Penteleen otakut penteleen paratiisisaarella

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Furinji
Viesti:

Penteleen otakut penteleen paratiisisaarella

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ti Elo 05, 2008 22:12

Olet matkalla Norjaan katsomaan vanhaa hevariserkkuasi ja istut lentokoneessa välillä Helsinki-Oslo ja olet juuri upottanut hampaasi mangaan. Kirjaimellisesti, sillä toheloit pakatessasi ja unohdit kotiin välistä yhden volan sarjasta, jota olit lukemassa ensimmäistä kertaa lävitse. On luonnollisesti täysin mahdotonta hypätä tarinassa yhden pokkarin yli ja nyt olet tilanteessa, jossa sinulla ei ole käytännössä matkalukemista lainkaan. Saat hepulin ja alat hyppiä istuimellasi, jonka johdosta ruotsalainen lentoemo on sinua pian rauhoittelemassa. Koska berserkkailusi ei kuitenkaan ota rauhoittuakseen, saat nopeasti suoranaisen ninjaiskun lentoemon avarista ja menetät välittömästi tajuntasi. ...tillräckligt med dessa jävla otakun i det här jävla planet!

Kun heräät, sinusta tuntuu kuin makaisit hiekkapaperilla uunissa. Avaat hitaasti silmäsi ja suljet ne samantien kiljuen bright light! bright light!! Yrität varovasti uudelleen ja siristellessäsi silmiäsi alat hitaasti erottaa aavan meren edessäsi. Makaat palmun alla hiekassa Tyynellä Valtamerellä Autiolla Saarella ja vieressäsi lojuu jotain hassuja laatikoita. Aivan turha kysyä minulta miten perkemassa tämä on mahdollista, sillä Tohtori ei ole nyt paikalla. Etkä ehtisi kyselläkään, sillä kuulet ääniä edestäsi ja kun käännät pääsi näet vaahtosammuttimen ja sen vieressä yhtä pitkän vanhan viiksekkään miekkosen kaivamassa yhden laatikon sisältöä. Parahdat, kun aivoissasi alkaa hitaasti iso pyörä heittää ja ukko kääntyy kohti sinua. Et valitettavasti voi olla huomaamatta, että ukko pitelee käsissään pantsuja, joissa on vihreävalkoiset vaakaraidat. Et halua tietää ovatko ne sinun, enkä halua tietää sitä minäkään. Ukko alkaa selittää olevansa henkiolento ja suo sinulle yhden toivomuksen. Olet tarpeeksi sekaisin ollaksesi valmis uskomaan tämän roskan ja ehdit jo iloita pääseväsi kotiin tältä saarelta. Ilosi on kuitenkin ennenaikaista, sillä toivomuksella on tarkat rajoitukset.

Hengen suoma toivomus on tämä: Saat toivoa minkä tahansa animesarjan koko tuotannon. Mutta Tasan Tarkkaan Vain Yhden Sarjan. Kaikki jaksot mitä siitä on koskaan tehty ja kaikki elokuvat mitä siitä on koskaan tehty. Kaikki mitä siitä tullaan koskaan tekemään tulevaisuudessa saat jälkitoimituksena. Henki ojentaa sinulle tilauslomakkeen ja ohjeistaa sinua kirjoittamaan sarjan nimen siihen omalla verelläsi. Tämän todettuaan olento katoaa naurettavan savupöllähdyksen saattelemana. Tarkastelet lomaketta ja siinä on myös kohdat haluamillesi ääniraidoille, tekstityksille ja kaikille muille älyttömille tarpeillesi, jotka estävät sinua viilaamasta pilkkua tämän täysin naurettavan tapahtumaketjun osalta. Löydät laatikoista ympäriltäsi television, dvd-soittimen ja läjän sellaisen kaliiperin aurinkopaneeleja, että NASAn insinöörillekin tulisi kiire vessaan.

