekkaampi Play-asian kanssa ja matkalle on jäänyt kaksi kirjepakattua peliä. Parin kuukauden venailun ja yhteydenottojen jälkeen kaveri sai kyllä uuden kappaleen tilalle, joka saapui normaalisti perille, ja toisesta pelistä hyvityksen (kyseinen peli oli loppunut täysin).

Jos paketista ei kuitenkaan kuulu vielä 6-8 viikonkaan kuluttua, voinee ihan rehellisesti alkaa huolestua ja ottaa suoraan yhteyttä asiakaspalveluun.

Arbitor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arbitor » Pe Helmi 15, 2013 14:49

Jaahas, selvisikin syy miksei levy ollut päässy perille.

Kestihän tuossa viikko menemään ennenkuin vastasivat postiini palvelusta. Kirje onkin syystä X palannut takaisin Play-Asialle, suostuvat lähettämään uudelleen ilmaiseksi takaisin sen tänne. No toivottavasti tällä kertaa pääsee perille seurannan kanssa.

fishyhare

Viesti Kirjoittaja fishyhare » Ke Kesä 05, 2013 21:25

Nyt haluan jakaa omat kokemukseni tästä kaupasta.

Tilasin ensimmäistä kertaa viikko sitten (29.5.) kaksi psp-peliä play-asia.comista, joista toinen oli ennakko ja toinen varastotavara. Kun laitoin tilauksen menemään ja maksoin paypalin kautta, play-asia.com loin minulle "haamutilin" paypalin kytköksessä olevan osoitteen mukaan. Tätä en huomannut ja viikon ajan yritin tutkia, mikä on tilaukseni tilanne ja lähettelin postia asiakaspalveluun tilanteen kartoittamiseksi. Lopulta päädyin perumaan tilauksen sähköpostitse, koska olisin saanut molemmat tuotteet vasta elokuussa (kun toinen tuote oli ennakko) ja en pystynyt näkemään tilauksen etenemistä päätililtäni.

Tässä vaiheessa oli omat hermot riekaleina ja luulin menettäneeni rahat. Mutta play-asia.com oli nätisti palauttanut rahat minun paypaliin.

Annoin kuitenkin tähän kauppaan toisen mahdollisuuden, ja tein tänä iltana uuden tilauksen päätililtäni. Nyt tällä kertaa huomasin "haamutilin" ja 15 minuutin nörttäämisen jälkeen, pääsin käsiksi tähän tiliin ja sen tilauksiin. Ja kissan viikset, että yllätyin! Tällä tilillä näkyi nätisti minun ensimmäin tilaus (joka näkyi peruttuna) kuin myös minun uusikin tilaus. Nyt jään odottelemaan, mitä tästä kehkeytyy.

fishyhare

Viesti Kirjoittaja fishyhare » Pe Tammi 17, 2014 19:42

Täällä taas jakamassa kokemuksia PlayAsia-kaupasta!

Alku töppäyksien jälkeen ja kalliiden postareiden siivittämänä sain viimein ensimmäisen oston onnituneesti näppeihini. Piti maksaa siitäkin lystistä vielä tullikin.

Tilasin joulukuussa kaksi psp-peliä, joista toinen postitettiin 27.12.2013 ja toinen 9.1.2014. Molempiin valitsin halvimman postituksen eli seurantakoodittoman economy air bubblen. Molemmat pelit olivat vanhoja julkaisuja, joten hinnat olivat korkeat ja tästä syystä päädyin halvimpaan postitus vaihtoehtoon.

Myöhemmin lähetetty peli tulikin nopeasti ja sain sen 15.1. ilman tulleja. Joulukuussa lähetetystä pelistä ei ole kuulunut yhtään mitään. Veikkaan, että se on eksynyt Uuden Vuoden aikana tuonne Hongkongin postimereen. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Eli kun ostatte PlayAsiasta, ostakaa siten, ettei postitus kohdistu juhlaruuhkiin. Lisäksi jos haluatte tuotteen 100% perille asti ja suhkot nopeasti, ottakkaa EMS-postitus. Se on kallista, mutta luotettavaa.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Pe Tammi 17, 2014 20:45

Olen itse tilanut Play-Asiasta PSP-pelejä ainaki pari kertaa. Siitä on aikaa sitten ku viimeksi tilasin mutta sen verran voin sanoa että omalle kohdalle ei ikinä tullut mitään ongelmia vastaan; pelit saapuivat ajoissa ja olivat just kuten luvattu, mukana tuli myös pienehkö alennuskuponki seuraavaa ostosta varten ja muutamia pelimainos-stickersejä. Tosiaan en näitä kuponkeja kerennyt käyttämään koska menivät umpeen ennenkö olin harkitsemassa seuraavaa ostoa.

Eli itse ainaki suosittelisin kyseistä sivua. :)
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”