Kauhein\rumin piirustustyyli

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mucca

Kauhein\rumin piirustustyyli

Viesti Kirjoittaja Mucca » To Syys 04, 2008 18:52

Kaikilla mangakoilla on erilaiset tyylit piirtää sarjakuvia. Jotkut piirtävät suurisilmäisiä ja söpöjä shoujohahmoja, kun taas toiset lihaskimppuja shounensarjoihin. Eli kenellä on kaikista rumin tyyli piirtää mangaa, animea?

KUVIA JA PERUSTELUT MUKAAN!!

Jos aiheesta on topic, nii lukkoo vaan.

tahikun
Viesti:

Re: Kauhein\rumin piirustustyyli

Viesti Kirjoittaja tahikun » Pe Syys 05, 2008 10:01

Eipä ole mokomaa topiccia ainakaan minun silmääni osunut o.o; nooh. jos lukottuu niin sitten lukottuu.

Minun silmäni syöpyvät ehkä_pahiten Yu-Gi-Oh!'ille o__O;
Joskus nuorempana tykkäsin tästäkin (kaikkeen se nainen tuhlaakin rahaa ja aikaa!) mutta sitten huomasin kuinka järkyttävältä tämä itseasiassa näyttää.
Ei ole mieleen. Jotenkin tuollainen yli-suuri-silmäisyys ja pitkät jalat ja kauheasti rypytystä ymsyms ei uppoa. Lisäksi tämä on liian kulmikasta jälkeä minun makuuni.
Toinen on sitten kaikken_rakastama(ko?) One Piece o__o; En tykkää sarjasta, koska se on mielestäni ikävän liioiteltu ja muuten vain yliampuu kaiken maailman sekoilullaan. Sekoilu on kivaa, mutta tästä en ole ikinä tykännyt.
Äääh. Perustelu on vaikeaa... Älkää ihmiset tulko nipottamaan minulle tästä.
tahikun @ twitter

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Pe Syys 05, 2008 14:56

Minä taas järkytyin Please, save my earth piirustustyylistä o.O aloitin ekaa pokkaria, koska olen kuullut, että sarja on hyvä.. no, avattuani pari sivua ensimmäiset ajatukset olivat "ai tällastako tämä on, eihän tätä jaksa edes lukea..". koska mielestäni piirtotyyli sukkasi. en vain pidä tästä, piirros näyttää kuin olisi jotenkin kesken jätetty..
http://images.barnesandnoble.com/images ... 223674.JPG kuva
http://www.nnanime.com/PSME/pics/psmecast1.gif kuva

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Pe Syys 05, 2008 16:46

tahikun kirjoitti: kaikken_rakastama(ko?) One Piece o__o;
Eivät sentään kaikki sitä rakasta... (Mutta minä rakastan. <3) Tuskin mikään sarja on kaikkien mieleen.

Ja nyt itse aiheeseen. Itsekään en tykkää Yu-Gi-Oh!in piirrostyylistä. En pidä sarjan hahmojen ilmeilystä (etenkään päähenkilön ilmeestä ykköspokkarissa kohdassa, jossa hän sanoi "Koris on jees!"). Osa (taas ykköspokkarin, olen lukenut vain osat 1-2) kuvista on mielestäni aika julmia ja raakoja, esimerkkinä tämä. Semmoisesta en tykkää.

En myöskään pidä hikisistä machoista joiden lihakset ovat luonnottoman suuret ja kiiltelevät, kuten en myöskään sarjoista joissa tyttöjen rinnat ovat turpeat kuin täyteen puhalletut ilmapallot.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Pikku-Ed

Viesti Kirjoittaja Pikku-Ed » Pe Syys 05, 2008 17:23

Tiger Claw kirjoitti:
tahikun kirjoitti: kaikken_rakastama(ko?) One Piece o__o;
Eivät sentään kaikki sitä rakasta... (Mutta minä rakastan. <3) Tuskin mikään sarja on kaikkien mieleen.

Ja nyt itse aiheeseen. Itsekään en tykkää Yu-Gi-Oh!in piirrostyylistä. En pidä sarjan hahmojen ilmeilystä (etenkään päähenkilön ilmeestä ykköspokkarissa kohdassa, jossa hän sanoi "Koris on jees!"). Osa (taas ykköspokkarin, olen lukenut vain osat 1-2) kuvista on mielestäni aika julmia ja raakoja, esimerkkinä tämä. Semmoisesta en tykkää.

