Mistä löytyisi...

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jasmine you3

Mistä löytyisi...

Viesti Kirjoittaja jasmine you3 » La Syys 01, 2012 11:32

Eli siis ensi vuoden desuun pitäisi cossata Dead masteria ja tarvitsisin ohjeet viikatteen tekemiseen.
Jos joku on joskus häntä cossannut ja tehnyt viikatteen itse voisiko olla kiltti ja kertoa, millain se viikate kannattaa tehdä ja mistä materiaalista, sekä mistä voisi sellaiseen ohjeet löytyä. ◕ ‿ ◕
Toinen vaihtoehto olisi myös jos jostain löytyisi joku viikate, joka vastaisi Dead masterin viikatetta.
Sekin kävisi, ja mielellään joku halpa, ettei mitään kolmensadan euron viikatteita :cry:
Kiitos jo todella paljon etukäteen, olen itse tälläinen onneton joka ei löydä mitään :cry:
✖ ╭ ╮ ✖
Alone is what I have, alone is what protects me.

Sestra

Re: Mistä löytyisi...

Viesti Kirjoittaja Sestra » Su Syys 02, 2012 12:45

jasmine you3 kirjoitti:Eli siis ensi vuoden desuun pitäisi cossata Dead masteria ja tarvitsisin ohjeet viikatteen tekemiseen.
Älä missään nimessä ainakaan tuo oikeaa viikatetta coniin. Sen verran vaarallinen esine.
En ole ikinä häntä cossannut, mutta itse tekisin viikatteen varren jostakin kestävästä, esim. puusta jonka sitten vuolisi muotoonsa. Taas itse viikatteen pään voisi tehdä polyuretaanivaahdosta, omat purkkini olen hakenut Robin Hoodin rakennusosastolta. Yksi iso purkki maksaa n. 4e ja riittää todella pitkään. Lukeekohan purkin kyljessä muistaakseni pu-foam?

Tässä neuvoa pu-vaahdolla tehtyjen proppien tekemiseen, tosin englanniksi.

Eli pu-vaahtoa kaavan (aaltopahvi on ehkäpä parhain vaihtoehto) päälle. Odota rauhassa kuivumista. Sen jälkeen vuoleminen haluttuun muotoon, sen jälkeen liisteriä ja paperisuikaleita, kuivuminen, ja paperimassaa päälle. Hio lopuksi halutun näköiseksi. Tämän jälkeen propin voi maalata.

Polyuretaanivaahdon käyttö ja vuoleminen vaatii tosin paljon harjoitusta ja vuolemisjätettä tulee yllättävän paljon.

jasmine you3

Re: Mistä löytyisi...

Viesti Kirjoittaja jasmine you3 » Su Syys 02, 2012 13:32

Herrajumala en tietenkään oikeaa viikatetta :D
Meinasin vain jos on jotain muovia tai vastaavaa mistä kannattaa, mutta kiitos katson noita ja juttelen tekijän kanssa jos hän saa sitä tehtyä ^^
Alone is what I have, alone is what protects me.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”