Mistä ostaa ja miten?

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Lasshe

Mistä ostaa ja miten?

Viesti Kirjoittaja Lasshe » La Maalis 29, 2003 16:22

Mistä olisi hyvää ostaa animea ja millä maksutavalla? Kun luottokorttia ei ole...

Oniichar

Viesti Kirjoittaja Oniichar » La Maalis 29, 2003 17:11

Toveri, sinulle suosittelen archonia.comia:

( http://www.archonia.com )

Belgialainen animekauppa, jossa shoppailu onnistuu ilman luottokorttiakin.
Itse tilailen juuri enimmäkseen archoniasta maksuvaihtoehdolla tilisiirto ja olen kyllä ollut tähän asti tyytyväin niin valikoimaan kuin asiakaspalveluunkin... hintoja en sano hyväksi, mutta en huonoksikaan. Postitus onnistuu ihan normaalina postina koska EU maita ollaan täällä kylmässä pohjolassa, eli tulleja sun muita häröjä ei tarvitse pelätä ^^
"I don`t want to admit it... The mistake caused by our youth."
-Akai suisei no Char Aznable

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Maalis 29, 2003 19:32

Suomessa ainakin Fennica Comics noita kauppailee. On myös muutama muu dvd-kauppias jolta R1 matskua löytyy mutta ovat suoraan sanoen aika pilipalikauppiaita pitkälti.

Paras vinkki mitä äkkiä keksin - pyydä kaveria auttamaan luottokorttipuolessa. Tätä harrastetaan eri yhdistyksissä ihan kovasti, yhteistilauksia ja tilauksia kortittomien puolesta.

Tuo nettikauppaopuksen osoite taitaa tuttu jo ollakin
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » Ma Maalis 31, 2003 22:25

Tee tili Sampoon. hanki Visa Electron ja johan aukeaa kauppa ulkomaallekin. Näyttävät hyväksyvän tuota Sammon Visa Electronia kuin normaalia Visaa.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

Nossat

Muiden pankkien kortit?

Viesti Kirjoittaja Nossat » Ma Maalis 31, 2003 23:28

Minua kiinnostaa ja on pieni todennäköisyys, että muitakin kiinnostaa :wink:

Entäs muiden pankkien Visa Electronit? Vai onko tuo toimiminen pankkikohtaista? Kokemuksia Nordean kortista?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Huhti 01, 2003 02:40

Teknisesti kortti on sama. On tuuripeliä että joskus jonkun pankin kortti ei ole käynyt ja toinen käynyt. Tällaiset asiat korjaantuu yleensä yhdellä sähköpostilla, korttivarmennuksissa voi - electronilla ja muutenkin - aina olla ongelmia jotka voi selvittää.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Pe Huhti 04, 2003 20:20

www.filmifriikki.fi sieltä löytyy aika paljon import tavaraa...

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Ma Huhti 07, 2003 20:01

Acolyte kirjoitti:Tee tili Sampoon. hanki Visa Electron ja johan aukeaa kauppa ulkomaallekin. Näyttävät hyväksyvän tuota Sammon Visa Electronia kuin normaalia Visaa.
Sanottakoon että olen käyttänyt Visa electronia ulkomailla useasti,
ja tämän vuoden puolella on meinannut lähteä 5 kertaa ylimääräistä
rahaa tililtä, (kortin oon vaihtanu siinä välissä kertaalleen).
Kyse ei ole siitä että kauppa velottaisi ylimääräistä, vaan siitä että tilin varauksiin ilmestyy kuin tyhjästä (parhaimmillaan) 240 euroa.

no kun se raha on varauksissa niin sitä ei voi käyttää, mutta se ei ole fyysisesti (vielä) lähtenyt tililtä, joten sain rahani soittamalla pankkiin ja peruuttamalla varaukset. Tämän pankki teki erittäin vasta hakoisesti.

Uskon että ongelma johtuu jonkun käyttämäni liikkeen huonoista "laitteista", mutta kun raha on varauksissa en saa tietää mihin se on menossa, eikä tiedä pankki sen enempää...

Joten jos tilaatte ulkomailta niin tsekkailkaa sitä tilin saldoa aina silloin tällöin, viimeksi kyseinen tilanne tuli viime viikolla, meinas lähtee 73 euroo tililtä... pankki sanoo että siihen on tulossa joku uus suojaus, muttei tiedä koska, ja sanovat ettei kannata tilata ulkomailta...

Joo, no eipä mulla muuta...
Your just jealous because the voices talk to me.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Huhti 07, 2003 20:24

Ei ole Business Eurocardilla, Mastercardilla tai Diners Clubilla käynyt kyllä koskaan noin. Yksi Mastercard varaus meni kerran käteen, mutta sekin oli kotimaisen liikkeen tapauksessa ja selvisi pankin kanssa alle 5 minuutin.

