CDJapan ja Visa Electron

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

finnleo
Viesti:

Re: CDJapan ja Visa Electron

Viesti Kirjoittaja finnleo » To Touko 19, 2011 16:06

Scandal_ kirjoitti: Millaisina erinä kannattaisi tilata? Jos mahdollista, niin sellaisina, ettei jäisi tulliin.
Mutta jos jää, niin paljonhan tulee ylimääräistä maksettavaa?
Yksittäinlähteyksessä, jos tulli kiukutella haluaa, tuo 48 euroa on jo tullirajan ylittävä summa, Joskin laatikon sisältöarvoon tulevaan tarraan oleva 40 euroa ei ole.

135,68 eurolle tulisi ymmärtääkseni noin 36 euroa tullimaksua.

Halvempien toimitustapojen kanssa kikkailu tuntuu olevan tullin suhteen niin ja näin. Tässä taannoin suht pieni, mutta arvokas SAL-laatikko jäi tullin huostaan, mutta pari viikkoa myöhemmin läpi tuli huomattavasti isompi, ja lähes samanarvoinen tapaus ilman mitään.

Sinänsä tullaus ei ole kovin paha rasti enää sähköisen ilmoituksen tultua mahdolliseksi (vaatii tosin pankkitunnukset).

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Touko 25, 2011 15:54

Teen tässä lähipäivänä varmaan ekan BD-ostokseni ja mietin, miten tarkkaan se tulli noita CDJapanin DVD/BD-paketteja kyttää? EMS-paketit nyt menee satavarmasti tullin kynsiin mutta mietin SALin laitaa. Jos ne nääs nappaavat SAL-paketitkin, niin sama se kai olisi EMS-postarit maksaa. Ei ainakaan tarvitsisi odotella pakettiaan niin pitkään.
Kyseessä on siis tällainen limited edition BD-julkaisu eli hintaakin löytyy reippaasti päälle sen tullirajan ilman postareitakin.

Ajattelin kysäistä, jos vaikka joku muukin olisi tehnyt samanlaisia ostoksia viime aikoina.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Touko 25, 2011 16:24

^Tuskin yhtään sen tarkemmin kun muidenkaan kauppojen paketteja .. Ja ei se nyt aivan sama ole, EMS on paljon kalliimpi ja tulleja kun joutuu pulittamaan myös postikuluista, niin voi BD:n hinta nousta yllättävän korkeaksi.

Ja EMS = satavarmasti tullin kynsiin ei pidä paikkaansa. Mulla ei oo jääny koskaan tullin kynsiin EMS paketit, harvemmin myöskään SAL paketit. Tavaraa tulee joka kuukausi ja tasan kerran oon kolmen vuoden aikana maksanut normipaketista tullit. (Useammin sitten näistä jotka tulee kuriirien kautta mutta se nyt on selvää kun tullaavat kaikki paketit erikseen..)

Ihan tuuripeliä se näemmä on jääkö tullin kynsiin vai ei mut BD, oli sitten yksittäinen tai boxi, on luultavasti sen verran pieni etten usko että jäisi ollenkaan.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Touko 25, 2011 16:59

Itselläni kyllä jää kaikki tullirajan ylittävät EMS-paketin kiinni (ellei tulliselvityksen kanssa ole kikkailut tai muuta). Kerran jäi se yksi kalenterinkin, joka ei ylittänyt rajaa mutta oli kuitenkin EMS:llä lähetetty - tuo juuri CDJapanista. Toisaalta paketti oli kyllä törkeän isokokoinen -__-u

Postareissa ei ollut kuin tyyliin kympin ero ja tällä kertaa saatan olla niin täpinöissäni, etten varmaan jaksa odottaa viikkoa pidempää, että saisin tavaran käsiini. Toisaalta SAL olisi siinä mielessä hyvä, koska silloin ei välttis jäisi tulliin eikä sitten tarvitsisi alkaa asiaa selvittelemään. Mitenhän tekisi, vaikea päättää.
Tuon BD:n mukana tulee aika lailla oheisroinaa, joten en mene sanomaan mitään paketin lopullisesta koosta. Ei se nyt mikään suuri voi olla, mutta varmaan sitä normaalia settiä mitä posti kotiovelleni koko ajan kantaa.

Olisinkohan itse 4 kertaa joutunut maksamaan tullille jotain, mutta pidän sitä aika normaalina, koska tilaan kuitenkin enimmäkseen figuureja. En tiedä sitten mitä itse tilaat, kun kerran noin hyvin vältät tullin ;DD

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Touko 25, 2011 18:32

Lehtiä lähinnä, sekä satunnaista oheistavaraa. En kylläkään CDJapanista mutta en tiedä miten se että mistä tilaa voisi vaikuttaa tuohon. Paketit on kyllä suht. suuria eli vaikka lehti ei kovin paksu ole niin esim. HLJ:stä ainakin tulee suht isoina paketteina (paksuja, paljon ilmaa paketissa..) vaikka voisivat lähettää melkein jossain isommassa kirjekuoressa.

Suurehko setti doujinsheja tuli myös tilattua erään välittäjän kautta vähän aikaa sitten, EMS:llä hintaa yli 140€ ja ei jäänyt tulliin. Tuota aikaisemmin tuli myös tilattua EMS:llä iso setti lehtiä (10+) joten paketti oli suht suuri, ja painava, ja ei silti jäänyt tulliin. Paketti oli myös selvästi avattu ja paketin arvo oli oikein mutta ei siltikään... Liekö vaan käynyt mulla tosi hyvä tuuri aina tai jotain ..

