Itseäni itkettää juuri se, että nyt pitää vain kitkutella noin vuosikymmen, kunnes lopulta päästään tarinan loppuun. Toisaalta, onpahan tiedossa mitä tulee (ainakin) luettua seuraavan vuosikymmenen aikana.Sandalphon kirjoitti:Luulen, että itseä alkaisi ensin itkettää ja sitten nauran juuri sitä... Joo, kyllä tämä alkaa jo vaikuttaa jo ikuisuusprojektilta ja rahareiältä vuosienkin jälkeen, mutta minkäs teet kun loppu on pakko nähdä... Mitenhön Miura saa sarjan juonen pysymään mielenkiintoisena kymmenien kirjojen jälkeen. Kai siihen on vaan pakko luottaa.
Ymmärtääkseni Miuralla on ollut suurin osa tarinaa jo kauan sitten selvillä, ja tarinan loppupuoliskokin pitäisi kyllä olla vähintään hahmoteltu. Tämän olen myös ainakin itse ollut huomaavinani, kun tarina pysyy pituudestaan huolimatta kasassa ilman suurempia aukkoja. Tosin viimeisimpien albumien (suunnilleen 25. kirjasta eteenpäin) tapahtumat ovat kehittyneet sellaista vauhtia, että välillä hirvittää.. Varmaan suurin shokki tosin ollut juuri se, että monessakin mielessä juuri noilla main sarja laittaa taas kerran uuden vaihteen silmään (edelliset vaihdoksethan löytyvät heti tarinan alusta ja noin kymmenennen kirjan paikkeilta).