Geneerisesti voidaan todeta että rapakon takana on webbikauppojen luottokorttisysteemit viisi vuotta meitä edellä.

Itse asiassa eri kokemuksien ja kuullun summana voisin todeta, että on turvallisempaa ostaa USA:sta luottokortilla kun suomesta. Suomessa toki käteinen ja pankkikortti ovat omaa luokkansa selkeydessä.

Ping-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ping-chan » Ma Huhti 14, 2003 15:34

P-Chan kirjoitti:Toveri, sinulle suosittelen archonia.comia:

Itse tilailen juuri enimmäkseen archoniasta maksuvaihtoehdolla tilisiirto ja olen kyllä ollut tähän asti tyytyväin niin valikoimaan kuin asiakaspalveluunkin... hintoja en sano hyväksi, mutta en huonoksikaan. Postitus onnistuu ihan normaalina postina koska EU maita ollaan täällä kylmässä pohjolassa, eli tulleja sun muita häröjä ei tarvitse pelätä ^^
Ajattelinpa kokeilla. Tilasin Excel Saga DVD vol. 1 (http://www.archonia.com/index.php?page= ... &aid=18055) ja Chobits DVD vol. 1 artboxilla (http://www.archonia.com/index.php?page= ... &aid=21473).

Nyt vaan odottelemaan niiden saapumista. :P (Pitää vaan ensin suorittaa tilisiirto... huomenna)
"You do not, I repeat, you do not! Hurt! My! Friends!"

Crystal Fair 2014 | brony.fi - suomalainen poniyhteisö

Chi

Viesti Kirjoittaja Chi » Su Huhti 20, 2003 18:37

P-Chan kirjoitti:Toveri, sinulle suosittelen archonia.comia:

Vau, valikoima on aiva upea :D ! Mutta yksi asia... Uskaltaako tuohon kauppaan luottaa :? ? Tuleeko tilaus varmasti perille jne.? Mutta ai että, miten uskomaton valikoima. *ihailee* Olisipa tuollaista Suomessakin...
- Chi with love

Ping-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ping-chan » Su Huhti 20, 2003 19:11

P-Chan kirjoitti:Itse tilailen juuri enimmäkseen archoniasta maksuvaihtoehdolla tilisiirto ja olen kyllä ollut tähän asti tyytyväin niin valikoimaan kuin asiakaspalveluunkin...
...
koska EU maita ollaan täällä kylmässä pohjolassa, eli tulleja sun muita häröjä ei tarvitse pelätä ^^
Kyllä mun mielestä vaikuttaa luotettavalta.

Harmittaa vaan kun tilisiirrossa menee aika pitkään. Mulle sanottiin että rahat on Belgiassa vasta viikolla 18. Eikä DVD:t lähde liikkeelle, ennen kuin niistä on maksettu.

*ihailee valikoimaa* Löytyy kyllä paljon. Mangaakin saa sieltä. Jopa alkuperäisellä kielellä :P
"You do not, I repeat, you do not! Hurt! My! Friends!"

Crystal Fair 2014 | brony.fi - suomalainen poniyhteisö

Oniichar

Viesti Kirjoittaja Oniichar » Su Huhti 20, 2003 20:17

Archonia on kyllä voittanut minun luottamukseni. Kolme tilausta olen tehnyt ja olen saanut kaiken mistä olen maksanutkin täysin ehjänä ja nätisti pakattuna ^^
"I don`t want to admit it... The mistake caused by our youth."
-Akai suisei no Char Aznable

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Huhti 21, 2003 14:37

Samaa olen kuullut mutta... se on imo vaan niin hemmetin kallis, kun tuplahinta muihin nähden. Noilla hinnoilla näkyy tavaraa suomessakin ja toisaalta, luulisi sitä nyt jostain aina korttia lainaavan, tai käyttävän electronia siellä missä semmoinen käy.

Hyvähän se on optioita olla, mutta on mielestäni hiukan kapeakatseista unohtaa hintojen merkitys. Onhan se kivempaa kun saa enemmän, eikös vain.

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Ma Huhti 21, 2003 15:15

kyuu kirjoitti: Hyvähän se on optioita olla, mutta on mielestäni hiukan kapeakatseista unohtaa hintojen merkitys. Onhan se kivempaa kun saa enemmän, eikös vain.
Totta... mutta pitäisköhä silti itekki testata toi Archon :\

Hei muuten, onkos Trigunin Mangaa julkaistu muilla kielillä kuin Japani ja Italia? Katoin sarjan tossa lopultakin ja hirviä himo lisätarinoihin iski heti :mrgreen:
Habeeb it!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”