Harkitse tarkkaan, sillä olet saarella pahimmassa tapauksessa koko lopun elämääsi. Mikä japanilainen piirretty on oikea kumppani ja seuralainen katsottavaksi tämän järjettömän oleskelusi aikana? Kenties suosikkisarjasi, jonka katsomiseen et koskaan kyllästy, sillä löydät siitä aina jotain uutta? Mutta se on niin lyhyt. Kenties jokin shounen-sarja, joka ei lopu koskaan? Naruton koko tuotanto saattaisi upottaa koko saaren. Ottaisitko sen riskin? Mutta entäs yksinäisyys? Kasarishoujoa niin että korvissa soi? Tai kenties hentaita? Minkä animen siis otat autiolle saarelle?

Ai minkäkö minä valitsisin? No en minä sinua tässä auta, mutta tiedätkö mitä minä aion katsella? Näetkö tuon kameran tuolla puussa? Koko paikka on niitä täynnä. Minä aion mennä sohvalle popkornien kanssa ja katsella, miten sinä kärsit valintaa tehdessä ja miten elät valintasi kanssa... Ja ei, en myöskään aio kertoa, mitä minä olen ottanut... Jää hyvästi.

Tilauslomakkeen pienellä präntätty: Mikäli jätät valintasi perustelematta, kuolet välittömästi.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Ji
Viesti:

Re: Penteleen otakut penteleen paratiisisaarella

Viesti Kirjoittaja Ji » Ke Elo 06, 2008 11:42

Hetken potkittuani vaahtosammutinta ja ravisitettuani palmua tulin vaikean päätöksen eteen.
No oliko se edes vaikea jos pitää valita 10 sarjan väliltä? varsinkaan sen jälkeen kun ne on pistänyt omaan parhaisto järjestykseen?

On varsinkin siinä vaiheessa, kun ajattelee katselevansa sitä lopun elämänsä.(?) Kyllä en usko, että kukaan tulee pelastamaan otakua autiolta saarelta. Uskon kuitenkin turistilaivojen menevän varsin läheltä aika-ajoin ohi kummastelemassa outoa eliötä joka tunnetaan nimellä otaku.

Mutta siis itse asiaan!

Ensimmäisenä ajattelin tietenkin Midori No Hibiä, sitähän tulee nyt muutenkin kokoajan katsottua moneen kertaan eikä se muutu missään vaiheessa puuduttavaksi. MUTTA sarjan lyhyys oli siitten se, joka sai päätökseni muuttumaan.

Eli päätökseni/valintani seuraavin perustein, jotka eivät edes ole järkeviä tai ymmärrettäviä.
(vedetääs pokemonin linjoilla)

Otan tilauslomakkeen käteeni ja karjun isoon ääneen 'VALITSEN SINUT GREAT TEACHER ONIZUKA!!!!' ja kirjoitan nimeni paperiin.

Sitten ne häröisimmät perustelut ikinä johon en odota ymmärrystä.
No ihan aluksi voisin todeta, että ei ole EIKICHI ONIZUKAn voittanutta!!! Kyllä jaksan katsoa tätä sarjaa juuri tämät tyypin ja hänen ihmeellisten opetustensa takia. (voiko niitä nyt edes opetuksiksi sanoa?) voi toki siinä opetetaan elämään itsensä ja maailman kanssa. u,u (pitääkö tuo nyt edes paikkaansa) En suostu uskomaan muuhun joudunhan nyt sentään elämään tämän päätökseni kanssa, joten katumusta ei myönnetä. (kait siinä nyt muutakin on?) On ne muutkin hahmot omanlaisiaan mutta mutta EIKICHI ONIZUKA!!! (saako sinusta nyt muuta irti?) Voimme toki yrittää.
Jos sarjan jaksot jossain vaiheessa rupeavat edes puuduttamaan voin kuluttaa aikaani kuuntelemalla upeita alku- ja lopputunnarteita ja näin harrastaa omassa yksinäisyydessäni karaokea. (voi luoja...) Ei hätää, kukaanhan ei siiinä kärsi, kun olenhan sentään yksin tällä saarella.

Spoiler:
Furinji kirjoitti
Ai minkäkö minä valitsisin? No en minä sinua tässä auta, mutta tiedätkö mitä minä aion katsella? Näetkö tuon kameran tuolla puussa? Koko paikka on niitä täynnä. Minä aion mennä sohvalle popkornien kanssa ja katsella, miten sinä kärsit valintaa tehdessä ja miten elät valintasi kanssa... Ja ei, en myöskään aio kertoa, mitä minä olen ottanut... Jää hyvästi.
Kehotan laittaan äänet poies karaokeni ajaksi.

