Tupakoitsija animessa/mangassa

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

isokana
Viesti:

Re: Tupakoitsija animessa/mangassa

Viesti Kirjoittaja isokana » Ma Tammi 19, 2009 23:52

Michiko to Hatchinin seitsemännessä jaksossa on varsin mehevä tupakkakohtaus, johon liittyy merkittävää savunpuhaltelua ja viettelyä. Kovin on tehokasta katsojankin mielestä, kun ei tarvitse haistella käryä.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » Pe Tammi 23, 2009 15:37

haibane renmein Reki polttaa ja ketjus polttaa ainaki to aru majutsu no indexxxin Stiyl Magnus tai joku sellane ja sit gintaman Toushirou siis se shinsengumi kapteeni ^__^

Sun

Viesti Kirjoittaja Sun » To Maalis 05, 2009 11:05

Planetes-sarjan Fee polttelee innokkaasti, vaikka se on välillä hankalaakin avaruusasemassa. Sitten kun ei ole mahdollista polttaa, iskevät vieroitusoireet päälle ja sitten ei ole kivaa kenelläkään.

Tupakointi anime-/mangasarjoissa ei haittaa minua, sillä se tosiaan sopii joillekin hahmoille, kuten äsken mainitulle Feelle, joka tuo entistä enemmän persoonallisuutta Planetesin 'roskakuskitiimiin'. Sitten on tosiaan Black Lagoonin kaltaiset toimintasarjat, joiden yleisilmeeseen tupakointi sopii paremmin kuin hyvin.

Fenro

Viesti Kirjoittaja Fenro » To Maalis 05, 2009 13:22

Ainakin Mahou sensei negimassa sellanen hahmo ku takamichi polttaa, ei se muo pahemmin ole haitannu se on itse asiassa aika cool hahmoks. ei haittaa :D

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Ke Touko 06, 2009 21:17

Olen tullut siihen tulokseen että One Piece on Moraaliton sarja isolla ämmällä. Zoro voi juoda 50 pulloa viinaa eikä tule ikinä känniin, ja Sanji vetää röökiä posket lommolla jopa ruokaa laittaessaan :(
Voisin keksiä muitakin syitä mutta en nyt jaksa.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ke Touko 06, 2009 22:22

Ihme, että kukaan muu ei ole vielä maininnut Cowboy Bebopin Spike Spiegeliä. Se on melko kova mies savuttelemaan aina kun saa siihen tilaisuuden. Myös saman sarjan Jet Black taisi tupakoida. Tai no, siinä sarjassa on muistaakseni aika montakin tupakoijaa.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » Su Touko 31, 2009 17:36

Kuten täällä on aiemminkin mainittu, niin Nana. Koko aika, siis ihan koko aika, olivat siellä polttamassa, kunnes Nana sitten lopettikin 8D
Se tuo osallaan realistisuutta sarjaan, vaikka todellisuudessa paljon pienempi määrä ihmisistä polttaa kuin mitä yleisesti luullaan. Tietääkseni Japanissa tupakointi on myös paljon normaalimpaa ja hyväksyttävämpää kuin tällä Suomessa?
No joka tapauksessa, henkilökohtaisesti mua ärsyttää tupakointi. Oli se sitten leffassa, animessa, mangassa tai elävänä tuossa vieressä. Täällä oli keskustelua siitä miten tupakointi voi näyttää niin hyvältä leffassa tai mangassa, mutta oikeasti se ei sitä ole, niin ite olen kyllä ihan sitä mieltä että, no, saattaa se näyttää ihan siistiltäkin, mutta en ole koskaan ihannoinut tupakointia millään tavoin, joten alitajuntaisesti aina kun joku sytyttää tupakan oikeastaan missä vain, niin tulee automaattisesti sellainen inhoajatus. 8'D Kyllähän se tupakka ihan kivalta näyttää siinä Yasun kädessä, mutten kuitenkaan hyväksy sitä. Ja kun näkee kuvissa jonkun An Cafe -bändin jäsenistä tupakka kädessä niin tulen vain surulliseksi.
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Saradada

Viesti Kirjoittaja Saradada » Ke Kesä 24, 2009 14:38

Hibine kirjoitti:Toinen yhtä addiktoitunut henkilö taitaa olla Tyki D. Gray-manistä. Mahtava miäs hänkin, eikä savuke tee hänestä yhtään sen luotaantyöntävää - itse asiassa päinvastoin.
Inhoan tupakkaa yli kaiken enkä aina katso polttavia animehahmojakaan hyvällä, mutta tunnustaudun ja liityn tuohon. Ennen Tykin näkemistä DGM:ssä en uskonut että yksikään animehahmokaan pystyisi saamaan minua kuolaamaan näkiessäni tupakan suupielessä - ei edes Yuki Eiri.

Reaalielämässä siis tosiaankin olen tupakan vastainen ihminen ja vierastan ihmisiä jotka tupakoivat, sillä omat kokemukseni tupakoivien henkilöiden persoonallisuuksista nyt ovat mitä ovat. Vielä en ole tavannut yhtään tupakoijaa joka olisi hyvä tyyppi.
Animessa olen yleensä neutraali. Sanjin tupakkaa en aina edes noteeraa koska se on niin iso osa häntä, samoin Dogsin Badou. Rebornin Gokuderan tupakkaa en nykyään edes huomaa, en edes ole varma olenko nähnyt sitä Gokuderan suupielessä uusimmissa chapuissa. Sitten on niitäkin hahmoja jotka tupakka tai sikari suussa vain lisäävät inhoani. Ensimmäinen mieleentuleva esimerkki tästä on Higurashin Ooishi. Hän oli mielestäni hyvin epäilyttävä tyyppi ja aina nähdessäni hänet tupakan kanssa pidin hänestä aina vain vähemmän. Jopa Nanan tyyppien polttamista en katso hyvällä, mielestäni se näyttää säälittävältä ja "no kaveritkin polttaa ja yritänpäs näyttää siistiltä"-juttuja. Nanan tyypit näyttäisivät minun silmiini paljon siistimmiltä jos eivät polttaisi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”