DVD Pacific ja tullikeskustelua

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Ma Tammi 30, 2006 23:09

kyuu kirjoitti:
Roakel kirjoitti:
Teukku kirjoitti:Siis ole vasta hankkimassa korttia Sammosta? No ota nyt se verkkopankkikin koska se ei maksa mitään ja helvetisti hyötyy... no maksaa jos oot 26v eläkeläinen :P
Juuri tuota hain takaa, että siitä pitää tosiaan erikseen ilmoittaa jos sen haluaa saada. Ja kortti toimii todellakin dvdpacificissa ihan normaalisti? Kumma kun en ole ennen tajunnut moista hankkia.
Toimii yleensä melkoisen hyvin. Mutta korostaisin kerran vielä että Sammon kortin kanssa kyse on enemmänkin mielenkiintoisten sattumien summasta kun suunnitellusta toimivuudesta.
Jep... niillä on jotain siellä pahasti pielessä sillä kortin kuuluisi kuulua samaan luottokuntaan kuin kaikki muutkin Visa Electronia tarjoavat pankit. Jostakin ihmeellisestä syystä kortti vain toimii 10000x useammassa paikassa kuin mitkään muut. Ja hanki nyt vain se verkkopankki se kun ei mitään maksa...
Itse olen ainakin miettinyt, että kun pankkipalvelut alkavat minulle maksamaan taidan siirtyä tuosta OP:n ja Sammon käyttämisestä kokonaan Sampoon. Kukkarokin pienenisi yhdellä korttisarjalla :P

Roakel

Viesti Kirjoittaja Roakel » Su Helmi 12, 2006 13:24

Olisi vielä vähän kysyttävää tuosta Sammon kortista (joka nyt saapui perjantaina), että onko kortin mukana tarkoitus olla joku turvakortti jonka salasanaa tarvitaan verkkopankin avaamiseen, kun en ole itse edes tuollaista turvakorttia saanut?

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Su Helmi 12, 2006 13:28

Roakel kirjoitti:Olisi vielä vähän kysyttävää tuosta Sammon kortista (joka nyt saapui perjantaina), että onko kortin mukana tarkoitus olla joku turvakortti jonka salasanaa tarvitaan verkkopankin avaamiseen, kun en ole itse edes tuollaista turvakorttia saanut?
Kyllä, mutta ainakin itselleni turvakortti ja varsinaiset verkkopankkitunnukset tulivat parin päivän viiveellä toisistaan. Turvallisuus syistä kuulema lähettävät erikseen. Mikäli turvakorttia ei kuulu muutaman päivän sisään, ota yhteys Sampo-pankkiin.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Su Helmi 12, 2006 15:20

NetDiver kirjoitti:
Roakel kirjoitti:Olisi vielä vähän kysyttävää tuosta Sammon kortista (joka nyt saapui perjantaina), että onko kortin mukana tarkoitus olla joku turvakortti jonka salasanaa tarvitaan verkkopankin avaamiseen, kun en ole itse edes tuollaista turvakorttia saanut?
Kyllä, mutta ainakin itselleni turvakortti ja varsinaiset verkkopankkitunnukset tulivat parin päivän viiveellä toisistaan. Turvallisuus syistä kuulema lähettävät erikseen. Mikäli turvakorttia ei kuulu muutaman päivän sisään, ota yhteys Sampo-pankkiin.
Mikä ihmeen turvakortti? Kun kävin tekemässä verkkopankki- ja korttisopimuksen, niin sain sieltä jo sillon verkkopankin tunnukset ja koodit. Electronin pinkoodit tuli muutama päivä myöhemmin ja siitä sitten pari päivää, niin tuli itse kortti.

Roakel

Viesti Kirjoittaja Roakel » Su Helmi 12, 2006 15:55

Teukku kirjoitti:Mikä ihmeen turvakortti? Kun kävin tekemässä verkkopankki- ja korttisopimuksen, niin sain sieltä jo sillon verkkopankin tunnukset ja koodit. Electronin pinkoodit tuli muutama päivä myöhemmin ja siitä sitten pari päivää, niin tuli itse kortti.
Ainoa asia mikä minulle tuli muutama päivä ennen itse korttia oli sellainen ohut lappu jossa luki tunnuslukuni ja se pitkä numerosarja, mitään verkkopankkiin liittyvää en ole vielä saanut vaikka olen kaikki nämä paperit käynyt läpi jo useita kertoja.

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Su Helmi 12, 2006 22:33

Juu se tunnusluku on siihen sun Visa Electroniin, jonka saat pian postissa. Tosiaan se Verkkopankki avataan samantien sinulle kun käyt konttorissa asioidessasi sen avaamassa eli kaikki siihen liittyvä annetaan jo siellä. Oletko mahtanut sellaista edes avata :P

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Ke Helmi 15, 2006 11:16

Sampo-pankki käyttää sellaista turvakorttia, jossa on sarja nelinumeroisia turvalukuja ja jokaista vastaava kuusinumeroinen avainluku. Tälläinen kortti sinulla pitäisi olla asiakasnumeron ja henkilökohtaisen tunnusluvun lisäksi, mikäli verkkopankin toimintoja, kuten laskujen maksamista ja tilisiirtoja mielii tehdä. Tai sitten Sampo-pankki on muuttanut käytäntöjään uusien asiakkaisen kohdalla :?...