Huomautan vielä, että vaadin hengeltä myös lomakkeeseen pienen lisäyksen. (minkä lisäyksen?)
Saan myös GTO live actionit kaupanpäällsiksi!

Keskusteletko sinä itsesi kanssa?
...mitään ei myönnetä
Viimeksi muokannut Ji, Ke Elo 06, 2008 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aiheuttaa yleistä hämminkiä jollei lievää hilpeyttä
sivuvaikutuksena painajaiset.

Kodou

Viesti Kirjoittaja Kodou » Ke Elo 06, 2008 15:53

Täten kieltäydyn kohteliaasti mahdollisuudesta ottaa seurakseni animesarja paratiisisaarelle.

Sen sijaan että ottaisin mukaani yhden sarjan, jolloin olisin riippuvainen tästä hyödykkeestä, tallentaisin sisäiselle kiintolevylleni KAIKKI katsomisen arvoiset sarjat. Valvontakameroista katsottuna näytän tietysti kärsivän tilanteestani nojatessani apaattisena palmuun ja tuijottaessani ulapalle. Väärin! Koska minulla on aktiivinen sisäinen elämä, elän elämäni parasta aikaa. Mikäli kaipaan jotain konkreettista, voin piirtää sarjakuvan hiekkaan. Poissa ovat häiriöt, kuten koulu- ja työelämä, poissa ovat velvollisuudet!

Sinä naurat minulle kameroiden takana, sillä luulet että kärsin. Joka viimeisenä nauraa, olen minä, palmuun nojaava otaku, jatkaen elämääni kuten ennenkin. Eläen huomioimatta tylsää todellisuutta, that is.

DaK

Viesti Kirjoittaja DaK » To Elo 07, 2008 10:16

Ihmeissäni katsoin ympärilleni ja sitten käänsi pääni takaisin lomakkeeseen. "Mitä minun pitäisi nyt tehdä?" Valinnan vaikeus oli edessä. Päätin hetkeksi laske lomakkeen maahan ja miettiä asiaa myöhemmin (laitoin kiven lomakkeen päälle, jottei tämä lähtisi lentoon). Katselin niitä kaikkia laitteita mitä se vanha mies oli tuonu. "Luoja, tätä tavaran määrää!" Otin käteeni johdon ja katselin sitä. "Pitäisikö minun ite osata virittää nämä?" Kone oli jo itsessään melkein valmiiksi laittettu kuntoon, mutta jokunen johto oli vielä irrallaan. "Eikun tuumasta toimeksi!" Siinä ilta vierähtikin, miettiessä mihin tösölit pistetään, mutta sain ne sitten loppujen lopuksi valmiiksi. Oli jo alkanut hämärtää ja minua paleli. Hain lomakkeen ja katsoin sitä. "Hmm, eika se vanha mies minulle suutu jos vielä hetken viivästytän päätöstäni." Katsahdin maahan ja huomasin siinä olevan kaksi kiveä "Näillä saattaisin tehdä tulen!"

Mukavan nuotion ääressä mietin mikä sarja minun pitäisi valita. Fruits basket olisi kiva, mutta se on niin lyhyt... Sitten tiesin minkä halusin.

---->Kirjoita tähän halumasi: ______<------

---->Kirjoita tähän halumasi: Naruto <------

"Sarja on niin pitkä, etten varmasti kyllästy siihen! Ja sitä tulee kokoajan lisää! Sitä paitsi *hihii* Itachiiii *hihii*"

Lomake paloi käsieni välistä ja sitten tuo JUMALOTTAMAN SUURI koneisto aukesi. Näyttökin oli niin iso, että päätä joutui kääntämään, jotta näkisi mitä toisella puolella ruutua oli. Lista Naruto jaksoista oli ruudun vasemmalla puolella ja oikealla puolella oli se ruutu mistä oletin kuvan sittemmin näkyvän.

