Japanin Amazon (www.amazon.co.jp)

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Su Elo 12, 2007 22:35

Seleno kirjoitti: Mangoja olisi neljä yhteisarvo ¥2490
CD:tä olisi kaksi, yhteisarvo ¥3425
Pakkauskuluja 6 x ¥300 = ¥1800
Ja postikuluja se ¥3400
Eikös nuo voisi samantien muuttaa euroiksi?
Mangat: 15,50€
CD:t: 21€
Pakkaus: 11€
Postikulut: 21€
Yhteensä: 68,5€

Seleno

Viesti Kirjoittaja Seleno » Ma Elo 13, 2007 14:16

Neh, en yksinkertaisesti kerennyt, oli kova kiire juhlimaan kaverin täysi-ikäisyyttä. Mutta kiitos sinulle kun tuon teit. ^^

Laitanpa tuon edellisen viestin tähän lainauksena, koska tippui tuolle toiselle sivulle (eli selvitysapua kaivataan vielä?).
Seleno kirjoitti:Olisi nyt piakkoin tarkoitus tehdä Amazonille tilaus, jossa olisi pari CD:tä ja mangaa. Siksipä nyt tänne neuvoa kyselemään, eli tällä hetkellä mietin, kuinka paljon voisin tilata niin ettei paketti joudu tulliin. Noiden tuotteiden ALV:t. ovatkin suht selvillä, mutta kuinkas monta rossaa otetaan postituskuluista +niistä pakkauskuluista, jota Amazon perii? Entäpä tämä tulli, minkä verran prosentteja, ja onko erilaiset eri tuotteilla/palvelumaksuilla/yms.?

Mangoja olisi neljä yhteisarvo ¥2490
CD:tä olisi kaksi, yhteisarvo ¥3425
Pakkauskuluja 6 x ¥300 = ¥1800
Ja postikuluja se ¥3400

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ti Elo 14, 2007 08:59

Seleno kirjoitti: Laitanpa tuon edellisen viestin tähän lainauksena, koska tippui tuolle toiselle sivulle (eli selvitysapua kaivataan vielä?).
Kannattaisi tutkia vähän tarkemmin Ostokokemukset ja vinkit-aluetta. Saattaa löytyä vastaus moneen kimuranttiin kysymykseen.
Minuutin katseltuani löysin mm. Selvitä tullin määrät jo ennen tilausta! ja Osto-opas.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Seleno

Viesti Kirjoittaja Seleno » Ti Elo 14, 2007 17:19

Alucard kirjoitti:Kannattaisi tutkia vähän tarkemmin Ostokokemukset ja vinkit-aluetta. Saattaa löytyä vastaus moneen kimuranttiin kysymykseen.
Minuutin katseltuani löysin mm. Selvitä tullin määrät jo ennen tilausta! ja Osto-opas.
Huoh... Kyllä, nuo olen jo tutkinut moneen kertaan (olen jopa huomannut molemmat jo kauan sitten sekä niitä selaillut, että eivät olleet ihan uusia tuttavuuksia), kuten olen muitakin topiceja, sekä internetistä ihan googlellakin hakenut ja tietysti myös tullin sivuilla vierailut. Mutta missään niissä ei sanota suoraan kuinka monta prosenttia otetaan tullia ja ALV:ia postimaksuosta sekä pakkauskuluista. Löysitkös itse noista linkeistä vastauksen tuohon?

Joten, olisi mukavaa jos joku asiasta tietävä voisi vähän valaista?

Editto: Ylenpalttiset kiitokset sinulle, finnleo. :3
Viimeksi muokannut Seleno, Ke Elo 15, 2007 12:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ti Elo 14, 2007 17:37

Seleno kirjoitti: Huoh... Kyllä, nuo olen jo tutkinut moneen kertaan (olen jopa huomannut molemmat jo kauan sitten sekä niitä selaillut, että eivät olleet ihan uusia tuttavuuksia), kuten olen muitakin topiceja, sekä internetistä ihan googlellakin hakenut ja tietysti myös tullin sivuilla vierailut. Mutta missään niissä ei sanota suoraan kuinka monta prosenttia otetaan tullia ja ALV:ia postimaksuosta sekä pakkauskuluista. Löysitkös itse noista linkeistä vastauksen tuohon?

Joten, olisi mukavaa jos joku asiasta tietävä voisi vähän valaista?
Postituskulujen tulli/alvi määräytyy sen mukaan mitä tullataan, eli postituskulut sisällytetään tullattavan artikkelin arvoon. Tässä tapauksessa reilu peli olisi että 50% sisällytettäisiin mangojen hintaan, ja 50% CD'tten hintaan. Voi myös olla että tämä lasketaan "varman päälle" sisällyttäen kaikki CD levyjen arvoon. Tämä on hyvinkin virkailijakohtainen juttu.

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ti Syys 04, 2007 03:56

Muistakaa myös että Amazonin Express Shipping (DHL Express) paketit menee aina automaattisesti tulliin toisin kun entisen DHL WorldMailin kanssa.

Kätevä tullilaskuri:
http://koti.phnet.fi/karppe3/dvd/laskuri2.php

LiShunsheng

Viesti Kirjoittaja LiShunsheng » Ti Loka 02, 2007 11:29

Luin kaikki keskustelut, mutta kukaan ei maininnut sanaakaan Nordean Visa Electronista. Siis ei varmaan taida toimia toi Nordean Electroni? :?

mazojedi

Viesti Kirjoittaja mazojedi » Ti Loka 02, 2007 16:19

Takemaru kirjoitti:Luin kaikki keskustelut, mutta kukaan ei maininnut sanaakaan Nordean Visa Electronista. Siis ei varmaan taida toimia toi Nordean Electroni? :?
Minulla ainakin Nordean Visa electron toimii niin tuollakin kun melkein missä tahansa liikkeessä. (Jpqueen ja HLJ nyt ainoita tulee mieleen, jossa kortti EI toimi)

Valitettavasti Japanin Amazon meni nostamaan sen verran postikuluja, että ei enää tule tilattua tavaraa vaikka haluaisikin, mutta ei ole kiva maksaa postikuluja puolet enemmän kuin itse tavarasta.

