Play.com - nyt myös mangaa

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Tammi 07, 2007 16:53

nausicaa93 kirjoitti:Tietääkö kukaan kuinka paljon Play.comista tulee postikuluja esim. yhdelle DVD:lle? Ja jos tilaa kaksi, niin tuplaantuvatko postikulut silloin?
Etusivun yläreunan "FREE DELIVERY ON EVERYTHING" tekstin pitäisi spoilata hieman asiaa. Eli siis ei mitään, postikulut on laskettu tuotteiden hintaan.

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Pe Huhti 13, 2007 21:23

Pistin torstaina tilaukseen noita alekirjoja. Tänään tuli viesti, että maksua ei voitu suorittaa. Käytin Sammon Visa Electronia, mutta taitaa mennä omaan piikkiin tämä sähläily, koska en tajunnut laittaa kortin start datea.

Niille, jotka kritisoivat Sammon Visa Electronin toimivuutta ja näitä 'ongelmia' voin vain kysyä, että mitä ihmeen ongelmia? Pari vuotta ollut kortti erittäin aktiivisessa käytössä enkä ole kertaakaan joutunut minkäänlaisiin 'vaikeuksiin.'

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » La Huhti 14, 2007 13:32

Suurimmissa kirjatilauksissa Play.com on hyllyttänyt korttini ja olen joutunut soittamaan itse kyseiseen puljuun selvittääkseen tämän ongelman. Paskamaista, mutta minkäs teet. Tarvitsevat jonkun suullisen vahvistuksen ja erillisen koodin, minkä avulla voin sitten jatkossakin tehdä vapaasti kauppaa isommista tilauksista. Parhaimmillaan olen muuta roinaa, kuten DVD:eitä ostanut kerralla yli 100£, mutta jos ostokset ylittivät yli neljä kirjaa, niin käyttäjätunnus pistettiin lukkoon.

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ma Huhti 28, 2008 01:13

Onkos kukaan tilaillut puljusta dvd-bokseja lähiaikoina? Mietityttää vain, että miten pakkaavat tuotteensa nykyään, kun ainakin yksittäiset dvd:t tulivat aikanaan pelkkään pahviin pakattuna. Halpaa animea olisi tarjolla, mutta epäilyttää vanhojen kokemusten perusteella tuollaisten pahviboksien saapuminen ehjänä perille.

Edit: En ole edelleenkään tilannut Play.comista dvd-bokseja, mutta pari halpaa peliä on tullut lähiaikoina sieltä ostettua. Tuli taas törmättyä tänään heidän surkeaan pakkaustyyliinsä, kun postiluukusta tipahti pahvikuoressa lähetetty PS2-peli. Tästä johtuen posti oli tietysti saanut pelikotelon siihen kuntoon, että levy helisi kotelonsa sisällä irrallaan ja naarmuisena kotelosta irronneiden sirpaleiden kanssa. :(

Sun

Re: Play.com - nyt myös mangaa

Viesti Kirjoittaja Sun » Ke Syys 24, 2008 17:28

Tuli eräs dvd-boksi tilattua ja ihan hyvässä kunnossa oli. Boksi oli pienikokoinen ja tarpeeksi hyvin pakattu, sillä mitään vaurioita ei tullut, vaikka lähetys tuli kerrostaloasunnon postiluukusta sisään. Yksittäiset dvd-kotelot ovat yleensä herkempiä hajoamaan varsikin levyn kiinnityskohdan kohdalla, pari tällaista tapausta on sattunut Discshopista tilatessa.

Tämä oli ensimmäinen tilaukseni Play.comista ja se sujui kaikinpuolin hyvin, joten tulen vastaisuudessakin tilaamaan kyseisestä paikasta.

aurea

Viesti Kirjoittaja aurea » Ke Loka 08, 2008 13:09

Innostuin kun huomasin erään lähes kaikkialla loppuun myydyn figuurin valikoimassa, ja vieläpä halvalla (ebaysta en halua ostaa, ei ole niin hirveä halu sitä saada). Sitten checkoutissa kävi ilmi etteivät noita toimita UK:n ulkopuolelle, prkl.

