Blippo!

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tk

Re: Blippo!

Viesti Kirjoittaja Tk » Ma Huhti 13, 2009 08:37

Itse olen yhden kangasjulisteen Blipposta ostanut ja laadultaan se on aivan järkyttävän huono, kangas on ohut ja värit todella heikot. Siitä kankaasta näkee läpi seinän kun sitä katsoo vähän tarkemmin :/
Yukiton antamien piraatin tunnistamis vinkkien avulla sanonkin että se on piraatti, ja koska se nyt sattuu roikkumaan tuossa sellaisen kangasjulisteen vieressä mitä pidän aitona niin laitanpa kuvaakin vielä
Spoiler:
Kuva
Salamavalo rokottaa jonkun verran tuota DN julistetta, oikeasti tummempi, mutta HxH juliste näyttää suurinpiirtein samanlaiselta IRL

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ti Huhti 14, 2009 12:39

Ikaryaku kirjoitti:PS. Oletteko huomanneet, että urumin nettikaupassa kaikki nendoroidit ovat jostain syystäö eri hinnoissa? :o
Hintaerot johtuvat siitä, että Nendoroideja ostetaan eri tukuista ja tukuilla on eri hinnat. Ei mitään sen suurempaa syytä.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Aura

Viesti Kirjoittaja Aura » Ke Huhti 15, 2009 21:08

Blippo, surullinen tapaus. Ghibli-tuotteita olen aina katsellut piraatteina, sen veran tökeröitä ne ovat. Ja Blipon kissabussi-avaimenperä näyttää aitoon verrattuna joltain mikä jäi moottoritiellä auton alle. Sinänsä ironista että yksi Blipon sarjoista, Emily the Strange, on ilmeisesti alun perin plagiaatti. (Olettaen siis että edes Blipon Emily-tuotteet ovat aitoja. Piraattituote varastetusta hahmosta olisi jo kunnon ironiaa.)

Mlaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mlaa » To Huhti 16, 2009 11:11

Maanantaina käväisin tuolla Kampissa vilkuilemassa Blippon tuotteita. Tosiaankin, lähes kaikissa "Ghiblin" tuotteissa on vaan printattu se pikku rinkula, jonka kuuluisi olla tarra. MUTTA! Kännykkäkorujen uusissa malleissa se on ihan tarrana, joten voisiko Blippossa olla aitoja tuotteita *Gasp*? Vai ovatko vain keksineet lisätä piraatteihin tarrat?
Lisäksi vitriinissä oli Azumanga Daioh-figuuri, jossa pöllöilee Osaka, Chiyon isä ja se iso koira jonka nimeä en juuri nyt muista. Mutta tyttösen hiusten väri sai meikäläisen hieman varuilleen. Näytti muuten ottaneen animesta värinsä, mutta eikös Osakan tukka ole animessa/figuissa yleensä ruskea eikä musta? Harmitti kun ei ollut kameraa mukana...
Saman tien edittiä: Katsoin myös niitä Gloomy Bear-pehmoja, joista suurimmalla mallilla oli ihan muoviset kynnet (mutta mielestäni huonosti kiinnitetyt), mutta pienemmällä mallilla kynnet olikin jo tehty pvc:stä...?
Taitaa se sieltä osteleminen jäädä vähemmälle, kunnes joku osoittaa tämän ikävän tosiasian vääräksi...

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Huhti 16, 2009 11:29

Mlaa kirjoitti:Lisäksi vitriinissä oli Azumanga Daioh-figuuri, jossa pöllöilee Osaka, Chiyon isä ja se iso koira jonka nimeä en juuri nyt muista. Mutta tyttösen hiusten väri sai meikäläisen hieman varuilleen. Näytti muuten ottaneen animesta värinsä, mutta eikös Osakan tukka ole animessa/figuissa yleensä ruskea eikä musta? Harmitti kun ei ollut kameraa mukana...
Tuo figu taitaa muutenkin olla erittäin rajoitettu Wonderfest-spesiaali joka alunperin myytiin vain maalaamattomana rakennussarjana, eli todennäköisesti Blipossa myytävä on jonkinsortin kiinakopio koska tuon aidon figun hinta maalattuna onkin kolminumeroinen.

