Blippo!

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

yukito

Re: Blippo!

Viesti Kirjoittaja yukito » To Kesä 25, 2009 09:23

Linkittämissäsi tuotteissa myyjänä ei ole Amazon, vaan yksityinen kauppias nimimerkillä "Anime Santa". Näiden pehmolelujen aitous ei ts. ole mitenkään varmaa, eikä niiden perusteella kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Varsinkin kun samalla kauppiaalla on valikoimissaan pari sellaista pehmolelua, jotka ainakin minun silmääni näyttävät oudoilta ja joitakin palautteita joissa valitetaan piraattipehmoleluista. En muutenkaan tiedä kuinka paljon lisensoituja pehmoleluja yleensäkään tehdään. Joku tietävämpi voisi valaista tätä asiaa.

strawberrychip

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » To Kesä 25, 2009 20:24

yukito kirjoitti: Linkittämissäsi tuotteissa myyjänä ei ole Amazon, vaan yksityinen kauppias nimimerkillä "Anime Santa". Näiden pehmolelujen aitous ei ts. ole mitenkään varmaa, eikä niiden perusteella kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Varsinkin kun samalla kauppiaalla on valikoimissaan pari sellaista pehmolelua, jotka ainakin minun silmääni näyttävät oudoilta ja joitakin palautteita joissa valitetaan piraattipehmoleluista. En muutenkaan tiedä kuinka paljon lisensoituja pehmoleluja yleensäkään tehdään. Joku tietävämpi voisi valaista tätä asiaa.
Selvä kiitos tiedosta. Kuten jo mainitsin, en ole mikään asiantuntija näiden suhteen, anteeksi jos aiheutin sekaannusta. Olisi pitänyt vähän tarkemmin katsoa tuota myyjää, ennen kuin rupean spekuloimaan mitään näiden suhteen. Kiitos kun selvensit asiaa. 8)
My art&style blog

Tyson stole my bike

Miku

Viesti Kirjoittaja Miku » La Heinä 04, 2009 17:50

Eikös jos tuottessa lukee Made in China tai jotain sen tapasta, niin tarkoita että tuote on VALMISTETTU Kiinassa ja se on japanilainen?

Luulisinpa että jotkut tavarat ovat feikkejä, jotkut aitoja.Itse kuitenkin pidän kaupasta, mutta ehkä se ei vedä vertoja
joihinkin muihin japani-kauppoihin. :?:

Tää oli sitten MUN mielipide,joten toivon että on ok jos tykkään siitä piste. :D
Viimeksi muokannut Hoothoot, La Heinä 04, 2009 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta minun mielestäni sinä voisit kiinnittää huomiota kielioppiisi ja opetella käyttämään edit-nappulaa.

Natis

Viesti Kirjoittaja Natis » La Heinä 04, 2009 18:12

Miku kirjoitti:Eikös jos tuottessalukee made in china tai jotain sen tapasta,niin tarkoita että tuote on VALMISTETTU kiinassa ja se on japanilainen.?????
Jos tuotteessa lukee made in china niin sitä se juuri tarkoittaa, eli valmistusmaa on Kiina. En täysin ymmärrä mitä meinaat mutta monet tuotteet valmistetaan Kiinassa koska ymmärtääkseni se on halvempaa kuin muualla eikä se tarkoita sitä, että tuote olisi piraatti. Mitä meinaat tuolla "valmistettu kiinassa ja se on japanilainen"? Onhan minun oma Fujitsu Siemensin läppärikin valmistettu Kiinassa vaikka kyseinen tuote ei ymmärtääkseni ole kiinalainen.

Kävinpä pari päivää sitten Blipossa mutta mukaan ei kyllä tarttunut mitään piraatti mahdollisuuden takia vaikka pari mukavaa tavaraa tuolla olisi ollutkin. Jos eivät todellakaan tiedä liikkeessä, että osa tuotteista on piraatteja ja väittävät niitä aidoiksi niin saisivat kyllä edes varmistaa asian.

Clementine

Viesti Kirjoittaja Clementine » Ke Heinä 08, 2009 10:05

Blippossa taisin vierailla viimeksi...öh, viime vuonna, keväällä? Sen jälkeen minut saa raahata sinne vain kirveen kanssa, kun anime/manga-aiheinen krääsä ei enää millään kiinnosta, puhumattakaan putiikin pinkkeydestä ja siitä aivot sulattavan pirteästä j-popista mikä raikaa aivan liian suurella volumella.

Vuosien varrella Blipposta on valitettavasti tarttunut tavaraa (etenkin muutamaa viimeistä sivua lukiessa ottaa päähän, että sieltä on tullut ylipäätään ostettua mitään): The Nightmare Before Christmas-laukku, joka koulukäytössä ei kestänyt kovinkaan hyvin, vetoketju hajosi ja laukun läppäosa alkoi rispaantua sisäpuolelta melko piakkoin oston jälkeen. Yritin paikkailla laukkuani urheasti jonkin aikaa, kunnes luovutin ja hankin kunnon repun koulutarvikkeiden kantamiseen.

