Ostokokemuksia: Amazon.co.uk + Caiman USA

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Voetto
Viesti:

Ostokokemuksia: Amazon.co.uk + Caiman USA

Viesti Kirjoittaja Voetto » Pe Elo 12, 2005 21:03

whispering:in ansiosta tilasin itsellenikin Please Twins! boxin, joka siis on spinoff-sarja Please Teacher!:sta.Ostin sen kylläkin amazon.co.uk:sta DVDPacific:n sijaan :)

Miksikö Amazonista? Koska sain sieltä "Limited Edition" (R1) boxin, joka sisälsi OST:n, kolme postikorttia ja valokuva-albumin, postikuluineen noin 29:n euroon. Ei paha siis, verrattuna suomen hintoihin (n. 40e)

Amazonistahan voi tilata joko itse amazonilta tai ulkopuolisilta myyjiltä, tällä kertaa Caiman USA:lta, joka oli paljon halvempi. Boxi tuli USA:n Floridasta neljässä päivässä, mikä on omasta mielestäni todella nopeasti.

Boxin kunto oli suoraansanottuna erinomainen, tuote oli vielä tehtaan muoveissa ja yksikään boxin kulmista ei ollut rypistynyt tai mennyt kurttuun. Sisältöä koski sama erinomaisuus, ei "floaterieita" taikka ruttuja.Paketti oli vallan iso ja boxin ympärille oli laitettu vain yksi kerron kuplamuovia. Tämä on hyvä sen takia, koska nyt iskut ottaa vastaan itse suuri loota, eikä tuote jos se olisi tiukasti pakattu.

Suositteluni, tuolta tulen muutkin "Limited Editonit" tilaamaan kun niitä nyt ei niin paljon ole tuolla DVDPacific:ssä.
You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » La Elo 13, 2005 07:40

Eikös dvd pacific kauppaa tuota samaa settiä hintaan 28,87 dollaria, josta eurokäyttäjälle melkein viidennes on ilmaa? Eivätkä postikulutkaan hulluja yleensä ole ollut, tosin eihän ne missään neljässä päivässä tietenkään saavu... mutta tulisiko tuo melkein saman hintaiseksi pacificissakin?

Voetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voetto » La Elo 13, 2005 10:02

Hintaa tulisi Pacificilta postikuluineen 29,69e joten yhtäpaljon sitäkin kautta köyhtyy.

Amazonin kautta tulen vielä tilaamaan mm. FullMetal Alchemistin peltiboxin, jota ei ainakaan saa Pacificilta, mutta tottakai myös Pacificilta tilailen, mm. nyt tulossa Genshiken- ja Burst Angel-boxit sekä muita DVD:itä.

Itselläni on aina tapana surfata ympäri nettiä ja katsella parhaimmat tarjoukset ajan kanssa, ettei sitten jälkeenpäin harmita.Amazon on hyvä jos etsii jotain harvinaisempaa, Pacific:ltä saa taasen täysiä boxeja halvemmalla.
You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » La Elo 13, 2005 11:02

Olen tilannut Caiman USA:lta cd-levyjä (progerokkia, ei mitään animekamaa) useastikin, aina on toimitus ollut nopeaa ja kauppatavara täydellisessä kunnossa. Hinnat ovat järkevät ja toimitus tosiaan tuli aina viikon sisällä.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Elo 14, 2005 21:53

Amazonin "bonuskauppiaat" ovat keskimäärin vaarallisia, mutta joukossa on ehdottomasti monia asiallisiakin. Syy, miksei näitä voi suositella, on selvitystyön vaikeus. Etenkin ensi kertaa tilauksia puuhailevalle voi olla vaikeaa erottaa piraattituotteita aidosta, selvittää mahdolliset poikkevat toimitustavat, mahdolliset kansainvälisten tilausten lisäkulut yms.

Tarkkasilmäiselle ostajalle voi olla ihan hyvä valinta, ei siinä mitään.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Ma Elo 15, 2005 12:27

whispering kirjoitti:Eikös dvd pacific kauppaa tuota samaa settiä hintaan 28,87 dollaria?
Onko kenelläkään varmaa tietoa siitä, sisältääkö DVD Pacificin paketti kaikki samat oheistuotteet, joita aiemmassa viestissä mainostettiin? Ainakaan tuotetiedoissa ei mainita mitään, vaikka kyseessä onkin nimen perusteella sama tuote... Ja anteeksi hieman off-topic -postailu.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Ma Elo 15, 2005 12:48

Ryokan kirjoitti:Onko kenelläkään varmaa tietoa siitä, sisältääkö DVD Pacificin paketti kaikki samat oheistuotteet, joita aiemmassa viestissä mainostettiin? Ainakaan tuotetiedoissa ei mainita mitään, vaikka kyseessä onkin nimen perusteella sama tuote... Ja anteeksi hieman off-topic -postailu.
Oma on DVD pacificista, sisältää just noi DVD Vol 1, boxi, Soundtrack ja jotain postikortteja sekä sellanen vihko mihin ne postikortit saa laitettua.

DVD pacific'ssa on aina kaikista tuotteista UPC koodi laitettuna, jota kautta saa 99.9% varmuudella tietää mikä tuote on kyseessä, vaikkei mitään muuta tietoa levyistä olisikaan postattu.
Your just jealous because the voices talk to me.