Visa Electronille puolestaan tulee omat tunnusluku postissa erillään kortista. Itse sain oman kortin noin viikkoa tunnusluvun saamisen jälkeen.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Ke Helmi 15, 2006 11:23

NetDiver kirjoitti:Tälläinen kortti sinulla pitäisi olla asiakasnumeron ja henkilökohtaisen tunnusluvun lisäksi, mikäli verkkopankin toimintoja, kuten laskujen maksamista ja tilisiirtoja mielii tehdä. Tai sitten Sampo-pankki on muuttanut käytäntöjään uusien asiakkaisen kohdalla :?...
Itseasiassa nykyään sitä tarvitsee jo kirjautumis vaiheessa.
Your just jealous because the voices talk to me.

Roakel

Viesti Kirjoittaja Roakel » Ke Helmi 15, 2006 22:31

No nyt on sitten Sampoon kirjautuminen onnistunut niin kuin pitääkin ja kaiken pitäisi olla kunnossa, tosin tilillä ei toistaiseksi ole yhtään rahaa. Nyt kysyisin vaihteeksi tuosta DVDPacificin rekisteröitymisvaiheesta (johon en siis ole vielä koskenut tikullakaan), että mistä minä tiedän mihin kohtaan laitan mitkäkin numerot kun siellä ei luonnollisesti ole näitä termejä suomeksi? Onko näitä kenttiä edes paljon?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Helmi 15, 2006 22:33

Roakel kirjoitti:No nyt on sitten Sampoon kirjautuminen onnistunut niin kuin pitääkin ja kaiken pitäisi olla kunnossa, tosin tilillä ei toistaiseksi ole yhtään rahaa. Nyt kysyisin vaihteeksi tuosta DVDPacificin rekisteröitymisvaiheesta (johon en siis ole vielä koskenut tikullakaan), että mistä minä tiedän mihin kohtaan laitan mitkäkin numerot kun siellä ei luonnollisesti ole näitä termejä suomeksi? Onko näitä kenttiä edes paljon?
Eipä siellä mitään maagista kysytä. Jos ei ole yhtään englannin kielen taitoa, pyydä joku tuttu ainakin alkuun mukaan. Vaikka homma onkin suoraviivaista, on tärkeä ymmärtää kaupan ehdot kun kauppaa tekee. Varmuus pitää pinnalla.

Oleellisin kysymys on yleensä mitä pistää state/province kohtaan. Optioita on, fiksuin yleensä on pistää N/A (joskus tulee automaagisestikin). Voi myös pistää maakunnan nimen, jotkut paikat edellyttävät tätä.

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » To Helmi 16, 2006 14:52

Tuohon turvakortti kysymyksiin vielä... no taidan kirjoittaa ihan miten minulle itse homma toimi.

1. Kävin Sammon konttorissa tekemässä Visa Electron ja Verkkopankki hakemukset.
2. Visa Electron luvattiin saapuvan seuraavan 14päivän kuluessa, kun taas Verkkopankki aukesi heti ja sain samalla tuon turvakortin eli salasanat verkkopankkiin.
3. Visa Electronin pinkoodi saapui n. 5 päivää hakemisesta ja n. 7päivää hakemuksen lähettämisestä tuli Visa Electron.

Tuossahan se nyt on yksinkertaisuudessaan.

Roakel

Viesti Kirjoittaja Roakel » To Helmi 16, 2006 15:36

Olisi vielä vähän kysyttävää tuosta rekisteröitymisvaiheesta. Olen nyt siinä kohdassa missä pitäisi laittaa se CVV2 kohta siihen kenttään ja mitä nyt tuosta esimerkistä ymmärsin, niin se tarkoittaa sitä Visa Electronin toiseltapuolelta löytyvää seitsemän numeroista numerosarjaa jonka kolme viimeistä numeroa on CVV2? Siinä viitataan jatkuvasti luottokorttiin ja tämähän ei sitä ole, niin mietin että mitenköhän tämä tulee onnistumaan.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » To Helmi 16, 2006 16:42

Hyvin tulee onnistumaan. Itse en koskaan muista, mitä numerosarjaa tuohon kohtaan vaaditaan, joten tungen aina molemmat ja katson kumman hyväksyy. Toinen on oikea, toinen väärä. Minulla on sellainen tunne, että joku liike ei hyväksynyt sitä oikeaa, mutta hyväksyi sen väärän. :D

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » To Helmi 16, 2006 19:13

Roakel kirjoitti:Olisi vielä vähän kysyttävää tuosta rekisteröitymisvaiheesta. Olen nyt siinä kohdassa missä pitäisi laittaa se CVV2 kohta siihen kenttään ja mitä nyt tuosta esimerkistä ymmärsin, niin se tarkoittaa sitä Visa Electronin toiseltapuolelta löytyvää seitsemän numeroista numerosarjaa jonka kolme viimeistä numeroa on CVV2? Siinä viitataan jatkuvasti luottokorttiin ja tämähän ei sitä ole, niin mietin että mitenköhän tämä tulee onnistumaan.
Se CVV2 meinaa sitä kolmea viimeistä numeroa erotettua siitä muusta sarjasta. esim. 1234 567 ,joten tuosta se on tuo 567.
Ja Visa Electron on luottokortti vain ilman luottoa. Muuten se on ihan sama.

Roakel

Viesti Kirjoittaja Roakel » La Helmi 18, 2006 16:46

Onko muuten näiden korttinumeroiden tarkoitus olla isoja XXX XXXXX kun käy katsomassa asetuksiaan? Sama juttu on siinä CVV2 kohdassa, tosin siinä on kolme X-kirjainta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”