Suomen Sailor Moon duppaus-projekti

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Feeniks82

Suomen Sailor Moon duppaus-projekti

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Su Marras 16, 2008 21:48

Hei, jos tämä ei tänne kuulu, niin heittäkää minua vain yksityisesti CDllä päähän(siis viestiä) tai poistakaa keskustelu. Tai antakaa vihje, minne keskustelu siirtää(ei vaikuttanut AMV-katgoriaan sopivalta kuitenkaan).

Eli eli, kyseessä on Suomen Sailor Moon duppaus-projekti, aivan kuten aiheena lukee.
Projekti on aloitettu tänä vuonna ja hahmonäyttelijöitä etsitään. Missä päin Suomea asutkin, voit osallistua, mikäli sinulla on mikki ja sähköposti, ääninäytteiden lähettämistä varten. Olisi hyvä myös jos tiedät animen Sailor Moon ja olet katsonut sitä.

Joitain hahmoja on jo varattu, mutta tilaa on vielä runsaasti. Erityisesti mieshahmojen ja pienempien sivuhahmojen esittäjistä on kysyntää, pahiksia unohtamatta. Ulkoplaneettojen vartioissa löytyy myös vapaita paikkoja. Tuotanto/kääntäminen aloitetaan 1. kaudesta

Projektia johtaa Mamia ja sivut löytyvät täältä: http://www.geocities.com/zoi_saito//index.htm
Itse olen ryhmän vanhin ja vapaasti nakitettu mainoshommiin, eli jos ujostuttaa lähestyä Mamiaa tai haluat heti kysyä jotain, lähetä vain minulle viestiä.

J

Re: Suomen Sailor Moon duppaus-projekti

Viesti Kirjoittaja J » Ma Marras 17, 2008 00:15

Ah, tämähän kuulostaa yllättävän kiinnostavalta.
Sarjan itsenään olen tutustunut joskus vuonna nakki & makkara, mutta voisihan sitä olla kiinnostunut tuosta.
Itse omaan mikrofonin joka on teipattu ihanasti kiinni kuulokkeisiini jonka pitäisi kuitenkin kaikesta osumasta huolimatta toimia ihan kunnolla. Ainakaan kukaan ei ole valitellut äänenlaadusta tai mistään muustakaan kun olen käyttänyt.

Tosiaan voisin olla kiinnostunut, ainut mikä tässä on ehkä suurimpana esteenä voipi olla tuo että on jo useampi vuosi siitä kun kyseisen sarjan katsoin.

Mitä muuten tulee tuohon "näyttelemiseen" ja "eläytymiseen", hiukan olen näytellyt hämärässä menneisyydessäni ja uskoisin että osaan ainakin eläytyä tilanteeseen.

Tuota "virallista" sivua pitää käydä läpi kunhan on enemmän aikaa käsillä.
Niin ja voin vielä suoraan sanoa että itse en hallitse teknillisestä puolesta mitään.
Meni 30minuuttia säätää Mumble oikein ja toimivaksi. Sitäkään en tehnyt yksin.
Pitkäaikainen stalkkeri

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Ma Marras 17, 2008 13:58

Heippa vaan J. Jos haluat voit verestää muistojasi YouTube:ssa tai Veoh:issa(suosittelisin tuota jälkimmäistä, koska siellä on japaniaudio enkkusubeilla ja parempi kuvanlaatu).
Hehee, itsellänikin on vain mikki+kuulokkeet yhdistelmä, ei kummempaa. Ja hyvin toimii.

Juu, eläytyminen on tärkeää, ettei teksiti kuulosta paperilta luetulta. Itsellänikin on näytelemis- ja larppikokemusta. Toivomaansa roolia voi ehdottaa ja lähettää ääninäyte Mamialle, jonka jälkeen hän päättää saatko roolin vai et. (Ennen kuin menee kinuamaan rooleja, kannattaa katsoa, mitkä hahmot on jo varattu)

Teknistä puolta ei tarvitsekaan osata sen kummemmin kuin, että puhuu vuorosanansa mikkiin kun on käynnistänyt Windowsin ääninauhurin(löytyy ainakin XPn apuohjelmista ->viihde ja ohjelma on tooooosi simppeli, jos on, parempiakin nauhotusohjelmia saa käyttää). Sitten otto/otot tallennetaan koneelle paikkaan X ja lähetetään paikasta x Mamialle sähköpostin liitteenä. As simple as that.

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Ma Marras 24, 2008 15:44

Niin, YouTubesta vielä sen verran, että siellä on pieni AMV aiheesta, lähinnä rekrytointia, ei vielä pätkiä itse valmiista jaksoista. Jos kiinnostaa, sitä voi mennä katsomaan täältä: http://www.youtube.com/watch?v=J4EwIEC7 ... aamaan.htm tai hakusanoja Sailor Moon, suomiduppaus, ääninäyttelijöitä tarvitaan, voi myös kokeilla.

