Archonia

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Archonia

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Kesä 21, 2006 15:43

Aloitettakoon täten uusi viestiketju, johon voisi tiivistää erinäisissä muissa ketjuissa tehtyjä viittauksia. Archonia on kuitenkin erittäin suosittu ostopaikka mangoille ja muille hedelmille, joten oman viestiketjun pitäminen lienee paikallaan.

Perustiedot täällä -> http://osto-opas.animeunioni.org/muutka ... l#archonia

Jos homma näyttää toimivan, koitetaan käyttää näitä kauppakohtaisia ketjuja jatkossakin vähän selvemmin.

Tässä yhteydessä lienee hyvä mainita, että osto-oppaaseen on juuri lisätty varoitus Archonian kohdalle liittyen viimeaikaisiin muutoksiin tilausjärjestelmissä. Sieltä täältä on tullut kommentteja liittyen varsin epämukaviin muutoksiin tilaushistoriassa. Allekirjoittaneen tapauksessa Archonialle kelpasi vähän reilu 200 euroa lisää rahaa toimituskuluihin kun hieman säätivät. Kuten fiksu mies joskus jossain sanoi - EI NÄIN.

Sandalphon

Viesti Kirjoittaja Sandalphon » To Kesä 22, 2006 00:25

Siis onko tuo ongelma ollut vain niillä, joilla on ollut ennakkotilauksia odottelemassa uuden systeemin tullessa kuvioihin, vai onko tuo ihan pysyvä muutos? Siis saako tuolla vielä tehdä koontitilauksia? Olen nyt ihan pihalla.

Tässä kesän alussa tilasin sieltä mangaa ja ihan hyvin tuli ja nopeasti (vain tilisiirrossa kesti, mutta se ei ole Archonian syy). Koskaan aiemminkaan ei ole mitään ongelmia ollut. Tällä hetkellä voin sanoa tästä putiikista vain positiivista, vaikka olen kyllä kuullut erinäisiä valittelujakin...
"Jos Helvetti on täynnä Saatana joutuu seisomaan..." -Yup

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Kesä 22, 2006 00:26

Odotan heiltä mailivastausta. Valitettavasti asiakaspalvelu ei ole ollut heidän vahvin puoli koskaan. Sain jo yhden vastauksen, joka totesi suurinpiirtein että lue webistä. Ja eka viestini sisälsi kohdan jossa mainitsen lukeneeni heidän webin ohjeet.

Kun asia selkiytyy, hihkuilen. En todellakaan tiedä nykytilaa.

Sandalphon

Viesti Kirjoittaja Sandalphon » To Kesä 22, 2006 00:35

kyuu kirjoitti:Odotan heiltä mailivastausta. Valitettavasti asiakaspalvelu ei ole ollut heidän vahvin puoli koskaan. Sain jo yhden vastauksen, joka totesi suurinpiirtein että lue webistä. Ja eka viestini sisälsi kohdan jossa mainitsen lukeneeni heidän webin ohjeet.
Kummallista... Itse kun kyselin, että miksei tuotteiden painoja ole ilmoitettu, jotta saisin silloin olleen allennuksen posteihin kilon tilauksesta sain oikeinkin ystävällisen ja anteeksipyytelevän viestin. Ja vielä heti seuraavana päivänä! Kertoilivat vielä oikein mangojen painoja ja että kuinka paljon tulisi ostaa jotta pääsisi kiloon. Oikein ystävällistä siis. No, kai tuokin on vain kiinni siitä, että millaisella päällä setä/täti Archonialla on siihen aikaan (ja planeettojen asennoista tietysti).
"Jos Helvetti on täynnä Saatana joutuu seisomaan..." -Yup

cutedevil

Viesti Kirjoittaja cutedevil » To Kesä 22, 2006 21:51

Itse en ole tilannut.. vaikka kyllä nyt heinäkuun puolella pitäisi.. onko niillä sitten oikeasti jotain ongelmia? että voi tulla yllätys kuluja? O.o'
pelaaks kemiat sit peilikuvan kaa?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Kesä 22, 2006 21:55

cutedevil kirjoitti:Itse en ole tilannut.. vaikka kyllä nyt heinäkuun puolella pitäisi.. onko niillä sitten oikeasti jotain ongelmia? että voi tulla yllätys kuluja? O.o'
Ongelma tuntuu vain liittyvän tilauksiin jossa osaa tuotteista ei ole varastossa vaan jäävät odottamaan.

Olen saanut nyt kolme sähköpostivastausta sieltä, mutta vastauksen saaminen alkuperäiseen kysymykseeni antaa vielä odottaa.

En pidä asiaa huolestuttavana, mutta lienee hyvä idea olla tarkkana.

