Viime aikojen hankinnat [Päivitetty 24.4.08]

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

soinap

Re: Viime aikojen hankinnat [Päivitetty 24.4.08]

Viesti Kirjoittaja soinap » Su Marras 23, 2008 21:48

Nöf. Ei ole kovinkaan mahtavia hankintoja tältä kuulta tullut. Muutama englannin kielinen manga, muutama suomen kielinen. Ja sitten yksi DVD + pinssejä ja kännykkäkoruja. Mutta olen kuitenkin kaikkiin hankintoihini tyytyväinen. Tässä kuva kuun saaliista

Strawberry Panic 1 (englanti). Tilasin elokuussa Suomalaisesta mangoja ja tämäkin oli mukana tilauksessa, mutta huonon saatavuuden vuoksi pokari tulikin vasta marraskuun alussa. Nyt on sekä eka että toka osa hyllyssä, harmittaa kun kolmatta ei taida ikinä tullakaan. Mutta rakastan piirosjälkeä ja tarinakin on paljon söpömpi kuin animessa.

Hell Girl 1 aka Jigoku Shoujo (englanti). Akateemisesta kirjakaupasta löysin tämän herkullisuuden. Piirosjälkeen oli eka vähän vaikea tottua mutta sitten aloin tykkäämään. Tapaukset olivat tuttuja animesta, tosin muutama sanonta oli laitettu erilailla ja se ärsytti hieman. Ain olemus on hieman kiltimpi kuin animessa, mutta Ren on törkeän söpö tässä *o*

Fruits Basket 21 (englanti). Täytyy nyt tätäkin herkkua saada lisää ! Juoni muuttuu vain paremmaksi, Tohru löytää sen oikean itsellensä, Yuki ja Machi söpöilevät, Haru pervoilee ja *nyyh* Akito pehmenee. Todella mahtava osa kyllä, seuraavaa odotan vielä enemmän kuin tätä osaa tuli odotettua !

Chobits 8 (englanti). Aws, viimeinen osa mahtisarjaan. Olen täysin koukuttunut sarjaan nimenomaan mangana (anime on tylsä D8) ja viimeisen osan yritin hankkia nopeasti. Kansi on todella kaunis, CLAMP'n piirosjälki mahtavaa kuten aina ja juoni saa arvoisensa, aka söpön, päätöksen.

Porco Rosso DVD. Ei hajuakaan miksi, mutta porukat osti tän miulle Forssasta. En ees tienny et ne muistais tän nimen ! Mutta joo, kivatus leffa, ei Miyazakin parhaimmistoa, mutta hyvä juoni, persoonalliset hahmot ja silleen. En ole vielä katsellut DVD'nä, mutta teattereissa kävin katselemassa.

Death Note 5 (suomi). Mitäs tästäkin nyt sanoisi... Loistava sarja ! Tosin juoni veti vähän väärään suuntaan kun yks menetti muistinsa ja si käsiteltiin liikaa sitä Yotsuba yhtiötä ! Mutta kansi on rakkaus, vihreä on kiva väri. Hauska se kuitenkin oli.

NANA 3 (suomi). Toisen osan ja animen myötä syntyi syvä rakkaus sarjaa kohden, joten mukavaa jatkoa nana-buumille. Todella ihastuttava osa, vihdoinkin Shin'kin tuli messiin *o* Tosin Shouji on ihan tyhmä, onneks ei tartte sietää enää hirmuisesti.

Rave 4, Kamikaze Kaitou Jeanne 1, Emma 5 (suomi). Näitä divari hankintoja. Ravesta en ole löytänyt kolmasosaa, joten päätin että hankin suoraan nelosen, KKJ varmaan suosikkini Tanemuralta näistä suomennetuista niin sitäkin sit halusin itselleni ja Emmaankin hankin vain jatkoa, mukavaa vaihtelua.

Monokuro Boo 6 x pinssi ja 2 x kännykkäkoru. Europehousesta tarttui mukaan tuollaisia kaveruksia. Olin vaan ihan fiiliksissä kun näin niitä siellä (vaikka sillon ne olikin vaan söpöjä possuja). Kännykkäkoruja oon vaan hiplaillu koko ajan ja kilistelly niitä kun joku soittaa. Pinssit taas laitoin heti koulureppuun kun se oli ihan musta niin vähän tylsä käyttää vaan sellasta.