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » To Huhti 16, 2009 21:33

Kyllä ne kaikki Ghibli-kännykorut ovat piratteja. Ghiblin lisenssinomistajilla ei ole kyseisennäköisiä tuotteita ollenkaan.
- ナナ -

Super-taro

Viesti Kirjoittaja Super-taro » Pe Touko 22, 2009 17:35

Olimme luokkaretkellä helsingissä ja yhdessä kauppakeskuksessa katselin että mikäs kauppa se tuo on? Siellä oli aivan kauheen ihania kaikkee tavaraa mangaan ja animeen liittyen ja mä olin sillen et: "Tää on taivas :shock: " , mutta aika pikkusen ärsytti kun ei ollu rahaa mukana :x Sitten kävin Blipon netti sivuilla, ja olen tilannut sieltä ihania tavaroita<3

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » La Touko 23, 2009 13:25

Super-taro kirjoitti:Olimme luokkaretkellä helsingissä ja yhdessä kauppakeskuksessa katselin että mikäs kauppa se tuo on? Siellä oli aivan kauheen ihania kaikkee tavaraa mangaan ja animeen liittyen ja mä olin sillen et: "Tää on taivas :shock: " , mutta aika pikkusen ärsytti kun ei ollu rahaa mukana :x Sitten kävin Blipon netti sivuilla, ja olen tilannut sieltä ihania tavaroita<3
Ja montakohan piraattia tarttui mukaan ? Luitko edes ketjua ennen kuin postasit. Tässä on monta sivua asiaa siitä miksi bliposta ei kannata ostaa.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ke Kesä 03, 2009 09:54

Leikin nimi on: Spot the difference!
Spoiler: Elina (Queen's Blade)
Kuva

Yläpuolelta löytyy Megahousen valmistama Elina (Queens Blade) PVC -figuuri, joka muuten on nähtävästi cast-offattava, eli vaatteet pitäisi saada pois (luultavasti ainakin ylävartalosta.) :|
Alapuolelta löytyy Blippon vastaava. Kaikki kiiltää, jalusta on "melkein" oikean värinen, ase on luultavasti valmistettu vähän turhan pehmeästä materiaalista ja taitaa ne PVC-tissitkin jäädä näkemättä. Hinta 41.20 €.

Kuva
Spoiler: Cardcaptor Sakura
Kuva

Yläpuolella siis Blippossa myytävä Sakura nukke, jonka valmistajaksi kerrotaan... NHK? Hmm.. Hinta 21.90 €.
Heidän sivuiltaan löytyy näitä CCS-nukkeja vielä pari lisää, mutta tämä on ainoa jonka alkuperäisversion (vaatteiden ja asusteiden puolesta siis) onnistuin löytämään. Näiden pakkauksissa muuten lukee pelkkää kiinaa ja koska tuotteet näyttävät erittäin laaduttomilta, en juuri jaksa uskoa niiden olevan millään tasolla virallisia.
Alapuolelta löytyy yksi aidoista, Bandain valmistamista CCS-nukeista vuodelta 1999. Näyttääkö tutulta? Näitä Bandain valmistamia nukkeja mainostettiin "free pose" nukeiksi, eli niiden jalat ja kädet taipuivat mihin asentoon tahansa. Blippon Sakura näyttää kovin jäykältä. :(

Kuva

EDIT! Huomasin Urumin sivuilta selkeämmin alkuperäisen version tästä Blippon nukesta. Löytyy täältä.
Edit. Lisätään nyt vielä yksi. Tästä samasta piraatista löytyi keskusteluakin [Zero-Type] -foorumin piraattifiguurien osiolta. Sen verran vanhaa viestittelyä tosin, että linkitetyt kuvat eivät enää yhtä lukuunottamatta toimineet.
Spoiler: Asahina Mikuru
Kuva