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Pe Kesä 23, 2006 10:12

Archonian uusi systeemi tosiaan kusee aika pahasti preordereiden osalta, mutta wishlistin luova käyttö(preorder listin sijaan) säästä rahaa, muttei kuitenkaan vaivaa.
Se varsin kätevä toiminto, jolla pystyi lisäämään tavaraa jo olemassa olevaan tilaukseen poistettiin varmaan syystä. Ainakin minä väärinkäytin sitä alejen "pidentämiseen" jopa parilla kuukaudella.
Toisaalta vedätys onnistuu edelleen yhdistämällä avoimet tilaukset. Pitää vain varmistaa, että jokaisessa osatilauksessa on vähintään yksi tavara jota ei toimiteta samantien, jos maksaa luottokortilla.

Joo aika vaivalloiseksi on tuo uusi järjestelmä muuttunut.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

StrawberryNeko

Viesti Kirjoittaja StrawberryNeko » Pe Heinä 07, 2006 17:57

Miten paljon Archoniassa on postikulut?Itse en löytänyt miään tietoa.Ja voiko tuotteet maksaa omasta nettipankista Archonian tilille?
Shigure:Kyo-kun and Tohru sitting in a tree...k...i...s--

Kyo:Stop That!It wasn´t like that!

<3

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Heinä 07, 2006 18:01

StrawberryNeko kirjoitti:Miten paljon Archoniassa on postikulut?Itse en löytänyt miään tietoa.Ja voiko tuotteet maksaa omasta nettipankista Archonian tilille?
http://www.archonia.com/index.php?page=shipping ja tuohon sitten Finland

Lähes kaikista nettipankeista tämä sujuu. Joissain tapauksissa voi vaatia että palvelun pyytää ensin pankista käyttöön. Viimeistään pankin tiskiltä sujuu jos ei muuten.

StrawberryNeko

Viesti Kirjoittaja StrawberryNeko » Pe Heinä 07, 2006 18:26

kyuu kirjoitti:
StrawberryNeko kirjoitti:Miten paljon Archoniassa on postikulut?Itse en löytänyt miään tietoa.Ja voiko tuotteet maksaa omasta nettipankista Archonian tilille?
http://www.archonia.com/index.php?page=shipping ja tuohon sitten Finland

Lähes kaikista nettipankeista tämä sujuu. Joissain tapauksissa voi vaatia että palvelun pyytää ensin pankista käyttöön. Viimeistään pankin tiskiltä sujuu jos ei muuten.
Kiitos todella paljon!Pian voisi tuolta ostaakkin jotain ^^
Shigure:Kyo-kun and Tohru sitting in a tree...k...i...s--

Kyo:Stop That!It wasn´t like that!

<3

Ome-Chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ome-Chan » Ke Heinä 12, 2006 11:30

Hmm, hieman offtopic ehkä, mutta en viitsi uutta aihetta tehdä. Siis, kun tuossa Archoniassa on osto-oppaan mukaan maksutapana EU-tilisiirto, niin rupesin pohtimaan, että mikä se on? 8P

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Heinä 12, 2006 11:36

Ome-Chan kirjoitti:Hmm, hieman offtopic ehkä, mutta en viitsi uutta aihetta tehdä. Siis, kun tuossa Archoniassa on osto-oppaan mukaan maksutapana EU-tilisiirto, niin rupesin pohtimaan, että mikä se on? 8P
Aiheesta on oma viestiketju - http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=923

Goodman

Viesti Kirjoittaja Goodman » Ti Elo 08, 2006 21:47

kannattaako olla huolissaan,
että tilausta on odoteltu jo kuukausi,
eikä ole vielä lähtenyt, syynä siis se,
että varastoja ei ole täydennetty yhden kirjan osalta :?
I like to move it

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Elo 08, 2006 22:31

Hatake Kakashi Sama - melko normaalia. Olen vähän yli puoli vuotta pisimmillään odotellut.

Jos olet huolissasi, voithan pistää mailia ja kysyä aikataulujen perään.

TheBolg

Viesti Kirjoittaja TheBolg » Ke Elo 09, 2006 14:05

Itse olen pyrkinyt pysymään Archoniassa shoppaillessani niissä tuotteissa, joita löytyy varastosta juuri nimenomaisella ostohetkellä, sillä tuosta odottelusta on kitkeriä kokemuksia. Ärsytystä lisää se, että asiakaspalvelun taso on tosiaan varsin vaihtelevaa.

Kokonaisuudessaan kuitenkin hyvä ja ennen kaikkea halpa kauppa, josta tavara tulee luotettavasti perille. Lopulta.

Näistä uusista sotkuista minulla ei ole sen suurempaa kokemusta. Vaikuttivatko nämä nyt ensisijaisesti vain niihin tilauksiin, jotka oli tehty ennen muutoksia tilausjärjestelmässä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”