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » Ma Loka 24, 2005 18:04

yritin tilata mangaa amazonista mutta tuli tällänen viesti sitten maillin:

Greetings from Amazon.co.uk.

We wanted to let you know that your Visais being declined
by the issuing bank.

Sometimes a card number will experience one or more failed attempts before
it is ultimately authorised, and we will retry your payment card shortly.
To avoid further delay, you may want to contact the bank to resolve this
matter. Alternatively, if the card has been updated or revised in any way
recently, we will need to receive that new information so that we can
process this order successfully for you.

It is not necessary to place a new order, but if you would like to update
payment information or specify an alternative payment method for this
order, you may do so online by visiting "Your Account" at the top of any
page of our website.

Please note that only orders specified by you will be switched to a new
card. If you elect to pay by cheque or money order, the payment must be
denominated in GB Pounds and drawn on a UK bank. Unfortunately, we are not
able to accept Eurocheques.

eli, ne ei pysty velottaan mun tililtä rahoja, koska mulla ei oo UK pankkitiliä vai?
Mulla on tili Osuuspankissa ja olen unlokannu sen sillai että mun pitäis pystyä tilaamaan netista kortilla. Tää mun kortti on Visa Elektron.
Eli mitäs mun pitää tehdä?

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Ma Loka 24, 2005 18:10

NERV kirjoitti:eli, ne ei pysty velottaan mun tililtä rahoja, koska mulla ei oo UK pankkitiliä vai?
Mulla on tili Osuuspankissa ja olen unlokannu sen sillai että mun pitäis pystyä tilaamaan netista kortilla. Tää mun kortti on Visa Elektron.
Eli mitäs mun pitää tehdä?
Tähän on kolme mahdollista syytä:
A: Syystä tai toisesta sun kortilla ei voi tilata.
B: Olet ilmoittanut vääriä tietoja.
C: Sun tilillä ei ollut tarpeeksi rahaa kun ne yritti velottaa kortilta.

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » Ma Loka 24, 2005 18:35

Mikäs muuten toi Billing post code on? sitä en oo täyttäny, kaikki muu pitäis olla kunnossa.

Voiko johtua siitä että tilasin tuotteen Sveitsiin, mutta olen silti Suomessa kirjoilla?

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Ma Loka 24, 2005 18:45

NERV kirjoitti:Mikäs muuten toi Billing post code on? sitä en oo täyttäny, kaikki muu pitäis olla kunnossa.

Voiko johtua siitä että tilasin tuotteen Sveitsiin, mutta olen silti Suomessa kirjoilla?
Tiedot mitä ne tarvii
Billing address (sun kotiosoite, eli siis se mikä on luottokunnalla -> maistraatissa)
Kortin numero ja voimassaoloaika.
Sekä joissain tapauksissa kortin takaa se 3 numeron varmennus tunnus.
Joskus pitää laittaa myös pankin nimi.

Eli jos tilaat omaan osoitteeseen, niin laitat vaan että billing address on sama kuin shipping address. Muussa tapauksessa laitat koko kotiosoitteen siihen "billing address" kohtaan.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Loka 24, 2005 22:00

Pankin nimi -kohtaan kannattaa useimmin pistää tarkka teksti kortin takaa.

Vastuuttomana hippinä jätin korttini liian pitkän matkan päähän joten en muista tarkkaa formaattia, mutta omani tapauksessa siinä luki tyyliin NORDEA BANK PLC <osoite ja maa tosi lyhyessä formaatissa>. Kun on koko setti oikeassa muodossa, se löytyy hätäisesti.

Meinaten sitä jotta Mäyräkylän Maalaiskunnan Paikallissäästöpankki tekstinä ei välttämättä kerro ihan sitä mitä vastapuoli hakee.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Ma Loka 24, 2005 22:10

kyuu kirjoitti:Vastuuttomana hippinä jätin korttini liian pitkän matkan päähän joten en muista tarkkaa formaattia, mutta omani tapauksessa siinä luki tyyliin NORDEA BANK PLC <osoite ja maa tosi lyhyessä formaatissa>. Kun on koko setti oikeassa muodossa, se löytyy hätäisesti.
Mulla on aina riittäny pelkkä Sampo... mut Sammon asiakkaat saakin selkokielisiä ratkaisuja :D

fizza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fizza » Ke Loka 26, 2005 01:23

Itse muistelisin, ettei Osuuspankin Visa Electron oikein tykkäisi toimia ulkomailla...ei ainakaan, jos sivuilta ei löydy Verified by Visa -palvelua.

Sandalphon

Viesti Kirjoittaja Sandalphon » To Touko 11, 2006 19:23

En tiedä, onko nyt ihan oikea thread, mutta kuitenkin...

Noniin, ajattelin nyt tilata mangaa Amazonista, koska tulee hitusen halvemmaksi, kuin Archoniasta (vähän päälle 5e säästää). Ajattelin nyt kysäistä, että saako tuolta Amazon.co.uk:sta tilattua ihan samanlaisella sinne etukäteen maksettavalla pankkisiirrolla, kuin Archoniaan saa? On vaan noinkin isolla firmalla mahdollisimman epäselvät nettisivut...

Ainiin, ja kuinka kauan noilla yleensä menee toimituksessa, kun Archoniassa olisin toivonut nopeampaa?
"Jos Helvetti on täynnä Saatana joutuu seisomaan..." -Yup

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”