Blippo!

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

yukito

Re: Blippo!

Viesti Kirjoittaja yukito » Su Maalis 22, 2009 01:42

kyuu kirjoitti:Lopuksi, kiitos tarkoista kuvauksista yllä, voipi olla että taas päivittelen osto-opasta tämänkin osalta - helppoa se ei kuitenkaan ole.
Eikö sen pitäisi olla aika helppoa, kun kertoo vain miten asiat ovat. Kauppa myy lähes pelkkää piraattiroskaa ja huijaa asiakkaitaan väittämällä tuotteitaan aidoiksi. Älkää ostako tästä kaupasta. Piste.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Maalis 22, 2009 02:20

yukito kirjoitti:Eikö sen pitäisi olla aika helppoa, kun kertoo vain miten asiat ovat. Kauppa myy lähes pelkkää piraattiroskaa ja huijaa asiakkaitaan väittämällä tuotteitaan aidoiksi. Älkää ostako tästä kaupasta. Piste.
Niin - mutta kun vastakkaisia mielipiteitäkin postitellaan. Tämä kauppa herättää vahvoja tunteita. Olen saanut aika väkevää tekstiä myös postiin, jossa käytetään aika vahvaa verbaalista sotavoimaa vastineena piraattiväitteisiin. Koska osto-opas perustuu keskimääriin, on hyvin vaikea tehdä tästä tolkkua. Siksi juuri tämä suuri määrä foorumin viestejä on avuksi, koska vain mahdollisimman monella eri kertomuksella voidaan saada jonkinlainen selvä trendi.

Oli totuus mikä vaan, tarina on ikävä. Kaupan johdolta ei ole saanut vastauksia vuosiin.

Ikaryaku

Viesti Kirjoittaja Ikaryaku » Su Maalis 22, 2009 13:11

Pitäähän sitä silmät pitää auki lähes joka kaupassa sitä roskaa voi löytyä tiesmistä!
Mutta aivan hyvin kaupat itse voivat kokea huijauksia ostaessa itse tuotteita.
Itse Bliposta ostamani Figuuri on ollut aivan oikealainen eikä mikään piraatti.
Ja mitä tulee Made in China toutteisiin se on lähes sama menetkö ostamaan japaniin jonkun oheistuotteen vai esim. blippoon melko varmalla todennäköisyydellä kummassakin lukee MADE IN CHINA.
Vaikka tuotteita tehdään paljon kiinassa ei kaikki ole pelkkää P*SKAA tuotteet tehdään Kiinassa halvan työvoiman takia, mutta ei se tarkoita, etä työvoima olisi automaattisesti huonoa.

(ei valituksia kielioppi virheistä :DDD)
おねがい☆ティーチャー

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Su Maalis 22, 2009 13:37

Ikaryaku kirjoitti:Pitäähän sitä silmät pitää auki lähes joka kaupassa sitä roskaa voi löytyä tiesmistä!
Mutta aivan hyvin kaupat itse voivat kokea huijauksia ostaessa itse tuotteita.
Itse Bliposta ostamani Figuuri on ollut aivan oikealainen eikä mikään piraatti.
Ja mitä tulee Made in China toutteisiin se on lähes sama menetkö ostamaan japaniin jonkun oheistuotteen vai esim. blippoon melko varmalla todennäköisyydellä kummassakin lukee MADE IN CHINA.
Vaikka tuotteita tehdään paljon kiinassa ei kaikki ole pelkkää P*SKAA tuotteet tehdään Kiinassa halvan työvoiman takia, mutta ei se tarkoita, etä työvoima olisi automaattisesti huonoa.
Joo, lähes kaikki figut on tehty Kiinassa, jopa ne arvokkaammatkin, mutta kyllä siinä on iso ero tehdäänkö ne alkuperäisistä muoteista vai onko alkuperäisten pohjalta tehty uusi muotti jonka perusteella massatuotetaan huomattavasti heikommalla laadunvalvonnalla. Esimerkiksi piraattinendoroidien pakkaukset näyttävät ihan autenttisilta eikä figu ole nopealla vilkaisulla mitenkään aitoa huonompi, mutta vaikka paketissa tuleekin vaihtokäsiä jne. niillä ei hirveästi tee koska figun alkuperäisiä käsiä ei saa irrotettua kuten aidossa.

