Hello cosplay

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Leed

Hello cosplay

Viesti Kirjoittaja Leed » Ke Kesä 23, 2010 15:27

Onko kenelläkään kokemusta tuolta ostetuista peruukeista? Ne ovat aika... miellenkiintoisia : D Olen aina tilannut ebaysta ja mietin pitäisikö tuota kokeilla mutta haluan ensin kuulla muiden kokemuksista.

-Dist

Re: Hello cosplay

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Kesä 24, 2010 00:56

Hei nyt oikeesti. Täällä on näitä topikkeja vaikka kuinka, ja olen useaan vastannut että käytä googlea, ja olen johonkin linkannut myös. Sanon sen siis tässäkin : Käytä googlea.

Löysin palstan jossa tuota arvostellaan.. kauppa sijaitsee kiinassa, ja cosplay puvut sekä peruukit ovat halvoista materiaaleista ja hajoavat helposti jne.. '' En ostaisi '' oli hyvin monen ihmisen vastaus.

Mutta jos otetaan huomioon että ostat ebaysta yleensäkin tavaraa, niin voithan sinä tuoltakin kokeilla. ( Nimittäin aika varmasti jos cosplay pukuja/peruukkeja/muita animejuttuja ebaysta, niin ovat kiinasta ja feikkejä/huonolaatuisia )
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Kesä 24, 2010 13:06

Tästä nimenomaisesta laitoksesta ei ollut aiempaa ketjua, mutta -Dist:n vinkit ovat silti erinomaisia.

Leed

Viesti Kirjoittaja Leed » To Kesä 24, 2010 16:16

-Dist kirjoitti:Hei nyt oikeesti. Täällä on näitä topikkeja vaikka kuinka, ja olen useaan vastannut että käytä googlea, ja olen johonkin linkannut myös. Sanon sen siis tässäkin : Käytä googlea.

Löysin palstan jossa tuota arvostellaan.. kauppa sijaitsee kiinassa, ja cosplay puvut sekä peruukit ovat halvoista materiaaleista ja hajoavat helposti jne.. '' En ostaisi '' oli hyvin monen ihmisen vastaus.

Mutta jos otetaan huomioon että ostat ebaysta yleensäkin tavaraa, niin voithan sinä tuoltakin kokeilla. ( Nimittäin aika varmasti jos cosplay pukuja/peruukkeja/muita animejuttuja ebaysta, niin ovat kiinasta ja feikkejä/huonolaatuisia )
Jaa kyllähän sieltä googlesta jotain tuli ja ajattelin että onkohan kukaan suomalainen niitä tilannut : D En tosiaan katsellut muita ketjuja enempää kuin että onko tälle kaupalle ketjua. Kiva että valaisit minua.
MUTTA! Tuosta en pidä että sanot ebaysta tilattujen tuotteiden olevan huonolaatuisia. Siellä monia upeita myyjiä joilta olen saanut hienoja peruukkeja.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Kesä 24, 2010 20:30

Siis tarkoitin tosiaan lähinnä että googlea saa käytää ennen kuin jotain kysyy, ja jos vastauksia tulee että kauppa on ok. niin se silloin on ok, vaikka tilaisit suomesta.. Tai toistepäinkään, ei ne tuotteet miksikään muutu vaikka maa on eri.

Mutta niin, hyvä sulle jos olet saanut hyvälaatuisia peruukkeja ebaysta. Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että erittäin suuri osa ebayn tavaravalikoimsta on kiinassa valmistettu halpoja kopioita, ja sinunkin tilaamasi peruukit voivat olla tällaisia. Varmasti siellä on aitoja tavaroita myynnissä toki myös. Mutta ehkä ei kannata tuolta kaupasta tilata, koska siellä lukee selvästi että kauppa sijaitsee kiinassa joten jos tilaat ja peruukissa on jotain '' vikaa '', niin turhaa on varmaan valittaa sitten jälkeenpäin.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » To Kesä 24, 2010 21:16

-Dist kirjoitti: Mutta niin, hyvä sulle jos olet saanut hyvälaatuisia peruukkeja ebaysta. Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että erittäin suuri osa ebayn tavaravalikoimsta on kiinassa valmistettu halpoja kopioita, ja sinunkin tilaamasi peruukit voivat olla tällaisia. Varmasti siellä on aitoja tavaroita myynnissä toki myös. Mutta ehkä ei kannata tuolta kaupasta tilata, koska siellä lukee selvästi että kauppa sijaitsee kiinassa joten jos tilaat ja peruukissa on jotain '' vikaa '', niin turhaa on varmaan valittaa sitten jälkeenpäin.
Ei liity mitenkään Hello Cosplayhyn (ei ole kokemusta), mutta peruukeista voin sanoa sen, että miltei kaikki laadukkaat cosplayperuukit valmistetaan juuri Kiinassa eivätkä peruukit - valmistusmaasta huolimatta - ole feikkejä. Niiden vertaaminen esim. animesälään on turhaa. On mahdollista, että aitohiusperuukkeja tehdään myös muissa maissa (Suomessakin taitaa olla yksi liike, jota näitä tekee), mutta niiden hinnat ovatkin sitten sitä luokkaa, että yksittäisen cosplayerin on aika turha edes sellaisesta haaveilla.

