Anime/Manga jota vihaat?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Anacsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anacsu » To Joulu 25, 2003 02:32

Eäh... Minäkään en oikeen niitä hentai-juttuja mielelläni katsoisi...
Ja ööh... Digimon ja Pokémonkaan ei oikeen ole mulle suunnattua.
Mutta melkein kaikki muu käy ^^

Ps. Love Hinastakaan en oikeen välitä. Mutta ei tuomita sitä ennenkuin olen kunnolla tutustunut. Jos tutustun.

Äääh, pakko lisätä että inhoan Dragon ball z :iä...
(taas äidinkieli käy vaikeaksi...)
Viimeksi muokannut Anacsu, To Tammi 01, 2004 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wanna sell your soul?

Plaza

Viesti Kirjoittaja Plaza » To Joulu 25, 2003 13:02

Ai nii joo, unohdin vallan. Inhoanhan minä paria animea, nimittäin Pokémonia ja Digimonia. Ne sukkaa ja karseesti... :? Kyllähän juu DB/DBZ/DBGT on pitkiä taisteluita, koska DBZ eka Freeza taistelu kesti (!) 32 jakson verran. :shock: Eli, paljon enemmän kuin 7 tai 8 jaksoa. Se onkin sen kauden pisimpiä. Huomattakoon myös, että manga oli aikas... No, ne tietävät mitä tarkoitan, jotka on sitäkin lukeneet joskus. Ei ihmekkään että vedettiin pois myynnistä. Olisivat läntänneet siihen kirjaseen vaikka k-12 merkinnän, ettei niitä olis joutunut nuorille. Hm, pakko myöntää että itseltäni löytyy yksi Ranma. Itse ohjelmaa en ole seurannut, mutta uskon että siinäkin oli pitkiä taistelu jaksoja. Mangassa (kuten monet on jo sanoneet) on onneksi taistelut yleensä lyhyet. Ei jaksaisi montaa kirjaa lukea, jotta sen taistelun saisi luettua loppuun. Hentai animeissahan on aika paljon söpöilyä, kuten jotkun ovat tuossa maininneet. Hieman törkeyksiinkin mennään niissä. Öh... mitäs tässä aloin turhia sepittämään... :shock:
Hell U, what I supposed to do know?

Lonkerohattu

Viesti Kirjoittaja Lonkerohattu » To Joulu 25, 2003 14:50

En nyt varsinaisesti vihaa mitään animea tai yksittäistä sarjaa, pikemminkin olen vain kyllästynyt tiettyihin kliseisiin suhteellisen perinpohjaisesti. En viitsi ruveta listamaan niitä tässä, koska ne tulevat muutenkin hyvin esiin tässä threadissa.

Tietysti osa kliseistä naurattaa alkuun, mutta lopulta sitä on siinä tilanteessa, että materiaalia vilkaisee vain nopeasti ja katsoo sitten viitsikö hankkia alkuunkaan lisää. Ainoan poikkeuksen muodostaa hentai, jonka typeryys on melkein ärsyttävää.
Minua ei päästetä edes taivaan portin lähettyville, helvetistä minut potkittiin jo pois ja olen aivan liian sekaisin saavuttaakseni nirvanan. Elämäni on kuitenkin ihanaa, koska pääsiäispupu palkkasi minut tappamaan joulupukin.

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » To Joulu 25, 2003 14:57

Noh, en Drangon ball z:stä paljoa perusta (animesta) :roll:
Se vaan ei iske, tunnu, pistä miettimään..millään tavalla....

Mitäs muuta..Noh, (monestimainutut) jotkut surkeat hentai-pätkät...minä vaadin jonkinlaista juonta hommaan. Tietenkin poikkeus hentaitakin on, tietenkin. :wink:
Viimeksi muokannut Makoto, La Joulu 27, 2003 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Pierced

Viesti Kirjoittaja Pierced » Pe Joulu 26, 2003 15:06

Dragon Ball Z ei oikein iskenyt silloin kun sitä Subtv:ltäkin tuli ja toisaalta ei tuo hentaikaan iske.
.:Words are very unnessesary,
they can only do harm.
Enjoy the silence:.

Plaza

Viesti Kirjoittaja Plaza » Pe Joulu 26, 2003 18:49

Haukkukaa minut vaan lyttyyn, jos tahdotte, mutta kyllä minuun ainakin jonkun verran Dragonball Z iski. En ole kuitenkaan mikään pikku skidi, vaikka siitä hiukan pidinkin. Ei hitto, kun nuo Taikasoturit loppu... Vaikka olin ne viime vuonna nähnytkin :? Mutta hentait ei todellakkaan iske

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » La Joulu 27, 2003 01:16

Mä olen melko suvaitsevainen, en vihaa melkein mitään animea. Ainut asia mitä vihaan, on fanaatikot :D
(juu-uu, kyllähän noihin tietty sarja on maailman paras tms. fanaatikkoihin törmää, onneksi en suomessa vielä pahemmin)