En myöskään pidä hikisistä machoista joiden lihakset ovat luonnottoman suuret ja kiiltelevät, kuten en myöskään sarjoista joissa tyttöjen rinnat ovat turpeat kuin täyteen puhalletut ilmapallot.
Aivan sama minulla kuin Tiger Clawilla luin ensimmäisen osan Yu-Gi-Oh!ia ja järkytyin. Pelkkää mättöä.

Ei mulla kai muuta inhokki piirustustyyliä ole...
Animecon: Burashi (OMA HAHMO)
IRC-Galleria nick: [BURASHI]

J

Viesti Kirjoittaja J » Pe Syys 05, 2008 17:56

Yksi Pala. One Piece.
Hahmot näyttävät älyttömän luonnottomilta ja hahmojen ruumiinosien mitat ovat aivan päin honkia.
Eipä tässä oikein muuta tule mieleen. Tuskin sarjassa mitään muuta pahaa löytyy, mutta en voi vain tuoda itseäni lukemaan sarjaa jossa hahmot näyttävät ylivenähtäneiltä orangeilta joilla on ongelmia tasapainon kanssa.
Yllä oleva sisältää erittäin paljon omia mieltymyksiä ja mielipiteitä. Sinä, joka saatoit tuntea itsesi loukatuksi, älä. Kyseisen viestin ei ole tarkoitus loukata.

Noh, toinen jonka "taide" on mielestäni mennyt heikompaan suuntaan on Nobuhiro Watsuki.
Rakastan Rurouni Kenshinin "taidetta". Mutta jokin on mielestäni herralla mennyt pieleen kahden viimeisen sarjan kanssa.
Buso Renkin näyttää aivan liian hätäisesti tehdyltä. Muutama hieno kuva siellä oli, mutta suurimmaksi osaksi on liian "nykyaikaista" "taidetta" kyseisessä sarjassa, olisi vain pitänyt kiinni Rurouni Kenshinin "taiteesta".
Uusimmasta tekeleestä en oikein tiedä kun olen vain nähnyt muutaman kuvan ja kannen. Mutta näytti niiden perusteella hyvin paljon samalta kun Buso Renkin.

Niin, no eipä tässä taida olla muita artisteja jotka ovat tulleet vastaan joilla olisi jotenkin silmäänpistävä "taide".

Kuvia en tähän hätään saa. Ehkä myöhemmin kun ja jos jaksan etsiä.
Pitkäaikainen stalkkeri

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » La Syys 06, 2008 01:29

Minäpä inhoan Suomi manga "Vartijan" piirustus tyyliä!
Siis hahmot on huonommin tehty kun itse luonnokset viimeisillä sivuilla ja rasterit seikkailee siellä sun täällä. @_____________@"

Yu-Gi-Oh!:n ensimmäisten kirjojen piirustus tyyli oli kauhea muutta se muuttui koko ajan paremmaksi ja paremmaksi. Yu-Gi-Oh! on kyllä tosi kiva muuten :3

One piecen ensimmäisten pokkarit olivat myöskin aika lapsekkaita piirustus tyyliltään... Nykyinen piirustus tyyli on jo aika aikuismaista.

neo-shaman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neo-shaman » La Syys 06, 2008 12:30

Kaikken tyylistä ei voi tietenkään pitää, mutta on pari jotka ärsyttävät minua suuresti...
Mia Ikumi: Tokyo Mew Mew + à la Mode
En muutenkaan pitä tästä sarjasta, eikä visuaalinen puoli yhtään helpota asiaa. Kaikki naispuoliset hahmot näyttivät mielestäni samanlaisilta, ylisöpöiltä ja tolkuttoman laaduttomilta... Eniten kuitenkin rasitti ne punastumisen kuvaukset, viivat siinä poskien päällä... Tuntui että niitä oli joka kuvassa! Jättikokoiset silmät, pienet nöpönenät ja loliconimaset pantsuherutus-kuvat menivät täydellisesti yli. Yksinkertaisesti niin kankean näköistä. En pidä.
Ja kuvia löytyy vaikka täältä.