Mayordomolle sen verran, että perusperuukit (ilman stailauksia) taitavat olla tuolla samoja kuin eBayssa, mutta valmiiksi muokattuihin en kyllä itse ainakaan koskisi. Näyttävät aika heikoilta esityksiltä. Kannattaa tosin kokeilla, jos hyvä malli löytyy ja postikuluja ei tule enempää kuin eBaysta.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

grzmx

Viesti Kirjoittaja grzmx » Ti Elo 03, 2010 20:11

Täältä löytyy kokemusta Hello Cosplaysta!

Keväällä yritin heidän sivuiltaan tilailla tätä peruukkia. Kuva oli sama mitä japanilaisen Assist wigin sivuilla, joten oletus peruukista ensikäteen oli hyvä, vaikka kyseessä saattoikin olla kopio(mikä ei haittaa minua yhtään, kunhan peruukki on vain hyvälaatuinen). Hello Cosplaysta olin saanut kuulla etukäteen hyvää palautetta(tiedä sitten mistä lähteistä), joten tämä rohkaisi vielä enemmän tilauksen tekemiseen.

Tilasin peruukin tosiaan toukokuun alkupuolella. Viikko tilauksesta päätin liikkeeltä kysyä, onko peruukkini lähetetty jo matkaan/kuinka pian tämä olisi mahdollista. Samalla ilmoitin heille tarvitsevani peruukkia jo kesäkuussa, joten sinänsä tilauksella oli myös pieni kiire. Vastausta ei tullut vaikka lähetin kysymyksen useaan otteeseen, todeten lopulta että vika olikin omassa sähköpostiani. Parin viikon päästä kokeilin toista sähköpostiani. Sain vastauksen, että peruukin käsittelyssä saattaa mennä vielä n. kuukausi tai enemmän. Miinustan liikettä tästä rankalla kädellä, sillä sivuilla olisi hyvä lukea mikäli peruukkia tosiaan joutuu odottelemaan sen parikin kuukautta. Hello Cosplaylta kysyttiin, josko heiltä löytyisi jokin toinen kelpaava peruukki, jonka pystyisi lähettää nopeammin. Mieleistä ei löytynyt ja sain tilaukseni peruutettua sekä rahani takaisin, kommunikointi liikkeen kanssa oli asiallista loppuun asti. Plussat siis siitä.

Tässä nyt omat kokemukseni. Väitän, että Hello Cosplaysta tuleva palaute on juuri hyvin tuotekohtaista, eri tuotteet shipataan eri nopeudella yms. laatu heittelee tuotteiden välillä rajusti. Kommunikointi kuitenkin pelittää asiallisesti, joten palvelu toimii miinuksista huolimatta silti hyvin.

ABA

Viesti Kirjoittaja ABA » La Helmi 26, 2011 14:24

Itse olen Hellocosplayhin jo tehnyt useamman tilauksen ja voin suositella kauppaa.

+ Tilaukset toimitetaan ja tehdään nopeasti (paitsi ruuhka-aikoina, esimerkiksi halloweenin aikaan, jolloin kaverini joutui odottamaan tilaustaan reilun kuukauden)
+ DIY Peruukit voittavat suomi-laadun 6-0...
+ ...ja ne ovat hyvin muokattavissa
+ Asut ovat mukavia päällä ja huolellisesti tehtyjä
+ Ilmoittaa asiallisesti jos asu tulee olemaan myöhässä ja asiakaspalvelu pelaa muutenkin
- Asujen napit on yleensä ommeltu sillä tavalla, etteivät ne kestä kovaa kulutusta (joutuu ompelemaan uudestaan kiinni)
- Valmiiksi stailatut peruukit eivät ole laatutavaraa
- Peruukkejen väri on kuvassa reilusti luontoa haaleampi

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Ti Tammi 17, 2012 17:03

En tiedä Hello Cosplaysta, mutta kiinalaisesta vaatteiden laadusta voisin sanoa sanasen.
Ostin syksyllä milanoo.com -nimisestä verkkokaupasta useammankin vaatekappaleen, ja kyseisen nettisivustont tehdas sijaitsi tosiaan Kiinassa.

Tilaukset tulivat siinä parin kuukauden sisällä ja ensinäkemys vaatteista oli hyvä. Mitat olivat oikein ja värit about samat kuin kuvissakin.

Kuitenkin yhdessä viininpunaisessa mekossa vekkien saumat oli ommeltu väärinpäin ja ensikäytöllä hommaamastani valkoisesta puserosta ponnahti kolme nappia irti. Myös molempien hameideni vetoketjujen alaosat rispaantuivat ja olivat vähällä irrota paikoiltaan. Kaikki piti ommella itse uudelleen. Jäi siis vähän paha maku suuhun.

En sinällään kyseenalaista kiinalaista laatua. Nettikaupoissa seikkaillessa vaan pitää olla varovainen mitä tilaa, mistä ja ennen kaikkea mihin hintaan. Korkea hinta kertoo usein nimittäin korkeasta laadusta.
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Shinzu

Viesti Kirjoittaja Shinzu » Ti Tammi 01, 2013 18:10

Tämän viestin voi poistaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”