Periaatteessahan se on vähän hankala kyllä erottaa noita piraatteja ellei ole aitoa vieressä, yhtä Blipon figuuria olen päässyt tarkastelemaan lähemmin ja se ainakin oli ihan räikeä feikki kun mukana tuli vaikka mitä pikkusälää mutta mikään niistä ei sitten sopinut itse figuun. Tuo tosin oli isossa alennuksessa hieman vaurioituneen pakkauksen vuoksi eli hinta olikin sellainen mitä noista Blippolaatuisista tuotteista jaksaisi maksaa.

Gashaponeissa sen sijaan hinta-laatu-suhde on erittäin kohdallaan (valikoimat kyllä usein aika tylsät), tosin ehkä tuohon lafkaan ei kannata kantaa rahaa missään muodossa.

Ikaryaku

Viesti Kirjoittaja Ikaryaku » Su Maalis 22, 2009 18:48

Oma figuurini bliposta onneksi oli hyvä ^^ olihan tuota hintaakin yli 50e, mutta pikkusälät sointuvat paikalleen kuin valettu :)
Tosiaan nendoroideissa kannattaaolla tarkkana. Omani ( L ja Ryuk ) ovat olleet aitoja eli osat toimivat hyvin... Ostinkin Ryukin kyllä urumista ja Ln Conista.

PS. Oletteko huomanneet, että urumin nettikaupassa kaikki nendoroidit ovat jostain syystäö eri hinnoissa? :o
おねがい☆ティーチャー

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Pe Maalis 27, 2009 20:20

Niin minä en voi ottaa kantaa siihen, onko mikään Blipon tuotteista aito, mutta mikään niistä tuotteistä, joihin oma rajattu asiantuntemukseni riittää, EI ole aito.

- Blipossa kautta aikojen myydyt Nana-tuotteet ovat olleet kaikki piratteja. Blipossa on myyty mm. isoa Nana-pehmoa, jollaista ei ole ollut edes olemassakaan. Se oli kopio pienestä ufo catcher -pehmosta, mutta olivat sitten piratistit lisänneet siihen kokoa yli puolet... apua!

- Ensimmäinen ikinä ostamani taidekirja oli piratti. Tämä harmitti kovasti. Ostin Japanista myöhemmin saman kirjan aitona versiona ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä, vaikka kirja oli "sama".

- Kuten aiemmin sanoin, KAIKKI Totoro- ja Ghibli-tuotteet ovat piratteja. Oikeiden tunnistamiseen löytyy netistä paljon vinkkejä. Tuo pyöreä Totoro-tarra "approved by studio ghibli" on ihan hyvä alku. En ole vielä nähnyt väärennettyä tarraa. Olen kyllä nähnyt - Blippossa yllättäen - figuuripakettiin painetun "tarran" :roll: Pehmojen laput ovat muuten usein melko taitavasti väärennettyjä, niistä vain puuttuu tarra. Olen myös joskus saanut lahjaksi Blipposta ostetun Totoro-pehmon, jonka peffatagissa luki "Sun Arrow, Designed By Studio GHIBU". Ghibu.... juupa juu. Melko onnetonta väärennöksen tekoa jos ei edes tiedä lafkan nimeä, jolta varastaa.