+ itse tehty tulostimen, wordin ja PhotoFiltren avustuksella vuoden 2009 kalenteri. Kuvia otin sen hetkisistä suosikkisarjoista ja kalenteripohjat tein wordilla. Meni koko päivä sitten siihen, mutta lopputulokseen erittäin tyytyväinen ! :---------------)

zany

Viesti Kirjoittaja zany » Ma Marras 24, 2008 17:38

hmmm... millonkahan viimeks oon tännekki viestiä laittanu.. mutta mutta..

Death Note 4 ja 5
Inuyasha 36 , 37
Priscess Ai 1 ja Princess Ai: rumours from the other side
FMA 18

tossa nyt on joitakin.. en muista mitä on tullu osteltua.. aika paljon kuitenkin ^^'
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

J

Viesti Kirjoittaja J » Ke Marras 26, 2008 18:25

Ah.
Kyseiseen sarjaan olen tahtonut tutustua jo erittäin pitkään. Pitkään olen myös kuolannut kyseisen sarjan DVD boksiin niin fantsussa kuin kuolannut näppikselle kun katsellut boksia netti-kaupoissa. Pitkään olen myös kuullut muiden hehkutusta kyseistä sarjasta, joten odotukset ovat kovat.
Tuossa eilen sitten päätin että perkele, nyt se ostetaan.
Kävelin liikkeeseen ja piru vieköön. Ei ollut. Hätäisesti juoksin myyjän luokse ja hikisenä, itku silmässä paruin ja vaadin tietää missä on kyseinen boksi. Vastauksena tuli vailla empatiaa "Ei ole - tai tulossa."
Sitten siinä tuli tassuteltua puolisentuntia kun rauhoittelin itseäni mantralla "Kyllä se on siellä toisessa liikkeessä", samalla kun käppäilin siihen toiseen liikkeeseen.
Silmät, nenä ja korvat punaisena tuiskussa kävelin, mutta ei pidä antaa pienten esteiden olla edessa. Rohkeasti jatkoin matkaa, uskoen että saan käsiini kyseisen boksin kunhan jaksan siihen toiseen liikkeeseen kävellä.
Lopulta sitten saavuin kyseiseen liikkeeseen ja ensimmäiseksi suuntasin sinne "Anime"-hyllylle ja olin jo pettyä, kun en huomannut boksia! Mutta kun hetken keskityin ja katsoin tarkemmin, huomasin että kyseinen boksi oli törkeästi piilotettu pirun "tukipilarin" taakse. Huokasin helpotuksesta. Kaikki oli hyvin. Saisin käpäläni kyseiseen boksiin ja pääsisi nauttimaan. Nappasin boksin hyllystä ja suuntasin kohti kassaa. Kassalle saavuttuani huomasin siellä pitkät jonot, joten siinä sitten tuli seistyä jokunen minuutti ennen kuin pääsin itse asiaan. Kun sitten tuli minun vuoro, tervehdin myyjää erittäin isolla hymyllä, sillä nyt minä saisin sen boksin omaksi.
Siinä sitten aloin kaivelemaan lompakkoa ja pengoin 20-kymppisen sieltä ja aloin ojentamaan sitä myyjälle, kunnes katsoin sitä pientä ruutua joka näyttää hinnan. 21,95e
Paniikki iski. "Mistä helvetistä repäisen 2e? Kaivelin taskuja, lompakon ja paikon jos toisenkin sekunnin tai kahden sisään, mutta ei löytynyt. Tuskanhiki selässä ja naamalla, katsoin taakse ja näin siellä ilkeitä keski-ikäisiä miehiä. Nyt oli oikeasti taiottava ne 2e jostain. Sitten rauhallisesti avasin lompakkoni ja katsoi sisään. Siellä näkyi kortti. Se pelastava kortti. Nyt oli vain toivottava että tilillä olisi ollut rahaa. Ja olihan siellä, onneksi. Maksu onnistui (melkein) täydellisesti ja minä sain tuon ihanan boksin omakseni. Katsoa kyseistä ehtinyt vielä en ole, mutta pian.
Spoiler: Kuva(t)
Kyllä, kuvia on joka kulmasta ja nurkasta. Innostuin ehkä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Niin tosiaan, tämä on ainoa jonka olen ostanut viimeiseen muutamaan kuukauteen.
Pitkäaikainen stalkkeri

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » La Marras 29, 2008 11:50

Loka-marraskuun hankinnat on olleet varsin niukat jostain syystä.