Arina Tanemura: Full Moon wo Sagashite, Time Stranger Kyoko, Kamikaze Kaitou Jeanne yms.
Jälleen isoja silmiä, taivaisiin asti ulottuvia paakkusilmäripsiä ja ohuen ohuita käsiä ja jalkoja... Eniten kuitenkin alkoi sarjoissa rasittaa se, että hahmoja ei enää erottanut toisistaan. Taidekuvissa hulmuavat hiukset, silkkinauhat ja pitsit niin ettei enää erota mikä on taustaa ja mikä hahmon päätä... Ò__Ó

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » La Syys 06, 2008 22:06

Initial D!

Se on RUMA, siitä ei voi muuta sanoa. Jos autoilu kiinnostaisi minua, ja haluaisin nähdä animen aiheesta, ehkä sarjan tarina voisi kelvata mutta tuo piirrustus loitontaa itsestään pois kuin Spitaalia sairastava ihminen väkijoukkoja.

Itse katsoin vain kannen ja tiesin etten kestäisi sitä yhtään enempää.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Syys 07, 2008 14:51

En viitsi haukkua piirtäjiä joiden töitä en muutenkaan lukisi, esim. nyt Yu-Gi-Oh! ei miellytä piirrostyyliltään, mutta ei kiinnosta yhtään juonenkaan puolesta. Omasta hyllystä löytyvistä rumiluksista tuli ensimmäiseksi mieleen tuollainen Tokyopopin julkaisema manga kuin Ako Yutenjin Liling-Po, jonka ensimmäinen osa aiheutti muinoin kylmiä väreitä mm. hahmosuunnittelun osalta. Liian pitkät, luisevat, käärmemäiset raajat, ja vielä epäluonnollisissa asennoissa, katsokaa nyt vaikka. Sarjan muka kauneinkaan henkilö ei näyttänyt yhtään paremmalta kuin muut, ja sivujen sommittelu oli niin sekavaa etten pysynyt juonessakaan kärryillä.

Joskus myöhemmin jatkoin sarjan lukemista koska jäin sittenkin tarinaan koukkuun. Piirrosjälki ei vieläkään ole kirjahyllyn kauneinta, mutta viidennestä osasta löytyy jo näinkin bishiä jälkeä. Ilokseni poikien käsivarretkin ovat saaneet jo hieman lihaa luittensa päälle.

Esimerkkikuvien piirtämisen välillä on kulunut useampi vuosi. Pitkissä sarjoissa on kiinnostavaa nähdä tekijän piirrosjäljen kehittyminen, ketjussa mainitun Please Save My Earthin myöhemmissä osissa ei mielestäni ole taiteen suhteen mitään valittamista. Lukeminen jäi tosin täälläkin kesken, mutta syynä oli tarinan keskittyminen liikaa henkilöihin joista en välittänyt.

Converse

Viesti Kirjoittaja Converse » Su Syys 07, 2008 18:27

aluksi että, inthe end kaikilla ON erillainen maku, toinen pitää suklaasta ja toinen mansikasta, ja kolmas tykkää molemmista muttei lakusta x') _Asiaan_ ; Hellsingin piirtäjän Kouta(vai Kohta?) Hiranon piirtäjän piirrustus tyylistä sen verran että kun sain ensimmäisen pokkarin Hellsingiä käsiini,jouduin ihmettelemään. Ensimmäistä animea ja muistaakseni ensimmäistä ovaa seuranneena katsoin että piirros tyyli oli hieman sekaisen ja hutaistun oloinen ja realistiset suhteet eivät oikein mätchänneet keskenään - dialogin turvin ostin kuitenkin loputkin pokkarit ja huomasin tyylin kehittyvän eteenpäin mentäessä - jo kuitenkin ensimmäisten pokkarin lukujen välissä rupesi huomaamaan piirrustustyylin kehittymistä - ja siksi haluankin kehua Hiranon edistymistä _ joten todellakaan Hiranolla ei ole rumaa piirrustus tyyliä, vaan se oli vain aluksi hirveän tönkkö :D

Tässä Esimerkki ;
Ensimmäisestä pokkarista(tämä ei ole niin huono kuin sen ihan ekan chapterin kuvitus )
http://i.pbase.com/u24/father_twitch/la ... V1C211.jpg