Minä en todellakaan tulisi tänne vaahtoamaan, jos en olisi asiasta vakuuttunut (ja erittäin ärsyyntynyt). Itse boikotoin kaikkea Blippoon liittyvää.
- ナナ -

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Su Maalis 29, 2009 13:48

Conin vastuu rajoittuu siihen, mitä conialueella tapahtuu. Näin ollen, raja on siinä mitä conissa myydään. Jos piraatteja löytyy joltain myyjältä, sitten on toimittava.
Hitsinpimpulat. Olettekos lapsukaiset muuten huomanneet, ettei Blippo myy tuotteitaan teille coneissa joihin osallistuvat? Hassu juttu. Varmaan sattumaa... Hitsinpimpulat.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Su Maalis 29, 2009 19:40

Hmm... Itse olen käynyt Blipossa kolmesti, enkä kyllä usko minkään ostamani olevan piraattituotetta. Tai mistäs sitä tietää, en ole näihin asioihin mitenkään erityisesti perehtynyt ^^' Enivei, olen ostanut pari Ayumi Hamasakin levyä, Azumanga Daioh-pehmoja, pari avaimenperää ja pari pienempää härpäkettä. Olen ihan tyytyväinen kauppaan ja palveluun, tosin sovitustilat ovat aika surkeat (serkkuni sai tuta tämän kun oli ostamassa Happy Tree Friends - paitaa) eivätkä valikoimat mitenkään erikoisen hyvin häikäise, nettikaupan valikoimat ovat kyllä paremmat, mutta sellaista kauppaa, jonka nettikauppa olisi valikoimiltaan huonompi kuin varsinainen liike, ei varmaankaan ole edes olemassa. Piraatti-figuista ja Ghibleistä en kyllä uskalla/osaa ruveta mitään sanomaan, sillä en ole kiinnostunut kummastakaan. Yhden Amaenaideyo- ja yhden Negima - keräilyfiguurin olen kaupasta ostanut, mutta olemattoman figukokemukseni perusteella en kyllä oikein osaa aitoutta sanoa, mutta luultavasti nuo pikku keräilyfiguurit ovat ihan aitoa kamaa. Se on kyllä harmittavaa, jos liike myy piraattituotteita, mutta sille loppujen lopuksi voi aika vähän mitään.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

maron-chan

Viesti Kirjoittaja maron-chan » Ti Maalis 31, 2009 17:02

Demmi kirjoitti: mutta sille loppujen lopuksi voi aika vähän mitään.
Hmm.. Kyllä sille miusta voi. Jos Kampissa oli silloin joskus (tai jokin muu kauppakeskus..) pistetty piraatti myyjä kuriin , niin eikös tämänkin saa jonnekkin vihjaisemalla ja jonkin moisilla kuvilla vähän aineistoa piraateista.
Olen itse ostanut yhden figun blipposta jaa hmm.. en tiedä että onko piraatti vai ihan real thing, mutta ihan kaunis ,oikein painettu paketti jaa figu ihan siisti, että kyllä miulle kelpaa kun eivät mitkään poliisit hyllyjäni pällistele, vaikka kyllä , se olisi erittäin noloa ja alentavaa ainaskin miulle jos piraattja olisin ostellut, kun rikkovat ensinnäkin olemassa olollaan lakia, tunnearvoa ja alentavat halpamaisuudellaan aitoa tavaraa!
Joten kannattaa ihan oikeasti varoa noita Blippon piraateja!

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ti Maalis 31, 2009 20:13

Tylsänä hetkenä tuli taas selailtua Blippon nettisivuja ja löysin pari uutta esimerkkiä selkeistä piraattifiguureista.
Spoiler: Belldandy
Max Factoryn vuonna 2004 julkaisema 1/7 Belldandy näyttää tältä...Kuva

...ja Blippo myy tämän näköistä figuuria. Listaavat tekijäksi "Lazy Toys". :roll: Hinta 32,90e.
Kuva
Spoiler: Kazami Mizuho
Max Factoryn vuonna 2006 julkaisema 1/7 Kazami Mizuho (Onegai Teacher) näyttää tältä.
Kuva