*Piip piip*

Näyttöön ilmesty Kakashi. "Olet siis valinnut Naruton seuraksi ja me kiitämme sinua! Nauti kanssamme Narutosta ja ole kiltisti!"

*Piip piip*

Ja Kakashi oli kadonnut.

Siinä samassa olin kaatunut maahan. "Mitä hemmettiä tämä nyt oli olevinaan?"

*Piip piip* The End!

Soraseiun

Viesti Kirjoittaja Soraseiun » To Elo 07, 2008 11:43

Hetken tuijottelen vuorotellen merta ja paperilappusta, ja mietin mitä hiivataa pitäisi tehdä. Kaiken järjen mukaan pitäisi tehdä nuotio ja muuta vastaavaa hengissäselviytymiseen liittyvää, mutta tällaisessa tilanteessa onkin varmaan järkevintä nakata järkeily pois. Eihän tämä kerta ole edes järkevä tilanne.

Paperilapun laitan farkkujen taskuun ja alan miettimään, miten onnistun kokoamaan härpäkkeet, ohjeitahan en rupea lukeen ennenkuin on ihan pakko. Päivän koottuani ja käytyäni kaikki tuntemani kirosanat läpi, olen valmis kirjoittamaan mitä aion katsoa päivästä toiseen. Hetken joudun toki muistelemaan, että mihin minä sen penteleen lapun panin, ennen kuin muistan kaivaa sen farkkujen taskusta esiin.
Isoilla harakanvarpailla kirjoitan lappuun
MUSHISHI

Katson hetken kynää kädessäni ja vietän päivän etsien kaikki kamerat ja tussaan linssit mustiksi, mumisten itsekseni tirkistelijä ja jälleen pari valittua kirosanaa. Vasta sen jälkeen olen valmis aloittamaan Mushishin katsomisen.

Tämä tasapainotteli aika kauan GTO:n kanssa, mutta sen olikin eräs toinen pentele ehtinyt ottaa.
Mushishi sen takia, että se ei jää missään jaksossa jatkumaan (muistaakseni) ja sitä on mukava katsoa, varsinkin hienoja maisemia. Alkutunnaria voin sitten hyräillää epävireessä mukana ja ajankuluessa kailotan mukana. Omasta mielestäni alkutunnari sopii loistavasti rannalla kävelemiseen.

"I walk ten thousand miles, ten thousand miles to see you,
And every gasp of breath I grabbed it just to find you.
I climbed up every hill to get to you,
I wandered ancient lands to hold just you...."
Vapaudesta tehty, vihalla taottu muotoonsa,
viiltää syvältä kuin suru sydäntä.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » To Elo 07, 2008 12:28

Supersalaiset taikatyttövoimani ovat siis pelastaneet minut varmalta kuolemalta ja olen laskeutunut kauniisti hohtavan valkoiselle hiekkarannalle. Jostain syystä paikalla on joku likainen setä, joka vilauttelee minulle pikkutyttöjen alushousuja (että hyi vaan!) ja ojentaa minulle jonkun lappusen. Sitten ukkeliini katoaa (hyvä vaan että meni) ja istahdan lähelle rannan ja metsän rajaa.
Merituuli heiluttelee paria palmua ja yksi kookospähkinä lähtee irti, ja ottaa varman reitin kohti päätäni. Ahogeni heilahtaa ja taikatyttövoimieni viimeiset rippeet torjuvat pähkinän, joka tömähtää rannalla olevaan yksinäiseen kiveen. "Vaarallista tämä elämä", ajattelen ja otan ikuisesti sileän seifukuni taskusta pillin, jonka tökkään kookospähkinään ilmestyneeseen reikään. Siemailen kaikessa rauhassa kookosmaitoa ja avaan sitten lapun. "Kuinka mielenkiintoista. Pitääkö minun siis valita yksi pahainen piirretty TV-sarja tälle pahaiselle saarelle? Vain yksi?". Olen valmis huutamaan tuskastumistani, mutta onneksi rationaalinen, ei-taikatyttöpuoleni ottaa pian vallan ja silmälasini välähtävät Gendo Ikarin tapaan. Juon vielä yhden pillillisen raikasta kookosmaitoa ja aloitan sitten ajattelutyön.