Fantsusta heräteostoksen:
lady snowblood 1

Kioskiosastolta:
Serial experiments lain DVD-boxi
death note 5 ja 6
nana 3
hellsing 1
OMG 19
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

RS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS » Ma Joulu 08, 2008 16:53

Tässäpä ostokseni viimeisiltä kolmelta kuukaudelta. Reilu kuukausi sitten löysin divarista uudenveroiset One Piece 38:n ja Rave 13:n parilla eurolla kappale, sitä ennen sain nimipäivälahjaksi 47. Salapoliisi Conanin. Äskettäiseltä ostosreissulta tarttui mukaan suomenkielinen Death Note 3 ja Full Moon wo Sagashite 7 (päätösosa) sekä englanninkielinen The Legend of Zelda: Ocarina of Time 1.

Tänään pistäydyin pitkästä aikaa divarissa ja tein mukavan löydön: Fullmetal Alchemist 17 ja 18 käytettyinä (osat 1-16 minulla jo olikin) sekä Tarot Café 5 - kaikki tietysti suomeksi. Myös käytettynä hankkimani Puzzle Quest -pelin (DS:lle) voitaneen ainakin graafisen ilmeensä puolesta katsoa liittyvän animeen ja mangaan.

Meishin

Viesti Kirjoittaja Meishin » Ti Joulu 09, 2008 11:19

Tässäpä hankintoja parilta kuukaudelta :)

- D.Gray-man 11
- Demon Ororon 1-4
- FLCL 1-2
- Air Gear 1-2
- Reborn! 7-8
- Kingdom Hearts II 1-2
- KH: Chain of memories 1-2
- Ouran High School Host Club 4
- Chobits 7-8
- Yotsuba&! 5
- Salapoliisi Conan 49-51
- Death Note 5-6

Suomimangat on ostettu ihan marketin lehtihyllyltä, mutta englanninkieliset milloin mistäkin. Huuto.netistä ja täältä on tullut hankittua suuri osa ja sitten Bookystä olen myös tilannut. Fantasiapeleistä on myös pari tullut hankittua.
Viimeksi muokannut Meishin, Ma Joulu 15, 2008 03:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ma Joulu 15, 2008 03:07

juuh. kävin kaupungissa ja ostelin vaikka mitä. (ostelenhan minä suomennettua mangaakin, kun sitä kauppoihin ilmestyy.)

kaikki pinoissa: http://img227.imageshack.us/img227/4275/kaikkikk0.jpg
animet: http://img110.imageshack.us/img110/4740/animetpo8.jpg
mangat: http://img123.imageshack.us/img123/5682/mangatpq2.jpg

Lain boxi: en ole vielä ehtinyt katsoa, mutta odotukset ovat korkealla, koska olen kuullut siitä niin paljon hyvää.
Ergo Proxy dvd 4
Trinity Blood dvd 3: K-18! WTF?! :D
Tuulen laakson Nausicaä 1: iiihana! mukavan kokoinen. jos olisi pieni kirja niin pinistä ruuduista olisi hankala saada selvää. lisäksi musteen väri tekee tästä tunnelmallisen.
Claymore 4-10: taas hyvä annos hopeasilmäisten noitien seikkailuja. voi että tykkään näistä kansista! ehdottomasti kaunein lukemani "mättö-manga".
Trinity Blood 6
Kiss All the Boys 1-2: Jessh! tämä on yaoi-komediaa parhaimmillaan. hienoa, Koiraneiti (Kano Shiuko)! Yaoita tulee kerralla sopivan reilu annos ja suukkoja satelee milloin mistäkin suunnasta, mikä sopii hyvin sarjan nimeen. tässä julkaisussa paperi on hyvälaatuista ja painojälki on tarkkaa. japanileiset ääniefektit ovat jätetty paikoilleen ja vieressä on käännös. välillä näin on tehty myös puhekuplien ulkopuolella olevien sanontojen tai ajatuten kanssa, mikä hiukan ihmetytti aluksi. joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen ja hankin myös kolmannen (ja viimeisen) osan, kun se ilmestyy.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Lönkka
Fantasiapelit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ma Joulu 15, 2008 12:06

Sleepy Dancer kirjoitti:Trinity Blood dvd 3: K-18! WTF?! :D
K-18 tarkoittaa siis sitä että jos maahantuoja ei halua maksaa itseään kipeäksi ennakkotarkastuksesta niin DVD:lle lätkäistää automaattisesti K-18 luokitus.

Vastikään maailmalla herätti huvitusta Pieni talo preerialla TV-sarjan Suomessa saama K-18 luokitus:
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Pieni ... 5240891432

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ma Joulu 15, 2008 12:37

Lönkka kirjoitti:K-18 tarkoittaa siis sitä että jos maahantuoja ei halua maksaa itseään kipeäksi ennakkotarkastuksesta niin DVD:lle lätkäistää automaattisesti K-18 luokitus.

