Right Stuf

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sadmik

Right Stuf

Viesti Kirjoittaja Sadmik » Ti Tammi 29, 2013 17:13

Huomasin Right Stufiin liittyen jo puolittaisen ketjun, mutta koska se on suhteellisen vanha ja yhdistetty muutaman muun kaupan kanssa samaan topiciin, oli minusta selkeyden vuoksi järkevämpää aloittaa uusi. Ajattelin jakaa ostokokemukseni, mutta haluaisin myös tietää, miten muilla on mennyt kyseisen kaupan kanssa hommat - yksi tilaus kun ei välttämättä kerro hirveästi yhtään mitään.

Itselläni on sekä positiivista että negatiivista sanottavaa kyseisestä kaupasta. Ensimmäinen miinus oli se, että ulkomaiset ostajat joutuvat lähettämään kuvan credit-/debit-korttinsa molemmista puolista, jotta jollain tavalla varmistutaan siitä, että kyseiset kortit ovat todella henkilön omia ja hänen hallussaan. Näiden lisäksi piti ottaa kuva jonkinlaisesta virallisesta paperista, jossa näkyy oma osoite ja nimi (joiden muistaakseni piti täsmätä annettujen osoitetietojen kanssa). En ollut erityisen innostunut lähettämään näitä kuvia, mutta koska yhden neliosaisen numerosarjan sai jättää piiloon kortista, päätin, ettei tilaukseni tähän kaadu.

Toinen negatiivisuus, johon törmäsin oli, että haluamani tuote ehti loppua heidän varastostaan ennen lähettämistä: Tilasin Gantz bundlen, johon kuului osat 1-8, ja pokkarit sain käsiini vasta tänään eli yli kuukausi tilaamisesta. Henkilökunta tosin lähetti asiallisesti minulle ainakin kolme viestiä, että "we're working on it". Loppujen lopuksi kuukausi ei ole niin hirveä aika odottaa, jos he ovat joutuneet hankkimaan ainakin osan tavarasta tukusta. Varsinainen toimitus tapahtui 22.1.-29.1. eli itse toimitusaika ei ollut kovin pitkä ainakaan minun osaltani. Koska yritys on yhdysvaltalainen, lähti koko pakettikin USA:sta. Paketin päälle oli merkattu täydellinen kirjanpito siitä, mitä paketti sisältää ja mikä sisällön todellinen arvo on: Tosin postikuluja he eivät ainakaan minun pakettiini merkinneet eikä niille ole valmiiseen lappumuottiin merkitty paikkaakaan. Mangat oli merkitty kirjoiksi - "rack size paperbound books" - joten ei pitäisi tulla tämän osalta hämminkiä tullin kanssa, jos paketti jostain syystä sattuu jäämään sinne.

Kaikkein paras juttu Right Stufissa on ehdottomasti loistava paketointi! Mistään en ole saanut niin hyvin pakattua mangalähetystä. Kuva paketista Laatikko on täydellisen kokoinen eivätkä pääse kolhiintumaan, kun laatikon sisällä on kehikko, joka estää pokkareiden kosketuksen varsinaisen laatikon reunoihin ja kulmiin. Jos siis ulkoinen laatikko kolhiintuukin ja putoilee, tavara sisällä ei mene rikki. Huono puoli postituksessa taas on se, että Suomeen postarit eivät ole ne kaikkein mairittelivimmat. Halvimmat taitavat lähteä siitä 13,50 $ (ainakin mangassa) ja tämä nousee aina dollarin pari, kun lisää uusia tuotteita ostoskoriin. Mutta. Jostain syystä, jos ostaa yhden ison bundlen tai pakkauksen jotain (esim. tuo minun Gantz-paketti), niin silloin pääsee tuolla halvimmalla 13,50 $ postareilla, sillä he laskevat sen yhdeksi tuotteeksi. Eli jos Right Stufista kannattaa jotain tilata, niin ehdottomasti noita isompia kasoja tuotteita, jotka ovat alennuksessa. Right Stufilla on yleensä jatkuvasti meneillään joku kampanja, ja sieltä löytää varsinkin mangapaketteja ja DVD-boksejä välillä ihan törkeeseen alihintaan. (Jotkut tarjoukset päihittää ainakin postareineenkin esim. Bookdepon - joka on nostanut viime aikanoina kivasti hintoja - ja Amazonin ym.)

Mutta sitten se iso virhe! He lähettivät Gantzin kahtena eri painoksena. Tiedän että tämä ei häiritse kaikkia, mutta se ehdottomasti häiritsee minua. En voi sietää sitä, että hyllyssäni on kahta eri painosta yhdesta manga-sarjasta silloin, kun kyse ei ole julkaisijan itse tehdystä tyylimuutoksesta kesken sarjan. Tietenkin vahingosta voi syyttää sitä, että Right Stuf joutui mitä luultavimmin hakemaan joitain osia tukusta, mutta silti jos minulle myydään yksi paketti tiettyä sarjaa tietty pätkä, niin totta kai oletan, että paketissa olevat mangat ovat kaikki samaa painosta. Ei lohduttanut yhtään, että itse pokkaritikin olivat kaikki kauniissa muovissa täydellisessä kunnossa, ja että paketin hinnaksi postareineen tuli lopulta vain n. 49 €. Valitettavasti olen sen verran neuroottinen, että luultavasti valitan ja joudun silti ostamaan itse uudestaan nuo välissä olevat pokkarit oikeana painoksena - mikäli niitä jostain saan.

Kaikesta pienestä vastoinkäymisistä huolimatta voisin silti sanoa suosittelevani kauppaa! Etenkin noita mainittuja isompia mangapaketteja ja bokseja. Lisäksi valikoima on ihan älyttömän laaja, ja keräilijänä huomasin, että puljulla on paljon varastossa vielä sellastakin mangaa, joka on muualta markkinoilta jo todella vaikea saada. Olen myös kuullut muilta mangavloggareilta, että Right Stufille tulee moni tuote huomattavasti paljon aikaisemmin myyntiin kuin muualle maailmaan - tämän osalta olen tosin kuulopuheen varassa. Kaupassa on kuitenkin niin paljon tavaraa, että sieltä löytyy lähes jokaiselle jotain. Yksittäisiä pokkareita sieltä ei kuitenkaan kannata lähteä tilaamaan postareiden takia.

Toivottavasti tämä auttoi jota kuta! Ja kertokaahan omia kokemuksianne! ^^

Bijou

Re: Right Stuf

Viesti Kirjoittaja Bijou » Ke Tammi 30, 2013 21:28

Ihan kiinnostavalta paikalta vaikuttaa ja tarjoukset houkuttelevat, mutta Paypalin puuttuminen maksuvaihtoehdoista on kyllä suuri no-no. Visa Electronkaan ei taida kelvata tuonne, joten ei maksaminen itseltäni oikein onnistuisi =/ Kiva paikka kyllä muuten.

-Dist

Re: Right Stuf

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ma Helmi 25, 2013 21:03

Bijou kirjoitti:Ihan kiinnostavalta paikalta vaikuttaa ja tarjoukset houkuttelevat, mutta Paypalin puuttuminen maksuvaihtoehdoista on kyllä suuri no-no. Visa Electronkaan ei taida kelvata tuonne, joten ei maksaminen itseltäni oikein onnistuisi =/ Kiva paikka kyllä muuten.
Visa Electron käy kaikkiin kauppoihin joihin käy Visa, ihan näin vaan tiedoksi. Vaikka kauppa mainostaisi vain luottokorttimahdollisuutta, käy Electron silti jos pankista on aktivoituna verkkopankkiostokset.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”