Sarjan pitäisi luonnollisesti olla hyvin pitkä, koska autiolla saarella aika saattaa käydä pitkäksi. (Oliko ruokatarjoilusta muuten puhetta? En jaksaisi lähteä pyydystämään jotain randomia villisikaa kesken hyvän animemaratoonin.) Toinen kriteeri on se, että en ole katsonut sarjaa lainkaan/kokonaan. On helpompi katsoa sarjaa aina uudestaan ja uudestan, jos ensimmäisellä kerralla ei tiedä, mitä sinä tapahtuu. Viihdyttävyys on tietysti kolmas pointti ja laaja hahmoskaala pelkästään plussaa.
Aloitan listaamalla ylipitkiä sarjoja. Haluanko katsoa Doraemonia? Olenko kiinnostunut sinisen kissan elämästä ja seikkailuista? En oikeastaan, vaikka Doraemonia onkin kehuttu kovasti. Sazae-sania? On totta, että sarja on ylipitkä, mutta toisaalta artti ei oikein nappaa. Tahdon jotain animempaa. No entäs joku näistä suurista shouneneista eli Ykspala, Bliitsi tai Nartsa? Aiemmin katsomieni One Piece-jaksojen perusteella en pidä sarjasta yhtään. Päähenkilö on liian hömelö ja sivuhenkilöiden fanityttölaumat pelottavat. Bleach on muistikuvani mukaan varsin laadukas sarja (köhanimaatioköhfilleritköh), mutta powerupit, powerupit ja powerupit eivät oikein jaksa innostaa. Naruto taas on sarjana jotenkin itseään toistava ja varsinkin kesken. En tahtoisi valita sarjaa, jossa on kaksi kautta, jolla toisella selvästi tapahtuu enemmän asioita.
Huomaamattani olen noussut seisomaan ja kävelen vesirajassa. Iltataivas tummuu ja katson, kuinka ensimmäiset tähdet syttyvät taivaalle. Jossain lentää komeetta ja se aiheuttaa kauniin tähdenlennon taivaalle. BLING! Nyt tiedän mitä tahdon katsoa koko sen ajan kun olen saarella. Ehei, en tarkoita Hopeanuolta, enkä Sailor Moonia. Terra E:kin on väärä vastaus.

Minä tahdon katsoa Legend of the Galactic Heroesia eli LOGHia.

Tahdoin sarjan, jossa on satoja hahmoja, joilla kaikilla on hassut nimet. Voin katsoa LOGHin läpi kerran ja seurata tapahtumia, kuten normaalia animea seurataan. Sitten voin katsoa sen toisen kerran ja opetella samalla kaikkien hahmojen nimet. Kolmannella katselukerralla voin tutkia taistelustrategioita ja neljännellä katselukerralla tutustua animaatiotekniikan parantumiseen sarjan aikana (koska kymmenessä vuodessa tekniikka kehittyy). Viides katselukerta menee sitten hahmojen parittamiseen toisilleen (koska päähenkilöbishi ja sen apupoika ovat saletisti in rabu) ja kuudennella kerralla voin pelkästään nauttia sarjan hienoudesta.

Kirjoitan lappuun sarjan nimen ja muistan mainita kaikki extralisäosatkin. Kohta olen matkalla kohti galakseja ja silti saan maata ihanalla aurinkorannalla (taikatytöhän eivät rusketu), katsoen animea, josta saattaa joskus tulla suosikkini.

Toisaalta, voisin myös valita Chi's Sweet Homen, katsoa jakson 37 sataan kertaan ja kuolla nauruun jokaisella katsomiskerralla. Kaalia syövä kissa on paras asia maailmassa.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » To Elo 07, 2008 16:16

Tuijotan sitä kohtaa, henkiukkeli seisoi vielä hetki sitten.
- Hei tuota, eikö sitä toivetta voisi vaihtaa lentolippuun kotiin tai jotain..?
Ei vastausta. Huokaisen syvään ja potkaisen kiukuspäissäni permannolla lojuvaa kiveä. En tahdo jäädä tänne! Minulla on vielä koko elämä edessäni ja niin paljon nähtävää ja koettavaa! Niin paljon kodittomia Sanji-pehmoleluja kerättävänä!