Vastikään maailmalla herätti huvitusta Pieni talo preerialla TV-sarjan Suomessa saama K-18 luokitus:
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Pieni ... 5240891432
olenhan minä kuullut tuollaisesta. ihmetytti vain, kun sarjan ensimmäinen ja toinen dvd lähtivät myyntiin K-15-ikäsuosituksella. ovatko ne sitten kesken sarjan lopettaneet tarkastukset... ihme touhua... :o
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Lönkka
Fantasiapelit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ti Joulu 16, 2008 12:43

Asiasta mitään oikeasti tietämättä voisin kuvitella tuon infon perusteella että olisiko käynyt niin että että ekat osat myivät sen verran vähän että tarkastuskulut olivat kohtuuttomat menekkiin nähden.

Olisiko näin maahantuoja ollut sen edessä että sarjaa ei kannattaisi enää julkaista ellei kuluja saada alennettua. Oiva tapa kulujen alentamiseen olisi jättää tarkastamatta ja ottaa se K-18 luokitus.

Mutta kuten sanottu tämä on pelkkää arvailua.

Chouko

Viesti Kirjoittaja Chouko » To Joulu 18, 2008 22:51

Syksyiset hankinnat.

Hankintoja kertyi taas mukavasti syksyn aikana. Joulukuun ainoat hankinnat ovat sitten vain suomimangaa ja aattona lahjaksi saatavat pari enkkumangaa.

Kuvassa on seuraavat opukset:

Suomeksi:

Olipa kerran...me 1
One Piece 42
Naruto 8-11
RAVE 15-17
Vagabond 3
Yotsuba&! 4-5
Nana 1-4
Hirviöprinsessa Hime 2
Hellsing 1
Devil's Bride 1

Englanniksi:

100% Perfect Girl 5
Code Geass 2
Fairy Tail 4
My Heavenly Hockey Club 6
After School Nightmare 8-9
Vassalord 2
Demon Flowers 4
Welcome to the NHK 8
Gimmick! 3
Ouran High School Host Club 11
Blank Slate 1
switch 4
Gintama 8
D. Gray-man 8-10
S 2
Ai no Kusabi 4
Crimson Spell 2
Totally Captivated 4
Junjo Romantica 7
Mister Mistress 1-2
Two of Hearts
You're So Cool 2

Ph4nt0mBl4d3

Viesti Kirjoittaja Ph4nt0mBl4d3 » Pe Joulu 19, 2008 21:06

^^ Tässä tänään kävin ostamassa vähän kaikkee >_<'
Julisteet:
Suzumiya
Lisää Suzumiyaa
Girls Bravo
One Piece
Sukumisu 2
Shakugan No Shana
My-HiME
Code Geass

Manga + Anime + Megami Lehti
KUVA

Megami Deluxe vol.1
Ergo Proxy vol.1
Anime Lehti nro. 21,28,29

Hayate The Combat Butler 1-2
Suzuka 3-4
Death Note 6
Inukami 1
Speed Grapher 1-2
Rosario+Vampire 3-4

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Pe Joulu 19, 2008 21:21

Miau, kröhöm. Tämmöistä on tullut hankittua:

Furuba 1-2 (manga, suomeksi/CityMarketista): Heräteostos. Ihan kelpo sarja, en ole vielä muodostanut sen kummempaa mielipidettä. Saa nähdä, päätänkö seurata sarjaa loppuun asti. Olin aluksi epävarma siitä, ostaisinko kakkosen ja päätin hetken selailla. Tulos: "Siinä on Shigure!" ---> ja ei kun kassalle.

Death Note 6-7 (manga, suomeksi, CityMarketista): Tämän kyllä meinaan ostaa loppuun asti, on sen verran hyvä sarja. Kummankaan ostoon ei liity sen kummempia yksityiskohtia, seiskan ostin samaan aikaan kuin Furuba kuutosen. Light <3

Urahara Kisuke (pehmolelu, Urumin nettikaupasta): Ensimmäinen tilaukseni Urumin nettikaupasta~! Näin pehmon ja tuli pakottava halu saada se. Tilauksen kanssa tuli pieni ongelma (maksu tuli perille, mutta minkäänlaista vahvistusta tilauksesta ei tullut), mutta sekin saatiin nopeasti ratkaistua. Nopean toimituksen ansiosta sain pehmon halittavaksi jo parin päivän sisällä.

