Paypal

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

madu
Viesti:

Re: Paypal

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Maalis 03, 2010 10:43

Jagdpanther kirjoitti:Nonni, nyt kun itsekin sain Paypal-tilini verified -tilaan, ja ennemmin kysyn tätä itseäni viisaammilta. Selailin netin ihmeellistä maailmaa, niin olenko ymmärtänyt oikein, että Paypal ottaa omalta pankkitililtä automaattisesti tarvittavan summan, jos netissä tekee jonkun ostoksen?
Näin on.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Pe Joulu 03, 2010 21:41

Pystyykö omasta verkkopankistaan siirtämään rahaa PayPal-tilille? Vai pitääkö käydä pankissa paikan päällä, jotta tämä onnistuisi?

Electorinini meni nääs jäihin oman tyhmyyteni vuoksi enkä siksi voi PayPalilla maksaa ellen saa sinne rahaa siirrettyä. Kokeilin jo lähettää rahaa ja siirto periaatteessa onnistui mutta hämää vain tuo "paypal ei hyväksy internetpankkisiirtoa" -tekstinpätkä.

Logan

Viesti Kirjoittaja Logan » Pe Joulu 03, 2010 23:17

Kyllä voi, maksat vain rahat top up account -kohdasta löytyvälle tilille ja parin päivän päästä ne ovat Paypalissa.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » La Joulu 04, 2010 10:57

Jeps, kiitosta. Toivon nyt vain, että laitoin kaikki tiedot oikein, ja että rahat siirtyisivät mahdollisimman pian.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » La Joulu 04, 2010 12:25

Nooh ulkomaansiirroissa menee oma aikansa mutta eiköhän ne ilmesty sinne ensi viikon puolella mikäli siis laitoit tiedot oikein. Tärkein ehkä se että löytyy viestikentästä joku oma tunnus tms. En nyt muista miten tuo Paypaliin talletus toimi.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Kesä 08, 2011 02:14

Nyt olisi kysymys toisinpäin: Miten tuo rahan siirto PayPal-tililtä omalle pankkitilille luonnistuu?
PP pyytää ensimmäiseksi pankin nimeä ja mietin, mitä tähän tarkkaan ottaen tulisi laittaa. Käytän Osuuspankkia mutten jotenkin usko, että tuo ainoastaan kelpaa. Oma tilinumerokin tartteis antaa mutta missäs muodossa se?

Ja ihan yleisesti, onko porukka siirtänyt rahaa PayPalilta pankkitililleen? Vähän hirvittää antaa oma tilinumero, kun pari kuukautta sitten PP-tililtäni vietiin rahaa. PP tosin selvitti asian nopsaan ja sain rahat hetimiten takaisin.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Kesä 08, 2011 02:19

Mitä kukaan sillä sun tilinumerolla voisi muka tehdä? Eihän tilinumerolla voi ostoksia tehdä eikä sitä voi PP:hen syöttää joten kukaan ei sillä tiedolla mitään tee. En kyllä tiedä miten joku olisi voinut edes sieltä viedä rahaa ellei heillä ole ollut joko sun PP tunnuksia.

Mulla kun kysytään jossain pankin nimeä niin oon vaan laittanut sen pankin ja ei ongelmaa. Ei kai sillä edes mitään väliä ole koska tilinumeron perusteella rahat siirtyy. Ohjeistakin tuon löytäisi mutta tilinumero pitää siis olla IBAN muodossa ja näät sen verkkopankista. OP.n sivuilla pitäisi olla myös jokin muunnin. Jos siinä kysytään BIC/Swift koodia niin siihen tulee OKOYFIHH.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

strawberrychip

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » To Kesä 09, 2011 13:31

Hibine, Siinä pitää olla tosi tarkka, koska mulla se jostain syystä ei hyväksyny siirtoa. Meni siitä sit joku ylimääränen maksu (menee jokaisesta kokeilusta jos ei onnistu) joten ajattelin että antaa olla. En tiedä missä sitten mättäs, pankin nimi vai oliko tilinumero väärässä muodossa ilmoitettu. :C Yritin netistä etsiä tietoo, mutta kaikkialla oli vaan eri vastauksia. En sit rohjennu yrittää uudestaan ton tyhmän maksun takia.. Mutta jos sulla onnistuu, niin kerro ihmeessä mitä laitoit niihin tietoihin koska mullakin on op:n tili.
My art&style blog

Tyson stole my bike

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Kesä 09, 2011 17:52

@Dist-
Se että PP kautta viedään rahaa ja maksetaan ihme ostoksia = ei siis välttämättä suoranaisesti jonkin henkilön tekosia vaan joidenkin netissä lilluvien ohjelmien, jotka varastavat tietoja yms. (<-- kuten varmaan minun tilanteessani kävi) ei ole mitenkään uutta ja PP myönsi sen itsekin, kun sain sähköpostia asiasta: joku oli tunkeutunut tililleni tms. ja maksanut jonkin verkkokauppa jutun PP-tilillä olevilla rahoillani. PP laittoin heti tapahtuneen jälkeen tilini jäihin ja pyysi minua vaihtamaan salasanat yms. ja tarkistamaan oliko tietojani muuteltu ja vielä katsomaan oliko tililtäni tosiaan mennyt, maksu jota en tunnista. Olihan siellä, joten piti tehdä ilmoitus asiasta PP:lli. PP otti asian käsiteltäväkseen ja palautti käsittelyajaksi rahani takaisin. Ja kun parin viikosta päästä homma oli selvä, eli minut oli todistettu täysin syyttömäksi, tuli PP ilmoitus että rahat ovat nyt virallisesti minun ja ne siirrettäisiin pankkitililleni (jos ne siellä olisivat vielä olleet, sillä käytin ne jo tietenkin).