Hetken raivottuani päätän vilkaista ukkelin jättämää lappusta. Tjaa. Että pitäisi valita yksi animesarja seuraksi autiolle saarelle? Tsk. Olipas helppoa tehdä valinta.
- Otan tietenkin... Naruton koska se on niin ihQ! Hohotan muka-hauskalle jutulleni pari sekuntia, kunnes tajuan että mainitun sarjan DVD:tä on alkanut tippua taivaasta. Hupsis.
- Eäh, se oli vitsi! Vitsi! (Ja huono semmoinen.) Etkö sinä, ukkeli, nyt yhtä vitsiä ymmärrä? Enhän minä edes kirjoittanut mitään!

DVD:t lakkavat tippumasta ja katoavat sen siliän tien. Huokaisen helpotuksesta ja raapustan lappuseen omalla verelläni isolla ONE PIECE. (Ennalta-arvattava valintako? Höpö höpö.) Jos kerran joudun jumittamaan tällä saaripahasella pahimmassa tapauksessa koko loppuelämäni, aion myös ottaa kaiken ilon irti siitä. Ja mikäpä olisi parempi tapa nauttia ylhäisestä yksinäisyydestä palmujen keskellä kuin katsella omaa lempisarjaansa? One Pieceä katsellessa saan itkeä ja nauraa ja kehitellä omassa päässäni hyviä perusteluita sille, miksi NamixArlong toimisi. Yksinäisyyskään ei tunnu niin yksinäiseltä, kun saa kokea lujaa ystävyyttä - vaikkakin vain TV-ruudun läpi keskellä ei-mitään. Unohdan pyyhkiä lokinkakkaa DVD-soittimesta itkiessäni liikuttaville kohtauksille niin, että nestehukka uhkaa. Ja kenties, sarjan yhä jatkuessa, DVD-levyjä kasaantuu sellainen määrä, että niistä saa tehtyä kestävän lautan tai jotain.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Krypfto

Viesti Kirjoittaja Krypfto » To Elo 07, 2008 17:10

"No mutta," mutisen itsekseni, "paratiisisaari! Tässäpä oiva tilaisuus viimein toteuttaa elinikäinen unelmani ja ryhtyä Hulluksi Erakoksi! Mutta toisaalta, mikään animuhömppähän ei periaatteessa unelmani toteuttamisen kannalta olisi välttämätöntä, ja tietyt sarjat saattaisivat jopa haitata mökkihöperöitymistäni. Valinnan tulee siis olla sopivan pöljä & tyhmä sekä erinomaisen värikäs ja viihdyttävä; jotain kaavamaista, ennalta-arvattavaa ja itseääntoistavaa, esim. monster of the week -periaatteella; sekä mahdollisimman derivatiivista ja vaikka hitusen postmoderniakin; siis jotain sellaista, jota katsellessa ei ole pakko ajatella mitään vaan voi yksinkertaisesti antaa aivojensa puuroutua; ja jonka jaksaa katsoa yhä uudelleen ja uudelleen koska sadas katselukerta ei juuri ensimmäisestä poikkea, sillä nämä juonet ja hahmot on tavattu muissa tarinoissa jo miljoona kertaa ennenkin ja ovat täten kaivertuneet alitajunnan syvimmille perukoille puurouttaen täten aivoja paljon tehokkaammin kuin jokin innovatiivisempi, omaperäisempi ja yllättävämpi tapaus. Näin on julistettu, näin myös tapahtukoon! Tuhatvuotinen käsi ja katkarapuja! Fnord!"

