Vocaloid

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

bottlemiku
Viesti:

Re: Vocaloid

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Ke Loka 03, 2012 20:04

Minusta itse Vocaloidit saavat liian suuren osan kunniasta. Joo, onhan tässä tullut ylistettyä niiden kaunista ääntä jo muutenkin, mutta suurimman osan työstä tekevät upeta säveltäjät. Suosikkejani ovat mothy_P, utsuP ja machigerita. cosmo@P on hyvä myös (anteeksi, en osaa kirjoittaa näitä .w.).
Harmittaa myös, kun jotkut kappaleet ovat niin kovin vähän tunnettuja. Esimerkiksi Rinin kappale Dragged saa aina kyyneleet silmiin ainakin minulle. Sitten on Mikun kappale Swimmy. Loistavia kappaleita minun mielestäni.

Sitten Vocaloid -konserteissa, mikäli ne tulevat joskus Suomeen, niin hurratkaamme yhdessä jokainen myös niille soittajille. Minä ainakin kadehdin niitä soittajia, jotka saavat Rinin, Lenin, Mikun, Lukan, Kaiton ja Meikon kanssa lavalla soittaa niitä upeita viisuja.

Vielä tähän perään kokopitkä Vocaloid -konsertti vuodelta 2011.

Aoki

Viesti Kirjoittaja Aoki » To Loka 04, 2012 15:58

Kyllähän se niin on, että säveltäjä tekee työn ja Miku tai jokin muu vocaloid "ei tee mitään" :]
Mutta harmittavan usein youtubessa artistin nimeä ei mainita selvästi, toisin kuin esimerkiksi Nicovideossa, jota en paljoa käytä :/

Itselleni muiden yläpuolelle nousseet artistit ovat:

Ryo (SuperCell)
Kikuo
8#Prince
Avtecho
HaruP
Ryushi
CC*=Style
Clean Tears
DECO*27

Ja monia monia muita..
SouAisu kirjoitti:Sitten Vocaloid -konserteissa, mikäli ne tulevat joskus Suomeen, niin hurratkaamme yhdessä jokainen myös niille soittajille. Minä ainakin kadehdin niitä soittajia, jotka saavat Rinin, Lenin, Mikun, Lukan, Kaiton ja Meikon kanssa lavalla soittaa niitä upeita viisuja.

Vielä tähän perään kokopitkä Vocaloid -konsertti vuodelta 2011.
Itse en kyllä tiedä miten suhtautuisin siihen, jos Suomeen tällainen tulisi, vaikka Japanissa pidettyjä konsertteja olen katsonut/kuunnellut jonkin verran. Itse asiassa ensikosketukseni Vocaloidiin tapahtui juuri näiden kautta.

Mielestäni Tämä puoli vuotta Tokiossa aiemmin ilmestynyt ja tunnetumpi konsertti oli musiikillisesti parempi kuin Sapporon konsertti, jossa kuitenkin tekninen toteuttaminen oli paljon parempaa :wink:

Aoki

Viesti Kirjoittaja Aoki » To Loka 04, 2012 16:44

Käykääpäs muuten tukemassa Vocaloidin omaa sisäalue-ehdotusta :D

viewtopic.php?f=15&t=13894

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » To Loka 04, 2012 18:41

Olen kova vocaloidfani, MMD:tä oon käyttäny... Hmm, Miku on suosikkini, Neru hyvänä kakkosena. Cossaan mikua kikuconissa ensivuonna, luultavasti, jos peruukki löytyy.

(Sivussa: Myiskö joku huutonetin kautta pitkää, hyväkuntoista miku- peruukkia? (Zazune tai sakurakin käy!)
Barasuishou

Aoki

Viesti Kirjoittaja Aoki » Ke Loka 17, 2012 19:35

Nicovideo on kokonaan uudistunut, ja vieläpä englannin kielelle ! :D

http://www.nicovideo.jp/vocaloid

Fuugis

Viesti Kirjoittaja Fuugis » Pe Loka 19, 2012 15:59

Tässä ilmoittautuu myös yksi Vocaloid fani! :3

Omiin suosikkeihini kuuluvat Kagamine Rin ja Len, Hatsune Miku, sekä olen nyt innostunut kuuntelemaan IAn kappaleita myöskin n__n

iPodista n. 93% musiikista on Vocaloidia, välillä olen miettinyt että pitäisikö joskus hommata muutakin kuunneltavaa mutta.... Pakko kuunnella Vocaloidia X''D

Kagamine Riniä on tullut cossattua nyt pari kertaa. Kaapista löytyy 2 Kagamine Rinin asua: Rinin asu Alice Human Sacrifice -kappaleesta sekä Tsugai Kogarashi -kappaleesta. Riniä on helppo cossata kun ei tarvitse hommata peruukkia, pärjään omilla hiuksilla häntä cossatessani >u<
En ole mitään peruukki ihmisiä, joten on hankalaa löytää sopivaa hahmoa cossattavaksi :<
Siksi olen päätynyt Riniä cossaamaan, mutta mikäs siinä, kun hän on yksi suosikki Vocaloideistanikin X3
見せしめタブーをルールへ
"Show how to turn taboos into rules"

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Fuugis on deviantART

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Marras 03, 2012 15:03

Lienee hyvä tässä viestiketjussa vinkata omasta Vocaloid-alueesta, jota nyt kokeillaan > viewforum.php?f=101

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”