Mitähän muuta? Bleach-kangasjuliste löytyy, joskaan se ei edelleenkään roiku seinällä, kun en löydä sille sopivaa kohtaa. Ehkä vielä joskus. Kerran ale-laarista löytyi FMA:sta tuttu Al figuurin muodossa. Alennustuote se oli siksi, että figun toisessa kädessä oli jokin valmistusvirhe, mutta enhän minä siitä valittanut. Pikkukrääsää edustavat One Piece-pinssi, joka hajosi sinnikkäästi melko lyhyen käytön jälkeen, sekä shaman King-aiheinen muoviläpyskä.

Nykyään en kyllä tuosta pinkistä (piraatti)krääsän ihmemaasta ostaisi yhtään mitään.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Heinä 09, 2009 03:41

Kamarlo kirjoitti:
Miku kirjoitti:Eikös jos tuottessalukee made in china tai jotain sen tapasta,niin tarkoita että tuote on VALMISTETTU kiinassa ja se on japanilainen.?????
Jos tuotteessa lukee made in china niin sitä se juuri tarkoittaa, eli valmistusmaa on Kiina. En täysin ymmärrä mitä meinaat mutta monet tuotteet valmistetaan Kiinassa koska ymmärtääkseni se on halvempaa kuin muualla eikä se tarkoita sitä, että tuote olisi piraatti. Mitä meinaat tuolla "valmistettu kiinassa ja se on japanilainen"? Onhan minun oma Fujitsu Siemensin läppärikin valmistettu Kiinassa vaikka kyseinen tuote ei ymmärtääkseni ole kiinalainen.

Kävinpä pari päivää sitten Blipossa mutta mukaan ei kyllä tarttunut mitään piraatti mahdollisuuden takia vaikka pari mukavaa tavaraa tuolla olisi ollutkin. Jos eivät todellakaan tiedä liikkeessä, että osa tuotteista on piraatteja ja väittävät niitä aidoiksi niin saisivat kyllä edes varmistaa asian.
Kyllä se taitaa kuule niin olla että jos ostat esimerkiksi figun jossa lukee Made in China niin kyllä se piraatti on. Tämän takia juuri kiinasta tulevat tuotteet ovat halvempia, koska ne eivät kestä ja ovat muutenkin huonompia kuin alkuperäiset, eli feikkejä/piraatteja.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » To Heinä 09, 2009 08:18

-Dist kirjoitti:Kyllä se taitaa kuule niin olla että jos ostat esimerkiksi figun jossa lukee Made in China niin kyllä se piraatti on. Tämän takia juuri kiinasta tulevat tuotteet ovat halvempia, koska ne eivät kestä ja ovat muutenkin huonompia kuin alkuperäiset, eli feikkejä/piraatteja.
Spoiler: Moetan-sensei opettaa!
Kuva

"Hei Dist! Minä olen Good Smile Companyn valmistama Moetan Nendoroid ja osa-aikainen taikatyttö. Tulin opettamaan sinulle käytännön englantia, sekä erään karmivan salaisuuden meistä figuureista. Please listen, OK? ^^"

-

Kuva

"Kuten monet muutkin maailman tavaroista, myös meidät figuuritkin valmistetaan usein Kiinassa. Katso vaikka minun jalustaani. :oops: "

-

Kuva

"Mutta! Minä olen silti ihan aito taikatyttö ja japanilainen figuuri! Made in China ei tarkoita sitä, että figuuri olisi ehdottomasti piraatti, sillä japanilaiset figuurivalmistajat teettävät tuotteensa yleensä Kiinassa. Please remember this, OK!"

-

Kuva

"He- Hetkinen! Tässäkin jalustassa lukee Made in China! Minäkö muka piraattifiguuri!? Urusai urusai urusai!"
Oli niin tylsä aamu, että lähti hiukan käsistä tämä vastaus. Piti sitten oikein valokuvata. Anteeksi jo etukäteen :D

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » To Heinä 09, 2009 08:51

Yukiton erinomaiseen viestiin haluaisin vielä lisätä yhden pikkuasian. GoodSmileCompany eli firma, jotka valmistaa nendoroideja ja muita figuureita, listaa nettisivuillaan tapoja tunnistaa feikkinendoja. Lista on vielä epätäydellinen, mutta sinne luultavasti lisäillään kuvia ja tietoa ajoittain. Annettua tietoa voi myös soveltaa vastaavanlaisiin figuureihin.