Ja Blippo myy hirvitystä, joka näyttää tältä. Ugh. Hinta 51,90e.
Kuva
kyuu kirjoitti:Olen saanut aika väkevää tekstiä myös postiin, jossa käytetään aika vahvaa verbaalista sotavoimaa vastineena piraattiväitteisiin. Koska osto-opas perustuu keskimääriin, on hyvin vaikea tehdä tästä tolkkua. Siksi juuri tämä suuri määrä foorumin viestejä on avuksi, koska vain mahdollisimman monella eri kertomuksella voidaan saada jonkinlainen selvä trendi.
Tämä ei tunnu tässä tapauksessa järkevältä, kun miettii kuinka suuri osa suomalaisista animeharrastajista (tai ainakaan Blippon asiakaskunnasta) oikeasti tunnistaa esim. piraattifiguurin. Se yleensä vaatii sitä, että tietää mitä on ostamassa ("Hei tämähän on se Saber Lion Nendoroid, joka ilmestyi pari kuukautta sitten. Ei se kyllä tältä näyttänyt Good Smile Companyn sivuilla...") tai tietää miltä aidot, tunnettujen valmistajien figuurit yleensä näyttävät ja millaisesta materiaalista ne on tehty. ("En ole kyllä ennen nähnyt, että Alterin figuurien iho kiiltäisi tähän malliin..."). Joskus taas pitää löytää pakkauksesta aitouden varmistava valmistajan tarra tms.

maron-chan

Viesti Kirjoittaja maron-chan » To Huhti 09, 2009 22:38

Hmm... Blippolla taitaa olla hmm.. ''Ihka oikeita'' figuureja joo..
Blippon IhQ
http://www.blippo.com/store/product_inf ... ts_id=2066
Hmm... Lightille on ilmestynyt kaunista poskipunaa..
http://www.goodsmile.info/detail/eng/39 ... agami.html
Jaa.. Eipä taida light paljoa meikkailla..
Blippo on OUT!

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Su Huhti 12, 2009 19:25

Kolmannen artbookin ostin sitten jonkin ajan päästä ja se oli itseasiassa suht laadukas. Ainoa mistä alkoi epäaitous paistaa, oli loppupuolella olevat mechan rakennekuvat joissa oli tekstiä mukana. Kyseiset sivut näytti ihan liikaa skannaa-tulosta laadulta. Mutta taasen muut character kuvat joita on noin 90% kirjasta on täysin teräviä. Hämäävää. Kohta tosin saan samasta kirjasarjasta seuraavan ihka aidon artbookin joten sitten voi taas vertailla enemmän.
Quotaan itseäni. Sain siis tuon 100% aidon artbookin samaa sarjaa ja olin järkyttynyt. Kokoa oli joka suuntaan paljon enemmän kuin Blipon kirjassa. Leveyttä, pituutta, painoa ja varsinkin paksuutta. Myöskin koko kansisysteemi oli erilainen. Japanilaisissa artbookeissa yleensä kun on tuo irroitettava kansipaperi ja sen päällä vielä sellainen ohuempi paperinauha (kuten tässäkin oli). Ja Blipon versiossa kannet olivat taas ihan yksinkertaiset ilman mitään ekstrahärpäkettä.
Tarkistin vielä erään japanilaisen kirjakaupan sivulta, että molempien kirjojen mitat todellakin kuuluisivat olla samat.

Jooooo.... tuli vielä googletettua niitä kahta muuta omistamaani artbookkia ja sain selville, että ensinnäkin aidossa kirjassa on erilaiset kansikuvat kuin Blippo-versioissa. Ja niiden kuuluisi olla kovakantiset, mutta Blippo-versiossa on pehmeät kannet. Ja sama irtokansisysteemi pitäisi olla näissäkin, kuten tuossa yllämainitsemassani.

