Fantasiapelit -liike

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Ma Heinä 17, 2006 15:25

Lönkka kirjoitti:Kaikesta tästä saattaa saada sen kuvan että alpparimme ovat jotenkin nukkavieruja tai jotain mikä on kyllä väärä mielikuva...
Kieltämättä... Tosin kuten joku viisas bisnesmies kerran sanoi: "On olemassa myynninkolmio eli 'Hinta', 'Laatu' ja 'Aika'... voit valita vain kaksi näistä."

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Ma Heinä 17, 2006 20:47

Tuli tässä tämän kaltainen kysymys mieleen.

En useasti, mutta monesti, olen nähnyt Fantsun hyllyillä hyvinkin kärsineitä alppoja, esim. yhden alpan (tarkemmin sanottua Death Noten kuudes osa) melkein koko etukansi oli kääriintynyt rullalle, pahin tapaus jonka siis näin. Sitten on tietenkin "vain" näitä reunojen rullaantumista yms. Tuskin nyt henkilökunnan vika, se taitaapi ennenmmin olla alppareiden pläräjöissä.

Muttah eli. Jos tuollaisen vähemmän hyväkuntoisen yksilön ostaa, niin pitääkö siitä kuitenkin täysihinta maksaa? Tämä kysymys tuli mieleeni kun Turussa bongasin öhöm, noin vuosi sitten Cloverin viimeisen osan, ja tämän sarjan "oikien" (<---Miten tuo taivutetaan...) kansien päällä on kuultopaperi kansi (tai kuulto ja kuulto...Se tuli ensimmäisenä mieleeni...), joka tässä tapauksessa oli hiukan kärsinyt, repeillyt ja palasia kadottanut...Ei nyt mitenkään suuren suuresti, mutta kuitenkin sen verran, että se osui silmään.
Noh, ajattelin kyllä kysyä myyjältä, että saisiko siitä parin euron alennuksen, mutta myyjän jo aiemman kärttyisän vastauksen ja pelottavan ilmeen jälkeen päätin olla hiljaa ja maksaa mukisematta, vaikkakin kunto hiukan harmitti, mutta kun tätä kyseistä alppaa olin tullut hakemaankin, niin en sitä kyllä hyllyyn enään voinut jättää.

Nyt meni taas tarinan kertomiseksi...Eli kysymys oli, että minkälaista politiikkaa käytetään vähemmän hyväkuntoisen alpan ja sen hinnan suhteen?

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ma Heinä 17, 2006 22:10

Kerran tai pari olen saanut tingattua minimaalista alennusta pienestä nuhjuisuudesta, ja kaveri on raportoinut samanlaista. Kannattaa kysyä, ei sitä muuten saa (no, kerran olen tainnut saada muutaman kymmenen sentin pyöristysalennuksen, ettei tarvinnut alkaa kaivelemaan kolikoita seteleiden lisäksi [tai myyjän laskemaan niitä] ^^).

Lönkka
Fantasiapelit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ti Heinä 18, 2006 11:17

blue_wolf kirjoitti:Tuli tässä tämän kaltainen kysymys mieleen.

En useasti, mutta monesti, olen nähnyt Fantsun hyllyillä hyvinkin kärsineitä alppoja, esim. yhden alpan (tarkemmin sanottua Death Noten kuudes osa) melkein koko etukansi oli kääriintynyt rullalle, pahin tapaus jonka siis näin. Sitten on tietenkin "vain" näitä reunojen rullaantumista yms. Tuskin nyt henkilökunnan vika, se taitaapi ennenmmin olla alppareiden pläräjöissä.
Itse asiassa tuo johtuu kesästä ja suuremmasta ilmankosteudesta. Muina vuodenaikoina tuota ei tapahdu.

Kun meillä (Helsingin Fanzussa) on normaalisti kutakin alpparia hyllyssä kaksi kappaletta niin Death Noteja ja muutamia muita menekkisarjoja on about 8. Jotta nämä erottuvat vielä paremmin muusta massasta niin nämä menekkinimikkeet laitetaan hyllyyn kansi, ei kylki, eteenpäin. Näin kesäaikaan kun suhteellinen ilmankosteus kasvaa alkavat noiden etummaisten alpparien kannet ilmankosteudesta johtuen kupristua.

Suoristuvat kyllä taas kun ilmankosteus laskee tai niitä pitää hyllyssä muiden välissä.

