Tullimaksut?

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

zsb

Re: Tullimaksut?

Viesti Kirjoittaja zsb » Pe Loka 05, 2012 12:00

Jokirapu kirjoitti:eli taitavat tullissakin katsoa vain nuo epäilyttävimmät paketit, vaikka tulliraja "vähän" ylittyisikin.
Tulliposti ei "katso" paketteja vaan ne poimitaan pistokoetyylillä.
Yami no chikara o himeshi kagi yo
Shin no sugata o ware no mae ni shimese
Keiyaku no moto Sakura ga meijiru
RELEASE!

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » To Loka 11, 2012 15:44

Kyllä se alkaa jo henkilökohtaisesti vaikuttamaan katsomiselta, kun viimekuun maksikirjelähetyksistä nyt Viisi viidestä on jäänyt nalkkiin... tai sitten vakioasiakkuus taas teke haittaa.

Noh, elämä on välillä siperiaa.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Marras 11, 2012 20:44

Mitenkäs on muuten kirjalähetysten laita ensi vuonna, tietääkö kukaan? Tähän saakkahan kirjoja on saanut tuoda suuremmallakin summalla ulkomailta ennen kuin lisämaksua on haluttu periä.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Marras 11, 2012 22:20

escape_rope kirjoitti:Mitenkäs on muuten kirjalähetysten laita ensi vuonna, tietääkö kukaan? Tähän saakkahan kirjoja on saanut tuoda suuremmallakin summalla ulkomailta ennen kuin lisämaksua on haluttu periä.
Osta Euroopan sisältä niin ei vaikuta millään tavalla ..
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Marras 12, 2012 01:11

-Dist kirjoitti:Osta Euroopan sisältä niin ei vaikuta millään tavalla ..
no heh heh.

Kellään oikesti tietoa asiasta?

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ma Marras 12, 2012 06:10

escape_rope kirjoitti:Mitenkäs on muuten kirjalähetysten laita ensi vuonna, tietääkö kukaan? Tähän saakkahan kirjoja on saanut tuoda suuremmallakin summalla ulkomailta ennen kuin lisämaksua on haluttu periä.
Muistaaksenihan se taisi olla kokonaisvaltainen rajasumman alennus, eli kirjojen suhteen samat alvit pätee tullauksessa, mutta verovapaa raja on sitten huomattavasti alempi.

En muista mikä se ehdotettu raja tullauksen aloittamiselle oli, mutta jos se nyt tosiaan on se uhkailtu 2 euroa, niin noin 25 euron paketti lähetyskuluineen kirjoja pitäisi vielä tulla ilman lisäeriä, jos kirjojen alvi on pysynyt 8%ssa, niin tuolloin pysytään vielä kahdessa eurossa.

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » Ma Marras 12, 2012 07:44

finnleo kirjoitti:
Muistaaksenihan se taisi olla kokonaisvaltainen rajasumman alennus, eli kirjojen suhteen samat alvit pätee tullauksessa, mutta verovapaa raja on sitten huomattavasti alempi.

En muista mikä se ehdotettu raja tullauksen aloittamiselle oli, mutta jos se nyt tosiaan on se uhkailtu 2 euroa, niin noin 25 euron paketti lähetyskuluineen kirjoja pitäisi vielä tulla ilman lisäeriä, jos kirjojen alvi on pysynyt 8%ssa, niin tuolloin pysytään vielä kahdessa eurossa.
Jos en ihan väärin muista niin kirjojen alv taisi olla 9% tällä hetkellä?

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ti Marras 13, 2012 19:38

Ylen sivuilla oli vasta aiheesta uutinen, jonka mukaan kirjoilla verottomuuden raja olisi 50 euroa: Yhä useamman nettishoppailijan asioitava pian tullin kanssa.

:x

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Marras 14, 2012 11:47

Kiitos starscream!
Tuolla 50:llä nyt muutaman kirjan vielä tuo, parempi kuin ei mitään .__.

Arbitor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arbitor » Ma Helmi 04, 2013 02:56

Mites tullauksen kanssa pitäis tehdä, jos on alennuspisteitä käyttäny alentamaan hintaa alle tullirajan tai muuten hintaa alennettu?

Pistetäänkö tullaukseen aito hinta vai pistetäänkö pisteillä alennettu hinta tuotteelle tai postitukselle?

Itse olin pistänyt rehellisesti aidon hinnan, tosin ei se alennus ollut kuin muutama sata jeniä.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Helmi 04, 2013 23:15

Itse olen kerran soittanut tulliin ja saanut sieltä paketin veloituksetta pois, sillä käytin postimaksujen maksamiseen pisteitä. Sanoin vain henkilölle puhelimessa, että koska olen vakioasiakas sain postikulut veloituksetta ja olihan minulla siitä todistekin, joten eihän siinä mitään. Itse ainakin ilmoitan vain sen määrän, minkä olen maksanut. Miksi maksaa lisäkuluja jostain, mistä itse ei ole maksanut.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ti Helmi 05, 2013 21:25

Olen useamman kerran tilannut ulkomailta arvoltaan tullirajan ylittäviä tavaroita, mutta vasta kuukauden sisään jouduin ekan kerran maksamaan tullimaksun. Arvelen, että tämä oli vain siksi, että tuotteen hinta oli kirjattu pakettiin (n. 85€), kun taas yhteensä yli 100€n maskista ei tullut mitään maksuja :I Tämä vissiin ihan normaalia, vai?
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ti Helmi 05, 2013 21:57

Riippuu ihan onko se tavaran arvo laitettu esiin siihen paketin päälle ja ilmoitettu vielä rehellisesti eli arvoa alentamatta.
Ennen tulliraja roinalle postikuluineen oli 43€:n luokkaa, tästä vuodesta alkaen vain 22€. Kirjoja tosin saa tuoda vielä noin 50€:lla ilman lisämaksuja.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ke Helmi 06, 2013 14:10

Se on kai yleistäkin että paketin radalle laittava voi merkitä hinnaksi alemman kuin mitä se todellisuudessa on välttääkseen vastaanottajan vaivat tullimaksusta? Yhden tilaamani vaatekappaleen todellinen hinta postikuluineen päivineen oli about 150€ (kääntäkää se jeneiksi), mutta pakettiin oli merkattu tuotteen yhteissummaksi 1500y, eli vajaa 15€. Ihan mukavaa sinänsä, ei siinä mitään.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » Ti Heinä 16, 2013 17:18

Yo te jotka ymmärrätte tullista ja niiden maksuista ja näistä!
Meikä on harkinnut tilattavan jomman kumman setin Medaka Boxin mangoista, toisessa tulee kaikki osat 1-21, ja toisessa osat 1-15.
Japanista taisivat molemmat paketit tulla, hintaa kertyisi toiselle paketille kokonaisuudessaan jotain 105e ja toiselle jotain hieman yli 50e, ja olen miettinyt näitä tullimaksuja.
Osaisikos ketään sanoa että paljonko näille paketeille mahdollisesti tulisi lisämaksuja, jos tulli ne ottaisi epäonnekseni ja alkaisivat rahaa kiristämään, vai olisiko mahdollista ettei tulli reissua tarvitsisi tehdä ollenkaan?

Terveisin tietämätön ihminen : D
Ja olen lukenut tätä viestiketjua, worry not about that, mut kysyn nyt näin.
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”