Mutta olen pari animelootaa aiemmin tilannut, ehjänä on saapuneet pelkässä pahvilaatikossakin.

annikka

Viesti Kirjoittaja annikka » To Maalis 12, 2009 22:31

Kesti aikansa ennen kuin tajusin miten Play.com:sta tilataan: olin tottunut että tuotteita voi tilata myös maksamalla punnilla ja muutamat ensimmäiset yritykset kaatuivat ilmoitukseen, ettei tuotetta postiteta Brittien ulkopuolelle. Viimein tajusin vaihtaa rahayksikön euroon ja sain tilattua pari dvd:tä, joihin olin kohtuutyytyväinen, sillä toinen oli alennuksessa -75% ja toista en ollut aikaisemmin tajunnutkaan etsiä. Postitus oli nopeaa, ensimmäisen tilauksen saapumiseen meni seitsemän arkipäivää ja toinen tuli jo kolmen päivän sisällä. Huvittavinta lieni pakkaukset joissa levyt tulivat, sillä Pussikeskus oy suomalaisine puhelinnumeroineen ja nettiosoitteineen koristelee pahvipaketteja.
Positiivisinta Play.com:ssa taisi kuitenkin olla ilmoitus sähköpostiin kun lähetys oli postitettu. Tiedosta on paljon iloa ainakin itselle, kun tietää milloin postilaatikkoa osaa kytätä.

Tutustuin myös Playtradeen, enkä ole ihan varma meneekö off-topiciksi vai ei. Tilasin kuitenkin dvd-boksin MovieMars nimisen amerikkalaisen firman kautta ja yllätysyllätys, boksi oli ruttaantunut reunoista. Paketti oli laitettu yksinkertaiseen kuplamuovilla pehmustettuun kirjekuoreen ja matkalla ehtii kolhiintua.
aka pottums.
myanimelist || last.fm

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » Su Marras 22, 2009 15:21

Yritin tilata Claymoren dvd:tä kyseisestä paikasta. Paikan luotettavuuteen uskoin koska kaverini oli tilannut sieltä aiemmin. No, menihän se sitten mönkään kun ei korttiani hyväksytty (Säästöpankin electron). Toiseen kertaan vaihdoin tiedot, jos vaikka olikin tullut virhe mutta ei.
Kaverillani, joka oli tilannut myös tuolta aikoinaan, oli ollut samainen ongelma (osuuspankin electron). Tällä kyllä on ihan vain visa niin silloin se tilaus onnistui. Itse en kuitenkaan viitsi Visaa hankkia.
Positiivista oli kuitenkin se, ettei kulunut edes tuntia kun sähköpostiin tuli ilmoitus ettei kortti kelpaa.

Mietin sitten että pitäisikö amazon.co.uk:sta yrittää tilata, vaikka se olisi kalliimpi ja tulisi vielä postikulutkin hintoihin. Play.com olisi ollut siitä hyvä, että sieltä olisi saanut edullisemmin.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ma Marras 23, 2009 00:39

Ylläolevaan viestiin sen verran että nopeasti katsottuna esim. Rightstuf.comista saa Claymore 1-6 DVD:t hintaan 62$ jossa jo postikulut sisällytetty. Tuo on siis noin 42 euroa, eli vain 3 euroa kalliimpi kuin play.com .. Taitaa olla halvempi kuin amazon.co.uk mitä nopeasti katsoin.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Mujava

Viesti Kirjoittaja Mujava » Ma Joulu 07, 2009 15:37

Itse tilasin kaksi kappaletta pelejä (voidaan rinnastaa dvd:n) play.com. Tilaukset lähtivät 19 ja 20 pv marraskuuta liikenteeseen. Aikaisemmin lähtenyt saapui ilman ongelmia perille 30.11. Toinen ei ole vieläkään saapunut. Jälkimmäisen syyn tiedän mutten mahda sille mitään: PAL lakko Helsinki Vantaan lentokentällä. Kaikki tavarat ovat siis jumissa. Joten ennen sen loppumista ei kannata tilata täältä mitään, muuten saa odottaa kauan.

Aikaisemmin olen tilannut muutakin tavaraa ja pitää sanoa että palvelu pelaa loistavasti ja postikuluja ei ole. Ja mitä tulee monen tuoteen lähettämiseen, he pistävät kaikki eri laatikoihin / kirjeisiin, jottei tavara jää tulliin kiinni (paikka sijaitsee Isle of Manilla).

Suosittelen kokeilemaan, mutta muistakaan nykyinen lakko ja tilatkaa vasta sen loputtua!

