Vocaloid

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sleepy Dancer
Viesti:

Re: Vocaloid

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ma Joulu 27, 2010 21:36

Voi kiitos noista vinkeistä! En ole Vocalod-biisien fanibubbauksiin ennen tutustunutkaan. Osa kuulostaa oikein hyviltä.
SAPULI-DONO kirjoitti:yoppei on kyl loputtoman paljo kivempi 8)
ローリンガール ja 炉心融解 ja kaikki muut aaahhh yoppei on mun husbando :oops: :oops: :oops:
KAUNISTA! Oikeasti! :D

Itselläni oli aluksi hieman negatiivinen suhtautuminen Vocaloideihin, kun joskus huomasin, että Miyuki Nakajiman biiseistä oli tehty konemaisia versioita, jotka tietenkin kuulostivat omaan korvaan ihan hirveiltä. Myöhemmin sitten aloin tottua robottilauluun ja jäin koukkuun Honey -kappaleeseen, joka on minusta jopa alkuperäistä parempi. Hetarenaide yo! Oniichan kuuluu myös suosikkeihini lähinnä sen arveluttavan sisällön vuoksi.
Jos hahmoista/äänistä pitäisi valita lemppari niin pidän ehkä eniten Meikon äänestä, kun siinä on sellaista suloista pehmeyttä, eikä se ole ihan kimeä. Meikon rauhallisia kappaleita on kiva kuunnella taustalla.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ma Joulu 27, 2010 22:07

Tuli jostain syystä mieleen Honey-kappaleesta, olen itse huomannut, että Vocaloidien MikuMikuDance-ohjelmilla voi parhaimmillaan saada todella upeita tanssivideoita, joskus jopa alkuperäisiä tansseja parempia. Esimerkki tästä on W-duon tanssi Koi no Fuga, jossa tyttöset tanssivat melko symmetrisesti. Ihmiset eivät voi saavuttaa liikkeissään täyttä symmetriaa (elleivät harjoittele älyttömästi), mutta MMD-Vocaloideille se ei ole ongelma: laitat vain saman skriptin peilikuvana. Havainnollistava esimerkki:

Alkuperäinen Koi no Fuga (ei kauhean epäsymmetrinen tämäkään)
Sakine Meikon versio (tästä Death the Kid pitäisi enemmän)

Toki ihmiset voivat liikkua eloisemmin, mutta taitava MMD:n käyttäjä voi kontrolloida hyvin tarkasti nukkiensa liikkeet.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ma Joulu 27, 2010 22:54

Haha koi no fuga, ihana biisi. Kumpa W tulisi takaisin...

Ja asiaan. Minusta kyllä aluperäinen tanssi mirrorina on paljon parempi kuin tuollainen animehahmojen söhellys, se ei näytä yhtään hyvältä minun silmään, jotenkin liikkeet ei näytä aidoilta tuossa jälkimmäisessä videossa. Nuo liikkeet on niin robottimaisia eikä näytä yhtään inhimillisltä.
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Demoniruhtinas

Viesti Kirjoittaja Demoniruhtinas » Ti Joulu 28, 2010 14:47

NuttyNuti kirjoitti:Tuli jostain syystä mieleen Honey-kappaleesta, olen itse huomannut, että Vocaloidien MikuMikuDance-ohjelmilla voi parhaimmillaan saada todella upeita tanssivideoita, joskus jopa alkuperäisiä tansseja parempia. Esimerkki tästä on W-duon tanssi Koi no Fuga, jossa tyttöset tanssivat melko symmetrisesti. Ihmiset eivät voi saavuttaa liikkeissään täyttä symmetriaa (elleivät harjoittele älyttömästi), mutta MMD-Vocaloideille se ei ole ongelma: laitat vain saman skriptin peilikuvana. Havainnollistava esimerkki:

Alkuperäinen Koi no Fuga (ei kauhean epäsymmetrinen tämäkään)
Sakine Meikon versio (tästä Death the Kid pitäisi enemmän)