Olikohan kutosesta vai seiskasta? :O huomattavaa edistymistä.
http://img100.imageshack.us/img100/4875 ... 219zx3.jpg

Ja hmm.. no kaikkea paskaa ne nykyään kuitenkin suomessa julkaisee että niitä tässä voisi yleisesti haukkua :D
ei muuta.
Alucard : order, give me my order...my master.
Integra : order me pizza. :P
Alucard : WTF O_O

MrBrown

Viesti Kirjoittaja MrBrown » Ma Syys 08, 2008 09:52

On ihmisille luonnollista vierastaa ns. kehitysvammaisia. Tämä kuulostaa julmalta, mutta syy on evoluutiossa. Semmoisen ihmisen kanssa ei kannata pariutua, jonka perimä ei edistä selviytymistä.

Näin ollen en pysty ymmärtämään, miksi joku pitäisi Key:n character designeistä (Kanon, Air, Clannad). Nämä poskettomat (kirjaimellisesti) hirviöt tuovat minun mieleeni kotipitäjän hoitolaitoksen ihmiset. Kunnollisena ihmisenä käyttäydyn tietenkin kohteliaasti myös kyseisiä ihmisiä kohtaan, mutta nämä Itaru Hinoue:n abominaatiot eivät ole ihmisiä, eivätkä sitä ansaitse. Näihin tulisi soveltaa lapiota kolmessa vaiheessa. Ensin naamaan, sitten kuoppa, ja lopuksi kuoppa täyteen.

Kaikeksi onneksi Itaru on kuitenkin, kuuleman mukaan, parantamassa tyyliään. Tämä ansaitsisi melkein Darwin Awardin.

Kunniamaininnan voisi antaa vielä Asamiya Kia:lle, jonka otsattomille hamoille on nähtävästi kaikille suoritettu lobotomia. Onneksi tyypin työt eivät muutenkaan kiinnosta, niin en joudu niitä tuijottamaan.

Mucca

Viesti Kirjoittaja Mucca » Ma Syys 08, 2008 15:26

Itse en pidä Gosho Aoyaman tyylistä. Vartalot aikuisilla on ihan ok, mutta kasvot menee selvästi miinuksen puolelle. Hiuksista puhumattakaan. One Piecekään ei paljoa miellytä, mutta annetaan olla.

Niin olin unohtaa: RAVE! Olen lukenut pari ensimmäistä kirjaa kirjastossa, kun ei ole muutenkaan millään tavalla kiinnostanut. Itse hahmoista en pidä millään tavalla. Piirustustyyli näyttää amatöörimaiselta, hiukset sojottaa, toimintakohtaukset --plääh. Sarjan naishenkilöt ovat myös aika huonoja. Kansista puhumattakaan. Uudempia ku näin lehtihyllyssä. näytti paremmalta, vaikka en sarjan lukemista aio jatkaa.

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Ma Syys 08, 2008 16:58

Mulla ei oo mitään Keyn tyyliä vastaan, vaikka hahmot näyttääkin lähes samanlaisilta. Eipä mua niiden katsominen siltikkään pistä silmään vastoin kuin One Piecessä, jonka piirrostyyliä inhoan.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Syys 12, 2008 19:07

Jostain syystä Raven tyyli ei kyllä meikäläisen silmiin osu ensinkään. Ne päähahmot ovat ihan OK, mutta siellä on sitten seassa kaikenlaisia järkyttäviä sivuhahmoja ja otuksia, ei näytä kivalta >< Eäh, en vaan tykkää.

One Pieceä ostin kerran yhden volan kaverille lahjaksi ja selasin tietysti ennen lahjan antoa pokkarin läpi. Voin (hieman liioitellusti) sanoa, että silmäni itkivät verta sen jälkeen. Ei ehkä kauheinta mitä olen nähnyt, mutta aikasta... ei-hienoa. En vain pidä sellaisesta tyylistä.

Aoyaman Conanit ovat mielestäni muuten tyyliltään kivoja, mutta niillä lapsihahmoilla (Conan, Ai jne.) on kauhean suuret päät! Asia häiritsee välillä sen vertaa, että lukeminen pitää keskeyttää ja keskittyä taivastelemaan ipanoitten päiden kokoa.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”