Aito Kaiyodon valmistama Asahina Mikuru yläpuolella. Alapuolella Blippossa myytävä piraatti, hintaa huimat 46.50 €

Kuva
Viimeksi muokannut yukito, Ma Elo 31, 2009 04:00. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Ikaryaku

Viesti Kirjoittaja Ikaryaku » To Kesä 04, 2009 18:42

Tuo ylempi oli jo jotain järkyttävää :O. Taitaa olla kannatavampaa tilata vaikka ulkomailta kuin hankkia bliposta... Tässä katselin taas blipon tuotteita ja huomasin että bliposta tilaaminen postiennakolla on järkyttävän kallista. Samalla hinnalla jo melkein tilaa ulkomailta aitoa tavaraa...
おねがい☆ティーチャー

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » Ti Kesä 23, 2009 12:22

Tulee ihan sääliksi tuota Mikuru-parkaa.

Oma kokemus Blipposta on parin vuoden takaa, ei sen jälkeen ole tullut ostettua sieltä yhtään mitään. Tilasin tuolloin Death Note-laukun, jonka vetoketju alkoi näyttämään tuhoutumisen merkkejä parin kuukauden käytön jälkeen. Kyseinen laukku on tällä hetkellä korjauskelvoton :evil: Harmi, sillä piraatiksi se oli ihan tyylikäs laukku.

Tilasin myös Mokonat, valkoisen sekä mustan tuolta, koska silloisesta Animeconista kumpikaan ei tarttunut mukaan ja se jäi harmittamaan. En osaa sanoa ovatko piraatteja vai aitoja, mutta omaan vaativaan silmääni näyttävät laadukkailta. Valmistaja näyttäisi olevan Sega. Niitä vielä myydään Blippossa: Larg & Soel.
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

strawberrychip

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » Ti Kesä 23, 2009 20:56

zenisu kirjoitti: Tilasin myös Mokonat, valkoisen sekä mustan tuolta, koska silloisesta Animeconista kumpikaan ei tarttunut mukaan ja se jäi harmittamaan. En osaa sanoa ovatko piraatteja vai aitoja, mutta omaan vaativaan silmääni näyttävät laadukkailta. Valmistaja näyttäisi olevan Sega. Niitä vielä myydään Blippossa: Larg & Soel.
En ole mikään piraatti ekspertti, mutta mikäli nämä ovat aidot versiot mitä Amazonista löytyy, eroa voi ainakin huomata karvan laadussa ja jalkapohjien tuossa pinkissä.. pohjassa. Mutta en siis tiedä loppujen lopuksi millainen aito on. (ja voihan valmistajalla tietysti olla erilaisia versioita)
http://tinyurl.com/mr3p85
http://tinyurl.com/lgvgmg

Itse lähetin viestiä tässä kuukausi sitten Blipolle, ja valitin siitä miten jotkut takovat rahaa mm. Studio Ghiblin kustannuksella, ja että on tosi törkeää että ihmiset laitetaan elämään uskossa siitä, miten heillä on aito tuote ja ovat näin tukeneet lempiyhtiötään. Pyysin että he voisivat ottaa yhteyttä maahantuojaan tai edes kysyä asiasta jotain, mutta vastaukseksi tulee tuo sama loru:
Hei, Kiitos viestistä. Blippo myy vain aitoja lisensoituja tuotteita, joten kaikki myymämme tuotteet ovat 100% aitoja. Emme myy minkäänlaisia piraattituotteita. Ystävällisin terveisin,Henkka | Blippo.comwww.blippo.com
Ihan kuin heitä ei edes kiinnostaisi. :roll: Olisi kiva jos asialle voisi tehdä jotain muutakin, kuin vain olla menemättä itse kauppaan.
My art&style blog