Toki ihmiset voivat liikkua eloisemmin, mutta taitava MMD:n käyttäjä voi kontrolloida hyvin tarkasti nukkiensa liikkeet.
Tuo ihmisten versio näytti hyvältä!
Taitavasti osasivat tanssia xD
Varmaankin paljon ovat harjoitelleet.
Toinen nimeni on Forever Alone

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ti Joulu 28, 2010 15:06

Hmmm, kun itsekin kattelee tarkemmin, niin kyllä W:n versiossa on kyllä enemmän eloisuutta. Etenkin kohdassa, jossa vasemmanpuoleinen tanssija heristää sormeaan yleisöä kohti (53 sekunnin kohdalla) homma näyttää mainiommalta ja kolmiulotteisemmalta kuin MMD-versiossa. Meiko ja sen kaveri kuitenkin hoitavat minun silmissäni homman paremmin noissa peilikuvajutuissa, mutta se on oma mielipiteeni. Kenties matematiikan opiskelu on vaikuttanut siihen, että tykkää symmetriasta kovin.

Parhaiten MMD-Vocaloidit sopivat mielestäni ryhmätansseihin, joissa monta tanssijaa huitoo (lähes) samaa tanssia, koska ihmisillä on vaikeampaa saavuttaa täyttä samanlaisuutta liikkeissä. Toki jos ihmiset saavat melko täydellisesti aikaan samanlaiset tanssiliikkeet, niin sitten MMD jyrääntyy! Ja soolotansseissa tietysti ihmiset vetävät helpommin pidemmän korren.

Kenties tämän mielipiteeseeni saattaa olla syynä mieltymykseni säännönmukaisuuteen. Syyttäkää matikanopettajaani :P
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Rinka_nee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinka_nee » Su Helmi 13, 2011 20:41

Kyllä, kyllä..
täällä fani kans. ajattelin cossiryhmää animeconiin. teen siitä vielä oman ''kyselyn'' tai viestiketjun, ottakaa yhteyttä!
Don't Ya Ever Give Up... There Is Always One Nyan-Up For You

Ketsueki

Viesti Kirjoittaja Ketsueki » Su Maalis 27, 2011 18:22

En kovin paljon ole itseensä vocaloidiin perehtynyt, mutta kyllä kuuntelen ja ryhmäcossiin menossa, eli fani oon!! Aivan oikeaan paikkaan tuli tämä ketju, se pisti heti silmään^^
Asiaa!!

Andrax17

Viesti Kirjoittaja Andrax17 » Ti Huhti 12, 2011 19:52

Itse olen ollut vocaloid fani siitä lähtien kun ensimmäisiä videoita alko putkahtaa youtubeen jotain vuosia sitten. Kuuntelen paljon vocaloideja, enimmäkseen Mikua ja Lukaa .. joskus myös Gumia.
Omistan kanssa jotain vocaloid aiheisia figuureita.. jne jne.
Joskus kokeilin itse vocaloid ohjelmaakin, mutta koska en siitä mitään tajunnut, niin se kokeilu jäi melko vähäiseksi.

Anzu-chan

Viesti Kirjoittaja Anzu-chan » To Touko 12, 2011 22:55

Itse pidän vocaloideista ja lempivocaloidini ovat Hiyama Kiyoteru, Kaai Yuki ja Gumi, vaikka
pidän yleisestikin kaikista vocaloideista (poikkeuksena Gachapoid ja Sonika, joiden äänistä en niin paljon välitä).

Kiyoteru on yksi lempivocaloideistani, koska hän on opettaja (+silmälasit) sekä hänen äänensä kuulostaa korvissani söpöltä lukuunottamatta niissä huonoissa covereissa, joihin ei ole selvästikään jaksettu panostaa. huoh
Hiyama Kiyoteru - Guilty Verse
http://www.youtube.com/watch?v=XY8R9Bpg69Y

Yukin ääni taas kuulostaa niin aidolta, että hänestä tuli heti yksi suosikeistani. (Vaikka en niin paljon lasten lauluäänistä välitä, niin Yuki on poikkeus)
Kaai Yuki - Forbidden Fruit
http://www.youtube.com/watch?v=WI7em0IFZcU

Gumilta olen löytänyt muutaman hyvän biisin ja aloin sitten fanittamaan häntäkin.
Mozaik Role
http://www.youtube.com/watch?v=_S_7KGJfuvY
Coward Mont Blanc
http://www.youtube.com/watch?v=7F4Cmu6vF-I

Jotenkin yleisesti surettaa, että Kiyoteru ja Yuki eivät ole saaneet niin paljon suosiota osittain johtuen heidän designien yksinkertaisuudestaan, äänistään sekä yksinkertaisesti tiedostamattomuudesta.