Monologini aikana olen hakenut käsiini sopivan terävän kepin, jolla nyt tuikkaan sormeeni pienen haavan, toivottavasti se ei perhana tulehdu tiedä mitä pöpöjä näillä paratiisisaarilla oikein lymyää. Nostan kepin korkealle ilmaan, ja Valkyrioiden ratsastusta hyräillen tuon kepin terävän pään alas lomakkeelle, varovasti kirjoittaen seuraavat pikku kirjoitusmerkit niille varattuun tilaan:

Yes! PreCure 5

Ja sitten, vuosikymmenien kuluttua, kun jokin epäonninen tutkimusretkikunta sattuu paratiisisaarelleni erehtymään, löytävät he sieltä pitkäpartaisen ja takkutukkaisen vanhuksen, jolla on yllään kokospähkinöistä väsätty naamio ja joka ei suostu sanomaan mitään muuta kuin "Kowainaa!" Tapaus tulee hämmentämään psykologeja ja psykiatreja vielä sukupolvien ajan.
Yhteiskunnan vihollinen numero !!!
Illuminated realization number one: You are the only light there is for yourself, my friend.

Neon

Viesti Kirjoittaja Neon » To Elo 07, 2008 18:59

Pitelen lomaketta hölmistyneenä kädessäni. "No voihan...". Katsahdan hiekkarannan jälkeisiä palmuja ja käyn istahtamaan niiden alle varjoon auringolta. Huomaan palmujen vieressä olevan myös runsaasti banaani- ja appelsiinipuita, sekä muutamia meloneita lojumassa maassa. "Ainakaan ei nälkään kuolla..". Päätänkin samantien lähteä metsästämään vähän evästä tulevaa vaativaa ajattelutyötä ja päätöstä varten. Tartun lähimmän puun runkoon kiinni, ja koitan sulavasti kiivetä ylös kohti banaaniterttua. Ensimmäinen metri sujuukin ihan hyvin, mutta sen jälkeen jään jumittamaan siihen eikä lihasvoima riitä kannattelemaan ylös asti. "...tana ei tästä mitään tuu!". Romahdan maahan ja loukkaan käteni terävään kiveen. Raivoissani heitän kivellä banaaniterttua, kivi viiltää tertun irti puusta, ja banaanit lössähtävät viereeni. "... käyhän se näinkin". Viimein pääsen lomakkeen kimppuun samalla nassutellen banaania ja yrittäen hillitä käden verenvuotoa puunlehdellä. Siis minkä sarjan valitsisin? En ole loppujen lopuksi kovin monia sarjoja katsellut, joten tietämykseni animesta on kovin rajallinen. Sarjan täytyisi olla pitkä. Naruto, Bleach, One Piece, Dragon Ball Z ovat kaikki ihan hyviä pitkiä shonen sarjoja, joiden parissa viihtyisi ihan mukavasti. Ei nyt välttämättä loppuelämää, mutta jokunen vuosi menisi vähän viihteellisemmin jos esim. säästäisi jaksoja ja katsoisi yhden päivässä, ja sen jälkeen samalla tavalla uusintana. Mättösarjoista voisi oppia hyökkäystekniikoita esim. villisikojen pyydystämiseen tai kookoksien aukaisuun.Tai sitten valitsisi jonkun taikatyttösarjan, vaikka Sailor Moonin, ja voisin sen inspiroimana ajankuluksi opetella tekemään muodonmuutos-asuja lehdistä ja risuista. Hmmmm. Kovin vaikea päätös on.

Tuntien mietinnän jälkeen puristan haavaa kädessäni, jolloin veri alkaa taas vuotamaan. Kastan lehden kärkeä vereen, ja kirjoitan sillä paperiin:
Valitsemasi animesarja: __Inuyasha_________
Perustelut: Sarjan keräily jäi minulta kesken Suomessa, ja haluaisin sitten animena nähdä kuinka se päättyy, jahka loppu saadaan valmistumaan. Rakastan Inukkaa ja Sessua, ja nyt saan olla heidän kanssaan kolmistaan autiolla saarella (miinus Kagome). Sarja on hyvän pitkä, vaikka toistaakin itseään suurimman osan aikaa. En ole animena nähnyt tästä edes puoliakaan, ja leffoistakin vain yhden. Nyt on sitten hyvää aikaa katsoa loputkin...

PUFFF. Hiekkarannalle ilmestyy kasa DVD:tä ja kaupanpäällisiksi Sessu ja Inukka pehmolelut. Asetan pehmolelut sievästi palmun juurelle ja alan väkerrellä television, dvd-soittimen ja aurinkopaneelien kanssa...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”