Omoi.fi

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

=)

Omoi.fi

Viesti Kirjoittaja =) » Pe Maalis 04, 2011 02:17

Hei!

Olen jo jonkin aikaa sitten löytänyt tällaisen nettikaupan www.omoi.fi ja olen pähkäillyt tavaran aitoutta, on kyseessä kuitenkin paljon kuuluisia suomalaisia nettikauppoja halvempi kuten Urumi.fi. Siis kyselen onko kellää kokemusta, tuliko aitoa tuotetta vai onko kyseessä piraattiliike?
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

-Dist

Re: Omoi.fi

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Maalis 09, 2011 01:42

Figuureista olisi varmaan helppo päätellä, ainakin jos tietää figuista mitään. Itse en niinkään tiedä joten en osaa sanoa siihen mutta pisti silmään kuitenkin kun tuolla myydään Ritsu Tainakan drum set figua ja näyttää siltä että sitä olisi varastossa. Ei tossa muuten mitään muttakun ko. figu ei ole edes vielä valmis ja sen julkaisua on siirretty jo useaan kertaan .. nyt arvioitu päivämäärä on 30/4.Tästä voisi päätellä että feikki mutta en sitten tiedä. Hinnat myös epäilyttävän halpoja joten itse en kyllä tilaisi, jos figut puolta halvempia kuin japanilaisissa verkkokaupoissa jotka myyvät tavaraa retail hintaan.

Ja jos tavara on feikkiä .. edelleen ihmettelen miten tällainen toiminta voi olla laillista. Saisi olla selvät merkinnät että tavara ei ole lisenssitavaraa mutta näinhän ei ole, ei myöskään Blipossa. Ja jos ei ole laillista niin jotain saisi kyllä sitten asialle tapahtua ..
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Maalis 09, 2011 02:04

-Dist kirjoitti:Ja jos tavara on feikkiä .. edelleen ihmettelen miten tällainen toiminta voi olla laillista. Saisi olla selvät merkinnät että tavara ei ole lisenssitavaraa mutta näinhän ei ole, ei myöskään Blipossa. Ja jos ei ole laillista niin jotain saisi kyllä sitten asialle tapahtua ..
Tullilla tuskin riittää asiantuntemusta väärennöksien tunnistamiseen tällaisessa tavarassa. Eivät nuo hinnat kyllä omaan korvaani mitenkään täysin mahdottomilta tunnu. Ei noissa kovin paljoa katetta ole, mutta tollasen Figman mistä kauppa pyytää 40 euroa saa 25:llä, 50€ Nendoroidin saa kolmenkympin pintaan ja nuo 25€ hintaiset Segan figut ovat kympin luokkaa ulkomaisissa kaupoissa.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Maalis 09, 2011 02:18

Noniin mutta ei kai kauppa saa myydä väärennöksiä ja kuitenkin mainostaa tavaraa aitona ?

-edit- Nojoo. Tuo näytti samalta figulta kun tuo Alterin versio niin sekottu nuo ja ihmettelin hintaeroa mutta näytti olevan eri valmistajan figu. No samaa figua saa HLJ:stä 28€ hintaan joten en silti suosittele ostamaan Omoista yhtään mitään.

Mutta silti .. Minusta kaikki piraattiroskaa myyvät kaupat saisivat kadota .. ( köh.. blippo ) mutta silti pysyvät pystyssä ja ihmiset ostavat kun eivät tiedä paremmin. Eikö asialle oikeasti kukaan voi yhtään mitään.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Akai

Viesti Kirjoittaja Akai » Ma Touko 02, 2011 19:42

Tuli hankittua yhessä vaiheessa kaksi figua omoilta. Täyttä feikkiä. Ei kannata hankkia omoista. Luulisi kyllä ,että tuollaiset jäisivät napakasti kyllä tullinkin haaviin. Laadulta ovat nimittäin selvästi feikkejä.

jäkäri

Viesti Kirjoittaja jäkäri » Ti Elo 16, 2011 12:15

Ihmettelen kyllä suuresti miten muka Omoista ostamasi figut olivat väärennettyjä? Olen ostanut sieltä itse mm. K-On figun ja siinä oli holotarrat ja ihan varmasti aitoa tavaraa. Se että figu oli halvempi, olin vaan tyytyväinen ettei tarvinnut ulkomailta tilata. Eihän sitä tiedä ulkomailta tilatessaankaan tiedä mitä sieltä saa.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ti Elo 16, 2011 14:34