LiShunsheng

Viesti Kirjoittaja LiShunsheng » Ti Loka 02, 2007 16:40

Kiitos kauheasti. Harmi ettei HLJ:ssä ei toimi, sillä se on todella hyvä ja laaja animefiguuri kauppa minkä tunnen. Noh onhan niitä muitakin figuuri kauppoja olemassa, ja Amazonista myös voi tilata :wink:

Liutti

Viesti Kirjoittaja Liutti » Ke Marras 28, 2007 20:42

Nostelen tässä vähän, mutta kuinka paljon postit sitten ovat, jos kerran ovat nousseet hirveästi? En ole hyvä englannissa (saati sitten japanissa), joten en ainakaan löytänyt sellaista kohtaa sivuilta. Tai sitten olen vain sokea.

Olisiko tällaisia luotettavaa tilata? Kun niitä on niin paljon erilaisia, ja eri sarjoista, että voiko niitä samalla liikkellä olla tosiaan niin hirveästi... .. .. eeps.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Marras 29, 2007 02:13

Liutti kirjoitti:Nostelen tässä vähän, mutta kuinka paljon postit sitten ovat, jos kerran ovat nousseet hirveästi? En ole hyvä englannissa (saati sitten japanissa), joten en ainakaan löytänyt sellaista kohtaa sivuilta. Tai sitten olen vain sokea.
Aika monessa paikassa toimii helppo temppu. Lisää tuotteet ostoskoriin ja siirry sen verran eteenpäin että systeemi näyttää postikulut. Näet yleensä aika nopeasti optiot siitä.
Liutti kirjoitti:Olisiko tällaisia luotettavaa tilata? Kun niitä on niin paljon erilaisia, ja eri sarjoista, että voiko niitä samalla liikkellä olla tosiaan niin hirveästi... .. ..
Saatan missata kysymyksen, mutta eipä julisteen tilaaminen sen epäluotettavampaa ole kun minkään muunkaan tuotteen. Tässähän myyjänä on kolmas osapuoli Amazonin välityksellä, mutta keskimäärin se on varsin turvallista. Ainoa miinus mitä itse olen näissä havainnut on ajoittain joidenkin pikkufirmojen kyvyttömyys pakata tuotteita kansainvälisen postin kestävällä tavalla. Amazon kuitenkin vastaa tiettyyn pisteeseen asti myyjän mahdollisesta tunaroinnista.

Sinänsä juliste (tai seinäkangas) on hyvä esimerkki tuotteesta jossa toimituskulut ylittävät usein tuotteen hinnan. Tässä tapauksessa yhden klikkauksen päässä ym. sivusta on taulukko postikuluista, joka toisella klikkauksella laajenee tämän näköiseksi. Eli toimituskulut parhaimmillaan 10 kertaa tuotteen hinta. Ikävää, mutta kovin yleistä.

michichan

help

Viesti Kirjoittaja michichan » Ti Joulu 11, 2007 21:51

Okei nyt on tullut tilattua mangaa mutta en tiedä paljon ko se on euroissa kun se on jeneissä ¥7,700 voisiko joku auttaa?
Viimeksi muokannut michichan, Ke Joulu 12, 2007 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
heh

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: help

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Joulu 11, 2007 23:03

michichan kirjoitti:Okei nyt on tyllut tilattua mangaa mutta en tiedä paljon ko se on euroissa kun se on jeneissä ¥7,700 voisiko joku auttaa?
Osto-opas auttaisi tähänkin, ks. http://osto-opas.animeunioni.org/tilaaminen.html alin kappale.

Mutta tiivistän, hyvä valuuttalaskuri on täällä - http://www.kauppalehti.fi/4/i/raha/laskin/index.jsp

Ja se sanoo jotta 7 700 jeniä olisi keskikurssilla noin 47 euroa. Tarkka summa vaihtelee riippuen maksutavasta. Esimerkiksi jotkut pankit/kortit soveltavat setelikursseja, jotkut tilikursseja yms, lisäksi Paypal joskus laskee hyvin epäedullisen kurssin maksajalle mutta tällöinkin heitto on korkeintaan 5% luokkaa.

michichan

kiitos

Viesti Kirjoittaja michichan » Ke Joulu 12, 2007 17:50

Okei kiitos avusta :D
heh

Liutti

Viesti Kirjoittaja Liutti » Su Helmi 24, 2008 13:40

...... haluaisiko joku vähän giksumpi ihminen kuin minä selvittää, paljonko hintaa tulisi ostoksilleni POSTIKULUINEEN.
Elikkä olen tilaamassa 2 kappaletta näitä (toinen kaverille) ja yhden tällaisen. Hinnaksi tulisi siis yhteensä 91,93 dollaria, joka on euroissa 62,0081e. Mutta mitä tarkoittaa, kun tuolla DVD paketissa lukee jotain ilmaisesta laivapostituksesta? Jos postikulut eivät olekaan siitä tavarasta ilmaiset, niin paljonko ne sitten ovat?

Taas joudun kyselemään, kiitos huonon englantini... olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa mahdollisimman pian. (DVD-paketin hinta on noussut jo eilisestä yhden dollarin, eikä ole kivaa jos se jatkaa pitkään sitä rataa)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”