Japanilaiset välittäjät/agentit ja huutokaupat

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

odber

Re: Japanilaiset välittäjät/agentit ja huutokaupat

Viesti Kirjoittaja odber » Ma Maalis 02, 2009 10:08

Entäs Shoppingmalljapan http://shoppingmalljapan.com onko tästä kokemuksia kellään?

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Pe Maalis 06, 2009 16:43

Noh, siirrytään tähän nyt sieltä Kysy keskustelusta.

Elikkäs.. pistin sitten viestiä Akibadoon kuitenkin, ei sitä koskaan tiedä jos vastaus tulisi.

Crescent Shopiin olisin myös tämän tehnyt, mutta he vaativat kaupan URL:n josta tuotteen voi ostaa ... Enhän minä näitä tiedä, jos tietäisinkin niin olisi helpompaa :x.

Eli olisiko muita kauppoja kuin Akibado jotka sitten voivat etsiä tuotteita sinun puolestasi ?
【Jaakui】 kirjoitti:Jos yksittäistä doujinshia etsii niin jos uskallus riittää kannattaa kokeilla suoraan lähettää mailia artistille itselleen, pieni osa artisteista ainakin tuntuu postimyyntiin suostuvan. (lähinnä ne harvat englanninkieltä hyvin hallitsevat)
Mistäs minä sen Artistin emailin repäisen ;D.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ke Maalis 11, 2009 16:37

-Dist kirjoitti:Mistäs minä sen Artistin emailin repäisen ;D.
Kyseisen artistin kotisivuilta? Pienellä etsimistyöllä kyllä löytää...

kartonki89

Viesti Kirjoittaja kartonki89 » Ma Syys 07, 2009 22:28

Onko kenelläkään kokemuksia www.j-goods.net agentista? Lähetin sinne juuri tiedustelua.

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Su Loka 11, 2009 01:59

Itse olen käyttänyt Celgaa, ja kovin tyytyväinen olen kyllä ollut. Sähköposteihin vastaukset tulevat yleensä korkeintaan joidenkin tuntien viiveellä ja ostosten hoitaminen ja toimittaminen on ollut vähintään yhtä sujuvaa. Eri kauppojen tilaukset on kätevästi saanut varastoon ja sitten shipattua yhdellä kertaa Suomeen.
Hinnat ovat melko kohtuullisia, vaikka pakettikohtaisten hinta-arvioiden saaminen eri shippausvaihtoehdoista helpottaisi kyllä suuresti elämää...
Mutta helppokäyttöistä ja asiakasystävällistä toimintaa ennen kaikkea, suosittelen!
Sivuston huutokauppapalveluja en kyllä ole vielä ehtinyt käyttämään, kertokaa ihmeessä jos jollain on kokemuksia.
....まあいい。| MAL

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Pe Marras 06, 2009 19:08

Uutena tuttavuutena on nyt kokeilussa Goody Japan, joka erikoistuu tuttuun tapaan webbikauppojen sekä huutokauppojen välittäjänä.
Etuna kauppapalvelussa on yli puolet halvempi välityspalkkio esimerkiksi crescent shoppiin nähden.

Palvelu tuntuu toistaiseksi suhteellisen sujuvalta, ja viime lauantaina tilaukseen laitettu Toranoana setti on tänään laitettu matkaan pohjolaan.

Lähetyskulut ovat standarditaulukkotavaraa, joskin sivuilla näkyi ehtona että jos tuote(tuotteet) ylittävät 5000 yenin arvon, lähetys tapahtuu EMS'llä.

Maksuna käy ainoastaan PayPal, joka ainakin omalla kohdalla toimi moitteettomasti.

EDIT, tavarat saapuivat perille turvallisesti viime torstaina, ja olivat mielestäni asiallisesti pakattu kietaisemalla kirjaset pahviin kirjekuoressa.