Unohdin mainita: Kaverini tilasi pari kirjaa ja kummatkin tulivat alle viikossa mint -kuntoisina (muoveissa ja koskemattomina). MUTTA käyttöjärjestelmä (esim. Windows 7) ei voi tuolta tilata!
ウメハラがぁ 捕まえてぇぇ ウメハラがぁ 画面端ぃぃっ バースト読んでえぇっ"
" まだ入るぅぅ ウメハラがぁっ ・・・つっ近づいてぇっ ウメハラがぁ決めたぁぁーっ

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ti Joulu 08, 2009 03:23

Se lakko kyl loppui jo mun käsityksen mukaan että se siitä syystä myöhästymiseen. Omaa kamaa tuli briteistä ihan normaalisti tänään postiluukkuun, ja viime viikolla tilasin :)
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Tiukukello
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiukukello » Ke Joulu 09, 2009 20:22

Höh. Heitinpä vihdoinkin puljuun tilausta. Kuinkas ollakaan, kortti [OPn Electron] ei näy käyvän. Herjaa vain kortin tietojen tarkistamisella, vaikka olen useamman kerran jo kaiken tarkistanut & kirjoittanut uudestaan. Eipä olekaan ennen sattunut omalle kohdalleni kortin käymättömyys, mutta kaitpa sekin on joskus koettava.

Saas nyt nähdä, että menenkö tilauksen peruuttamaan vai jatkanko vielä yrittämistä..

/edit:

Tilaus onnistui sittenkin, kaikki johtuikin siitä että olin viisaana unohtanut laittaa puhelinnumeron eteen suuntanumeron. Sen siitä saa kun kiireessä täyttää tietoja. :)
rain- → Tiukukello
Manga ListLast.fm

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Ma Helmi 14, 2011 23:40

Sain juuri ensimmäisen tilauksen täältä kotia. Hieman täältä anikista olin aiemmin lueskellut viestejä ja uskalsin sitten tilata. Jotenkas ensimmäisestä ostokokemuksesta:

- Sivu oli aika selkeä ja searchilla löytyi haluamiani tuotteita, mutta animea ja mangaa ei voinut helposti selata vieläkään.

- Rekistöröityminen helppoa ja kortin kanssa ei tullut mitään ongelmia (Sampo Visa Electron).

- Tuote oli helppo ostaa, vaikka ensin pukkasi ettei tuotetta voinut toimittaa UK:n ulkopuolelle (oli mystisesti vaihtanut ostohinnan punniksi jossain välissä).

- Tilasin paketin lauantaina 5.2, paketti lähetettiin 8.2 ja se saapui tänään (14.2). Eli suhteellisen nopeaa toimintaa ja aivan postilaatikosta löytyi.

- Sitten se miinus; paketointi. Olin jo osannut odottaa, mutta kyllä se hieman epäilytti katsoa sitä heppoista pahvipakettia. No itse South Parkin (sori ei animea tällä kertaa..) tuotantokausi oli hyvässä kunnossa muuten, mutta pahvikotelon kulmat olivat hieman rytyssä ja oli se muutakin damagea ottanut.

Mietin tässä vain, että uskaltaisinko tilata sieltä vähän kalliimpaa animea (tuotantokausia) ? Että, jos levyt ovat sisällä aivan hajalla (normaali muovikuori on hieman heppoisempi kuin tuo South Parkin jämäkkä pahvi), niin saako siitä mitään korvauksia itse Playlta?

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ti Helmi 15, 2011 00:51

Saa korvauksia mutta pitää tulostaa kirjallinen reklamaatio lappu tms. joka pitää postitse lähettää Playlle yms. Eli tosi vaikeata saada tuolta mitään korvauksia.

Ja ennenkun joku tulee taas sanomaan että korvaukset tai kadonneiden tuotteiden korvikkeet saa pyydettyä ihan spostilla, niin ei saa enää kun muuttunut tuo käytäntö heillä.

Animea saa muualtakin, osta vaikka Amazonista. Siellä on myös ilmaiset postikulut yli 25 ostoksille joten ihan turhaan Playta käyttää, varsinkin kun hinnoissa on usein ilmaa.

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » Ti Helmi 15, 2011 13:34

-Dist kirjoitti:Animea saa muualtakin, osta vaikka Amazonista. Siellä on myös ilmaiset postikulut yli 25 ostoksille
Häh? Olen melko varma, että tuo postikuluttomuus toimii vain jenkkilän (tai vaihtoehtoisesti brittilän, jos kyseessä amazon.co.uk) sisällä. Eli tänne kylmään pohjolaan joutuu kyllä maksamaan ihan täysimääräiset postikulut Amazonista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”