Ollaan tuohon liittyen pohdittu pitäisikö tuo päälimmäinen muovittaa -kaikkien alppareiden muovittamiseen ei siis aika mitenkään riitä kuten on jo aiemmin tullut todettua moneen kertaan :(

-Lönkka
Fantasiapelit

Lönkka
Fantasiapelit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ti Heinä 18, 2006 11:26

blue_wolf kirjoitti:... Turussa bongasin öhöm, noin vuosi sitten Cloverin viimeisen osan, ja tämän sarjan "oikien" (<---Miten tuo taivutetaan...) kansien päällä on kuultopaperi kansi (tai kuulto ja kuulto...Se tuli ensimmäisenä mieleeni...), joka tässä tapauksessa oli hiukan kärsinyt, repeillyt ja palasia kadottanut...Ei nyt mitenkään suuren suuresti, mutta kuitenkin sen verran, että se osui silmään.
Irtokanspapereilla yms varustetut alpparit ovat tosiaan tavallista herkempiä vaurioitumaan.

Yksi harvoista sellaisista mangoista/sarjakuvista joissa on irtokannet on tuo Clover ja senkin kohdalla ongelma on poistunut koska tuotteesta on ollut painos loppu jo ainakin 1,5 vuotta.

Ei ehkä kuitenkaan se optimiratkaisu... :/

-Lönkka
Fantasiapelit

Cloverin kansipaperi oli tosiaan sellaista maitomaisen läpikuultavaa muovia. Esim kalusteissa samanlaista efektiä lasiosissa kutsutaan maitolasiksi.

BTW "oikeiden" voisi olla oikea tapa taivuttaa. Tosin en ole mitenkään pätevä opastamaan ketään kielemme tiimoilta...

Arashii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arashii » Ti Heinä 18, 2006 21:32

*sob sob*

Onko Cloveria tulossa enää ollenkaan, vai onko painaminen pysyvästi lopetettu? Cloveria kun ei enää taida saada Fantsusta. .__.
"Let's move the small talk off of me, please!"

Lönkka
Fantasiapelit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ke Heinä 19, 2006 14:52

Arashii kirjoitti:*sob sob*

Onko Cloveria tulossa enää ollenkaan, vai onko painaminen pysyvästi lopetettu? Cloveria kun ei enää taida saada Fantsusta. .__.
Tosiaan Clovereista on ollut painos loppu jo ainakin 1,5 vuotta jona aikana siis ei olla saatu noita laisin lisää.

Helsingissä meillä on hyllyssä vielä 1 kpl numeroa kolme.

Mahdollisista uusintapainoksista meitä ei kukaan informoi ja siten ei siis osata asian tiimoilta valitettavasti sanoa yhtään mitään :(
Kenties kertoisivat jos kysäiset itse suoraan Tokyopopilta?

Toivottavasti ottavat jossain vaiheessa uudet painokset; me otetaan HETI myyntiin kunhan taas tulisi saataville!
En tosin lähtisi pidätttelemään Cloverin uusintapainosten tiimoilta hengitystäni koska esim Tokyopopin Sailor Mooneista on ollut vielä paa-aljon pidempään myös painos loppu ja ei kuvittelisi olevan siitä kiinni etteikö sarjaa myytäisi (tosin Sailor Mooniin voisi ehkä liittyä jokin julkaisusopimuskohtainen systeemi tms...).

-Lönkka
Fantasiapelit

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Ke Heinä 19, 2006 15:48

Ooffiksi menee, mutta menköön.

Eli Cloverista luin sellaista, että yhdessä vaiheessa ulos vissiin piti tulla kokonainen boxi siitä, eli kaikki neljä osaa yhdessä läjässä, mutta tällä hetkellä sitä julkaisua ei kuitenkaan kalenterissa näy, mutta aika varmasti Clovereista otetaan uusintapainokset, eri asia sitten, että milloin...Mutta Clover on se todennäköisin CLAMPin sarja, josta uusintapainokset otetaan, siis jos joukkoon luetaan ne vähemmän suositut kuten CLAMP School Detectives yms.

Minä ainakin nyt vain toivon, että CLAMP jatkaisi Cloverin vielä sinne loppuun asti...Omien tietojeni mukaan sarjan ei suinkaan pitänyt pelkkään neljään osaan jäädä, eikä sitä oikeaa loppua ole vielä annettu. Tosin kun sen "viimeisen" neljännen osan luin, niin ei se minusta pahemmin keskeneräiseltä lopulta vaikuttanut, mutta kyllä siitä saisi vielä paljon enemmän irti.

Lönkka
Fantasiapelit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ke Elo 02, 2006 17:47

Fantasiapelit tarkistaa mangan ja sarjakuvien hinnoittelua.

Olemme hilanneet mangan ja (ei-suomalaisten) sarjakuvien hintoja alaspäin hieman vajaalla 10 prosentilla.

Koska liikkeestä riippuen satojen tai tuhansien alppareiden hinnoittelu kestää jonkin tovin saamme itse tuotteisiin uudet hinnat muutaman päivän sisällä. Kassalla/tilattaessa tuote maksaa kuitenkin aina nykyisen eli halvemman hinnan.