EDIT-2, hieman purnausta on kuulunut tuttujen kautta muilta käyttäjiltä, että pääpuurtajalla saattaa paikoin mennä laskutukset sekaisin, joten tarkkaavaisuutta vaaditaan tältä osin. Luulisi kuitenkin olevan kaikki selvitettävissä mikäli sattuukin käymään huonommin.
Viimeksi muokannut finnleo, Ti Joulu 29, 2009 14:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

batkey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja batkey » Pe Marras 13, 2009 14:09

En tiedä (enkä jaksa selata koko ketjua läpi) mutta itse olen hyvällä menestyksellä käyttänyt hankalammin saatavan tavaran hankinnassa
http://treasure-japan.com/:ia.
Asiakaspalvelu on kohdallaan ja hankalammankin tavaran toimittaminen (ylikokoinen ja 'liian painava' verrattuna normaaleihin toimitusrajoihin) on onnistunut kunhan ensin on päästy yhteisymmärrykseen siitä millä toimitus tehdään. :D

Graus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Graus » La Joulu 19, 2009 16:14

odber kirjoitti:Entäs Shoppingmalljapan http://shoppingmalljapan.com onko tästä kokemuksia kellään?
Itse tullut käytettyä kyseistä yritystä nyt jo useamman vuoden ajan lukuisiin ostoksiin, tainnut jossain kohtaa 2000 euron raja poksahtaa rikki :oops:

Kyseessä on ollut suurimmaksi osaksi Yahoo Auction Japanin huutokaupat ja veriset huutosodat jostain limited edition tuotteesta.
Yhtiön eduksi voidaan lukea heidän pitkä kokemus ja että heillä on joitain sopimuksia kun foorumeita luin niin joidenkin liikkeiden kanssa sillain että tekevät vain heidän kanssa eikä minkään muun välittäjän niin yhteistyötä. Suosittelen!

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Su Loka 16, 2011 18:55

Tökitääs ylös. Onko tässä parin vuoden aikana ilmennyt uusia välittäjiä/vanhoja alkanut perseilemään tai tapahtunut mitään muuta oleellista mitä kannattaisi tietää jos välittäjää tarvitsisi?

Yhden artistin levyt + eräs vaatemerkki on sellaisia mitä yahoo auctionsista aika ajoin katselen huvikseni ja jossain vaiheessa voisi yrittää haalia lisää (ja ennenkuin kukaan ehdottaa mitään usan ebayta tms "helpompaa" ratkaisua niin ei, nämä kummatkin on hankalasti saatavaa kamaa ihan jo Japanin sisällä).

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ma Loka 17, 2011 16:07

Lähinnä omista käyttämistäni, Crescent shop on muuntunut noppin-japaniksi viime päivityksestä.

Eli nykyisin löytyy osoitteesta http://www.noppin.com/

Palvelu ei ole varsinaisesti muuntunut miksikään kuin ennen, lähinnä panttimaksukerroin on pienentynyt viidestä kolmeen, eli jokaista kolmea huudettavaa jeniä vastaan pitää olla yksi maksettuna sisään.

Arvelluttavin muutos taisi olla mahdollisuus nyt nokittaa toisen palveun käyttäjän huutoja, mutta niihin en ole omakohtaisesti törmännyt vielä.

Nyttemmin voi maksaa myös suoraan luottokortilla ostokset, ilman paypal muunnosmaksuja, jos niinkin kalliita hommaa että se alkaa näkymään.

Huutaminen tosin vaatii yhä toimivan Paypal tilin, jotta maksetun pantisumman voi myös palauttaa kitkattomammin. Paypal myös käy maksuna muutenkin.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Joulu 03, 2011 19:50

Onko kukaan käyttänyt Treasure Japania viime aikoina? En ole koskaan käyttänyt mitään välittäjiä, mutta huusin tuon kautta muutaman doujinshin Yahoo Auctions Japanista. Kauanko puljulla yleensä kestää, että he pistävät laskun tulemaan? Tavarat ovat jo saapuneet heidän tiloihinsa ja maksaisin ilomielin vaikka heti, mutta mitään ei kuulu. Minulla ei ole mitään käsitystä, kauanko tässä normaalisti menee.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Casshern 35/35]
Anime- ja mangablogini

josei

Viesti Kirjoittaja josei » Ma Helmi 27, 2012 00:37

Turvaudun Shopping Mall Japaniin nyt ensimmäistä kertaa. Olisiko teillä kertoa viime hetken vinkkejä miten saada kolme tai ehkä neljä doujinshia omalle postiluukulleen asti edullisesti? Vaihtoehtoina seuraavat postitusmuodot:

SAL (3-4 weeks average, insurance amount must be requested)
EMS (3-5 days, includes 20000 yen insurance by default, insured and tracked)
SAL Small Packet (For small parcels up to 2 kg, not insured or tracked)
SAL-printed (for printed media only, 6-8 weeks average, no insurance or tracking)
Surface (SEA) (3 months average, no insurance or tracking)

Minkä te valitsisitte? Siis jos tarkoituksena olisi ainakin yrittää huomioida budjettiakin välillä. Ei niin etten haluaisi EMS:n.

Jos kaikki menee just as planned niin säästöä tässä tulee joka tapauksessa verrattuna ebaysta osteluun, mistä en ole ostellut hintojen vuoksi. Yahuutonetistä sitten saa rarepairing doujinsheja pikkurahalla! Paitsi myyjältä joka ei käy kauppaa välittäjien kanssa, sellainenkin tapaus tuli jo vastaan. Hieman taittuneista kappaleista puolestaan en joutunut kilpailemaan kenekään kanssa.

Kauniina unelmanani olisi edistyä jossain vaiheessa originaalitaidekirjoihin, vaikka näkyvät olevan faniteoksia kalliimpia...

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Helmi 27, 2012 14:46

SAL on fiksuin postitusmetodi, maksu korkeintaan muutamia kymppejä jos sitäkään ja yleensä on tullut alle kuukaudessa perille. Useamman tusinan tilauksen kokemuksella yhtäkään pakettia ei ole jäänyt matkan varrelle joten vakuutuksen ja seurannan puutekaan ei ihmeemmin haittaa.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Helmi 27, 2012 16:40

Tarkoittaneekohan tuon SAL-printed kirjeessä lähettämistä, varmaan? Itse olen monesti muutaman doujinshin noin saanut postiluukusta sisään ilman mitään ongelmaa. En ole ennen kuullut, että SAL jaettaisiin paketteihin ja kenties ohuempaan, printattuun vaihtoehtoon (tosin SA Parcel on isommalle tavaralle). Tai ainakaan mikään kauppa tai välittäjä, jota olen käyttänyt olisi noin tarkkoja vaihtoehtoja antanut. Mutta onhan se tietysti ihan kiva, että saa itse valita.

Eli siis SALia minäkin suosittelen. SAL Small Packet on siis tavara pahvilaatikossa ja printed visiin sitten kirjeessä. Ei doujinsheille yleensä kuinkaan kirjeessä käy, jos lähettäjä käyttää paksumpaa ja tukevampaa kirjekuorta tai kenties palaa pahvia, ettei doujinshit pääse matkan aikana taittumaan. Itse Shopping Mall Japanista minulla ei ole kokemuksia.

SAL Small Packet, jota itse jatkuvasti käytän olisi parille doujinshille jotain kympin luokkaa ja postitusaika viikosta kahteen.

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ma Helmi 27, 2012 16:58

SAL- printed matter säätö on halpislähetyserikoispaketointi nimenomaan vain kirjallisuutta ajatellen. Muistaakseni painorajoitus tuolle on lähemmäksi kahdeksan kiloa, kun normaalisti SAL paketin rajat tulevat vastaan kahdessa.

esimerkiksi BK1 harrastaa tätä.

SAL paketti on periaattessa täkäläinen economy paketti, liikkuu sen mukaan kun lentokoneessa on tilaa, voi tulla kahdessa viikossa, voi mennä kuusikin, mutta mitään ei ole itseltä jäänyt koskaan tulematta vaikka pääsääntöisesti sitä käytän.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”