Tuo SAL on muuten sen kaksi viikkoa vähintään, ja EMShän on 3-5 arkipäivää, itse parhaimmillaan olen saanut 2 arkipäivässä tuolla. EMS:ssä on myös tuo seurata joten jos ei muutamasta eurosta kiinni oo ja kokemuksien perusteella jää varmasti tulliin niin kai se nyt on sit yks ja sama jos sillä tilaat :mrgreen: . Nythän nuo tullaukset voi hoitaa netin kautta niin ei tarvitse edes tullin pisteeseen vaivautua.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Touko 25, 2011 19:31

Meneekö lehdet sitten kirjoina? Kun niiden tullirajahan on paljon korkeampi :P
Aika jännää joka tapauksessa, jos yli satasen tilauksen läpäisee tullin tuosta vaan ;DD Tuntuu hassulta, että olivat menneet kans ihan availemaan pakettias. Noin ei ole itelleni käynyt koskaan.

SAL ei ole kahta viikkoa nähnytkään xD Omani tulevat parhaillaan alle viikossa, keskimäärin 8-9 päivän kuluttua lähetyksestä. Tosin tänään sain yhden figupaketin AmiAmista, joka seikkaili jossain 23 päivää. Luulin jo, että se olisi kadonnut tai tullin napannut - mutta ei onneksi! Tuo oli kyllä niin harvinainen tapaus ettääh.
Täytyi ihan tuossa tarkistaa, kuinka pitkään CDJ:n SAL-paketeillani on kestänyt tuo matka. Näyttäisi olevan jotain kymmenisen päivää. EMS taas sellaisen viikon(? ja se joka jäi tulliin turhaan jumitti siellä tyyliin puoli kuukautta..) Olen kuitenkin tilannut vain pari kertaa CDJapanista, joten eihän noiden perusteella voi sanoa oikein mitään.

Toisaalta tekis mieli heittää 2 BD:tä samaan tilaukseen, kun postarit on ihan samat kuin yhdelle. Toisaalta silloin tulliriski kasvaa, ja sit joutuis odottamaan kuukauden enemmän, koska toinen osa ilmestyy kuukautta myöhemmin kuin eka. Öh. Hirvee säätäminen yhden BD:n takia xDD
Ehkä vaan pitäis tilata se yksi, valita SAL ja odotella pakettia kiltisti. Ärsyttää vaan jos se jumittuu tulliin, kun ainakin aikasemman perusteella tulli ei pidä niin kiirettä SAL-pakettejen kanssa. Toisaalta en oo vielä kokeillu tuota uutta nettitullausta, enkä tiiä onko se nopeuttanut asioita.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Touko 25, 2011 20:37

Osta molemmat BD:t Japanin matkan aikana ja viet kotiin käsimatka tavaroissa niin et maksa tullia ollenkaan ... ?

Lehdet ei valitettavasti mene kirjoina vaan niistä joutuu pulittamaan myös tullia ja alvia normaalisti siitä 43€ ylöspäin. Ainoastaan ns. puhelinluettelomaiset eli tosipaksut manga ''lehdet'' tai kovakantiset lehdet menevät kirjoina :/

Toimitusajoista sen verran että SAL on 2-3 viikkoa .. Tai siis noin kaikkien kauppojen sivuilla lukee. Omatkin tavarat tosin tulee SALilla paljon nopeammin, joskus olen jopa saanut kai 6 päivässä HLJ:stä. EMS on 3-4 pvää mutta kai sekin heittää sitten ..

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Touko 25, 2011 21:06

Mietin tuota jo eilen mutta en kyllä mene ja laske sen varaan, että löytäisin BD:n paikan päältä niin, että saisin käsiini Limited Editionin ja kaiken First Press -kaman siihen päälle (tuo extra stuffi on nääs pakko saada!). Ja se toka osa ei edes ehdi viel ilmestyä. Tää ekakin vasta ensi kuussa ^^

Uutta infoa minulle. Ja yksi syy lisää olla tilaamatta lehtiä..

Hmmnhmmmn. Kai se nyt tonne SALin puoleen kallistuu. Pitäis osata päättää, kun tahtoisin laittaa tilauksen jo menemään :P

riiko

Viesti Kirjoittaja riiko » Ma Touko 04, 2015 21:04

Ite jouduin tullimaksun maksamaan tilauksestani (2 DVD:tä). Kannattaa miltei aina varautua pulittamaan tullimaksut.
Mulle tulleen tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoituksessa lukee seuraavasti:
"EU:n ulkopuolelta tuodut tai tilatut tavarat täytyy tullata, jos tavaroiden arvo ylittää 22,00 EUR."

Asiasta toiseen (myös CDJapan:iin liittyen).

Tiedättekö mitään hyvää sovellusta jonka avulla voi katsoa NTSC-värijärjestelmän DVD-levyjä?
Mun läppäri ja Any DVD-sovellus näyttävät, että DVD-levyt olisivat tyhjiä, veikkaan kuitenkin sen johtuvan tuosta värijärjestelmän eroavaisuudesta.

Ymmärtääkseni CDJapan ei ole kenellekään täällä tyhjiä DVD -levyjä itse animen yms. sijasta lähettäneet? Jos ovat tyhjät DVD-levyt lähettäneet alkaa kyllä vituttamaan, jouduin noista kuitenkin pulittamaan aikamoisen summan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”