Eli vaikka kuinka joku sanoisi että Bliposta ostamansa tavara olisi aito, en menisi luottamaan siihen ennenkuin on jotakin kunnon vertailua tehty 100% aidon tavaran kanssa. Piraatteja kun on hyvälaatuisia joita oikeasti pitää syynätä ennenkuin eroa näkee ja toiset ovat taas sitten sellaisia josta se loistaa metrien päähän.

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Su Huhti 12, 2009 23:49

Onko jollakulla sanottavaa kangasjulisteiden aitoudesta?
Kun selkeästi iso osa figuista ja artbookeista on piraatteja, niin miten on lopun tuotevalikoiman laita.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Huhti 13, 2009 00:20

En nyt ole väittämästäni täysin varma, mutta melkein menisin sanomaan että "aidot kangasjulisteet" ovat äärimmäisen harvinaisia yleensäkin. Ostin itse joltain nimettömältä lafkalta viime vuoden Japanipäiviltä tollasen Lucky Star-kangasjulisteen, ja alanurkkaan vilkaisemalla huomaa että se onkin lähtöisin Megami-lehdestä, pikkasen vaan suurennettu ja painettu paperin sijaan kankaalle. Blipossa nuo kaikki näyttävät olevan virallisista arteista, eli ei ainakaan ihan niin räikeitä piraatteja kuin Ippaista ostamani fanartista kyhätyt Rozen Maiden -pelikortit..

Ainakaan minulla ei ole piraattituotteita vastaan mitään periaatteellisista syistä, jos kopio on yhtä laadukas kuin aito mutta halvempi, mikäs siinä, mutta noita figuja ainakin kannattaa välttää koska järkyttävän rumasta väärennöksestä pyydetään aitoa kovempaa hintaa. Kangasjulisteet sen sijaan ovat kaikkialla about tuon 12 euron hintaisia ja painojälki todennäköisesti on ei-lisensoidussakin tuotteessa ihan kelvollista. Tietenkin noiden figujen ja taidekirjojen vuoksi ei olisi kohtuutonta pistää Blippoa täyteen boikottiin ja jättää jotain mahdollisesti lisensoituakin ostamatta koska asiakkaitaan joko tietoisesti tai omaa tyhmyyttään kusettava firma ei kyllä ansaitse ainakaan minun rahojani.

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ma Huhti 13, 2009 00:55

En ole hirveän perillä kangasjulisteista, koska ei ole sellaisen osto tullut mieleen, mutta minunkin mielestäni niistä taitaa suurin osa olla aina kiinalaisia piraatteja. Aitoja kun ei kauheasti tehdä. Googlettamalla löysin pari yksityisen henkilön kirjoittamaa osto-opasta, jotka käsittelivät myös aitojen julisteiden ja kangasjulisteiden tunnistamista. Quotea molemmista:
Spoiler:
...legitimate anime merchandise SHOULD have the publishing/licensing company printed somewhere on the item (licensing logo).
e.g. Bandai, Hana to Yume etc, Movic etc.

Note: the name of the anime in Japanese DOES NOT COUNT as a licensing logo!

Wallscrolls and posters:
Legitimate anime wallscrolls are few and far between, most are bootlegs from China.
Poor granulated images are also a sign of bootlegged printed media.

* Wallscrolls should always have their licensing company(ies) printed on the fabric (example link - note that Viz/Shounen Jump are both visible on the actual fabric)
* Merchandise posters (i.e. not magazine ripouts) should have the licensing company printed on it. Watch out for bootlegs that are made in Taiwan - These have extremely visible 'Made in Taiwan' in white/off white letterings on the posters. Sometimes, they will also contain some type of codes (letters and numbers) also in the same lettering.
Spoiler:
For Wallscrolls:

1. Copywright information should be located somewhere on the cloth of the wallscroll, if not on the packaging itself.

2. Scrolls featuring prominent characters with mix-matched background are common among fakes. Authentic wallscrolls have coordinating backgrounds or are original compositions.

3. Poor picture quality and bad cropping.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”