J

Viesti Kirjoittaja J » Ma Marras 24, 2008 19:23

Ugh.
Täydellistä osaamista omalta osalta.
Avasin nauhurin ja aloitin äännittämisen. Tallensin näytteen ja kun avasin näytteen koikeilua varten, ei ääntä kuulunut.
Mikä on sinänsä outoa koska mikki toimii peleissä ja mumblessa moiteettomasti.

Kokeilen säätää myöhemmin tänään, jos vaikka jonkun ihmeen kautta oivaltaisin missä mättää.
"Perkeleen vista". Kaikki toimi vielä niin hyvin viikko sitten xp:llä.
Pitkäaikainen stalkkeri

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Pe Marras 28, 2008 13:13

hmm, vai sellaista...käsittääkseni ääninäytteitä voisi yrittää tehdä myös windowsin moviemakerilla :?

Lähetän tähän myös listan jo varatuista hahmoista, kun sivujen viereaskirjassa on siitä paljon kysymyksiä. Huomaatte varmaan mikä ahne rohmu olen, mutta puolustaudun sillä että ne on sivurooleja. :oops:

Usagi: Usagi-chan
Makoto: Mamia
Minako: Nicara
Rei: Jansutti
Naru: EggAchan
Usagin äiti(Ikuko): Feeniks
Kuningatar Serenity: Feeniks
Michiru: Feeniks
Usagin opettaja: Feeniks
Haruka: Sailor Yea
Luna: Missingno
Zoisite: Sonoko
Shingo: Wic

Eli varsinaisista tämän aurinkokunnan sotureista on vielä jäljellä:
Mercury/Ami
chibi-moon/Chibiusa(paikka voi mennä pian, kun on ehdokas),
Pluto/Setsuna (sama juttu) ja
Saturnus/Hotaru(kukaan ei ole kysellyt perään).
Sitten tietenkin niitä mieshahmoja Mamia ottais erittäin mielellään vastaan, sillä vapaina ovat ainakin:

Artemis (Venuksen kissa)
Umino (Usagin luokkalainen, viisas/näsäviisas poika)
Usagin isä
Rein perheen miehet
3 pahan kenraalia: Jadeite, Kunzite ja Nephrite....Zoisite on jo varattu. Ja pahojen kuningatar, Queen Beryl.
Viimeksi muokannut Feeniks82, Ti Tammi 06, 2009 21:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Joulu 10, 2008 19:00

Tämä vaikuttaisi erittäin kiinnostavalta... harmi etten ole mies (ja äänenmurroksenikin oli aika mitätön). Kaikki ensimmäisen kauden naisosat ovat siis jo menneet? :cry: Minulla on kuitenkin hieman kokemusta dubbaamisesta ja voisin kokeilla Usagin pikkuveljeä ellei hänelle hänelle sitten löydy muita ääninäyttelijöitä. Pikkupojillahan kimeämpi ääni ei niin haittaa, vai mitä? Äänityssysteemit toimivat minulla nyt ihan hyvin.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » La Joulu 13, 2008 12:27

Aa, uusi mukaan korruptoitava, loistavaa :mrgreen:

Juu, toki voit lähettää Mamialle ääninäytteen Usagin veljestä(hän varmaan ilahtuu, jos äänesi on tarpeeksi poikamainen) ja suosittaisin lähettämään myös normaali ääninäytteen, sillä Motokin pikkusisko on auki ja muitakin sivurooleja on...ja tulenkohan katumaan tätä...no, yksi 1. kauden päärooleista on vähän heikossa hapessa, joten ehkä teoreettinen mahdollisuus vielä on isoonkin rooliin. EN tosin sano mikä senshi, ettei mitään päänahanmetsästystä ilmene, mutta kuitenkin.
Niin, ja itse näyttelen myös Usagin opettajaa, ja paria muuta, mutta minun puolestani jos joku haluaa ja on rooliin sopiva, niin tuon opettajan voi minulta nyysiä pois.

Ja jos sinulla, Sleepy Dancer, on nuorekas ääni, ja haluat jossain vaiheessa isomman roolin, niin Chibiusa ja Sailor Saturnhan ovat vielä auki :wink:

Ja jos jollakulla on tiedossa miehiä/poikia, joita voisi tähän projektiin saada, niin me olisimme todella kiitollisia 8)

Mamian sähköposti on zoisite_21@hotmail.com Sinne siis lisää kysymyksiä, ääniklippejä ja hahmotiedusteluita. Ryhmän sivuilla ja vieraskirjaa kannattaa myös käydä katsomassa. Osoite niihin, löytyy aiemmista posteista.