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » La Joulu 27, 2003 11:56

_Tata kirjoitti:Mä olen melko suvaitsevainen, en vihaa melkein mitään animea. Ainut asia mitä vihaan, on fanaatikot :D
..josta aasinsiltaa pitkin vihaamaan paskoja nimikäännöksiä.. Mikä *tun taikasoturit *puukottaa dubtv:n*
Niin lasketaanko "animefanaatikot" tuohon?-)
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

reksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reksa » La Joulu 27, 2003 14:01

FoxJones kirjoitti:..josta aasinsiltaa pitkin vihaamaan paskoja nimikäännöksiä.. Mikä *tun taikasoturit *puukottaa dubtv:n*
[...]
Toisaalta. Mikä onkaan nimen tarkoitus? Mielestäni nimi ainakin tässä tapauksessa on tarkoitettu kuvaamaan sisältöä. Tässä suhteessa en pidä Taikasoturit -nimeä erityisen huonona. Kuvaavampi olisi tässä tapauksessa ollut englanninkielinen nimi :twisted: . Sehän olisi heti kertonut, että tässä tapauksessa sisältö on englanniksi dubattua. Huono puoli olisi toki ollut siinä, että se olisi varmaan liiankin vahvasti johdatellut pois animejuurilta.

Edes alkukielisen dubin korvaaminen ei ole 100%:n paha aina. Vai ovatko esimerkiksi Disney-piirrettyjen suomenkieliset dubit aina huonompi vaihtoehto englanninkieliselle. Tässä Taikasotureiden tapauksessa englanninkielinen dub oli toki lähes absoluuttinen pahuus, mikä johdattaakin lähemmäs alkuperäistä aihetta.

Viha tai rakkaus jotain tiettyä sarjaa kohtaan muodostuu yleensä osien summana. Esimerkiksi sarjan piirrostyyli, ääninäytteleminen tai kerronta voivat joko kiehtoa tai inhottaa. Taikasotureiden tapauksessa ääninäytteleminen aiheutti niin suurta inhoa, että suoraan sanoen inhoan koko sarjaa.

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » La Joulu 27, 2003 14:05

reksa kirjoitti:Taikasotureiden tapauksessa ääninäytteleminen aiheutti niin suurta inhoa, että suoraan sanoen inhoan koko sarjaa.
Tässä tapauksessa olen samaa mieltä.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Japabon Dolls

Viesti Kirjoittaja Japabon Dolls » La Joulu 27, 2003 14:14

Onhan noita huonoja sarjoja vaikka kuinka, mutta eipä tässä varsinaisesti mitään vihata jaksa. Yleensä sitä joko välttää tai unohtaa helposti kaikki huonoimmat animet/mangat, joten kaikista surkeimpia tekeleitä ei kerrassaan muista tai halua muistaa. Miksipä sitä kuraa katsoisi tai lukisi. Surkeita sarjoja on siis vaikeata listata koska luultavimmin niitä olisi kymmeniä.

Mutta nyt kun kerran hentaita niin kovasti tallotaan, pistetään täältä yksi "puolesta"-ääni jottei hentaille tule paha mieli. Tuitui.

Fanaatikko-vihaan voin yhtyä täysin. Minkä tahansa asian ääridiggailu on rasittavaa, mutta terveen "suodattimen" omaavissa ja arvostelukykyisissä faneissa en näe mitään vikaa.

Niin, ja mitä tulee Taikasotureihin. En tykkää.
We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.

wice

Viesti Kirjoittaja wice » La Joulu 27, 2003 17:00

Myös minä asetun hentaita puolustavien köyryselkäiseen rivistöön. Omaan tarpeeksi oman käden kokemusta tietääkseni mitä kaikkea hentaihin oikeastaan kuuluu, eli ymmärrän siinä viljellyn yhteiskuntakritiikin loistavasti. Löydän myös viestejä avaruudesta kun tuijotan tätä tyhjää valkoista paperia.

Käväisemme myös tämän threadin varsinaisessa aiheessa, eli arvomme seitsemän sanaa ja kolme lisäsanaa:

Hyvää animea ei tarvitse vihata, huono ei ole vihan arvoista.

Metsärapu kuittaa.

Plaza

Viesti Kirjoittaja Plaza » La Joulu 27, 2003 18:49

No ny kaikki inhoaa minnuu taikasotureiden tähden... :x

Mabatsekker
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mabatsekker » La Joulu 27, 2003 19:55

Escaflowne, kiitos erään fanaattisen fanin hössötyksen ja jauhannan >_>
<3 Catgirls :3

Oniichar

Viesti Kirjoittaja Oniichar » La Joulu 27, 2003 21:14

Hentai ei kyllä toimi animena ainakaan omakohtaisten kokemuksien mukaan, mutta hentai mangat/doujinshit ovat sellainen asia mitä seurailen kai liikaakin x_X

Escaflowne on kylmillä seuduillä meikäläisenkin silmissä juuri faniensa/liian fanaattisten faniensa takian. Omasta mielestäni sarjassa ei ole mitään yli mehevää, onhan/olihan se ok anime mutta ei todellakaan ylistyksen arvoinen. Sama ongelma nykyään esim. Evangelionin kanssa, mut katsokaamme kaikki mitä katsomme, vieläkään en "vihaa" mitään animea ^^
"I don`t want to admit it... The mistake caused by our youth."
-Akai suisei no Char Aznable

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”