Kyllä ne holotarrat saa feikkeihinkin laitettua jos sikseen tulee :roll: . Jos figusi hinta oli huomattavasti halvempi kuin ulkomailla, se on 100% varmasti feikki. Melkein poikkeuksetta kaikki on suomessa kalliimpaa kuin ulkomailla, ei koske ainoastaan animetavaraa, joten jos joku on halvempaa kuin netissä niin on syytä epäillä..

Voi olla että oli aito, ei siinä mitään, mutta suomikaupoissa yleensä on nimenomaan feikkejä ja kokemuksia niukasti jos netistä yrittää katsoa. Ulkomaan kaupoissa taas on paljon enemmän ostajia ja lisenssitavara myyvät kaupat löytää helposti kun vähän etsii ja kokemuksiakin on helppo löytää. Pian sitten onkin vakkarikaupat mistä ostat ja tiedät että varmasti saat sitä mitä tilaat.

Omoi
Omoi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Omoi » Pe Helmi 03, 2012 17:34

Hi, Sorry that my reply is in English as I moved to Finland from the UK one and a half years ago so my Finnish is not so 'hyvä' I am a huge fan of anime, and I was a fan since I was 8 years, so nearly 28 vuotta. A lot of Manga Videos in my collection :)

I am sorry that you feel this way about Omoi, but I can assure you that the figure is official.

The link to the figure in question is:
http://www.omoi.fi/store/index.php?main ... ts_id=1620

We try to put as much details, extra pictures and a video where possible in the description for all our customers to see.

If any customer requires more information on a product, please do not hesitate to contact us by email.

All our figures are 100% official, imported from Japan, or from European distributors. We have a good business relationship with three Japanese companies, so we can at times get some good discounts from them and we prefer to pass on the savings to our customers.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Helmi 03, 2012 17:38

Ylläpidon puolesta todettakoon siis, että ehdotin vastaamista mielummin englanniksi kun vastaamatta jättämistä. Toivon, että asianomaiset pystyvät dialogin kautta selvittämään tuotteiden aitoutta koskevat kysymykset.

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Su Helmi 05, 2012 20:14

Itse ostin tuolta vähän aikaa sitten Luka - figuurin. Aito oli, ja Len- peruukinkin olen ostanut, naapurinin Teto - ja Neru - peruukit :3 Hyvä kauppa on, ja Luka oli siis aivan aito, että sen perusteella :3

Sestra

Viesti Kirjoittaja Sestra » Ke Huhti 11, 2012 12:04

Ostin Rozen Maiden Suiseiseki-peruukin. Tänään reilu viikko tilauksen tekemisen jälkeen postimies toi paketin suoraan ovelle. Mielestäni hyvälaatuinen peruukki.
Viimeksi muokannut Sestra, La Maalis 30, 2013 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

magical_unicorn

Viesti Kirjoittaja magical_unicorn » Ke Marras 14, 2012 00:37

onko kukaan tilannut sieltä tätä ---> http://www.omoi.fi/store/index.php?main ... ts_id=1548 peruukkia? kuvasta ei meinaan näe kovin hyvin esim. pituutta jne ^^''
~It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
I'm never changing who I am~

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ke Marras 14, 2012 14:05

Itse ostin kyseiseltä putiikilta Revoltech ARX-7 Arbalest figuurin ja se tuli perille ihan kotiovelle ilman mitään ongelmia. Itselläni ei ainakaan ole mitään valittamista tuon putiikin kanssa.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

upikka

Viesti Kirjoittaja upikka » Ke Tammi 02, 2013 19:46

Itse olen useasti tilannut Omoista figuureja. Aina olen ollut erittäin tyytyväinen ostoksiini, figuurit ovat olleet todella hyvä laatuisia ja mielestäni aitoja. Yhden laukun olen myös ostanut Omoista, painatus oli nätti ja siisti ja laukku on ollut kovassa käytössä ja on kestänyt hienosti.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”