Tyson stole my bike

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Kesä 24, 2009 13:49

Mietin vaan että onkohan mahdollista ettei Blippo itse tiedä että heidän tuotteensa ovat piraatteja. Tuo vastaushan tulee asiakaspalvelusta ja tuskin siltä henkilöltä joka vastaa sen tavaran ostosta sinne myymälään, mutta jos heille on kerrottu että tavara on aitoa niin näinhän he tulevat vastaamaan. Ei sillä että puolustaisin heitä, olisi parempi jos moinen roskakauppa ajettaisiin maan tasalle :D
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » Ke Kesä 24, 2009 14:34

strawberrychip kirjoitti:
zenisu kirjoitti: Tilasin myös Mokonat, valkoisen sekä mustan tuolta, koska silloisesta Animeconista kumpikaan ei tarttunut mukaan ja se jäi harmittamaan. En osaa sanoa ovatko piraatteja vai aitoja, mutta omaan vaativaan silmääni näyttävät laadukkailta. Valmistaja näyttäisi olevan Sega. Niitä vielä myydään Blippossa: Larg & Soel.
En ole mikään piraatti ekspertti, mutta mikäli nämä ovat aidot versiot mitä Amazonista löytyy, eroa voi ainakin huomata karvan laadussa ja jalkapohjien tuossa pinkissä.. pohjassa. Mutta en siis tiedä loppujen lopuksi millainen aito on. (ja voihan valmistajalla tietysti olla erilaisia versioita)
http://tinyurl.com/mr3p85
http://tinyurl.com/lgvgmg
Kiitoksia linkeistä. Nuo mitkä minulla ovat eivät tosin ole 12 tuumaa, vaan suunnilleen 12 cm (luonnollisen kokoisia, siis). Näiden päissä on lenkit joissa imukupit, saa vaikka ikkunaan roikkumaan :P Karva saattaa näyttää näin pienemmässä pörröisemmältä, mutta tätä ei oikeastaan tiedä muuten kuin jos tilaisi yhden tuollaisen ja vertailisi ihan luonnossa. Joka tapauksessa, mielestäni nämä ovat aika laadukkaita verrattuna joihinkin tosi tökeröihin Mokoniin joita olen conien myyntipöydissä nähnyt.
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

strawberrychip

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » To Kesä 25, 2009 00:27

-Dist kirjoitti:Mietin vaan että onkohan mahdollista ettei Blippo itse tiedä että heidän tuotteensa ovat piraatteja. Tuo vastaushan tulee asiakaspalvelusta ja tuskin siltä henkilöltä joka vastaa sen tavaran ostosta sinne myymälään, mutta jos heille on kerrottu että tavara on aitoa niin näinhän he tulevat vastaamaan. Ei sillä että puolustaisin heitä, olisi parempi jos moinen roskakauppa ajettaisiin maan tasalle :D
Todennäköisesti ei tiedä. :? Jos halvalla saa Kiinasta, niin mikäpäs siinä? Mutta juu olet oikeassa, mitäpä tuossa tilanteessa sanoakaan, kuin että kyllä kaikki lisensoituja on. Mutta luulisi että kun tällaisia valituksia tulee vastaan, niin asialle tehtäisiin jotain. Tai mistä minä tiedän etteivät jo tee.
zenisu kirjoitti: Kiitoksia linkeistä. Nuo mitkä minulla ovat eivät tosin ole 12 tuumaa, vaan suunnilleen 12 cm (luonnollisen kokoisia, siis). Näiden päissä on lenkit joissa imukupit, saa vaikka ikkunaan roikkumaan :P Karva saattaa näyttää näin pienemmässä pörröisemmältä, mutta tätä ei oikeastaan tiedä muuten kuin jos tilaisi yhden tuollaisen ja vertailisi ihan luonnossa. Joka tapauksessa, mielestäni nämä ovat aika laadukkaita verrattuna joihinkin tosi tökeröihin Mokoniin joita olen conien myyntipöydissä nähnyt.
Ole hyvä. Äkkiseltään vain koitin googlettaa, ja noi tuli vastaan. Eihän se tietenkään tarkoita että Blibon jokaikinen tuote olisi piraatti, varsinkin kun nuo ovat eri kokoluokkaa. Voivat siis olla valmistajalta eri mallia. :) Blipon syytä kun kyseenalaistavat tuotteensa.
My art&style blog

Tyson stole my bike

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”