Esimerkkejä hintamuutoksista:
18.00 = 16.50
12.00 = 11.00
9,60 = 8.80

-Lönkka
Fantasiapelit

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Ke Elo 02, 2006 18:35

Lönkka kirjoitti:Fantasiapelit tarkistaa mangan ja sarjakuvien hinnoittelua.
Tässähän liikuttuu kyyneliin... Köyhän opiskelijan kukkaroa eurokin lämmittää kummasti. Edellinenkin hinnanalennus on vielä tuoreessa muistissa, mutta nyt kiusaus ostaa mangoja ulkomailta pienenee entisestään.

TheBolg

Viesti Kirjoittaja TheBolg » Ke Elo 09, 2006 13:54

Ryokan kirjoitti:Tässähän liikuttuu kyyneliin...
Yhdyn onnelliseen vastaanottoon. Ihan vielä ei uskalla ulkomailta tilaamista hyllyttää, mutta varmasti tulee käytettyä Fantsun palveluita entistäkin enemmän.

Teette hienoa työtä!

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Ke Elo 09, 2006 14:26

Saatuani tietää alennuksesta riensin Jyväskylän fantsuun ostamaan Death Noten ekan volan. Tsukialennuksella hinta oli todella oiva. Play.comista ei kuitenkaan saa ihan kaikkea, valikoima aika pieni, vaikkakin edukas. Nyt hintaero kutistuu, hyvä. :)

Olin todell ailoisesti yllättynyt siitä, että jkl myymälässä oli hyllyssä kaikista sarjoista ekatkin osat mukana, oiskohan juuri tullut toimitus tai jotain. En olisi uskonut että tuota Death Noteakaan hyllystä olisi saanut. mutta saipa kummin. Kiitos, palaan vielä.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Ke Elo 09, 2006 17:31

Onpa kiva juttu, että alppareiden hinnat ovat alentuneet. Olen stadin Fantsun kantis, ja tollainen euronkin halvennus tutntuu kyllä useita mangoja ostellessa! Hienoa! Muutenkin on upeaa, että täältä saa asiantuntijan neuvoja ja vastauksia Fantsu-aiheisiin asioihin. Mutu jää siten vähemmälle.

Arvoisa herra Lönkka, löytäisitkö mistään tietoa NANA 4:n ilmestymisajasta? ShojoBeatkaan ei sitä sivuillaan paljastanut ja kaipaus on kova :roll: .
- ナナ -

Chouko

Viesti Kirjoittaja Chouko » Ke Elo 09, 2006 21:16

kagura kirjoitti:Arvoisa herra Lönkka, löytäisitkö mistään tietoa NANA 4:n ilmestymisajasta? ShojoBeatkaan ei sitä sivuillaan paljastanut ja kaipaus on kova :roll: .
Ainakin VIZ:n sivujen mukaan se ilmestyisi lokakuun 3. päivänä.

Itselleni tuo hintojen alennus on hieno asia. Kun ostan mangaa, ostan lähes aina Fantsusta. Jääpähän nyt hiukan rahaa muihinkin tarpeisiin ^^

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » To Elo 10, 2006 14:23

Turun Fansussa tulee ravattua melko usein ja olen hyvin tyytyväinen saamani palveluun.

Harvemmin hyllystä löytyy mitä etsin, koska kerään kerrallaan vain muutamaa sarjaa ja menen ostoaikeissa niin että mielessä on tietyn sarjan/tiettyjen sarjojen tietty/tietyt osat. Mutta kiva myyjä antaa aina lapun johon voin kirjoittaa mitä haluan ja yleensä jo seuraavalla viikolla puhelin soi ja pääsen noutaamaan ostokseni. Olen yleensä toimitusten suhteen hyvin kärsivällinen, ettei minun tarvitse saada kaikkea heti, eli olen varmaan asiakaskunnan helpommasta päästä.

Yleensä käyn kyllä etukäteen fantsujen kotisivulla katsomassa, että löytyykö puljusta haluamaani tuotetta. Siten yleensä säästyn turhalta mielipahalta ja kävelemiseltä. Sitten vain tilaan sen muualta. Mutta tälläistä ei tule juuri koskaan vastaan.

Hintalaput eivät ole häirinneet, tosin harvemmin sitä suoraan hyllystä mitään tulee ostettua. Harvemmassa albumissani on hintalappuja ja vielä harvemmasta olen niitä viitsinyt irrotella.

Eli suuri kiitos Fantasiapeleille. Elämäni helpottui suunnattomasti kun muutin turkuun! :wink:
Rekka Shinen!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”