Ja infona, jos joku ei tiedä niin, kaikista alkuperäisistä vocaloideista löytyy tietoa täältä:
http://vocaloid.wikia.com/wiki/Vocaloid_Wiki
Haters gonna hate~

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Heinä 20, 2011 15:38

Julkaisinpa kiusallani tonne blogiin alkuvuodesta värkkäämäni Vocaloid-aiheisen seminaarityön kouluun. Jos jotakuta kiinnostaa 10-sivuinen englanninkielinen akateeminen teksti aiheesta, niin kannattaa käydä kurkkaamassa :>

http://kaikkionperseesta.wordpress.com/ ... inen-aani/

hatsune miku !

Miten voin ladata UTAU ohjelman utauloidien tekemiseen ???

Viesti Kirjoittaja hatsune miku ! » To Heinä 21, 2011 15:11

Hluaisin tietää miten voin ladata UTAUN voisio joku kertoa ?!HELP !

madu
Viesti:

Re: Miten voin ladata UTAU ohjelman utauloidien tekemiseen ?

Viesti Kirjoittaja madu » To Heinä 21, 2011 15:26

http://www.hongfire.com/forum/showthrea ... e-your-own!)

Tuossa näyttäisi olevan melko kattava paketti sekä äänikirjastoja että asennusohje ja ohjelman patchaaminen englanniksi.

hatsune miku !

Re: Miten voin ladata UTAU ohjelman utauloidien tekemiseen ?

Viesti Kirjoittaja hatsune miku ! » To Heinä 21, 2011 15:55

KIITOS

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » To Elo 04, 2011 13:51

Jei~ Mietin miksen tätä ole aiemmin huomannut....
Rakastan Vocaloideja. Lemppareitani ovat : Len, Gumi, SF-A2 miki, Rin, ja Luka, tykkään myös Meikosta ja Kaitosta.
Lempilauluani ei edes kantte kysyä, mutta tässäpä pari : :D
Kagamine Len - Falling Falling Snow
Megpoid/Gumi - Coward Montblanc
Meiko - Sad Song
Hatsune Miku - Alice (Tykkään enemmän Ritsun versiosta)
Kagamine Rin & Len - Hello Again
Kagamine Len - Soundless Voice
Kagamine Rin - Proof of Life
Kagamine Len - Witness
Megurine Luka - Over the Rainbow
Megurine Luka - RIP = RELEASE
Kagamine Len - Namae No Nai Uta

Tadaa!! Ja se jatkuisikin vielä.

Mitä muuten olette mieltä Appendeista? Itse pidämme jälleen serkkuni kanssa Miku Appendia turhana. Kuulostaa se paremmalta, kuin Miku itse, mutta kuitenkin. Rinin Warm Append on ihana, Lenin Serious Append on ihana, Kaito Appendista en nyt tiedä... Kunpa loput tulisivat pian!
Tulipa pitkä viesti jee~
Viimeksi muokannut bottlemiku, Pe Joulu 30, 2011 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Haatoresu

Viesti Kirjoittaja Haatoresu » Ti Elo 09, 2011 14:06

Niin.. aivan nuo Appendit. Noh, itse odottelen innostuneena, että minkälainen KAITO:n appendista tulee kokonaisuudessaan... (pari esimerkkiä on jo kuultu)
MEIKO:n Append olisi myös loistava juttu koska oma favoriteni on MEIKO.

Olen myös utelias tietämään minkälainen siitä Mikun englannintaidosta tulee..
Pieni demo jonka kuulin oli ... noh, hirveää.
Sanoista en saanut selvää vaikka sanat oli vieressä. Tosin se oli vasta näyte alkuvaiheesta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”