Siitä sitten katselemaan, onko Blipossa aitoja vai epäaitoja nendoroideja.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Heinä 09, 2009 15:54

Ahaa. Olin väärässä, pahoittelen. Ihan kivan vastauksen kyllä laitoit mutta täytyy olla ihmisellä tylsää jos pitää oikein kuvatkin ottaa :D.

No oli miten oli, löytyyköhän Bliposta yhtään aitoa tavaraa kun pelkistä piraateista tulee tänne ketjuun palautetta ? ( Itse epäilen että löytyisi mutta evt )

Edit : Mietinpäs tässä sitten että jos sekä aidot että feikit tulee kiinasta, niin miksi aidot ovat kuitenkin laadukkaita ja feikit eivät kuulemma ? Yleensä jos yhdistää anime/manga/oheistavaran sekä maan Kiina, tulee heti mieleen käsiin hajoavat tavarat, eli ne piraatit/feikit.
Viimeksi muokannut -Dist, To Heinä 09, 2009 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Ikaryaku

Viesti Kirjoittaja Ikaryaku » To Heinä 09, 2009 19:16

No ehkä ne kengätnauhaat ja vastaavat saattaakin olla aitoja :D ja kun katsoo toiselta kantilta niin kaikkihan ovat AITOJA PIRAATTEJA :D no vitsi vitsinä
おねがい☆ティーチャー

Aura

Viesti Kirjoittaja Aura » Pe Heinä 10, 2009 17:34

-Dist kirjoitti:Edit : Mietinpäs tässä sitten että jos sekä aidot että feikit tulee kiinasta, niin miksi aidot ovat kuitenkin laadukkaita ja feikit eivät kuulemma ? Yleensä jos yhdistää anime/manga/oheistavaran sekä maan Kiina, tulee heti mieleen käsiin hajoavat tavarat, eli ne piraatit/feikit.
Kiinassahan tuotetaan tätä nykyä paljonkin laadukasta tavaraa, onhan se nouseva talousmahti. Piraattien tehtailijat kuluttavat tuotteiden tekemiseen epäilemättä huomattavasti vähemmän rahaa kuin aitojen tekemiseen käytetään, eikä heillä välttämättä ole tarvittavaa tietotaitoa tai kunnon materiaaleja, virallisista muoteista yms nyt puhumattakaan. Tai näin minä asian järkeilisin.

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Ma Heinä 13, 2009 16:11

-Dist kirjoitti:No oli miten oli, löytyyköhän Bliposta yhtään aitoa tavaraa kun pelkistä piraateista tulee tänne ketjuun palautetta ? ( Itse epäilen että löytyisi mutta evt )
Samaa mietin minäkin. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, onko Blippossa myytävät levytkään aitoja.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ma Heinä 13, 2009 21:49

^Tuo juuri. Luin juuri '' Viime aikojen hankinnat '' ketjua jossa Demmi listasi omiaan. Meinasin häntä quoteta mutta enpäs viitsinytkään niin postaan tänne josvaikka hän lukisi sen. Piti postata jotain tyyliin '' Katoitko onko levy edes aito '' :D.

Niistä ei tosin välttämättä näe ovatko aitoja. Kannet on helppo printata netistä, jos eivät printtaa jollain roskatulostimella ja huonolle paperille. Esim. Viipurista tuoduista levyista näkee että ovat piraatteja, mutta Blipon valikoimasta en tiedä. Itse levystähän sen näkee viimeistään joidenkin nrosarjojen perusteella mutta itse en tiedä tästä sen enempää.

strawberrychip

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » Ma Heinä 13, 2009 23:00

Blippo on merkannut joihinkin tuoteselostuksiin minkä maalainen versio levystä on kyseessä. Se selittää joidenkin CD:iden (DVD:t myös) halvat hinnat, kun olevat esim. korealaisia versioita. Oversea-versiot ovat myös jonkin verran halvempia kuin japanilaiset versiot. Mm. tältä sivulta löytää tietoa japanilaisen ja oversea levyjen eroavaisuuksista: http://eneabba.net/ayu/music/guide/05.jp-os.htm
Ainakin Utadan Ultra Blue on japanilainen läpyskä, mutta nopealla vilkaisulla en noista muista valikoista japanilaisia versioita löytänyt. :?
My art&style blog

Tyson stole my bike

torchi

Viesti Kirjoittaja torchi » Su Heinä 19, 2009 20:15

Varoitan siitä, että Blipposta ei kannata ostaa Portrait of Pirates (POP) Luffyä, sillä se on piraatti. Kannattaa verrata Blippon kuvaa oikeaseen POP Luffyyn, ja eron huomaa aika nopeasti. Myös hinta on paljon alhaisempi kuin oikeilla POP figuureilla, ja suurimmissa osissa tapauksista POP figuurit, joilla on alhainen hinta on väärennös.

http://www.blippo.com/store/product_inf ... ts_id=2076

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”