@strawberrychip
Googlasin tietoa asiasta (koska IBAN-muodossa oleva tilinumero ei voinut millään kelvata sen pituuden vuoksi) ja sain selvää, että tilinumero täytyy laittaa ihan suomalaisessa muodossa ilman niitä ylimääräisiä nollia ja väliviivaa. Joku oli käyttänyt pankin nimen kohdalla "Pohjola Bank Plc" (oli kysynyt ihan pankista) ja tällä oli mennyt läpi, joten laitoin tuon itsekin. 2 päivää sitten siirron tein, mutta se ei näkynyt vielä tänä amuuna tililläni (PayPalin mukaan jotain reilu 2 päivää siirrossa pitäisi kestää). Tsekkaan tilini taas huomenna ja ilmoittelen, jos raha näkyisi tulleen.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Pe Kesä 10, 2011 10:45

Onnistui! Tänään oli rahat tilillä.
Eli tilinumero siihen lyhyeen muotoon (ei ylimääräisiä nollia) ja ilman väliviivaa, ja Osuuspankin asiakkaat laittakaa pankin nimeksi "Pohjola Bank Plc". Itse vielä valkkasin sen Savings-kohdan mutta tuolla ei liene väliä.

strawberrychip

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » Pe Kesä 10, 2011 18:36

Suuuuret kiitokset infosta, pitää kokeilla jossain vaiheessa! :)
My art&style blog

Tyson stole my bike

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Maalis 08, 2012 11:51

Toimiiko muilla PP niin kun pitääkin?

Itse yritin äsken laittaa maksua menemään mutta saan tätä erroria:

"This payment cannot be completed because your credit card has been declined by your credit card issuer. Please use a different credit card or complete this payment by adding funds to your PayPal balance using your bank account (it takes 2-3 days)."

.. vaikka kortilla / pankkitilillä ei ole mitään ongelmaa ja rahaa siellä on. Laitoin yhden maksun menemään itse asiassa pari päivää sitten PayPalin kautta ja kaikki sujui tuolloin ongelmitta. Miksi siis nyt yhtäkkiä kortiltani ei voitaisi ottaa rahaa, vaan minun pitäisi sitä erikseen alkaa siirtämään? En vain tajua. Tilini on Osuuspankissa.

edit:// No niin, oli pakko kokeilla miten kortti käyttäytyy vaikka BookDepossa ja eihän sielläkään tilaus mennyt läpi. Eli kortista johtuu.
edit2:// eh, no jessus. Menin OP:n sivuille ja siellä lukee näin: https://www.op.fi/op?cid=151615606&srcpl=4 eli ei taida olla minun vikani :'D Nyt vain odotellaan, että kortit saataisiin toimimaan taas.

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » To Maalis 08, 2012 17:27

Moikka! Ajattelin nyt tässä kysäistä, kun olen kuullut ihmisiltä että paypal ei ole aina luotettava, onko tämä totta? Ja jos on niin onko teilllä ollut jonkunlaisia kokemuksi siitä?
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Pe Maalis 09, 2012 18:37

escape_rope kirjoitti: edit2:// eh, no jessus. Menin OP:n sivuille ja siellä lukee näin: https://www.op.fi/op?cid=151615606&srcpl=4 eli ei taida olla minun vikani :'D Nyt vain odotellaan, että kortit saataisiin toimimaan taas.

ahem... linkki ei kyllä toimi, mutta veikkaan että oli osaa eilen luottukuntaa hieman kiusanneesta kaapelin katkeamista.

Tänään ei amiami'lla toiminut suoraan kortilla maksu, mutta paypal ainakin suoritui maksusta OP'n kortin kautta juuri äsken.

BanaaniMiku kirjoitti:Moikka! Ajattelin nyt tässä kysäistä, kun olen kuullut ihmisiltä että paypal ei ole aina luotettava, onko tämä totta? Ja jos on niin onko teilllä ollut jonkunlaisia kokemuksi siitä?
Itsellä ei ole negatiivisiä kokemuksia palvelusta ollut. Jos käyttää suoraan pankkitilisiirtorahatäydennystä se voi tietenkin kärsivällisyyttä koetella ellei ole tiliä SEB'ssä jolloin rahat kaiketi napsahtaa heti perille palveluun käytettäväksi.

Ainoa asia mikä itseä tietenkin kiukuttaa vähäsen suuremmissa maksuissa on paypalin omat muunnoskurssit jotka sisältävät kaiketi eräänlaisen palvelumaksun.

Angelrose

Viesti Kirjoittaja Angelrose » Pe Maalis 09, 2012 19:43

Olen itse ostanut Paypalilla ebaysta nyt kaksi kertaa. Ensimmäisella kerralla sähläsin ja sekotin Amerikan ja USAn dollarit toisiinsa ja sain vielä jotenkin niin menemään, että sitä rahaa katosi paypal-tililtäni sen verran, että sitten ei koko summaa ollutkaan enää siellä. Minulla oli ymmärtäväinen ja tosi mukava myyjä, joka antoi sitten minun maksaa hieman vähemmän ostoksestani.

Toisella ostokerralla ei ollut ongelmia, ihmettelen vain edelleenkin, kun rahaa siirrettäessä juurikin euroista dollareihin tai toisinpäin voi muunnossa käyttää joko "balance" tai "payment" ja tämä jälkimmäinen syö siitä ihan kivasti rahaa välistä. Taisin tämän virheen heti ensimmäisellä kertaa tehdäkin, mutta nyt olin järkevä ja laitoin balance, joten nyt onnistui rahan siirtäminen ongelmitta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”