+ postilaatikkoon tulleet Japan Popin ja Anime-lehden uusimmat numerot. Tykkäsin kovasti, etenkin Japan Popista (One Piece -juttu!) Tilaukset jatkuvat edelleen, mikäli joulupukki niin suo.

OP 43:a odotellessa.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ti Joulu 23, 2008 15:32

njaha, ja on siis vuoden viimeisen päivityksen aika. Haikeana sillä ensi vuonna ei todellakaan tule olemaan yhtä railakasta menoa.
Mutta jokatapauksessa...

Jos vaikka aloittaisi siitä helpommasta päästä, eli toteamalla että DVD-pacificiltä tuli uusimmat onnentähtdet, sekä Code geassin rajatut painokset saapuivat sopivasti pyhiä viihdyttämään. Tiedä sitten mitenkä onnistuvat huomiota viemään Persona 4'ltä.. noh..

Huutokaapattua duhjinssiakin on tullut taiteellista, ja vähemmän taiteellista. Oikeitakin taidekirjoja tuli BK-1'seltä, jotka käsittivät Humikane Shimadan pahimpia, sekä Tuorein Noizi Ito valkopestystä Nanatsuiro Dropsista.

Figuistakin ehti jo mainita muualla, mutta HLJ toimitti Klan Klangin, sekä Asa Shiguren liittymään joukkoon sekalaiseen.

'Zilla figyyri, eli Dolfie dream osastolla on myös tapahtunut jos jonkinlaista, mutta paikallista väestöä kiinnostaa lähinnä hiljaisen lukutoukan varustepaketti

finnleo kuittaa.

aurea

Viesti Kirjoittaja aurea » Ke Joulu 24, 2008 23:43

Loppuvuoden hankinnat listattuna:
Spoiler: lista
Mangaa:
Aria 4
Rosario+Vampire 1-2
Monster 18
Sunshine sketch 2
Kashimashi 3 - jes, sai aukon hyllyssä täyteen
Black Lagoon 2-3
Dance in the Vampire Bund 1-2
Kieli 1-2
Strawberry Marshmallow 1-3
Magic Knight Rayearth 1-3 - ostettu tältä foorumilta, kiitokset Heli-chanille
Sundome 1
Guardian hearts 1
Yozakura Quartet 1-3
Wolfs Rain 1 - antikvaarisesta, parin euron mangasta ei kieltäydytä

Sitten suomimangaa: Hirviöprinsessa Hime 3, Nana 3, Yotsuba 5, Nausicaa 1-2 ja Fruits Basket 2

Figuureja:
Figma Miyuki Takara
1/8 Nanoha Takamachi Training Team Uniform version
HLJ:stä ostettu

Ja muuta:
Megami Magazine 102
Megami Magazine 103
Megami Magazine 104
J-lististä ja HLJ:stä ostettu

Kaikki ostokset
Mangat edestä päin, jos joku haluaa kansitaidetta katsella. Suomimangat jätin pois kun ne näkee vaikka marketissa.
Figuureja kaksi kappaletta. Figma Miyuki Takara, sekä taikatyttö Nanoha treeni uniformussaan.
Nanoha useasta kuvakulmasta.
Onnekkaat tytöt, nelikko tuli täyteen Miyukin myötä.
[fanipalvelua!]Megami julisteita tulikin mukava pino kolmen lehden mukana. Pitää vaan lisää kehyksiä hankkia, sinitarroista en tykkää.

Monster 18: Se on ohi ja se oli mahtava. Loppu ei pettänyt, oikeastaan ylitti odotukset. Tällaisina hetkinä olen hyvin onnellinen että aloin lukemaan mangaa. Kärkisuosikkejani, ehdottomasti.
Aria 4: Rentoa menoa hienoilla maisemilla. Rantakohtaus tässä osassa, uimapukuja omg.
Yozakura Quartet 1-3: Yllätti mielenkiintoisuudellaan. Piirustukset hyvää jälkeä, hahmot mielenkiintoisia ja juoni ei ollutkaan niin itsestään selvä. Oikeastaan eipä näin kolmen osan jälkeenkään ole oikein selvää, mihin ollaan matkalla.
Kieli 1-2: Vain kaksi osaa pitkä, hyvä pikku tarina tytöstä ja miehestä joilla on kyky nähdä haamuja. Luki oikein mielellään.
Sunshine Sketch 2: Lisää höpsöilyä, tykkäsin edelleen.
Strawberry Marshmallow 1-3: "söpöä lol".

Muut sitten lukematta, tai ei juuri sanottavaa. Osa tilaamistani mangoista eivät jouluksi ehtineet, jäävät seuraavaan kertaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”