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Su Joulu 14, 2008 18:16

Wow, aikas mukavalta ja kiinnostavalta projektilta kuulostaa ^^ Tulisin ilo mielen toisen kauteen mukaan (siis kun olen tyttö...). Itsekkin olen dubbaillut (tosin aika vähän) ja yritettiin etsiä erään kaverini kanssa digimoni projektiin osallistujia, mutta se sitten jäi vähän...
Olisikohan minulla miehekäs ääni...? Ei se minusta hirveän tyttömäinenkään ole, joten voisimpas tuossa päivän parin päästä lähettää ääninäytteen jostain mieshahmosta 8) Mitäs niitä olikaan?

Icefrost

Viesti Kirjoittaja Icefrost » Ma Joulu 15, 2008 15:21

Ohhoh, tämähän näyttää mielenkiintoiselta. Ja että vielä miesnäyttelijöitä tarvitaan?
Oma ääneni nyt ei ihan sieltä matalimmasta päästä taida olla, mutta uskoisin pystyväni antamaan ääneni hahmoille kuten Artemis tai Ryo Urawa.
Näitä ei kuitenkaan nähnyt mainittavan missään tuolla projektin sivulla, eli lieneekö tarvetta?

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Ti Joulu 16, 2008 11:49

_Shadow_lle: Hienoa, että sinulla on duppi kokemusta, tule ihmeessä mukaan vaan. Sailorissa on kuitenkin niin paljon muutakin puhetta, kuin vain pääosat, että kaikki apu on tarpeen. Ja jos ei ole nyt miehekäs ääni niin ehkä poikamainen(Shinto, Umino, luokan pojat, Lunan kuisaajat ym.) tai tyttömäinen. Huom, onhan Usagilla muitakin taviskavereita kuin Naru. :wink:

Iceforstille: Mitä!?! Onko siellä miesääni? Ihanaa ihanaa!!! :P Kyllä Artemista ja muitakin tarvitaan(sehän tuli 1. kaudessa), mutta niitä ei kaikkia ole vain mainittu. Eihän Plutoa, Neptunusta tai Uranustakaan vielä etsitty, vaikka ne tulikin jo sopivien tarjokkaiden myötä ajankohtasiksi. :wink: ELi kyselemään vaan.
Siinä kun on se, että pyritään nauhottaan jaksot ekasta jaksosta lähtien, eli ollaan mietitty Jadeiten, Shingon, Mamorun ja Motokin löytämistä. Ei silti, pitkässä juoksussa Artemis kyl on J ja S tärkeämpi :shock:

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » To Joulu 18, 2008 21:02

No nish, nyt se on virallista! Amy/Sailor Mercury on vapaa, kaikki päärooleja himoavat naisenpuolikkaat, mars Mamian puheille. Muistakaa myös sivuroolit(luokkakaverit yms.) ja myöhemmin ilmaantuvat ChibiMoon, Pluto ja Saturnus :wink:

Icefrost: Tervetuloa porukkaan, näin virallisesti nyt. Huomasin, että sinut otettiin jo vieraskirjassa innokkaasti vastaan :mrgreen:

Samy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samy » Pe Joulu 19, 2008 01:33

Hmm.
Yurusenai! Ai to seigi no seeraa fuku bishoujo senshi, Seeraa Muun! Tsuki ni kawatte oshioki yo!
--
Favorite animes: Sailor Moon, Nausicaä, Neon Genesis Evangelion

wyverna

Viesti Kirjoittaja wyverna » Pe Joulu 19, 2008 16:09

Hei!

Tuo on aika mahtavan kuuloinen projekti. :D
Olen aina halunnut dupata tai tehdä oman sarjan, jossa ääninäyttelen.xD
Rupesin tuota tosissani miettimään ja ajattelin, jos voisin olla ehdokas Amille ja Hotarulle. Olen hieman vanha Chibimooniksi ja Setsunaksi liian nuori. :mrgreen:

Pitääkö siis lähettää Mamialle ääniäytteen?
Ja jos pitää, niin minkälaista?
Jotain transformaatio-huutoja ja iskuja,vai jotain muuta?

Sapphire_Thunder

Viesti Kirjoittaja Sapphire_Thunder » Pe Joulu 19, 2008 17:25

Kuullostaa kiinnostavalta idealta. Olisi varmaan aika mukavaa näytellä jotakuta (mieshahmoa tietenkin) jos voisi.
Aika vain ei riitä millään...eikä olisi tarpeeksi rauhallistakaan noiden äänien tallentamiseen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”